Jormaz 12.03.2007 18:19:52 | |
---|
En ostanu mitään mutta hain porukoilta ekan kitarani, vanha ja visvanen Ibanez Blazer, ajattelin pistää kuntoon kun muistaakseni oli aika hyvin soiva peli. Nauhat on näköjään ihan kuopilla ja kaula on todella siro. Jos vaikka pistäis ohkasen kielisetin niin tässähän olis kunnon nipluukitara. |
Joees 12.03.2007 18:58:36 (muokattu 12.03.2007 18:59:42) | |
---|
Jees,en itsekkään tiennyt että on vaihtoehtoja,ellei sitten tilaa Matampilta suoraan. Silloin saa tilaamalla vaikka viemäriputken sinne,jos haluaa. ;) Veikkaisin että kaikki Custom-soundin kautta tilatut ovat samaa sarjaa,eli EL84:llä varustettuja,mutta avaamallahan se parhaiten selviää. Höpö höpö, mulla oli 6V6 niinkun pitikin. Suosittelen avaamaan ja tsekkaamaan niin sittenhän sen näkee :) 6V6 on kai alunperin se putki mille tuo tehtiin, mutta heti taisi olla saatavilla myös tuo EL84 muistaakseni. Kyllä on nautittava vekotin. Ainakin Custom-Sounds ilmoaa, että ovat EL84. *mumisee* Mistä mää ny revin sen viissataa... Hellasärö muodostuisi aivan mahdottomaksi, kummää justiin ostin sen Gibsoninkin... Mulla ei oo enää hajuakaan millä maksan ensi kuun vuokran :-) Mutta olinkin tuon varannut jo aikoja aikoja sitten ja tavallaan tuota varten mulla olikin fyrkat säästössä. Nyt ei oo enää yhtään rahaa, jee! Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Funkyshiva 12.03.2007 19:08:05 | |
---|
*mumisee* Mistä mää ny revin sen viissataa... Tjaa-a...tiesin kyllä jo ostaessani ton,että menu seuraavaan liksapäivään asti on kaurapuuroa ja nuudeleita. ;) Höpö höpö, mulla oli 6V6 niinkun pitikin. Suosittelen avaamaan ja tsekkaamaan niin sittenhän sen näkee :) Juu-u,mulla EL84,avasin,tarkistin,ja ihailin point-to-point juotoksia...on se vaan niin hieno. :D Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
Joees 12.03.2007 19:14:41 | |
---|
Tjaa-a...tiesin kyllä jo ostaessani ton,että menu seuraavaan liksapäivään asti on kaurapuuroa ja nuudeleita. ;) Juu-u,mulla EL84,avasin,tarkistin,ja ihailin point-to-point juotoksia...on se vaan niin hieno. :D On se juu hieno sisältä :-) Missäs sä asut? Vois joskus järjestää kunnon testisessiot ja vertailla noita kahta. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Funkyshiva 12.03.2007 19:20:41 | |
---|
Missäs sä asut? Vois joskus järjestää kunnon testisessiot ja vertailla noita kahta. Jep,testisessio kiinnostais,mutta matka on pitkä,Hesassa asustelen. :/ Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
Joees 12.03.2007 19:23:54 | |
---|
Jep,testisessio kiinnostais,mutta matka on pitkä,Hesassa asustelen. :/ Auts... Mullakaan ei ole helsinkiin mitään asiaa lähiaikoina noin muutenkaan. Mut jos oot joskus Jkl:n suuntaan tulossa niin ilmottele ihmeessä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Funkyshiva 12.03.2007 19:27:58 | |
---|
Ei oo J:kylään ollu asiaa sitten armeija-aikojen,ja siitä on jo 20 vuotta. :D Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
fox 12.03.2007 19:31:15 | |
---|
En ostanu mitään mutta hain porukoilta ekan kitarani, vanha ja visvanen Ibanez Blazer, ajattelin pistää kuntoon kun muistaakseni oli aika hyvin soiva peli. Nauhat on näköjään ihan kuopilla ja kaula on todella siro. Jos vaikka pistäis ohkasen kielisetin niin tässähän olis kunnon nipluukitara. Blazerihan on hupaisa kämpe.. ;) Mikä se on, kovin monesta mallista? Singlecoil vai humppari?? (noin alkajaisiks) |
Jormaz 12.03.2007 19:34:29 (muokattu 12.03.2007 19:41:07) | |
---|
Blazerihan on hupaisa kämpe.. ;) Mikä se on, kovin monesta mallista? Singlecoil vai humppari?? (noin alkajaisiks) Se on niinku tää http://www.tcgakki.com/tcgakki/inst/guitar/03/PICT8017.jpg mutta valkonen plekusuojus. Mitäköhän noi kaksi kytkintä on? Ne ei varmaan ole koskaan olleet kytkettyinä kun en huomannut mitään vaikutusta. Noh, kunhan jaksan avata sen niin selviää onko kytkettyinä. L: Näköjään kytkimet oli kuitenkin kiinni, en tiiä mitä tekevät. S/S/S-mikityksen alta paljastui H/S/H-kolot.. |
fox 12.03.2007 20:06:53 | |
---|
Se on niinku tää http://www.tcgakki.com/tcgakki/inst/guitar/03/PICT8017.jpg mutta valkonen plekusuojus. Mitäköhän noi kaksi kytkintä on? Ne ei varmaan ole koskaan olleet kytkettyinä kun en huomannut mitään vaikutusta. Noh, kunhan jaksan avata sen niin selviää onko kytkettyinä. L: Näköjään kytkimet oli kuitenkin kiinni, en tiiä mitä tekevät. S/S/S-mikityksen alta paljastui H/S/H-kolot.. Toinen kytkin on vaiheenkääntö ja toinen on ns. coil-tap eli siellä on mikiltä ns. väliulosotto, ja kytkimellä saadaan se loppukin kela käyttöön -> enämpi tehoja.. Se on sitte BL 500 jos ei oo veiviä. (Ja lapa on rungon värinen) Elikkästen Blazer-sarjan "huippumalli", ja niin muodoin sellanen "vähän hintavampi".. Ne rungot on kai kaikki jyrsitty H-S-H systeemiin, vaikka humppareita ei oo kuin muutamassa mallissa. |
Jormaz 12.03.2007 20:33:26 | |
---|
On se veivattavaa mallia, ja lapa on tosiaan bodyn värinen, lavassa lukee "custom made". Mikinvalitsin on muistaakseni ainakin jotenkin sökö, pitää koittaa putsata. Josko sitä olis tässä kymmenisen vuotta vanhempana korvaa erottaa noita kytkimien vaikutuksia. Kunhan nyt ensin kielet saisin kiinni. Mielenkiintoista myös nähdä että katkeileeko kielet yhtä usein kuin ennen :) |
fox 12.03.2007 20:39:29 | |
---|
On se veivattavaa mallia, ja lapa on tosiaan bodyn värinen, lavassa lukee "custom made". Mikinvalitsin on muistaakseni ainakin jotenkin sökö, pitää koittaa putsata. Josko sitä olis tässä kymmenisen vuotta vanhempana korvaa erottaa noita kytkimien vaikutuksia. Kunhan nyt ensin kielet saisin kiinni. Mielenkiintoista myös nähdä että katkeileeko kielet yhtä usein kuin ennen :) Sitte se on BL 550. Super Tap 6 -mikeillä (japsien on ihan PAKKO aina nimetä kaikki) Solid ash eli saarnirunko. Sen-ashia eli japaninsaarnia. Ihan jees vehje. Satula ja tallapalat ja kaikki messinkiä, kannattaa tallapalat viilata, jos on jotain skraadia, samalla voi kattoo tremolon pohjalevystä ja blokista että olisko siellä jotain terävää kulmaa tms. jos se on kovin kieliä katkonu. Vuonna -81 BL 550 oli Blazer-sarjan huippumalli. Että sellanen vehjes.. 8) |
Jormaz 12.03.2007 20:41:03 | |
---|
Kiitos näistä tiedoista. Vuodelta 81 olen itsekin :) |
fox 12.03.2007 20:58:24 | |
---|
Kiitos näistä tiedoista. Vuodelta 81 olen itsekin :) Hmm... Hyvä vuosi se! 8) |
Jaffe 13.03.2007 14:43:16 | |
---|
Engl 2x12 std kaappi. kyllä nyt rokkaa! |
Rypsolisti 13.03.2007 21:07:04 | |
---|
Tuli Kitarapajalta ostettua Dimarzion SDS-1 single coil, tänään tuli postissa ja saman tien myös sen asensin. Oikein hyvältä kuulostaa näin nopeasti testattuna, juuri sitä mitä etsinkin. Fender Stratocaster '62 |
mansipoika 14.03.2007 07:25:59 | |
---|
Ltd EC 1000 BLK saapui taloon. Siihen vielä 11-58 kielisetti kiinni niin johan murisee. Ihanaista. |
Tuli tuossa edellispäivänä ostettua impulssiostoksena Epin Korina Explorer. M.netissä kaveri sitä kauppasi ilmeisesti velipoikansa puolesta. Mukaan tuli Warwickin topattu rücksack. Myyjällä oli tieto että keppi olisi "pari, kolme vuotta vanha" mutta sarjanumero kertoi sen olevan vuodelta 1998. Orkkismikit on heitetty Aurajokeen jossain vaiheessa ja vaihdettu Seymour Duncanit tilalle. Vielä en ole päässyt keppiä koittamaan vahvistettuna, mutta komia se kyllä on. Miinusta tulee hieman törkyisestä otelaudasta joka täytyy ottaa puhdistuksen alle. Nauhojen kunto on melko hyvä, joten omalla soittomäärällä saan soitella vielä monia vuosia ennen kuin vaihto lähenee. Volumet ja tonepotikat ovat myös saaneet kyytiä ja vaihtuneet kullitetuista Top Hateista mustiin Speed Knobeihin. Uusissa 58' re-issue malleissa näyttäisi olevan kullitettu virikoneisto, mutta -98 Korinassa koneisto on mallia Chrome. Tässä pintaraapaisu... ;) EDIT: Siis tällainen: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=34&CollectionID=18"G:stä vedetään...", "paitsi heviä A:sta..." |
cruel_destiny 14.03.2007 18:43:27 | |
---|
ostinpa (tai itseasiassa vaihdoin lespaani, mistä sain 150e vielä kaupan päälle) itelleni Tokain straton 90-luvulta. Myyjä sanoi, että on korea, mutta ei ollut ihan varma. Ymmärtääkseni korean malleissa ei ole sarjanumeroa, mutta tässäpä on: F9810144. haluaisiko joku auttaa kitaran tunnistamisessa, lavassa lukee myös Tokai (ei siis 7okai) ja goldstar sound ja oldies but goldies..? Hyvältä peliltä tuntuu ja kauan kaivattu strato saatiin talouteen. Tämä sitten lopulta voitti tele GASsin... |
ReBeat 14.03.2007 19:27:03 | |
---|
Iski joku isompi into sahailla mörköriffejä, niin hommasin käytetyn Engl Savage 120:n. Saa nähdä onko tuosta pikku porsaasta nyt pidemmäksi iloksi, mutta on siinä se yhdenlainen hyvä sahasoundi ainakin. |