Aihe: Mr. Korento boikotoi Rumbaa vastaan
1 2 3 4 5
JCM
13.03.2007 14:03:17

No en mä ainkaan mistään rispektistä puhunut...

..nii'i.. mut joskus "any publicity.." niinku tiiät.

Mutta toisaalta ymmärrän artistin tuskaa; näkyvyyttä on niin hiton vaikea saada...

Aika äkkiä tommonenki varmaan unohtuu, eli saa nähä...
Bee-äf
13.03.2007 14:14:00
Emmä tiiä mitä tuollaisella lehdellä on nettiaikakaudella virkaa. Liian middle of the road underground-ihmisille ja liian outo tavan kansalle.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
Bonham
13.03.2007 14:16:21
..nii'i.. mut joskus "any publicity.." niinku tiiät.

Aika äkkiä tommonenki varmaan unohtuu, eli saa nähä...

Juu, en sitä tarkoita, että tuolle tielle kannattaa lähteä. Mutta se tuska voi ilmetä myös noin
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Kimmo72
13.03.2007 14:26:45 (muokattu 13.03.2007 14:27:04)
Jee. Hyvä hyvä. Se Rumba jonka mä tunsin, on kuollut noin 10 vuotta sitten. Korennolla oli ihan hyviä pointteja kirjoituksessaan, jossa vertaili Rumbaa ulkomaan vastaavaan aviisiin.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Juzzu
13.03.2007 14:48:22 (muokattu 13.03.2007 14:52:48)
Mun mielestä termi 'rock-journalismi' on jo jonkin sortin oksymoron itsessään. Ja levy-arvostelut - ostaako kuluttajat levyjä niiden perusteella? Mutta huono se on kyllä musalehtien journalistiikkaa liiemmin moittia kun en jaksa niitä kauheasti lukea. Lähinnä ulkomusiikillista jauhantaahan niissä tuntuu olevan, kuka on mitäkin mieltä mistäkin kulloinkin ja kuka joi ja missä ja kenen kanssa ja kuinka paljon. Hohhoijjaa.
Tai ehkä olen vain huono lukija.
Feggy
13.03.2007 14:50:18

Mä en ymmärrä mikä tos on pointti, eihän Rumba tosiaan kaikkea arvostele. Miks pitäs sitte just tuo levy? Miksei huutaa faneille jotka ei löydä levyhyllyille? Mun silmiin aika turhautunutta tekstiä. Jos oikeesti on tota mieltä, ni miks ei oo sitte loppuun asti.

Nythän arvostelu sitten lopulta tehdään. Toivotaan ettei arvostelija lähde leikkiin mukaan.

Arvostelu oli kirjoitettu jo ennen blogia. Ei vaan sattunut lehteen mahtumaan.
Lockman Last.fm:ssä
Mika Antero
13.03.2007 14:58:32
Ja levy-arvostelut - ostaako kuluttajat levyjä niiden perusteella?

Kyllä minä ainakin olen ostanut ties kuinka monta. En tosin muista olenko koskaan jättänyt arvostelun takia mitään ostamatta, tuskin.

Rocklehdistöä ja levyarvosteluja tarvitaan. Rumbaa minä tosin en tarvitse, vaikken tuota mielestäni perusteetonta hyökkäystä lehteä kohtaan hyväksykään.
-Cale
13.03.2007 15:04:56
Toisaalta ymmärrän tuota tilitystä, sillä mikäs sen turhauttavampaa kun jättää jokin oma aikaansaannos täysin huomiotta. Mutta olisi sen toki jollain muullakin tapaa tai asiallisemmin voinut hoitaa.
Tietysti Pauligin
13.03.2007 15:06:45
Toisaalta ymmärrän tuota tilitystä, sillä mikäs sen turhauttavampaa kun jättää jokin oma aikaansaannos täysin huomiotta. Mutta olisi sen toki jollain muullakin tapaa tai asiallisemmin voinut hoitaa.

"Arvostelu oli kirjoitettu jo ennen blogia. Ei vaan sattunut lehteen mahtumaan"

Toukokuussa julkaistaan kai.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
-Cale
13.03.2007 15:09:33

Jahas, no sitten en sano mitään.
kyseinen
13.03.2007 16:04:43
Mun mielestä termi 'rock-journalismi' on jo jonkin sortin oksymoron itsessään

Urheilujournalismin ohella niitä turhimpia, joskin helposti myös viihdyttävimpiä journalismin ilmentymismuotoja.

Turhankin moni. Ei varmaan kovinkaan moni tämän foorumin harrastaja/fanaatikko/pro, mutta moni skenettelijä tai trendien seuraaja kyllä.
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Tupuna
13.03.2007 16:25:14
Turhankin moni. Ei varmaan kovinkaan moni tämän foorumin harrastaja/fanaatikko/pro, mutta moni skenettelijä tai trendien seuraaja kyllä.

Kuten olen aiemminkin jossain sanonut, käytän itse rocklehtiä ja arvioita suodattamaan suurta informaatiotulvaa. Välillä on helpompaa luottaa tiettyjen lehtien ja tiettyjen kriitikkojen makuun, joiden mieltymykset olen vuosien saatossa huomannut suhteellisen samanlaisiksi, kuin omani. Näin säästyn siltä, että kuuntelisin tuhatta levyä ja niistä 900 paljastuisi täysin yhdentekeviksi lätyiksi. On paljon helpompaa, että joku suodattaa tietyt levyt ja uutuudet, jotta tiedän suunnilleen, mitä kannattaa ostaa ja mitä ei. Tietenkään kriitikon sana ei ole laki ja joskus mieltymykset menevät ristiin, mutta usea suosikkikriitikkoni ei petä. Musiikkidiggarille musiikkilehdet ovat hyvin tärkeä lähde uuden ja mielenkiintoisen etsimiseen. Siinä ei ole kyse popsnobismista (kuten Korento ilmiötä kutsuu) vaan yksinkertaisesti siitä, että vuosien musadiggailukokemuksella uskallan luottaa tiettyjen toimittajien sanomisiin. Musiikkilehdet helpottavat siis elämääni monella tapaa.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! Musiikkiaiheinen blogini: http://tupuna.blogs.fi
carnation
13.03.2007 16:34:42
Tupuna tuossa jo kirjoittikin hyvin...

Itse en välttämättä suorilta osta, mutta hyvin usein kyllä tutustun. Monia bändejä olen löytänyt sitä kautta, että arvostelun perusteella se musiikki vaikuttaa mielenkiintoiselta ja sellaiselta, josta voisin tykätä. Sitten levy haltuun vaikka kirjaston kautta ja muodostetaan oma mielipide. Olen muistaakseni ostanut elämäni aikana vain yhden levyn pelkästään arvostelun perusteella, kuulematta bändiä sekuntiakaan. Tämä levy oli Porcupine Treen In Absentia, eikä se tuottanut pettymystä. Itse en tosin seuraa kovin usein noiden levykriitikoiden nimiä, joten mitään sellaista "tää on mun lemppariarvostelija" -juttua ei ole omalle kohdalleni sattunut.
Mika Antero
13.03.2007 16:38:30
Levyarvostelu on tavallaan yksi musiikista keskustelemisen muoto. Ja musiikista keskusteleminen on kivaa, varsinkin jos keskustelussa esitetään perusteltuja mielipiteitä, kuten hyvissä levyarvosteluissa tehdään. Nykyisin tuo keskustelu on usein jopa vuorovaikutteista, kun voi netissä käydä haukkumassa huonon levyarvostelun tehneen kriitikon... Ja näköjään saman voi tehdä vaikkei levyä olisi edes arvosteltu.

Minusta on aivan järjetön ajatus, että levyarvostelujen lukeminen ja parhaassa tapauksessa niiden perusteella levyn ostaminen tekisi minusta jonkinlaisen massan mukana kulkijan, kuten näissä m-netin keskusteluissa usein annetaan ymmärtää.
Sinap
13.03.2007 16:44:16 (muokattu 13.03.2007 17:05:35)
Toisaalta ymmärrän tuota tilitystä, sillä mikäs sen turhauttavampaa kun se, että levy ei nouse top40-listalle . Mutta olisi sen toki jollain muullakin tapaa tai asiallisemmin voinut hoitaa.

Jos lukee noita päiväkirjamerkintöjä levysessioista, voi päätellä, että kirjoittajalla on ollut jackpotin kuvat silmissä jo ennen äänityksiä. Hirveää hehkutusta siitä, kuinka kova lätty tulee ja kuinka vain odottaa, että pääsee jakamaan tuotoksiaan koko suomen kansan kanssa.

Kun ihmiset eivät levyä ostaneetkaan, perusteli hr korento tämän itselleen, että se oli vaikea ja rohkea levy...noh...sitten kun ei Rumbakaan (jossa pitäisi tämmöiset rohkeat levyt hehkuttaa taivaisiin) noteeranut levyä, oli jo aika älähtää.

Tuossa lopullinen tulkintani tilanteesta. Omaa hengentuotetta, kun rakastaa niinkuin omaa lasta. Onhan sitä vaikea uskoa, että levy onkin täysin paska.
"Siinähän se tuubi on."
Feggy
13.03.2007 20:47:52

Itse asiassa perjantaina ilmestyvässä lehdessä.
Lockman Last.fm:ssä
Spawn
13.03.2007 21:39:23
Omaa hengentuotetta, kun rakastaa niinkuin omaa lasta. Onhan sitä vaikea uskoa, että levy onkin täysin paska.

Taidankin tehdä tästä biisin jos kukaan ei ole vielä ehtinyt. Rimmasi niin mainiosti.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
Sinap
13.03.2007 21:44:37
Taidankin tehdä tästä biisin jos kukaan ei ole vielä ehtinyt. Rimmasi niin mainiosti.

totaalinen reps...en ees tajunnu...:D
"Siinähän se tuubi on."
fridgebuzz
14.03.2007 13:07:10

Siis mikä ihmeen Korento? Never heard.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)