M.i.k.key 13.03.2007 15:43:00 | |
---|
Sua taitaa vähän ärsyttää se että ihmiset mnetissä pitävät hevistä enemmän kuin ärränpeestä. Mä myönnän että mua se vähän ärsyttää! Mutta onneksi olen itse oikeassa... möllisty |
Musta Arkipyhä 13.03.2007 15:45:19 (muokattu 13.03.2007 15:52:10) | |
---|
Ettei vain jälleen kerran olisi muutaman viime kirjoituksen perusteella vastaanottajien kompetenssiongelma, ettei eroteta kappaleita toisistaan. Ensin kaikki haukkuu tyylin estetiikan lyttyyn ja sitten sanotaan että biisit ovat samaa huttua. En minä ole käsittääkseni väittänyt ,että ne kaikki on samanlaisia.Musta vaan osassa niitä biisejä biisien melodioiden huonoutta/olemattomuutta peitellään tuolla "koristelulla." Mutta onneksi Ari laulaa heviä, ja jokainen hevikappalehan on oma universuminsa. Eli sun ainoa motiivi kritisoida Aria on se ettet pidä hevistä? Ja hevistä et pidä koska "kaikki sitä kehuu"? Mulle musiikkityyli on aivan sama.Oli suosittua tai ei.Oli heviä tai ei.Minä en diggaa lainkaan Children of Bodomista ,mutta ei mulle tuota vaikeuksia tunnustaa ,että Laiho on pirun taitava kitaristi. Minusta on vaan aika pirun epäloogista ensin hehkuttaa esim.epävireistä Kristiinan laulua ja sitten arvostella muita epävireisyydestä. Siis: " Luulempa että ainakin Kristiina tulee vielä joskus myymään levyjä, sillä tuollaisia ääniä ei kasva joka oksalla." Yllä mainitussa lopun melkoinen falskius vireessä ei häiritse kun taas: "Arin ensimmäinen säkeistö toi mieleen Coltranen puoli ylös -kulut, mutta tuollaisen kornin harmonian päälle se kuulostaa jännältä. Muutoinkin odotan häneltä vielä sitä yhtä, pitkää ja suoraa säveltä säestyksen päälle, joka soi vireessä." Yllä mainitussa häiritsee. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
zorro 13.03.2007 15:47:48 | |
---|
Minun mielestä oli Arilta tyhmää laulaa kaksi hevibiisiä peräkkäin. Ihan siltä kannalta ajateltuna, että itse en ainakaan halua että hän tippuu pois. Arilta taipuu varmasti monenlainen tyylisuunta, ja sitähän tässä kannattaisi esitellä finaaleissa. |
Kirk_Hammett 13.03.2007 16:19:04 | |
---|
Kuuntelen nyt Pearl Jamin biisiä Once ja tuli AIVAN Kristian mieleen laulajasta. You know it's sad but true... |
Juzzu 13.03.2007 16:27:51 | |
---|
Kuuntelen nyt Pearl Jamin biisiä Once ja tuli AIVAN Kristian mieleen laulajasta. Ei muuta kun flanellipaidat kaapista taas esille ja Kristian tuomaan grungen takaisin suomen musaskeneen! Ja eihän se Eddie Vedderkään nyt paskempi laulaja ole. Kunhan ei Kristian ihan yhtä tosissaan olisi. ....Nyt kai voidaan alkaa kinastelemaan vaikka siitä onko 'Ten' krunkkea :P |
Kimmo72 13.03.2007 16:44:48 | |
---|
Oujee. Pääsen pälyilemään finaali finaalia jäähalliin 6.4. Toivottavasti on jotain hyviä jäljellä :/ Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
M.i.k.key 13.03.2007 16:50:30 | |
---|
Oujee. Pääsen pälyilemään finaali finaalia jäähalliin 6.4. Toivottavasti on jotain hyviä jäljellä :/ Jeah, mäkin taidan olla tulossa. möllisty |
jazzmies 13.03.2007 17:05:55 | |
---|
Eli sun ainoa motiivi kritisoida Aria on se ettet pidä hevistä? Ja hevistä et pidä koska "kaikki sitä kehuu"?...Minusta on vaan aika pirun epäloogista ensin hehkuttaa esim.epävireistä Kristiinan laulua ja sitten arvostella muita epävireisyydestä...lopun melkoinen falskius vireessä ei häiritse kun taas...häiritsee. Psykologi! Luet taitavasti kirjoituksiani ja olet asian ytimessä. Siitä plussaa! Hevissä ei itsessään ole mitään vikaa, ainoastaan muutamat yhtyeet ovat rysiineet sen harmonian ihan Tarja Lunnaaksi, siis kornimmaksi kuin Unto Monosen kappaleiden sointukulut. Vastaukseen tarvitaan kaksi sanaa: Iron Maiden! Ei voi mitään, mutta viime rundilla Arin Maiden-veto paljasti hänen harmoniatajunsa keskenkasvuisuuden valitsemalla tuollaista hevi-iskelmää torstai-illan ratoksi. Ja pikku epävire ja huono englanti ovat ihan korjattavissa olevia asioita, mutta huono maku ei! Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
Manuel Pyrhullo 13.03.2007 17:15:00 | |
---|
Miksi se lyhyt tyttö ei halua laulaa nopeaa biisiä? |
Freya 13.03.2007 17:59:58 | |
---|
Miksi se lyhyt tyttö ei halua laulaa nopeaa biisiä? Kuka tietää. Syytä olisi kyllä. |
Super-Jari 13.03.2007 18:21:08 | |
---|
Kuuntelen nyt Pearl Jamin biisiä Once ja tuli AIVAN Kristian mieleen laulajasta. "mitä minä sanoin!" |
tyttönen 13.03.2007 18:39:48 | |
---|
Kristian sais kyllä voittaa. Sillä tuntuu oikeasti olevan kapasiteettia noin niinkun muusikkona. Ehkä kyllä Arillakin. Ei se ihan riitä, että näyttää barbielta ja matkii huonosti jotain tunnettuja naisartisteja... |
Musta Arkipyhä 13.03.2007 18:43:59 | |
---|
Psykologi! Luet taitavasti kirjoituksiani ja olet asian ytimessä. Siitä plussaa! Kiitos.Sisälläni asuva pieni ,mutta empaattinen ja äänekäs Dr.Phil kiittää :-) Hevissä ei itsessään ole mitään vikaa, ainoastaan muutamat yhtyeet ovat rysiineet sen harmonian ihan Tarja Lunnaaksi, siis kornimmaksi kuin Unto Monosen kappaleiden sointukulut. Vastaukseen tarvitaan kaksi sanaa: Iron Maiden! Ei voi mitään, mutta viime rundilla Arin Maiden-veto paljasti hänen harmoniatajunsa keskenkasvuisuuden valitsemalla tuollaista hevi-iskelmää torstai-illan ratoksi. Maidenin harmoniathan varsinkin kitarapuolella on aivan h-tin hienoja ja melodiat komeita.Siinä on pirusti folk-vaikutteita mukana mikä ei liene ihme kun bändin pääasiallinen säveltäjä on kova Jethro Tull -fani.Ja Tullhan heittelee kaiken maailman steve wondereita sun muita ihan 6-0 tyyliin. Se öfftöpikistä. Ja pikku epävire ja huono englanti ovat ihan korjattavissa olevia asioita, mutta huono maku ei! Ei niin.Siks sulla ja mulla ei oo toivoa :-D "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
Notefix 13.03.2007 18:51:14 (muokattu 13.03.2007 18:51:46) | |
---|
Ja Tullhan heittelee kaiken maailman steve wondereita sun muita ihan 6-0 tyyliin. No huh! Kyllä sitä kaikkea tähään ikään kuuleekin, mutta toi menee jo kyllä yli hilseen niin paljon että vetää sanattomaksi, vaikka makuasioita ovatkin. "Layers of layers of shit!"
JCM: Sä oot pelottava näky!" |
Musta Arkipyhä 13.03.2007 19:14:02 (muokattu 13.03.2007 19:15:09) | |
---|
No huh! Kyllä sitä kaikkea tähään ikään kuuleekin, mutta toi menee jo kyllä yli hilseen niin paljon että vetää sanattomaksi, vaikka makuasioita ovatkin. Nimenomaan.Niinkuin menee Stevie Wonderin ja Juicenkin vertaaminen.Tai Celine Dionin ja Iron Maidenin. Aattelin ,että jos heittää täysin sekopäisen provon niin pointti tulee ilmi kuin pajavasara :-D Mutta enempää en tosta selittele.Loppukoon öfftöpik minun osalta. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
Notefix 13.03.2007 19:28:03 (muokattu 13.03.2007 19:30:30) | |
---|
Nimenomaan.Niinkuin menee Stevie Wonderin ja Juicenkin vertaaminen.Tai Celine Dionin ja Iron Maidenin. En kai missään vaiheessa arvostellut noita tai sanonut että jompikumpi pistää 6-0? Kerroin vain että erilainen kulttuuri on kuuntelussa ja Suomalainen "korva" on erilainen kuin vaikkapa jenkkiläinen. Pointti on siinä että ei pidä mennä dumaamaan jotain juttua siksi, ettei siitä mitään tajua. Siitähän tässä oli kyse. "Layers of layers of shit!"
JCM: Sä oot pelottava näky!" |
kk80 13.03.2007 20:50:51 | |
---|
...mutta huono maku ei! Sitähän mä yritin korostaa muutama sivu sitten, "Eevry naight in mai driim... -Joo eiköhän se riitä. Banaalihälytin ratkaisi tämän erän. Kiitos ja näkemiin." Biisivalinnat on todellakin yksi asia, jota aina jaksan kotikatsomossa ihmetellä. En todellakaan ymmärrä mitä pitäisi ajatella miehestä, joka valitsee semifinaaliin vaikkapa Ronan Keatingin materiaalia. Toki pitää valita omalle äänelle sopiva kappale, mutta kappaleella kertoo myöskin aika paljon omasta musiikkimaustaan jne. Ei kannata myöskään sortua puhkikaluttuisiin kappaleisiin joita on vatvottu karaokekuppiloissa yms. niin paljon ettei niiden tulkintaan saa enää mitään tuoreutta, esim. Paratiisi on juuri tälläinen. Elämää suurempiin klassikloihinkaan ei välttämättä kannattaisi koskea, esim. Stairway To Heaven tai Bohemian Rhapsody ovat kappaleita, jotka on mahdoton tulkita näissäpuitteissa alkuperäistä versiota kunnioittaen... Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
Bohemian Rhapsody ovat kappaleita, jotka on mahdoton tulkita näissäpuitteissa alkuperäistä versiota kunnioittaen... Jossakin American Idolin karsinnassa joku esitti kyseisen biisin sillä tavalla, että a) oli vaikeata löytää mitään, mikä viittasi kyseiseen kappaleeseen, ja b) oli vaikeata löytää mitään, mikä viittasi mihinkään muuhunkaan kappaleeseen. Joskus coveri on alkuperäistäkin särmikkäämpi! Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
Volante 13.03.2007 21:00:17 | |
---|
Jossakin American Idolin karsinnassa joku esitti kyseisen biisin sillä tavalla, että a) oli vaikeata löytää mitään, mikä viittasi kyseiseen kappaleeseen, ja b) oli vaikeata löytää mitään, mikä viittasi mihinkään muuhunkaan kappaleeseen. Joskus coveri on alkuperäistäkin särmikkäämpi! Tämä? :D http://www.youtube.com/watch?v=zTHaVNA-js4 |
jazzmies 13.03.2007 21:12:19 | |
---|
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |