Aihe: Pro Tools soittaa biisin eri sävellajista kuin on soitettu soitt
1
Säätäjä
13.03.2007 20:34:12
...imet sisään. Miten on mahdollista? Kaksi eri viritysmittaria, joista molemmat on edelleen tänään keskenään samassa vireessä, ja kaksi eri soitinta jotka ovat virittimien kanssa samassa vireessä, ja toiseen soittimeen eikä kummankaan mittarin säätöihin ole koskettu äänitysten (eilen) jälkeen...

Mopotuulssilla mennään, tuntee ittensä hieman tyhmäksi, help!
Mekkala.
Mikael
13.03.2007 20:51:35 (muokattu 13.03.2007 20:52:15)

Siis hä? Soittimet on nyt keskenään eri vireessä vai kaikki eri vireessä kun aiemmin. Mä en tajunuut tosta kuvauksesta et mitä on tapahtunut???

Ainoa vireeseen vaikuttava asia mikä äkkiseltään tulee mieleen on näytteenottotaajuus. Oisko mitenkään mahdollista että soitot tai toisto olis eri näytteenottotaajuudella tai et kellon asetukset olis jotenkin muuttuneet?
Siitä mistä aita on matalin...
Säätäjä
13.03.2007 21:54:25
Siis hä? Soittimet on nyt keskenään eri vireessä vai kaikki eri vireessä kun aiemmin. Mä en tajunuut tosta kuvauksesta et mitä on tapahtunut???

Ainoa vireeseen vaikuttava asia mikä äkkiseltään tulee mieleen on näytteenottotaajuus. Oisko mitenkään mahdollista että soitot tai toisto olis eri näytteenottotaajuudella tai et kellon asetukset olis jotenkin muuttuneet?

Soittimet keskenään vireessä, mutta muuten epiksessä. Täytyy tarkistaa huomenna vielä kellot uudestaan.
Mekkala.
milcoin
13.03.2007 22:29:16
Soittimet keskenään vireessä, mutta muuten epiksessä. Täytyy tarkistaa huomenna vielä kellot uudestaan.

Joku kellohomma siin on. Kerro mikä se on niin kerrotaan miten saat asiat kondikseen.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Mikael
13.03.2007 22:29:24 (muokattu 13.03.2007 22:32:27)

Vaikuttais siltä osa asioista on äänitetty eri näytteenottotaajuudella. Mulla ainakin toi vaara piilee kun käytän ulkoista muunninta masterkellona, jolloin avatessa sessiota Tools lukkiutuu muuntimen kelloon joka taas saattaa hyvinkin olla eri asetuksissa kuin itse sessio... Yleensä ton tietty kuulee heti koska ero on sen verran selkeä, mut jos vaikka on pelkästään jonkun muun äänittämät rumpupohjat, niin toi vaara on olemassa ellei oo tarkkana. Tietty se sample rate -valo vilkkuu siinä interfacessa mikäli session asetus poikkeaa ulkoisen kellon asetuksesta (ainakin 002R) mutta kiireessä tää saattaa jäädä huomaamatta... Järkevää olis tietty että Tools ilmottais asiasta vaikka popuppina kun sessio aukaistaan.
Siitä mistä aita on matalin...
jannu
14.03.2007 15:57:07 (muokattu 14.03.2007 15:59:47)
Meikäläiselle on tullut semmoinen pieni pakkoliike aina ennen jonkun toisen tekemän session kopeloimiseen ryhtymistä, että tsekkaan suoraan sieltä projektin audiokansiosta fileistä sekä sampleraten sekä bittisyyden ja laitan sitten sen mukaan kellon ja softan asetuset ensimmäisenä kohdalleen. Eipähän tuu sitä aina yhtä raivostuttavaa "mitä v*ttua?!"-tilannetta, ainakaan niin usein.
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)