Aihe: Hyvä putkivahvistin
1 2
Wespa
13.03.2007 22:23:48
Kiitoksia vinkistä. Omakotitalossa asustelen vielä toistaiseksi joten isommankin hirviön uskaltaa kyllä ostaa ,mutta eriasia sitten kun lähtee opiskelemaan niin ei naapurit välttämättä tykkää jos 50 w putkikombolla tykittää armottomia riffiralleja.
: )

Ei ne tykkää, vaikka Micro Cubellakin vaa tykittäs. Prkleen kitisijät! :/
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Dropped C
13.03.2007 22:55:00
Ajattelin itse kokeilla kerrostalossa soittelua tälläisellä Ampegin 60W putkinupilla. Katotaan onko kohta majapaikka kaverien nurkissa vakimestan sijaan... Tosin siitä nupista saa yhden kytkimen käännöllä 20W:sen ja volyymissä on n. 2:sen kohdalla pykälä. Päätesäröistä tuskin kannattaa kuitenkaan haaveilla.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Wäiski
13.03.2007 23:00:01
No tuota... puhutaanko nyt niistä putkikoneista, joissa on master volume vai niistä, joissa ei ole? Jälkimmäisissä kun säröä saadaan yleensä vasta siinä vaiheessa kun laite on jo käyttökelvottoman kovalla kerrostalo-olosuhteisiin. Tietty, jos on tarjolla hyväsoundinen säröpedaali, joka toimii hyvän putki-cleanin päällä niin mikä ettei. Tai sitten keinokuormaa päätteen ja kaiuttimien väliin.

Nykyisin olen harrastanut ilman mastervolumea olevia. Säröä niistä ei saa kohtuuvolumella ilman pedaaleja, mutta hyväsoundinen putkipeli käsittelee myös pedaaleilla muokattua soundia hyvin. Oleellista on myös se, että kun on kerran hankkinut kunnon putkitoosan, voi sen kanssa lähteä kotoa maailmallekin hyvin mielin.

En halua väheksyä transistorivahvistimia, niistäkin löytyy moneen käyttöön oivia pelejä. Tuon vain esille mielipiteenäni sen, että putkisoundia haluava saa sen myös hiljaa soitettaessa. Paras on kuitenkin mennä vaikka kauppaan tekemään AB-testi.
JuSu
14.03.2007 08:50:47
Tästä syystä en itse koe kotisoitossa putkikonetta tarpeellisena...

Täytyy kyllä kompata Bonecrusheria... Mullakin on ollut kotona kaikenlaista vehjestä mallintavista lootista trankkupelien kautta erikokoisiin putkivehkeisiin, ja estottomasti paras vehje siihen hommaan _mun mielestä_ on nykyinen Rolandin MicroCube. Toki tuossakin puutteensa on, mutta jonkinmoisen kokemuksen valossa paras kompromissi, mikä on kotisoitossa kohdalle osunut. Yksi parhaita ostoksiani ikinä.

Treenikämpällä sitten kamppeet erikseen. Jos budjetti sallii, niin suositan ehdottomasti hankkimaan kotiin ja treenikselle omat vehkeensä, olettaen että treenikselle uskaltaa jättää. Tai vaikkei uskaltaiskaan.

Mutta kukin toki tekee niinkuin parhaaksi näkee, tai oikeastaan kuulee... =)

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Lancelot
14.03.2007 15:06:27
Mutta kukin toki tekee niinkuin parhaaksi näkee, tai oikeastaan kuulee... =)

Näimpä juuri. Ite sanoisin kuitenki et fiilis on tärkeintä, ja sitähän löytyy kun half-stackillä vetelee kämpässään aivan eri lailla kuin jostain 20cmx20cm combosta. Jos tosiaan pelkästään kotisoitteluun haetaan vaffaria ni ehkä joku hyvä trankkucombo vois olla kuitenki paikallaan mut jos perse kestää ni kunnon pino kämppään vaan. Kunhan vaan on tietoinen mitä tekee.

Oman stäkkini vein reenikselle joten tässä line6:lla vedellään kotona. Ohan se siinä mieles parempi et on efektit sun muut mutta kyllä stäkillä oli kivempi vetää.
Mäci
14.03.2007 15:19:31
Veikkaan että moni kotiin putkivahvistimen hankkiva henkilö joutuu pettymään kun se ei soundaakaan NÄIN PALJON paremmalta kuin se vanha trankkulaatikko hiljaa soitettuna

Justiinsa näin on päässyt käymään!Vaikka "vaan"Epiphone Valve JR. onkin,niin en
pysty/uskalla sitä säröille asti vääntään.Vaikka ihan pienen pieni Blues-roso riittäisi.
Joten pahasta apinasta säröt ja johan soundi latistuu ja säröä on liikaa Gain minimissäkin.Mutta näillä mennään,toistaiseksi...
Kaukana väijyy ystäviä.
Wahi
14.03.2007 16:46:54
Itse voin sanoa, että Laney LC15R:llä saan ihan hyvät soundit kerrostalovolumeillakin, säröpedaalin kanssa siis.

Tosin, tuossa on putket jo aika lopussa niin uutena on vähän kovaäänisempi.
Rölölöö!
Ibana prestige
14.03.2007 17:42:45
Ei ne tykkää, vaikka Micro Cubellakin vaa tykittäs. Prkleen kitisijät! :/

Juu on se kumma kun kitaransoitosta tulee valitusta mutta pianolla saa pimputtaa vaikka puolille öin eikä tule edes valituksia. Pitäs vissiin pitää sitä kerrostaloa silmällä pitäen mielessä että kandeeko isoa putkivahvistinta hommata. Tosin voishan sillä soittaa viikonloppusin kotosalla ja yrittää sinnitellä ne 4 päivää minimivolyymilla. viidentenä päivänähän sitä onneks jo pääseekin kotiin taas soittelemaan.
aleksi
14.03.2007 17:51:45
Muuttakaa opiskelija-asuntoihin. Olen ite soitellut Fenderin The Twinillä, enkä ole koko aikana edes nähnyt naapureitani. (Ovatkohan muuttaneet melun alta pois?) Joku vähän pienempi olisi kyllä hankinnassa, kun onhan tuota ihan mahdoton roudata aina treeneihin jne.
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion."
Wespa
14.03.2007 17:59:32
Muuttakaa opiskelija-asuntoihin. Olen ite soitellut Fenderin The Twinillä, enkä ole koko aikana edes nähnyt naapureitani. (Ovatkohan muuttaneet melun alta pois?)

Joojoo, ei oo enää montaa sijaa jonossa jäljellä. Ihme on, jos tulevan kämpän seinät ei oo huomattavasti paremmin ääntä eristävät kuin tän nykyisen. Se, että kuulee ihan vaivatta, kun naapuri p*skalla ollessaan rullaa vessapaperirullaansa, kertoo kait jotain nykyisen kämpän äänieristyksen tasosta. :D
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
gator
14.03.2007 18:04:13
Mulla valvejuniorin buustikaverina toimii jekyll&hyde Tosta nupista saa volaa nostettua sen verran että soundi aukeaa ja riittää mulle himasoittoon. En mallintavista ole vielä yhtä hyvää melua saanu aikaseks. Yösoittelun tolla kombinaatiolla voi unohtaa mut silti parempi kuin hyvä näin.
Numb
14.03.2007 19:50:42

Ostaa putkivahvistimen ja omakotitalon.
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
0201222
27.07.2007 13:09:46
luukutella kotona 20 putkiwatilla? toivottavasti ei oo kerrostalo..

Monet vaan unohtaa tämän vahvistimien mielettömän ominaisuuden - volume potikan. "Kotisoitossa paras on 1 wattinen, koska sen voi pistää TÄYSILLE!!! =)=) Mikäs siinä, jos tykkää kärpäsen surinasta.
Kitaristi etsii hittiriffiä tositarkoituksella.
Deranged
27.07.2007 13:42:25
saa yhden kytkimen käännöllä 20W:sen ja volyymissä on n. 2:sen kohdalla pykälä. Päätesäröistä tuskin kannattaa kuitenkaan haaveilla.

Mitä hittoa sillä päätesäröllä tekee raskaammassa musiikissa? Menee vaan muhjuksi hyvä soundi. Se päätesärö on tosiaan vaan bluesmiehille ja muille pienillä säröillä soittaville.

Kyllä minä olen parillakin 120W putkivahvarilla (5150, Laney GH100TI) kerrostalossa veivannut, joskus jopa kolmosen volumella, mutta ykkösellä voi ihan hyvin treenata päivällä. Jos naapurit valittaa niin hv/kekeä/monoa.

Ehkä mä oon vaan hullu.
Mäci
27.07.2007 13:47:26
hv/kekeä/monoa.

Tuolla asenteella vuokranantaja antaa aika pian hv/kekeä/monoa...
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)