Nuages 09.12.2003 22:09:56 | |
---|
Perkele, musta ei tulekaan seuraavaa Ynkkää! ...mikä on vain hyvä asia. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Juice 10.12.2003 08:05:41 | |
---|
Clapton muuten aloitti 17v. Paskahädän kanssa aina pärjää. |
Eddie 10.12.2003 11:09:12 | |
---|
Muistakaa että harjoittelun määrä ei korvaa harjoittelun laatua. itse olen soiitanut n.8v mutta koska harjoittelen aina vaan sitä samaa bluessin renkutusta niin monet 2 vuotta soittaneet janut tiluttelee mut ihan suohon ku ne on trenannnu sellasia teknisiä kikkailuja. uskaltaisian olevani silti "parempi" soittaan ku ne vaik en nopee olekkaan. Musiikin ja etenkin kitaran treenauksessa kannattaa keskittyä harjoittelemaan sitä mistä pitää. Jos se on sitä et sä vedät 8 vuotta niitä samoja rakkaita bluessejas nii ei mahra mittään. Pitää näköjään aloittaa järjestelmällinen tekniikan harjpoittelu. UP THE IRONS |
riimu 10.12.2003 16:29:53 | |
---|
16-18 ikävuodet oli pelkkää rämpyttelyä. Oli hienoa soitella, kun en ollut ikinä kuullut viritysmittareista, saati että olisin omilla korvillani jotain asiasta tajunnut. :D Kahdeksantoista vee sitten tuli aloitettua kunnon treenaus, kun kaveritkin innostui soittelusta niin pakkohan sitä oli pistää bändi pystyyn. Nyt on ollut noin puolen vuoden soittotauko ja kova hinku olis treenailla pitkästä aikaa. Tosin aika ei meinaa juuri nyt opiskelukiireiden takia riittää. Ei näkymätön löydä kaltaistaan. |
Negative creep 10.12.2003 18:13:41 | |
---|
Juuri sopiva ikä! Pääsee sitten kingeilemään kun muut aloittelee 15-17 vuotiaina:) no ehkä vähä tässä isoveljelle oon "kingeilly" sillä mähän oon kingi... :D Kerran me vaan eletään... |
toivottavasti en masenna ketään. :) Ihmisen motoriikan kehittymisestä hiukan.. Lapsista tulee n. 10 ikävuoden jälkeen spastisia(hienomotoriikaltaan kömpelö), josta voi syyttää esim. koulumaailmaa, istutaan paikallaan epäergonomisesti. Sormien hienomotoriikan ja lihastonuksen( joka on tärkeintä) kehittämiseksi soittaminen; piano, jousisoittimet, kitara olisi aloitettava ennen 10 ikävuotta. poikkeuksena voisi sanoa puhaltimet joissa keuhkojen on oltava tarpeeksi kehittyneet ja vahvat, voidaan aloittaa 10-. Lihastonuksella tarkoitan mahdollisimman pientä lihasvoimaa, eli mahd. vähällä vaivalla aikaan saatua. Tätä voi havainnoida seuraamalla klassisen musiikin huippuja. Esim. huippuviulisti jolla on täydellinen tekniikka, perustuu se täydelliseen rentouteen, elastisuuteen, vrt. matosormet. minkäänlaista puristusta ei ole. harjoittelu on aloitettava 3-6 vuotiaana, jolloin lapsi on luonnostaan vielä hyvin elastinen ja jolloin omaksutaan edellä mainitut seikat. |
ps3t 28.12.2003 12:06:02 | |
---|
Voi olla että puhun jotain omiani, mutta muistaakseni slayerin Jeff Hanneman aloitti kitaransoiton joskus 19 vuotiaana. que me comas la polla, mothafuckers! |
Topah 28.12.2003 13:46:27 | |
---|
toivottavasti en masenna ketään. :) Ihmisen motoriikan kehittymisestä hiukan.. Lapsista tulee n. 10 ikävuoden jälkeen spastisia(hienomotoriikaltaan kömpelö), josta voi syyttää esim. koulumaailmaa, istutaan paikallaan epäergonomisesti. Sormien hienomotoriikan ja lihastonuksen( joka on tärkeintä) kehittämiseksi soittaminen; piano, jousisoittimet, kitara olisi aloitettava ennen 10 ikävuotta. poikkeuksena voisi sanoa puhaltimet joissa keuhkojen on oltava tarpeeksi kehittyneet ja vahvat, voidaan aloittaa 10-. Lihastonuksella tarkoitan mahdollisimman pientä lihasvoimaa, eli mahd. vähällä vaivalla aikaan saatua. Tätä voi havainnoida seuraamalla klassisen musiikin huippuja. Esim. huippuviulisti jolla on täydellinen tekniikka, perustuu se täydelliseen rentouteen, elastisuuteen, vrt. matosormet. minkäänlaista puristusta ei ole. harjoittelu on aloitettava 3-6 vuotiaana, jolloin lapsi on luonnostaan vielä hyvin elastinen ja jolloin omaksutaan edellä mainitut seikat. Tähän kommenttiin voisin esittää eriävän mielipiteen. Ensinnäkään tuskin kukaan aloittaa soittoa sen takia, että pitäisi tulla maailmankuuluksi virtuoosiksi ja tuskin näilläkään sivuilla sellaisia ihmisiä käy. Toiseksi kitaransoiton voi hyvin aloittaa vaikka 18-vuotiaana. Tiedän kitaristin, joka on aloittanut 18-vuotiaana ja tehnyt diplomin erinomaisin arvosanoin ja lautakunnassa oli esim. Timo Korhonen ja Ismo Eskelinen. Ja tuo mahdollisimman pienen lihasvoiman käyttö on asia, minkä voi harjoitella ja mielestäni se ei liity millään tavalla ihmisen ikään ja mahdollisuuksin oppia soittamaan vanhemmalla iällä. Täydellistä rentoutta ei automaattisesti saavuteta oli aloittanut soiton 3, tai 18-vuotiaana, jossei ole halua ja valmiuksia oppia asioita. Kysymys on oman vartalon painonhallinnasta, eli maan vetovoiman hyväksikäytöstä. Kitara on tosiaan sellainen soitin, että sen voi aloittaa aivan hyvin myöhemmällä iällä. Ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka ajattelevat että mitään ei voi enää oppia, jos on jo vaikka 20-vuotias. Ahdasmielisen venäläisen koulukunnan löpinöitä sellaiset. |
Sintti 28.12.2003 15:27:08 | |
---|
No minun kohdalla ainakin vanhemmat yritti pistää mut joskus 8 vuotiaana opetteleen kitaran soittoo, mut eihän se sillon kiinnostanu pätkääkään.. :( sitten 14 vuotiaana päätin, että nyt opetellaan soittamaan kitaraa... tästä huomaa, että jos esim. vanhemmat pakottaa harjotteleen soittoa (tai ihan mitä tahansa muuta kuten jääkiekkoa), voi helposti mennä motivaatio eikä enää ikinä halua tehdä kyseistä asiaa. eli: eiköhän se soittaminen ole paras alottaa silloin, kun itestä tuntuu. ei vaan kannata miettiä sitä, että kuinka hyvä kitaristi vois olla jos ois alottanu jo heti vaikka 5 vuotiaana... :) Humppaa taikka kuole...^_^ |
Negative creep 28.12.2003 15:55:46 (muokattu 29.12.2003 15:47:08) | |
---|
tästä puuttu kirk hammetti joten:) kirk alotti 15 vuotiaana enkä oo huomannu mitään vikaa sen soitos... metallica metallica metallica... edit: ikä oli "pikkusen" päin pyllyä kirjotus virheen takia... Jeesus palaa... Helvetissä... |
KooAa 28.12.2003 17:32:55 | |
---|
20 oli ikää kun eka kerran yleensäkkään kosketin kitaraa. Niitä ei maaseudulla nurkissa yleensä pyöri. Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva |
askomiko 28.12.2003 18:16:30 (muokattu 28.12.2003 18:17:30) | |
---|
Hm. Kirk Hemmetti on syntynyt vuonna 1962, joten 25-vuotias hän oli vuonna 1987, jolloin ulkona oli jo muutama levy, jossa heppu ainakin yrittää soittaa. |
migeboy 28.12.2003 20:07:05 (muokattu 28.12.2003 20:08:06) | |
---|
Hm. Kirk Hemmetti on syntynyt vuonna 1962, joten 25-vuotias hän oli vuonna 1987, jolloin ulkona oli jo muutama levy, jossa heppu ainakin yrittää soittaa. Eli se juttu ei voi pitää paikkansa, että Kirk Hammet aloitti kitaran soittamisen vasta 25vuotiaana, jos toi mun lainaama juttu pitää paikkansa. Joku puhunu sontaa. Mä itte aloitin kitaran soiton vasta 13kesäsenä, kun pääsin ala-asteelta. Ala asteikäsenä mä päätin, että mä en koskaan opettele soittaan mitään. Musa ei yksinkertasesti sillon vielä kiinnostanut. Mut sit kun mä pääsin ala-asteelta poes sinne yläasteelle, niin ihme kyllä. Musassa oli paljon enemmän sellasia asioita mitkä kiinnosti mua. Päätin et mä opettelen soittaan kitaraa ees pikkusen paremmin. |
Gamo 29.12.2003 12:51:27 | |
---|
Ikää oli kai 23 kun koskin ensimmäistä kertaa minkäänlaiseen kitaraan. Oppimiselle ikä ei ole este, mutta saman tasoisia soittokavereita ei enää sillä iällä löydä. |
Negative creep 29.12.2003 15:45:23 (muokattu 29.12.2003 15:48:08) | |
---|
siis kirk alotti 15 vuotiaan. tuli pikku kirjotus virhe (10 vuotta) (vai oliko se 14, mut kummiski metallican sivuilta löötyy tuo "tieto") Jeesus palaa... Helvetissä... |
trent 29.12.2003 17:08:52 | |
---|
15-vuotiaana aloittelin punkilla, nykyään soittelen ja treenailen jotain hevi"kliseitä". Harmittaa se vähän ku ei tullut aiemmin tutustuttua kunnon musaan (joskus iskee alemmuuskompleksi kun joku teinixi vetelee soitinkaupassa skeballa hienompia juttuja kuin mitä mä olen koskaan kuullutkaan) |
Eddie 29.12.2003 18:33:53 | |
---|
siis kirk alotti 15 vuotiaan. tuli pikku kirjotus virhe (10 vuotta) (vai oliko se 14, mut kummiski metallican sivuilta löötyy tuo "tieto") No minkäs ikäsenä Hetfield aloitti? Sattuuko kukaan tietämään? UP THE IRONS |
toxic 29.12.2003 19:48:09 | |
---|
No minkäs ikäsenä Hetfield aloitti? Sattuuko kukaan tietämään? ee sitä kukkaan tiiä, mut seki o sairaan nopee! spiidi |
Paperilyhty 29.12.2003 23:32:12 | |
---|
ee sitä kukkaan tiiä, mut seki o sairaan nopee! spiidi Voihan sitä sitten jälkeenpäin kertoa aloittaneensa vaikka viisivuotiaana, mistä sitä kukaan käy tarkistelemaan."Joo, kuullessani Fade To Blackin kolmevuotissyntymäpäivänäni päätin heti aloittaa tiukan harjoittelun." Nyt olen sankari vauhdin ja kohinan. |
Paperilyhty 29.12.2003 23:35:00 | |
---|
Harmi vaan että kouluhommia on lukiossa reilusti enemmän kuin yläasteella eikä aina ole hirveästi aikaa eikä energiaakaan kouluhommien vuoksi reenata. Lukion jälkeen sitten pidät välivuoden, jonka aikana keskityt tilutteluun. Näin ainakin itse hyvin realistisesti suunnittelen. Nyt olen sankari vauhdin ja kohinan. |