Aihe: -- Elämän verso-- 1 | |
---|---|
![]() 26.12.2003 00:11:31 | |
Taas yksi paska lauluni. Ottaa vaan päähän kun enää ei meinaa tekstejä syntyä! Mulla on katsos koneella n.20-30 suomen kielistä tekstiä ja kaikista aiheista oon jo laulanu! Ei enää oikeen sytytä tää tekstien tekeminen ja vanhatkin tekstit tuntuvat sen verran kliseisiltä että joutaisivat pesän sytykkeeksi! No narahtivan minulla vielä kerran aivoissa ja päätin tehdä tällä kertaa tälläisen hyppyytyksen. (Eikun arvostelemaan, haukkumaan tai kehumaan).. -- Elämän verso -- säkeistö 1: ainut joka kulkee hautuumaallla pimeässä ensimmäinen joka käy kukat kuolleet nyppimässä viimeinen joka muistaa maamme sankareita mies mikä nostaa kaadetut kivet pystyyn musta varjo mikä kulkee puiden suojissa kukaan ei häntä näe eikä kukaan kuulekkaan säkeistö 2: se on elämäni vanha verso se on entisen elämäni varjo vaikka yrittää löytää entisensä vaikka yrittää tavoittaa elämän ei sitä saa mies etsii rauhaa sieltä, ajattelee pystyvänsä uskoo löytävänsä sen ( sen venytetään pitkään ) odottaa koska kohtaa kuolemansa pienen osan elämänkaarestaan kertosäe: nyt elämän verso kukoistaa, parhaimmillaan se loistaa kyyneleitä haudalle oli vuodatettu halusi mies lohkaista kivensä tarttua kiinni siipiin enkelin vetää päälleen mustan viitan erota pimeästä päästä eroon saatanasta 2x pukeutua mustaan viittaan säkeistö 3: haluaisi päästä tuskistaan ja kuolla eikä joutua enempää kärsimään oli tuskastunut elämään halusi vuodattaa viimeiset kyyneleensä haudalla synkällä ja päästä lähtemään pois säkeistö 4: halusi mies jättää jälkeensä viestin, jossa kertoi elämänsä tarinan vei sen mukanaan hautaan asti jälkipolvet saisivat tietää totuuden säkeistö 5: nyt mustan mullan alla lepää mies seurassa muiden vain nimi jäi, oli mies todettu kuolleeksi ei tunnustanut tekojansa ei vastustanut kuolemaakaan kertonut ei mitään vaimolleen välitti vain saatanasta päätti vielä uskovansa luojaan suurempaan kertosäe: nyt elämän verso kukoistaa, parhaimmillaan se loistaa kyyneleitä haudalle oli vuodatettuna halusi mies lohkaista kivensä tarttua kiinni siipiin enkelin vetää päälleen mustan viitan erota kokonaan pimeästä päästä eroon saatanasta 2x pukeutua mustaan viittaan "rock-kikjeppi!":
huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi. | |
![]() 28.12.2003 01:23:00 | |
En menis lopettaan nyt. Juuri silloin kun alkaa tuntua, että on kirjoittanut kaikesta on käynyt minusta vasta kaikki helpot kliseet läpi ja voi alkaa luomaan jotakin omaperäisempää. Kirjoittamisesta tulee hirvittävän paljon vaikemapaa ja se voi vaatia todella suurta inspistä enen kun saa yhtään mitään paperille. Hyvä on, kaikki on kirjoitettu jo eikä mitään uutta voi sanoa, mutta kun tekstiin saa oman "sielunsa" mukaan se herättää henkiin uudella tavalla, jopa puhkikuluneet kliseet. En pitänyt aikaisemmista teksteistäsi oikeastaan p*skaakaan. Ei omaa särmää tarpeeksi minun makuun. Mutta tämä teksti on jotakin toista maata minusta Ykös ja kakos säkeistöt ovat minusta paras esimerkki tästä kehityksestä.Vaikka aihe on käsitelty niin tässä se on tuore ja tunne on pinnassa. Kertosäkeen eka osa on hyvin 1&2 osaa tukeva ja kivan kuulonen mutta en sitten tiedä jatkosta. 3. säkeistö on minusta turha selittelyä ja kuulian aliarvointia. Itse poistaisin moisen 4. ihan kiva säkeistö. Tukee tarinaa ja tunnelmaa 5. hyvä säkeistö , mutta S*atana meno tuo biisiin agressivisuutta hieman rikkoen ehkä hienoa masentavaa tunnlemaa "energisyydellään" ja on ristiriidassa kerto säkeen toisen osan kanssa minusta. ja sitten taas kertis Lisäsin loppuun ehkäpä uudestaan 1&2 säkeistöt joilla saisi minusta helkkarin tehokkaan sulkeuman tekstiin, mutta se on vain minun mielipide. Siis poistaisin kolmosen kokonaan ja kertosäkeestä toisen osan ja teksti olisi minun silmissä viellä parempi. Niin ja yhden "L" tuosta ekasta:), parantaa pajon. Snow covers my frozen corps/ Ice creates my final coffin/ Wind Screams my Funeral sermon/ Darling here I come/My own Reaper | |
![]() 28.12.2003 13:36:49 | |
En menis lopettaan nyt. Juuri silloin kun alkaa tuntua, että on kirjoittanut kaikesta on käynyt minusta vasta kaikki helpot kliseet läpi ja voi alkaa luomaan jotakin omaperäisempää. Kirjoittamisesta tulee hirvittävän paljon vaikemapaa ja se voi vaatia todella suurta inspistä enen kun saa yhtään mitään paperille. Hyvä on, kaikki on kirjoitettu jo eikä mitään uutta voi sanoa, mutta kun tekstiin saa oman "sielunsa" mukaan se herättää henkiin uudella tavalla, jopa puhkikuluneet kliseet. En pitänyt aikaisemmista teksteistäsi oikeastaan p*skaakaan. Ei omaa särmää tarpeeksi minun makuun. Mutta tämä teksti on jotakin toista maata minusta Ykös ja kakos säkeistöt ovat minusta paras esimerkki tästä kehityksestä.Vaikka aihe on käsitelty niin tässä se on tuore ja tunne on pinnassa. Kertosäkeen eka osa on hyvin 1&2 osaa tukeva ja kivan kuulonen mutta en sitten tiedä jatkosta. 3. säkeistö on minusta turha selittelyä ja kuulian aliarvointia. Itse poistaisin moisen 4. ihan kiva säkeistö. Tukee tarinaa ja tunnelmaa 5. hyvä säkeistö , mutta S*atana meno tuo biisiin agressivisuutta hieman rikkoen ehkä hienoa masentavaa tunnlemaa "energisyydellään" ja on ristiriidassa kerto säkeen toisen osan kanssa minusta. ja sitten taas kertis Lisäsin loppuun ehkäpä uudestaan 1&2 säkeistöt joilla saisi minusta helkkarin tehokkaan sulkeuman tekstiin, mutta se on vain minun mielipide. Siis poistaisin kolmosen kokonaan ja kertosäkeestä toisen osan ja teksti olisi minun silmissä viellä parempi. > Olet ensimmäinen arvostelija joka arvostelee tekstin kokonaan läpi ja yksitellen joka kohdan/säkeistön. Annan sinulle arvostelijana täydet kymmenen pistettä!!! Sanot mielipiteesi suoraan ja mitkä parasta: KERROT MITÄ VOISI PARANTAA JA MIKÄ OLISI OMASTA MIELESTÄSI PARANNUSTA!!!!! TÄMÄ ON ENSIMMÄINEN KERTA KUN YRITÄN KUNNOLLA MUOKATA TEKSTEJÄNI. Kommenttiesi myötä alkoi uusi into kirjoittamista kohden. Jos tähän kappaleen kehittäisi niin alkuun vosi tehdä sellaisen molli- pimputuksen kitaralla ja esim. pianolla. Sitten kun alkaa säkeistöt niin voisi tulla raskasta ja surullista jynkkyä kitaralla esim. dempattuna. Kertosäe tai loppu voisi olla sitten vähän iloisempaa musiikkia ja myös vähän nopeampaa ja säkeistöjen päälle tietysti rummut ja päälle sellaista kitara melodiaa! "rock-kikjeppi!":
huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)