![]() 13.03.2007 09:24:48 | |
---|---|
Aivan. Tarkoitin että laittaisi ne kuoret sitten uusiin mikkeihin. Äh, niin just. Noiden Kent Armstrong -mikkien kuorelliset mallit ovat kyllä näköjään sen verran edullisia, että ei varmaan kannata alkaa leikkimään mikkien hengellä ja irrottelemaan ja kiinnittämään kuoria. | |
![]() 13.03.2007 09:29:17 | |
Aivan. Tarkoitin että laittaisi ne kuoret sitten uusiin mikkeihin. Juu no ei siinä sit mitään jos ne kuoret tosiaan voi laittaa vanhoista mikeistä. Eikö se muka vaikuta sit yhtään esim duncanien sointiin jos siihen laittaa noi epin kuoret? Anyway aion kyl ekaks koittaa sitä vahausta,löyty hyviä ohjeita joten ehkä jopa minä uskallan tehä sen:) | |
![]() 13.03.2007 09:46:26 (muokattu 13.03.2007 09:47:47) | |
Juu no ei siinä sit mitään jos ne kuoret tosiaan voi laittaa vanhoista mikeistä. Eikö se muka vaikuta sit yhtään esim duncanien sointiin jos siihen laittaa noi epin kuoret? Anyway aion kyl ekaks koittaa sitä vahausta,löyty hyviä ohjeita joten ehkä jopa minä uskallan tehä sen:) Tottakai vaikuttaa. Varsinkin jos kuoressa tosiaan on sellasta metallia että mikrofoni poimii sen resonoinnin talteen. Luultavasti noi sunkin epin mikit on sellaset että ne poimii jopa puheäänen kun tarpeeks sinne rääkyy. Mun Epi ainakin poimi. Vähintään plektran osuessa kuoreen pitäis kuuluu kunnon kolinat. Sellasta se on kun ei oo tarpeeks vahaa välissä. Pitäähän ne kuoret mikin paikallaan. Mutta itse en jaksa niitä pitää siinä päällä tärisemässä. | |
![]() 13.03.2007 09:52:18 | |
Tolta kent armstrongilta löyty ainaki tommonen ku vintage PAF jos on kultaset kuoret.Onkohan siitä mihinkään?? | |
![]() 13.03.2007 10:38:29 (muokattu 13.03.2007 10:38:56) | |
Jaaha tää on tätä Epin kiertoherkkää osastoa. Oisit heti alotuksessa sanonut. Noilla sun mikeillä ei tee yhtään mitään, jos ne on samaa mallia kun mun Epissä aikanaan. Luultavasti kaikki markkinoilla olevat irtomikit ovat noita parempia. Uskoisin ton pitävän tässä tapauksessa aika hyvin paikkaansa. Jos noi armstrongit saa halvalla osta pois, luultavasti ainakin paremmat... | |
![]() 13.03.2007 11:11:33 | |
Eniten kiinnostais hommata toi duncanin jeff beck tallaan ja miettiä sitä kaulamikkiä myöhemmin. Thomannilta ainaki saa JB:tä kultasilla kuorilla 88€.Mut siinä ei lukenu et onko se tallaan vai kaulaan eli onko mahdollista et se on sittenki kaulamikki? | |
![]() 13.03.2007 11:16:49 (muokattu 13.03.2007 11:18:29) | |
Eniten kiinnostais hommata toi duncanin jeff beck tallaan ja miettiä sitä kaulamikkiä myöhemmin. Thomannilta ainaki saa JB:tä kultasilla kuorilla 88€.Mut siinä ei lukenu et onko se tallaan vai kaulaan eli onko mahdollista et se on sittenki kaulamikki? Suosittelen että selailet nämä sivustot oikein tarkkaan tässä vaiheessa läpi: http://www.seymourduncan.com/ http://www.dimarzio.com/ | |
![]() 13.03.2007 11:22:36 | |
En oo kuorien irrotusta tai asennusta tehnyt mutta tiedän että se on mahdollista. Jotain riskejä siinä kaiketi on että kelat vaurioituu jne. Varmasti netistä löytyy ohjeet. Eiköhän tuostakin löydy vinkkejä, vaikka se onkin etupäässä siitä modauksesta... http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=103106#p3427674
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 13.03.2007 11:35:06 | |
Suosittelen että selailet nämä sivustot oikein tarkkaan tässä vaiheessa läpi: http://www.seymourduncan.com/ http://www.dimarzio.com/ Kiitos linkeistä.Tämä valaisee kovin asiaa:) | |
![]() 13.03.2007 12:56:03 | |
Eniten kiinnostais hommata toi duncanin jeff beck tallaan ja miettiä sitä kaulamikkiä myöhemmin. JB on hyvä valinta ainakin mun mielestä. Luotettava perusmikki. Olen ollut tyytyväinen, ehkä liiankin kun en osaa mitään muuta enää laittaa. Pitää testailla kiertoeroja, tossa kun saan uuden kitaran missä kultainen jb, vanhat noita mustia... | |
![]() 13.03.2007 13:05:15 | |
JB on hyvä valinta ainakin mun mielestä. Luotettava perusmikki. Olen ollut tyytyväinen, ehkä liiankin kun en osaa mitään muuta enää laittaa. Pitää testailla kiertoeroja, tossa kun saan uuden kitaran missä kultainen jb, vanhat noita mustia... Millon sen skittan saat? Voisin ootella vielä sun kommenttia siitä koska jos se saundi on kovin paljoa huonompi nillä kuorilla ni heitän ulkonäköseikat roskiin ja hommaan sen JB:n mustana.Piste. | |
![]() 13.03.2007 13:07:07 | |
Millon sen skittan saat? Voisin ootella vielä sun kommenttia siitä koska jos se saundi on kovin paljoa huonompi nillä kuorilla ni heitän ulkonäköseikat roskiin ja hommaan sen JB:n mustana.Piste. Ei niiss kuorissa juurikaan soundia-syöviä ominaisuuksia oo, toki joku "kultakorva-Johnson" voi olla huomaavinaan pientä ylätaajuus-demppaantumista.
![]() 13.03.2007 13:19:28 | |
Ei niiss kuorissa juurikaan soundia-syöviä ominaisuuksia oo, toki joku "kultakorva-Johnson" voi olla huomaavinaan pientä ylätaajuus-demppaantumista. Mulla ei oo varmaan sitä pelkoa et sit huomaisin mitään eroa:) Varmasti kaikin puolin hyvä mikki se JB. | |
![]() 13.03.2007 13:22:01 (muokattu 13.03.2007 13:23:41) | |
Ei niiss kuorissa juurikaan soundia-syöviä ominaisuuksia oo, toki joku "kultakorva-Johnson" voi olla huomaavinaan pientä ylätaajuus-demppaantumista. Joo siitä demppaantumisesta en tiedä mutta kaikkea muuta kuraa ne kyllä voivat tuoda mukanaan. Esimerkiksi mikrofonisuutta, kiertoa ja muita häiriöitä. Kuvailin ne jo tuossa aikaisemmin, ja netistä löytyy juttua tästä. Pelkkä kuoren länttäys mikin päälle ja sillä hyvä on yhtä kuin ei hyvä. Parasta olisi jos kuoren asennuksen jälkeen tehtäisiin vahaus tai jokin muu täyttö, jotta kuoren kansi saadaan rauhoittumaan paikoilleen. | |
![]() 13.03.2007 13:22:55 | |
Mulla ei oo varmaan sitä pelkoa et sit huomaisin mitään eroa:) Varmasti kaikin puolin hyvä mikki se JB. On se, vaikka ite oonkin enemmän noita DiMartsion miähiä.. Kyl noita Seymoureja on myös tullu laitettua.
![]() 13.03.2007 13:26:52 | |
Nyt alkaa oikeasti ketuttaan et miks ei voinu vaan hommata standardi epiphonea vaikka tobacco burstina ni ei olis tarvinu kikkailla noitten kuorien kaa.Perkele. | |
![]() 13.03.2007 13:28:36 | |
Joo siitä demppaantumisesta en tiedä mutta kaikkea muuta kuraa ne kyllä voivat tuoda mukanaan. Esimerkiksi mikrofonisuutta, kiertoa ja muita häiriöitä. Kuvailin ne jo tuossa aikaisemmin, ja netistä löytyy juttua tästä. Pelkkä kuoren länttäys mikin päälle ja sillä hyvä on yhtä kuin ei hyvä. Parasta olisi jos kuoren asennuksen jälkeen tehtäisiin vahaus, jotta kuoren kansi saadaan rauhoittumaan paikoilleen. Totta täysin, lisäks niit kuoriakin on tehty sellasesta ei-niin-tukevasta pellistä, joka on, vallanki isommilla tehoilla, herkkä lähtemään pikku resoille. Ja tosiaan kannattaa se kuori laittaa kunnolla päälle, kaikki joutilas ilmatila siellä tekee tuosta reso-mahdollisuudesta uhkaavamman. Toki, jos viittii nähdä vaivaa, voi vahata huolella, nuo isommat tehtaat pyrkii nykyisin vahaamaan kaks kertaa, ensin ilman kuorta, ja vielä kuoren laiton jälkeen. Nyttemmin on tuolla itäsillä mailla mikkipajat omaksuneet samaa käytäntöä.. Eiköpä ookkin vähentyneet E- jaT- mikkien ulinat, vai onko vaan vähäsen otantani luomaa harhakuvaa?? Nimittäin tuntuis, että 2000-luvulle tultaessa on vähentyneet... Toki kovalla etuasteboostilla saa melkein minkä hyvänsä vahaamattoman mikin huutamaan... jopa vanhat heevi-vakiot, Di Martsion vanhemmat SuperDistortionit... 8)
![]() 13.03.2007 13:30:01 | |
Millon sen skittan saat? Voisin ootella vielä sun kommenttia siitä koska jos se saundi on kovin paljoa huonompi nillä kuorilla ni heitän ulkonäköseikat roskiin ja hommaan sen JB:n mustana.Piste. Tänään!! Ainakaan kaupassa en huomannut eroa, jos tulee niin sitten lyön mustan kiinni, mutta tuskin teen. varakitarassa on kiinni musta ja sillä en oo soittanut n.vuoteen ja nyt uuden myötä lähtee varmaan myyntiin, mahdollisesti ilman duncania. Mä en ole hirveä hifistelijä, joten tuskin huomaan eroa. Ulkonäöllisesti ihan sama, ainakin mun mielestä, tallamikki kuitenkin "piilossa" käden takana. Ehkäpä toi vahaus vois olla järkevää, mutta tuskin teen sitäkään. | |
![]() 13.03.2007 13:35:55 | |
Tänään!! Ainakaan kaupassa en huomannut eroa, jos tulee niin sitten lyön mustan kiinni, mutta tuskin teen. varakitarassa on kiinni musta ja sillä en oo soittanut n.vuoteen ja nyt uuden myötä lähtee varmaan myyntiin, mahdollisesti ilman duncania. Mä en ole hirveä hifistelijä, joten tuskin huomaan eroa. Ulkonäöllisesti ihan sama, ainakin mun mielestä, tallamikki kuitenkin "piilossa" käden takana. Ehkäpä toi vahaus vois olla järkevää, mutta tuskin teen sitäkään. No jos et sä huomannu mitään eroa ni tuskin sit minäkään että kyl taidan laittaa JB:n tilaukseen.. | |
![]() 13.03.2007 13:39:30 (muokattu 13.03.2007 13:48:57) | |
Totta täysin, lisäks niit kuoriakin on tehty sellasesta ei-niin-tukevasta pellistä, joka on, vallanki isommilla tehoilla, herkkä lähtemään pikku resoille. Ja tosiaan kannattaa se kuori laittaa kunnolla päälle, kaikki joutilas ilmatila siellä tekee tuosta reso-mahdollisuudesta uhkaavamman. Toki, jos viittii nähdä vaivaa, voi vahata huolella, nuo isommat tehtaat pyrkii nykyisin vahaamaan kaks kertaa, ensin ilman kuorta, ja vielä kuoren laiton jälkeen. Nyttemmin on tuolla itäsillä mailla mikkipajat omaksuneet samaa käytäntöä.. Eiköpä ookkin vähentyneet E- jaT- mikkien ulinat, vai onko vaan vähäsen otantani luomaa harhakuvaa?? Nimittäin tuntuis, että 2000-luvulle tultaessa on vähentyneet... Toki kovalla etuasteboostilla saa melkein minkä hyvänsä vahaamattoman mikin huutamaan... jopa vanhat heevi-vakiot, Di Martsion vanhemmat SuperDistortionit... 8) Näinhän se on. Ne omat epin mikkini tosiaan aikanaan poimivat puheäänen ja sormella koputtelun aivan loistavasti. Villi teoria on siis se että huonosti asennettu ja löysä (kuten Fox totesi) mikin kuori toimii ikäänkuin mikrofonin kalvona. Eli poimii ilmasta ihan mukavasti esim. puhetta jne. Tätähän eivät kuorettomat mikit voi tehdä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)