Aihe: Mr. Korento boikotoi Rumbaa vastaan
1 2 3 4 5
Marlowe
13.03.2007 08:27:26
En ota kantaa Rumban nykyiseen tasoon, mutta mielestäni on aika noloa ryhtyä kiukuttelemaan omassa blogissa, jos omaa levyä ei olekaan heti arvosteltu lehdessä. Aika haavoittuvainen ego on kaverilla, ainakin jos meinaa vaikuttaa tämäntyyppisellä, julmiakin piirteitä saavalla alalla.
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
JCM
13.03.2007 08:40:11

Mutta nythän sitä julkisuuttaa tulee kunnolla...

Pitäisköhän itsekin lähettää johonkin levyä ja sitten valittaa netissä, kun sitä ei oo missään huomioitu..

..saisinkohan mäki julkisuutta sillä..

..saisinkohan rispektiä..

Jaa'a.

No oli miten oli, tuo vuodatus on aika ***seestä, kuka sitten onkaan alunperin kirjoittanut.
Tupuna
13.03.2007 08:59:09
En ota kantaa Rumban nykyiseen tasoon, mutta mielestäni on aika noloa ryhtyä kiukuttelemaan omassa blogissa, jos omaa levyä ei olekaan heti arvosteltu lehdessä. Aika haavoittuvainen ego on kaverilla, ainakin jos meinaa vaikuttaa tämäntyyppisellä, julmiakin piirteitä saavalla alalla.

Täysin samaa mieltä kanssasi. Todella suurta mulkkuutta kyllä osoittaa tuollainen kirjoittelu... "kun meidän levyä ei otettu arvion kohteeksi, lehti on paska". Jos lehti on alunperinkin Juha K. Korennon mielestä ollut paska, miksi ihmeessä hän haluaa siellä täydellistä levyään arvioitavan? En ymmärrä tuota yhtälöä. Vähän nöyryyttä ja vähemmän itserakkautta tarvittaisiin artistinkin puolelta.

Itse Korennon musiikista sitten... mielestäni bändin musiikki ei tosiaan ole ajassaan mielenkiintoista tai muuten edelläkävijämäistä, jotta siitä pitäisi kirjoittaa musiikkilehdissä kuukausia etukäteen tai arvioiden olla kissankokoisilla kirjaimilla kirjoitettuja ja viiden tähden arvoisia. On mielestäni oikeutettua, ettei Rumba ole maailman kiinnostunein juuri Korennosta. Itse Rumban lukijana lopettaisin tilauksen heti, jos koettaisivat nostaa Korennon kaltaisia EMI-tylsyyksiä hypen kohteeksi. Syynä vain se, ettei Korento ole tarpeeksi hyvä, kiinnostava tai muista selkeästi erottuva yhtye.

Mielestäni Rumban linja on muuten hyvä, paitsi olen itsekin aiemmin kritisoinut joihinkin juttuihin liittyvää toimittajien itsekorostusta, määrätietoista vittuilua tai Lostari/Loose-yhteyksien hyväksikäyttöä. Näiden ilmiöiden välimaastossa Rumba tekee vielä onneksi omaehtoista lehteä, joka nostaa toisinaan aivan oikeita, muista erottuvia ja ajassaan hyvällä tavalla poikkeavia artisteja julkisuuteen. Korento ei ole tällainen, joten itseoikeutetusti Korento ei lehden kanteen pääse. Kyllä artistinkin pitäisi osata itselleen myöntää, jos ei ole maailman paras. Turha siinä on lehtiä muotien ja trendien perässä juoksijoiksi moittia, kun asia ei aina ole niin.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! Musiikkiaiheinen blogini: http://tupuna.blogs.fi
Ali
13.03.2007 09:08:01

On tainnut jäädä PMMP:t kuulematta :o)

On. :)

Niin, ja jos asiaa pitäisi höpistä, niin aika turhaa tuollainen purnaaminen. Ja Suomesta ei kyllä yhtään hyvää musiikkilehteä ainakaan omasta mielestä löydy. Tai ehkä joku Rytmi, mutta se keskittyy enemmän soittamiseen ja soittokamoihin, jotka eivät itseä enää niin kauheasti kiinnosta.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Mika Antero
13.03.2007 09:11:19
Tai ehkä joku Rytmi, mutta se keskittyy enemmän soittamiseen ja soittokamoihin, jotka eivät itseä enää niin kauheasti kiinnosta.

Ei keskity enää, lehti uusiutui joskus reilu vuosi takaperin. Tai jotain.
Juzzu
13.03.2007 09:25:04

....Mutta onneksi löytyy vielä Riffi :o)
Kukkis 77
13.03.2007 09:36:34

Miten muuten tulikin tuosta tyypistä mieleen elämääkin suuremmat taiteilijat T.S. Slayer (joka on työskennellyt Aku Louhimiehen kanssa) ja FearMTC (jonka Dream Theater-tulkinta oli jotain ylimaallisen taiteellista)..
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki
Tietysti Pauligin
13.03.2007 10:13:56 (muokattu 13.03.2007 10:14:29)
Tai ehkä joku Rytmi, mutta se keskittyy enemmän soittamiseen ja soittokamoihin, jotka eivät itseä enää niin kauheasti kiinnosta.

Eihän rytmissä ole tuollaista ollut juuri lainkaan aikoihin.

Nykyään puolet lehdestä levyarvioita, onko se sitten hyvä vai huono, jaa-a.
Tilaukseen on tässä lähiaikoina lähdössä, eipä se kummallinen lehti sinänsä mutta ihan mukavaa lueskeltavaa.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
ANtTIKRISTUS
13.03.2007 10:53:34 (muokattu 13.03.2007 11:05:16)
Miten muuten tulikin tuosta tyypistä mieleen elämääkin suuremmat taiteilijat T.S. Slayer (joka on työskennellyt Aku Louhimiehen kanssa) ja FearMTC (jonka Dream Theater-tulkinta oli jotain ylimaallisen taiteellista)..

Repesin salahiljaa kun muistutit näillä tapauksilla. Aivan samaan karsinaan menee Korento näiden tapausten kanssa. Varsinkin T.S. Slayer menee läheltä, koska kaikki olivat niin punaniska juntteja, etteivät "ymmärtäneet hänen taiteellisuuttaan"

E: Tuli muuten mieleen, että jos se Rumba on tosissaan niin paska lehti, joka ylenkatsoo pieniä artisteja ja sotii kaikilla mahdollisilla avoilla Korennon periaatteita sekä hänenlaisiaan sielukkaita taiteilijoita vastaan, niin miksi hän alunperin lähetti levynsä arvioitavaksi Rumbaan?
God loves you as he loves satan.
Tupuna
13.03.2007 11:52:06 (muokattu 13.03.2007 11:52:25)

E: Tuli muuten mieleen, että jos se Rumba on tosissaan niin paska lehti, joka ylenkatsoo pieniä artisteja ja sotii kaikilla mahdollisilla avoilla Korennon periaatteita sekä hänenlaisiaan sielukkaita taiteilijoita vastaan, niin miksi hän alunperin lähetti levynsä arvioitavaksi Rumbaan?

Samaa mieltä. Olen muuten kommentoinut noita asioita Juha K. Korennon kanssa sekä blogissani, http://tupuna.blogs.fi että hänen blogissaan. On se jännää huomata, miten epärealistiset kuvitelmat herralla on itsestään ja tuottamistaan hengentuotteista suhteutettuna musiikkimedian ja yleisön käyttäytymiseen. Mä olen ainakin hyvin tyrmistynyt.

Niin on nähtävästi hänkin, kun rakentava palaute ei herralle näköjään kelpaa.
Mika Antero
13.03.2007 12:03:27 (muokattu 13.03.2007 12:54:23)
Taitaa saada Korento näin mainosta enemmän kuin levyarvostelulla konsanaan. Ensimmäistä kertaa minäkin hänen nimensä tänään kuulin.

EDIT: Jaa, johan Johnny Buzz tuolla ensimmäisellä sivulla arvaili samaa.
FrankComa
13.03.2007 12:31:52
Eikä Rumbaa pitäisi kenenkään lukea. Näinpä näin.....
Give The Mule What He Wants!
Exhausted
13.03.2007 12:39:25

Voi elämä. Muistuttakaa, jos joskus erehdyn vastaavaan avautumiseen, että lopetan sekä musisoinnin että internettiin kirjoittelun.
Jormaz
13.03.2007 12:42:38
Avautuminen ja sitä kautta itsensä nolaaminen on tehty nykyään netin myötä liian helpoksi. Tosin, olisin arvannut että tuo olisi kirjoitettu joskus aamuneljältä mutta olikin yhden aikaan päivällä.
Sinap
13.03.2007 13:02:45
Samaa mieltä. Olen muuten kommentoinut noita asioita Juha K. Korennon kanssa sekä blogissani, http://tupuna.blogs.fi että hänen blogissaan. On se jännää huomata, miten epärealistiset kuvitelmat herralla on itsestään ja tuottamistaan hengentuotteista suhteutettuna musiikkimedian ja yleisön käyttäytymiseen. Mä olen ainakin hyvin tyrmistynyt.

Niin on nähtävästi hänkin, kun rakentava palaute ei herralle näköjään kelpaa.

Hyvää settiä tupuna. Ihmettelin vaan, että Mr. Korento on noin typerä ja lähtee vielä väittelyyn mukaan..tosin..olihan se taitavasti ärsytetty :)
"Siinähän se tuubi on."
Tupuna
13.03.2007 13:09:23
Hyvää settiä tupuna. Ihmettelin vaan, että Mr. Korento on noin typerä ja lähtee vielä väittelyyn mukaan..tosin..olihan se taitavasti ärsytetty :)

No luehan tuolta itse Korennon blogin kommenttiosiosta tuota keskusteluamme, ellet ole jo lukenut. Siellä on pidempi keskustelu aiheesta, taisi Korentoa HIEMAN ärsyttää. Harmi, että artisti viitsii taistella tuulimyllyjä vastaan noinkin kärkkäästi.
Ali
13.03.2007 13:14:50

Eikun Riffiä siis tarkoitin, senat sakaisin.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Sinap
13.03.2007 13:18:36
ellet ole jo lukenut.

Luin :)

Väärinymmärretyn taiteilijan rooli on aika paha...varsinkin jos ei osaa suutaan hiljentää.
"Siinähän se tuubi on."
Bonham
13.03.2007 13:43:02
Pitäisköhän itsekin lähettää johonkin levyä ja sitten valittaa netissä, kun sitä ei oo missään huomioitu..

..saisinkohan mäki julkisuutta sillä..

..saisinkohan rispektiä..

Jaa'a.

No oli miten oli, tuo vuodatus on aika ***seestä, kuka sitten onkaan alunperin kirjoittanut.

No en mä ainkaan mistään rispektistä puhunut...

Mutta toisaalta ymmärrän artistin tuskaa; näkyvyyttä on niin hiton vaikea saada...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)