Aihe: Jackson USA Guitars
1 2 3 4 520 21 22 23 24
Jormaz
13.03.2007 12:31:02
-85 RR löytyy. Ulkoisesti nykyisen valkoisen RR1:n näköinen, Kahler ollut alunperin, vaihtunut jossain vaiheessa Floydiksi.
Xizor
13.03.2007 12:33:34
Multakin löytyy pari Jacksonia, '02 Soloist SL2H ja '87 Soloist Custom.
(Kuvia profiilissa)

Parempia soittimia saa kyllä etsiä oikein huolella, työn laatu ja fiilis on sanoinkuvaamaton...se pitää kokea. =)

Jos olis enemmän mammomaa, niin ainakin KE2/KV2 olis ihan pakko saada...
The difference between genius and stupidity is that genius has limits.
Jaablo
13.03.2007 13:13:32
Moikka!

Joo tuskaa sen takia että se oli hemmetin hyvä,hieno skeba ja ollut mulla suht pitkään en edes muista kuinka kauan. Mutta aikansa kutakin ,se on toiminut joko olkkarin seinällä koristeena tai sitten ollut tyylii kanissa viimesinä vuosina , niin ehkä tämän camon sitten oli aika siirtyä taas arvolleen sopivaan virkaan eli jonkun hevipertin kuritettavaksi tässä tapauksessa Benin ja sain siitä mitä pyysin .
Ben D oli "tuttu" en olisi lähtenyt myymää missää yleisesti (netissä ym) .

Muutenki pakko on hommaa joku rokkihommiin sopiva rimputin kun ei ole kuin noita hevivispilöitä, sekin vaikutti myynti päätökseen. Huvittas myös lähtee käymää kattomassa jotain surriaisia ym apinoita johonki viidakko scenee:) Ehkäpä toteutuu molemmat ,tiedä häntä.

-t-
"I need this parade like I need a fucking hole in my head." J.F.K.
Ze Kink
13.03.2007 13:35:29 (muokattu 13.03.2007 13:35:49)
Itseltä löytyy USA RR vuodelta -85 (RR1367), värityksenä iki-ihana pink pearl. Ostin kepin käytettynä vissiin 2003 ja hyvin pelittänyt tähän saakka. Vähän osumaa toki ottanut vuosien varrella, mutta niinhän ne aina.

Spekseistä:
-San Dimaksen tehtaalla valmistettu
-body poppelia. kaula vaahteraa ja otelauta eebenpuuta
-mikit Jacksonin omat
-Kahlerin talla
-22 nauhaa

Tuolta Jackson Guitar Palacesta löytyy lisää juttua. Väritystä saa toki haukkua, mutta meitsille tuo on parhautta ;)

Kuvaa vielä http://www.jacksonguitarpalace.com/RR1367/piglet.jpg
http://www.jacksonguitarpalace.com/RR1367/body.jpg

Edelleen hienoin RR ikinä! Jos ostan joskus RR:n, mulla on kaksi värivaihtoehtoa. Joko tuollainen pinkki tai bengal. Muita en hyväksy.
Who gare`s...
joukov
13.03.2007 14:06:23
Edelleen hienoin RR ikinä! Jos ostan joskus RR:n, mulla on kaksi värivaihtoehtoa. Joko tuollainen pinkki tai bengal. Muita en hyväksy.

Vinnie Vincentin vaaleanpunainen on hieno, kultaväritys on myös mainio.
Paul Stanley: Live To Win, KISS: KISSology The Ultimate KISS Collection Vol.1 1974 - 1977
Ben_D
13.03.2007 21:42:19 (muokattu 13.03.2007 21:43:41)

Vähän ohi aiheen...miten Floyd Rosen korkeudensäätö ruuvit (Studs) eroavat vanhoissa ja uusissa Floyd Rose tremoloissa? Vanhalla tarkoitan malleja, joissa ei ole kitaran runkoon tehty Floyd Rosea varten koverrusta.

Tuolta näkee, mitä tarkoitan -> https://www.carvin.com/manuals/Original-Floyd-Rose.pdf (String Height Studs)
http://www.myspace.com/fiercemetal
Jormaz
13.03.2007 21:48:00
Uudempi versio on se että holkit on upotettu kitaraan ja holkkien sisällä on kuusiokoloruuvi, vanhassa on pelkkä talttapääruuvi suoraan bodyyn ruuvattuna?
Ben_D
13.03.2007 21:49:57

Uudempi versio on se että holkit on upotettu kitaraan ja holkkien sisällä on kuusiokoloruuvi, vanhassa on pelkkä talttapääruuvi suoraan bodyyn ruuvattuna?

Jaahas..ok...kun mulla on toi KV-2 vuosimallia 2001, jossa kuusiokulmaruuvit ja RR vuosimallia -88, jossa myös kuusiokulmaruuvit??
Ben_D
13.03.2007 21:59:32

Onko molemmissa holkit? Ei ole sen enempää havaintoa mutta olen aina olettanut että pelkkä ruuvi oli ensin kun sitä vanhoissa floikkareissa usein näkee ja nykyään ei uusiin enää juurikaan laiteta.

Joo...molemmissa on holkit. Rupesin vaan funtsiin kun Oesch sanoi, että näihin vanhempiin Floyd Rose malleihin ei tahdo enään Suomesta löytyä näitä holkkeja..
Werde
13.03.2007 22:00:55
Onko molemmissa holkit? Ei ole sen enempää havaintoa mutta olen aina olettanut että pelkkä ruuvi oli ensin kun sitä vanhoissa floikkareissa usein näkee ja nykyään ei uusiin enää juurikaan laiteta.

Todella vanhoissa on ihan pelkkä ruuvi kiinni puussa. Nuo holkit on ollu käytössä jo iät ja ajat.
I kneel only to God.. I don't see him here.
Jormaz
13.03.2007 22:18:53 (muokattu 13.03.2007 22:20:54)
Joo...molemmissa on holkit. Rupesin vaan funtsiin kun Oesch sanoi, että näihin vanhempiin Floyd Rose malleihin ei tahdo enään Suomesta löytyä näitä holkkeja..

Jaa, se on ilmeisesti samanlainen kuin JT-6:ssa? Siis siinä vanhassa tallassa mitä Charvelin model-sarjassakin näkee. Sitä holkkia ei taatusti kyllä löydy mistään.
Ben_D
13.03.2007 22:31:01 (muokattu 13.03.2007 22:37:18)

Jaa, se on ilmeisesti samanlainen kuin JT-6:ssa? Siis siinä vanhassa tallassa mitä Charvelin model-sarjassakin näkee. Sitä holkkia ei taatusti kyllä löydy mistään.

eBaysta löytyy ennemmin tai myöhemmin mitä vaan :) Ei sikäli, että noissa mun RR:n holkeissa olis jotain vikaa, mutta kuluvia osiahan ne ovat..

En tiedä onks tää samanlainen kun JT-6, koska en ole moista omistanut.
H.Corruption
14.03.2007 00:13:30
eBaysta löytyy ennemmin tai myöhemmin mitä vaan :) Ei sikäli, että noissa mun RR:n holkeissa olis jotain vikaa, mutta kuluvia osiahan ne ovat..

En tiedä onks tää samanlainen kun JT-6, koska en ole moista omistanut.

Eipä ole. Nykyiset holkit on olleet käytössä Schallerin valmistamissa tremoloissa, OFR, JT-590, FR II, OFR Lo Pro ja OFR Speed Loader niin kauan kuin Schaller on niitä valmistanut. Holkkeja ja ankkuriruuveja saa varaosina suhteellisen hyvin.

Mulla on Soloist `90 ja SL2H `01. SL2H:n ostin uutena 2002 ja Soloistin 2004. Soloist on vuosien varrella kokenut todella kovia, mutta siitä huolimatta on todella hyvä kitara. Mikit J-50BC ja J-200:set saivat kuitenkin lähteä kun kitara tuli mulle. Jätin JE-1200 middle boosterin kitaraan ja uudet mikit toi paremmin eloa kitaraan. SL2H on ollut soundiltaan ja soitettavuudeltaan todella hyvä ja olen ollut siihen tyytyväinen ostohetkestä lähtien. Mun mielestä mun paras kitara, vaikka mulla onkin pari Ranin RR Customia. Itseasiassa olin menossa ostamaan RR1:stä, mutta se oli harmikseni jo myyty ja valitsin sen tilalle sitten tuon SL2H:n. En soittanut sillä kuin pari sointua kun ostopäätös oli tehty, enkä ole katunut.

Metallin musta RR1 kävi kylässä, mutta kitara ei ollut speksien mukainen ja palautin sen. Sen kaula oli todella paksu ja leveä. Ei yhtään sellainen kuin Soloisteissa, vaikka speksit antavat samat mitat kaulalle. Kyselin kaulan mittojen perään entiseltä Jacksonien maahantuojalta ja he olivat aika varmoja siitä että kitara oli alunperin custom shop-kitara ja jäänyt jostain syystä Jacksonille. Kaulan mittojen eroa ei voisi muutoin selittää. Toinen outo seikka oli sarjanumero. Ennen kitaran tilaamista, katselin Ed Romanin sivuja ja talletin joitain kuvia eri värivaihtoehdoista sarjanumeroineen. Kitaran tulokin kesti n. 10kk ja sen sarjanumero oli yllättävästi pienempi kuin 10kk:a aikaisemmin Ed Romanilla myynnissä olleissa RR1:ssä. Tarkastuslapun mukaan kitara oli muka tarkastettu kolme viikkoa ennen saapumista. Lopulta palautin kitaran ja välittäjä palautti rahani takaisin ja sitten tilasinkin ensimmäsen Ran RR Customin.

En ole enää juuri Jacksoneita katsellut ostoaikeissa tuon episodin jälkeen, sen verran alkoi Fenderin touhu vituttamaan.
sandiego
14.03.2007 01:13:25 (muokattu 14.03.2007 01:14:16)
Multa löytyy noita holkkeja. Tuli ostettua uutena skeba ja mukana tuli pussillinen holkkeja ja onneks on tullu pidettyä jemmassa.
Ben_D
14.03.2007 08:50:30

Metallin musta RR1 kävi kylässä, mutta kitara ei ollut speksien mukainen ja palautin sen. Sen kaula oli todella paksu ja leveä. Ei yhtään sellainen kuin Soloisteissa, vaikka speksit antavat samat mitat kaulalle. Kyselin kaulan mittojen perään entiseltä Jacksonien maahantuojalta ja he olivat aika varmoja siitä että kitara oli alunperin custom shop-kitara ja jäänyt jostain syystä Jacksonille. Kaulan mittojen eroa ei voisi muutoin selittää.

Pakko olla hyllyyn jäänyt Custom, koska ei omistamissani RR1T tai nykyisessä Custom Shop RR:ssä ole kummassakaan paksu kaula.
Werde
14.03.2007 08:55:13
Pakko olla hyllyyn jäänyt Custom, koska ei omistamissani RR1T tai nykyisessä Custom Shop RR:ssä ole kummassakaan paksu kaula.

Nuo tuntuvat vaihdelleen vähän vuosien mittaan. Mun Soloistissa oli perinteinen Jackson-kaula, kun taas kaverini muutaman vuoden uudemmassa (muuten tismalleen samanlaisessa) oli pari milliä paksumpi.
Werde
14.03.2007 08:56:41 (muokattu 14.03.2007 08:57:04)
tuplaa
H.Corruption
14.03.2007 09:36:54
Nuo tuntuvat vaihdelleen vähän vuosien mittaan. Mun Soloistissa oli perinteinen Jackson-kaula, kun taas kaverini muutaman vuoden uudemmassa (muuten tismalleen samanlaisessa) oli pari milliä paksumpi.

Onko kaverisi Soloist Fender-aikaisia? Ainakin mun Soloistien kaulat eroaa toisistaan vain hitusen, siis jotain 0,2mm ja ikäero niillä yli 10v.

Muistan kun soitin Benin RR1T:llä ja kaula oli just samanlainen kuin mun Soloisteissa.

Monet ovat sanoneet Jacksonin laadun laskeneen Fender-omistuksen myötä ja koko jakeluorganisaatio on hoidettu huonosti Jacksonien osalta. Eräs entisen maahantuojan työntekijä ennusti jopa Jackson-merkin hiljaista hautaamista ja sulauttamista kokonaan Fenderiin lukuunottamatta custom shopia. Ainakin moni nimikitaristi vaihtoi leiriä. Jacksonien valmistus lienee siirretty Fenderin tehtaille, integraation nimissä.
apuri
14.03.2007 10:31:45
Ainakin moni nimikitaristi vaihtoi leiriä. Jacksonien valmistus lienee siirretty Fenderin tehtaille, integraation nimissä.

Jacksonit tehdään joo Fenderin tehtaan tiloissa. Jacksonilla on omat tilat/osasto ja omat työntekijät.

Moni nimikitaristi vaihtaa leiriä sen mukaan kuka maksaa eniten ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)