Aihe: Engl screamer ongelma
1
arska
12.03.2007 22:20:49
Elikäs meikäläisen Engl Screamer on alkanu viimeaikoina mekastaa omiaan. Vika ilmenee seuraavasti, kun olen käynnistänyt vahvistimen niinkuin pitääkin niin minuutin parin päästä alkaa vahvistin äänellä ihmeellisesti, mitenkä tätä ääntä nyt kuvailisin, no aluksi luulin että kitaran johto on mennyt rikki kun piti samanlaista ääntä eli pieniä katkonaisia tuhauksia. Tälläistä katkonaista tuhinaa vahvistin jatkaakin.. välillä kuulostaa että vika olisi mennyt ohi mutta normaalisti se palaa takaisin heti kun sen luulee kadonneen. Kyllähän se alkaa pidemmän päälle ärsyttää kun koittaa soittaa jotain hempeetä ja heleää niin vahvistin tuhahtelee omat mielipiteensä :)

Liekkö etuasteen putket vetämässä viimeisiään? Vai mikä vikana kun noin ääntelee ja mitenkä vian saisi korjattua. Putkia tähän ei ole tietääkseni vaihdettu koskaan. Mitä putkia muuten suosittelisitte jos tässä joutuu putkirempan tekemään (tyylisuuntana HardRock, Rock ja Blues).
FreeBird
Insane Kane
12.03.2007 22:50:50
Putket taitaa temppuilla.
Kokeiles ensin että ne on kaikki kunnolla kannassaan.
Jos ei auta niin vaihtoon menee.
"Ei jumalauta mitä Ville 5-vee toimintaa!!"
juzi
13.03.2007 00:34:31 (muokattu 13.03.2007 05:05:44)
Liekkö etuasteen putket vetämässä viimeisiään? Vai mikä vikana kun noin ääntelee ja mitenkä vian saisi korjattua. Putkia tähän ei ole tietääkseni vaihdettu koskaan. Mitä putkia muuten suosittelisitte jos tässä joutuu putkirempan tekemään (tyylisuuntana HardRock, Rock ja Blues).

Kaikki putket suosiolla uusiks. Englin omat röörit on tunnetusti aika huonoja laadultaan. Mulla kävi huollossa yks thunderi, joka oli menny mykäksi. Syynä oli että yksi etuasteen putkista oli pimentynyt ihan noin vain ilman oireita. Toisen kaverin screamerin putkitin tuossa männäviikolla, etuasteeseen jj:t ja päätteeseen tung solin 5881:set. Bias-trimmeristä loppu säätövara kesken, jäi karvan verran lämpösen puolelle säätö. Mutta sallituissa rajoissa, eli tuskin on mitään haittaa.

Soundi muuttui todella paljon paremmaksi. Semmonen kireys ja kylmyys hävisi kokonaan, tilalle lämpöä ja syvyyttä. Voin suositella kuvailemiisi tyylisuuntiin noita putkia.
arska
13.03.2007 11:30:47
Kiitokset palautteestanne. Eiköhän näillä eväillä saada ongelma ratkaistua
FreeBird
ejhfi
13.03.2007 19:56:48

Kuinka somasti sattuikaan ajankohtainen aihe, nimittäin kun ENGL Screamerin putkista puhutaan. Tuossa kun oli maininta kehnonlaatuisista ENGLin putkista, niin olen tässä myös alkanut varautua putkiremontiin. Etuasteen lamput juuri päivitin JJ:ksi, mutta päätteessä hehkuvat edelleen orkkikset 6L6:t.

Kymysys kuuluukin, kuinka hankalaa tai helppoa tuon Screamerin biasointi mahtaa olla, jos ja kun pitäisi nuo pääteputketkin päivittää? Sen tiedän että jostain pinnin kannasta pitää mitata jotain, sitten pyörittää trimmeriä, toljottaa yleimittaria taas jne. mutta mutta, kun olen aina styrkkarit huollattanut ammattilasella, niin eipä ole koskaan tullut sen paremmin perehdyttyä asiaan. Ja nyt kun ei Kankaanpään Mikkokaan vissiin jouda pahemmin putkiremppoja tekemään, niin yksi vaihtoehto on opetella se itse. En tiedä onko myynnissä olevat ENGLin omat valmiiksi sovitetut putket samalla ravoin biasointivapaita kuin vaikka Mesan putket, mutta jos haluan päätteeseen vaikka JJ:t, niin biasoidahan pitää.

Siis tältä pohjalta
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Insane Kane
13.03.2007 21:49:59
Kuinka somasti sattuikaan ajankohtainen aihe, nimittäin kun ENGL Screamerin putkista puhutaan. Tuossa kun oli maininta kehnonlaatuisista ENGLin putkista, niin olen tässä myös alkanut varautua putkiremontiin. Etuasteen lamput juuri päivitin JJ:ksi, mutta päätteessä hehkuvat edelleen orkkikset 6L6:t.

Kymysys kuuluukin, kuinka hankalaa tai helppoa tuon Screamerin biasointi mahtaa olla, jos ja kun pitäisi nuo pääteputketkin päivittää? Sen tiedän että jostain pinnin kannasta pitää mitata jotain, sitten pyörittää trimmeriä, toljottaa yleimittaria taas jne. mutta mutta, kun olen aina styrkkarit huollattanut ammattilasella, niin eipä ole koskaan tullut sen paremmin perehdyttyä asiaan. Ja nyt kun ei Kankaanpään Mikkokaan vissiin jouda pahemmin putkiremppoja tekemään, niin yksi vaihtoehto on opetella se itse. En tiedä onko myynnissä olevat ENGLin omat valmiiksi sovitetut putket samalla ravoin biasointivapaita kuin vaikka Mesan putket, mutta jos haluan päätteeseen vaikka JJ:t, niin biasoidahan pitää.

Siis tältä pohjalta

Tuosta opettelemaan. Operaatio on helppo kunhan muistaa olla hyvin varovainen.

http://www.uraltone.com/info.html
"Ei jumalauta mitä Ville 5-vee toimintaa!!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)