Aihe: Wah wah wah wah..?!
1 2
Ed-Die
27.12.2003 17:30:03
Elieli,
Tässä rupee kohta syntymäpäivä pilkottamaan, ja olen jo pitkään miettinyt wahin hankintaa ja ajattelin että jos sen asettaisi syntymäpäiville, mutta asiaan:

Eli, olen tämmöne perus hevi kitaristi, soitan laidastalaitaan heviä. En tiedä waheista yhtään mitään muuta kun miltä sen pitisi NOIN kuullostaa ja olen laiska ku mikä, joten haluaisiko joku (/jotkut) valaista mulle mitä eroa on missäkin waheissa, minkälaisia yleensäkkin on? mitä suosittelette? miksi? hinta? AARGH! ymmärrätte kyllä. Kiitos. :D
"And let there be chaos.." http://chaosinfinitum.cjb.net
Negative creep
27.12.2003 17:47:46
dunlopin crybaby wahi o aika hyvä (mun mielestä) siinä pystyy muuttamaan sitä zydeemiä sillee et saat paremman iänen. mut se kestää pari viikkoo pattereilla. en tierä enempää.

toinen ois ehkä snarling dogsin (vai mikä lie) se vihree tai keltane wahi. en muista nimiä.
Jeesus palaa... Helvetissä...
Miekkonen
27.12.2003 17:57:52
Morleyt ovat kuulemma hyviä.

Esim. se pro series wahII jossa on volumen poljenta mahollisuuskin. Siinä on semmonen kytkin et ku pistät jalan siihen se kytkeytyy päälle ja ku nostat pois niin vahi kytkeytyy myös pois päältä. Hintaa on 100€ Thomannilla.

Se on ns. optinen wahi.

Myös voxeja on suositeltu. Hinta 150€ Thomannilla.

Joku kertokoon paremmin.
Antti1
27.12.2003 18:06:42 (muokattu 27.12.2003 18:06:58)
Morleyn Bad Horsie 1. Se on kuin luotu hevanderiin. Siinä on myös tuo optinen hommeli, eli sammuu kun jalan ottaa pois.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Torniojaws
27.12.2003 18:07:31

Morley on modernimman kuulonen, kuuntele esim. Steve Vain biisejä. Dunlop Cry Baby taas on klassisempi, tyyliin Jimi Hendrix. Vox käsittääkseni kuuluu samaan sarjan kuin Dunlop, mutta brittimäisemmällä soundilla (enemmän matalaa keskialuetta ?).
RIP Fallout 3
Ed-Die
27.12.2003 18:07:50
dunlopin crybaby wahi o aika hyvä (mun mielestä) siinä pystyy muuttamaan sitä zydeemiä sillee et saat paremman iänen. mut se kestää pari viikkoo pattereilla.

Eikös niihin saa muuntajat iskettyä kiinni? Patterit tulisi aika kalliiksi. :/
Antti1
27.12.2003 18:09:07
Eikös niihin saa muuntajat iskettyä kiinni? Patterit tulisi aika kalliiksi. :/

Kyllä saa.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Ed-Die
27.12.2003 18:14:41
Dunlopillakin näyttää olevan aika monta eri mallia waheista. Mistä eroa niillä oikein on?
Miekkonen
27.12.2003 18:18:56
Ne on erinlaisisa esim se originaali eli se 100€ on ihan perus dunloppi kun taas se dunlop classic on tehty samoista komponenteista kuin ne 60 luvun crybabyt.
Olli S.
27.12.2003 18:19:20

Mulla on Morleyn Classic wahi, jota voin kyllä suositella. Se on optinen, mutta erillisellä kytkimellä. Ainoa Kummallinen juttu on, että efekilenkillisissä vahvareissa ei kuulu ennen etuastetta kuin hyvin pieni, lähes olematon vivahde, mutta loopissa toimii oikein. Samaa ei ole ilmennyt esim. loopittoman Craten kanssa. Sama ilmiö tapahtuu myös ennen säröpedaalia. Jos pistät sen rärön jälkeen, niin toimii normaalisti.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
Volle
28.12.2003 15:12:27
dunlopin crybaby wahi o aika hyvä (mun mielestä) siinä pystyy muuttamaan sitä zydeemiä sillee et saat paremman iänen. mut se kestää pari viikkoo pattereilla. en tierä enempää.

Jaa että pari viikkoa? Kyllä mulla ainakin kesti jonkun puoli vuotta patteri Cry Babyssä. Piuhat pitää ottaa irti, kun ei soita, ettei patteri kulu turhaan.
Haluan kitarakaapin.
Sammakko
28.12.2003 17:06:59

ostakaa multa crybaby. ilmotus torilla.
Böö!
Fortune
30.12.2003 20:51:53 (muokattu 30.12.2003 20:54:10)
Morleyt ovat kuulemma hyviä.

Esim. se pro series wahII jossa on volumen poljenta mahollisuuskin. Siinä on semmonen kytkin et ku pistät jalan siihen se kytkeytyy päälle ja ku nostat pois niin vahi kytkeytyy myös pois päältä. Hintaa on 100? Thomannilla.

Pro Series wahissa ei ole tuota jousikytkintä, se pitää polkea ihan nappulasta päälle. Eli ei ole "switchless" tuo. Bad Horsie on nyky-Morleywaheista semmoinen, samoin Tremonti-malli.

Ja se Pro series wah II (PWA-II) on ihan pelkkä wah, ei siinä volumeoptiota ole. Se malli on "Pro series wah volume (PWV-II)" (surprise, surprise).

Mutta itse pidin Morleyn PVW-II:sesta pirusti, kiroan itseäni vieläkin kun vaihdoin sen typeryyksissäni pois. Ottaisin heti takaisin jos rahaa olisi. Se on hyvä peli.

Kahdesti olen Crybabyn mennyt ostamaan, nyt vasta uskon ettei sen hurinahirviön kanssa tule kuin hulluksi. Ne paremmat mallit, joissa on säätövaraa ja eri modeja, voisivat olla ihan kivojakin, perusmalli on aika köykäinen IMHO. Syö ainakin kivasti soundia, vaikka potikkaa pyörittelemällä saisikin leikkausalueen sopivammaksi. True bypass voisi auttaa asiaa, mutta allekirjoittanut ostaa mieluummin valmiiksi toimivan tuotteen kuin sellaisen, jota pitää heti ruveta säätämään.
"Look behind you, a three-headed guitar!"
Olli S.
30.12.2003 22:46:26

Onkohan kenelläkään tietoa tuosta minun yllämainitsemasta ongelmasta? En ole nimittäin keksinyt mitään järkevää selitystä tuolle.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
Straton
30.12.2003 23:15:28
Särön kanssa pelas entinen Morley:n Pro Series 2 ihan mukavasti, vähänkin puhtaalla oli vaan liian ohut ja sanoisinko kireä. Möin pois ja ostin tilalle Geoffrey Teesen RMC3:sen ja nyt irtoaa niin cleanin kuin raskaan särön waukut.
Ite oot!!!
RjW
30.12.2003 23:36:50
Itselläni on Dunlopin Mr.Crybaby (eli volume samassa). Itse wah-soundista pidän valtavasti, mutta kuten Fortune mainitsi tulee soundista todella tunkkainen kun efekti on poissa päältä. Tällä hetkellä lainassa on Morleyn vastaava (PWV-II) ja se kyllä kuulostaa todella hyvältä, tosin soundi on "modernimpi" kuin Dunlopissa (itse tykkään melkein Dunlopista enemmän). Voxia joskus testasin rinnan Crybabyn kanssa ja melko samanlaisia olivat, Voxissa ehkä hivenen pehmeämpi soundi (Voxitkin taitavat nykyään olla Dunlopin valmistamia, suurin ero lienee hienompi ulkonäkö?).

Semmoista ajattelin että jos viikonlopuksi saisi Dunlopin treenikämpältä kotiin niin voisi nauhoittaa jonkun Morley vs. Dunlop -pätkän, ihan oman (ja muiden?) kiinnostuksen takia.
"If you're gonna scream, screm with me - moments like this never last"
rocke
24.02.2008 15:46:03
Itse aion hankkia dunlopin crybaby classicin. Mietiskelin vain että onkohan se hyvä ostos.
WinterMad
24.02.2008 15:58:56
Hoho mikä nosto. Onhan se hyvä waakku, ei siinä.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
Pallo-Kala
24.02.2008 16:02:58
Semmoista ajattelin että jos viikonlopuksi saisi Dunlopin treenikämpältä kotiin niin voisi nauhoittaa jonkun Morley vs. Dunlop -pätkän, ihan oman (ja muiden?) kiinnostuksen takia.

Ois muuten aika mukava kuulla tuota pätkää jos saat aikaiseksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)