Tohtori Tonus 12.03.2007 11:03:25 | |
---|
Metallicaa vihasin, se kun oli sitä "hevipaskaa, jossa vaan öristään". En ollut kuullut yhtään biisiä, yläasteen alussa nousikin sitten lempibändien joukkoon. Tämä on kyllä jo pelottavaa. "Hevipaskaa, jossa vaan öristään" oli nimittäin täysin sama termi, jota kavereiden kanssa käytettiin yläasteella. Ainoastaan ajankohta on eri; itse koin valaistumisen 7.-8. luokkien välisellä kesälomalla, "ja siitä se sitten lähti", kuten mainoksessakin sanotaan. Sitä ennen kuunneltiin räppiä ja nu-metallia *krhm* Mutta toisaalta, noina pahimpina "ainoastaan Metallica ja Maiden on hyviä"-aikoina en olisi voinut kuvitellakkaan kuuntelevani enää mitään "neekereiden molotusta" (anteeksi), mutta nykyään on välillä oikeasti mukavaa kuunnella aitoa 90-luvun alun gangsta-uhoamista. Black metallia kohtaan oli kanssa aivan samat ennakkoluulot kuin Metallicaa kohtaan aikoinaan (jopa identtisessä sanamuodossa), mutta Darkthrone ja Burzum ovat vieneet mennessään. Ja sanotaan nyt vielä Satyricon tässä yhteydessä, vaikka "vittu se mitään black metallii oo vittu vittu". "I hate every fucking aspect of playing live. I hate it almost as much as Christianity itself." -Fenriz |
Korn ja Deftones. ...sekä Slayer.... Ei olis tullut mielenkään sillon 14-15 kesäisenä jolloin kuunneltiin vaan reggaeta ja hendrixiä... |
S3k7u 13.03.2007 11:26:43 | |
---|
No death-black metal oli sellanen että: Hui kamala ei tuota saa kuunntella! Mutta nyt pistetään moshaten. Eka metal bändi jonka kuulin oli Slipknot ja se ei edes ole kovin raskasta. |
zodoff 13.03.2007 11:56:52 | |
---|
Red Hot Chili Peppers ja The Police. Molemmat olivat (ovat varmaan vieläkin?) parhaimman kaverini lempibändejä, ja hän renkutti niitä jatkuvalla syötöllä hokien jokaisen kappaleen kohdalla "Vittu tää on parasta ikinä." Liiallinen syöttö tappoi orastavan kiinnostukseni kyseisiin yhtyeisiin, ja aloin vihata niitä. Nyt myöhemmin olen hiljalleen alkanut tykästyä kumpaankin. Tai sanotaan, että siedän niitä huomattavasti aiempaa paremmin (Every breath you take saa kyllä vieläkin aikaan aggressiivisia tuntemuksia). Ja mainitun kaverini sain puolestaan käännytettyä hevimusiikin pariin useamman vuoden saarnaamisen tuloksena. Parempi niin, inkvisitio voi iskeä koska tahansa. "Creationists make it sound like a 'theory' is something you dreamt up after being drunk all night" - Isaac Asimov |
Late-89 13.03.2007 12:26:13 | |
---|
The Black League. Joskus muinoin ihmettelin Spinen sivulla levyjen kansia, ja ajattelin, ettei tuollaista meteliä voi kuunnella. Kuitenkin muutamien vuosien jälkeen löysin Anttilan alekorista löytönä ko. orkesterin Utopia A.D -lätyn, maksoi 5 euroa ja on ihan parhautta. Ei voi kuin ihmetellä, että miksi sivuutin tuon bändin niin moneen kertaan. |
Late-89 13.03.2007 12:30:26 | |
---|
Tämä on kyllä jo pelottavaa. "Hevipaskaa, jossa vaan öristään" oli nimittäin täysin sama termi, jota kavereiden kanssa käytettiin yläasteella. Ainoastaan ajankohta on eri; itse koin valaistumisen 7.-8. luokkien välisellä kesälomalla, "ja siitä se sitten lähti", kuten mainoksessakin sanotaan. Sitä ennen kuunneltiin räppiä ja nu-metallia *krhm* Itselleni kävi täysin sanoin. Linkin Park, Limp Bizkit, Papa Roach.. niistä se metallin kuuntelu alkoi, sitten siirryttiin Nightwishiin, ja kaverilta lainattu Sonata Arctican Silence, sekä muutamat Stratovariuksen levyt, käännyttivät lopullisesti metalliin puolelle. Metallica kuulosti jo nimensä puolesta ala- ja yläasteen taitteessa niin järkyttävältä, etten halunnut tietää koko bändistä mitään. :D |
Linnunlaulupuu 13.03.2007 14:09:44 | |
---|
Silloin kun pidin nightwishistä sun muusta molotuksesta, en olisi voinut kuvitellakaan kuuntelevani vielä joskus hyvää musiikkia. Jos pitää nimeltä mainita, niin...no...sanotaan vaikka Dylan. Potentia aktualisoituu. |
Åryts 13.03.2007 19:49:38 | |
---|
Type O Negative: Vannoutuneena deathin ja grindin kuuntelijana en voinut kuvitellakaan kuuntelevani tälläistä laahaavaa goottisontaa. Poikaystävä niin sanotusti pakkosyötti mulle Typeä, ja muutaman October Rust -levyn kuuntelukerran jälkeen hurahdin täysin. Muse: Inhosin Time is Running Out -biisiä, jota soitettiin radiossa aika tiuhaan tahtiin Absolution-levyn ilmestymisen aikoihin. Sittemmin jossain mielenhäiriössä tutustuin bändin tuotantoon hieman paremmin, ja Origin of Symmetry -levy vei mut mukanaan. Aivan mieletöntä musaa. Nykyään pidän siitä Time is Running Outistakin. Justin Timberlake: Pidin teinipaskana, kunnes aloin pitämään yhdestä biisistä, sen jälkeen kahdesta, kolmesta.. Ja kuulostaa aika tutulta tuo "ensin kuuntelin räppiä ja nu-metallia, sitten siirryin oikean metallin puolelle." Itselleni kävi juurikin näin, mutta en ole koskaan kuunnellut Sonata Arcticaa tai Iron Maidenia tai muutakaan tuon tyylistä.. "I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries!" |
gorgonoidi 13.03.2007 21:44:30 | |
---|
Ja kuulostaa aika tutulta tuo "ensin kuuntelin räppiä ja nu-metallia, sitten siirryin oikean metallin puolelle." Itselleni kävi juurikin näin, mutta en ole koskaan kuunnellut Sonata Arcticaa tai Iron Maidenia tai muutakaan tuon tyylistä.. Ittelläni hieman sama juttu, mutta kyllä mä oon kiertäny sellasen kehän nytte että Limb Bitzkit ja Eminenmkin maistuu sitten neljännen luokan! Nuo Justin Timberlaken uudet biisit on kyllä loistavia. Levyä en omista, mutta mitä ny oon kuullu, esim. What goes around on parhautta! |
Åryts 13.03.2007 21:46:27 | |
---|
Ittelläni hieman sama juttu, mutta kyllä mä oon kiertäny sellasen kehän nytte että Limb Bitzkit ja Eminenmkin maistuu sitten neljännen luokan! Nuo Justin Timberlaken uudet biisit on kyllä loistavia. Levyä en omista, mutta mitä ny oon kuullu, esim. What goes around on parhautta! Joo, mulla alkaa myös tää ympyrä sulkeutua, eli joitain nu-metal bändejä tulee jälleen kuunneltua, vaikka olikin tuossa välissä useamman vuoden tauko. Slipknotti on alkanu uudelleen potkimaan persuksille, ja on tullut muutamia uusiakin tuttavuuksia, kuten Mushroomhead. "I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries!" |
reino 14.03.2007 00:49:59 | |
---|
The Police. Jotenkin on aina ollut kuiva maku bändistä suussa, ehkä Stingin soolouran ja Every Breath you Taken ansiosta, mutta nyt kun on tullut enemmän kuunneltua niin bändihän on aivan loistava. Ja Every Breath on myöskin loistava biisi. Ennakkoluulot on kivoja. ding-dong |
Masai-mies 14.03.2007 15:04:46 | |
---|
The Police täälläkin! Faija pakkosyötti sitä niin ahkerasti muutama vuos sitten. Viime kesänä sit "salaa" kuuntelin Policea ja vitsi varsinkin ekat levyt on tykeintä tällä hetkellä. |
doppelgänger 14.03.2007 16:19:57 | |
---|
Children of bodom. Mä oon aina ennen vihannut Alexi Laihon ääntä ja haukkunut bändiä mutta sitten ostin levyn ja pidin siitä tosi paljon. Toinen on The sounds. Se on niin eri genressä muiden bändien kanssa joista pidän että en uskonut koskaan tykkääväni siitä |
Nieby 14.03.2007 16:40:43 | |
---|
Deep Purple och Rainbow. Kaveri lainas DVD-materiaalia bändeistä ja perkele sehän uppos kuin puukko lumeen! |
Milkop 14.03.2007 19:00:55 | |
---|
Korn. Ennen pidin tätä ihan paskana ininänä ja yläastelaisten suosimana pomppuhevinä, mutta jo tarkempi tutustuminen debyyttiin muutti mielipiteeni. Kirjastosta löytyi vielä Take A Look In The Mirror, joka upposi kuin kynä silmään. Hiton toimivaa mäiskettä ja maailman kovin bassosoundi :) "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49 |
Lord of the strings 15.03.2007 22:56:04 | |
---|
Prince. Äijän kuvan nähdessäni en osannut odottaa kuinka tiukkaa musaa jätkä tekee! "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
jussimus 16.03.2007 01:09:31 | |
---|
Scandinavian Music Group. Ennen inhosin kyseistä pändiä ihan jo pelkän tyhmän nimen perusteella, mutta nyt pändi on mielestäni parhautta. |
Parzival 16.03.2007 12:34:48 | |
---|
Tämä on kyllä kappale, mutta Nelly Furtadon All Good Things on jotain niin loistavaa. Mukava rämpytellä mukana, tuo laulumelodia tempaisee mukaansa, suosittelen. Niinhän se tempaisee...nolo myöntää mutta todella hyvä biisi;) Tik takilla on myös pari hyvää rallia kuten pmmp:llä kakka rules! |
aleksi 16.03.2007 12:40:13 | |
---|
Prince. Äijän kuvan nähdessäni en osannut odottaa kuinka tiukkaa musaa jätkä tekee! Saman voisi sanoa Michael Jacksonista. "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion." |
Thanatopsis 16.03.2007 21:51:42 | |
---|
Rachid Taha Mr. Bungle Eagles of Death Metal Farewell happy fields
where joy forever dwells |