oldbass 13.03.2007 07:25:09 | |
---|
Olen ostamassa tavalliseen pop-rock bändisoittoon bassoa ym. hintaluokassa. Eräässä liikkeessä on tarjolla Fenderin mexicomalleja (jazz ja presari tajouksessa 515 e), sitten on Ibanez srx400, OLP MM2 ja schecter jazz basso. Harmonycentral.comin palstalta olen kyllä lukenut arvosteluja mainituista, onko teillä ehdotuksia tai kokemuksia em.mainituista, onko ne mexicon fenderit niin yksilöitä ja kuinka sen hyvän yksilön yleensä löytää, kun harvoin on kahta rinnakkain verrattavana ostotilanteessa. Tuon mallin Ibanezin mainitaan olevan liiankin voimakas soinniltaan ja ettei soveltuisi niinkään sormisoittoon.. OLP on saanut ympäripyöreitä arvosteluja.. vain onko se vaan niin, että käsitys pitää muodostaa itse, meni sitten metsään tai ei.. |
omarklah 13.03.2007 08:49:29 | |
---|
Paras on, kun otat sen mikä omaan käteen tuntuu parhaimmalta ja jossa on mielestäsi paras soundi. Mex Fenkku on noista ainoa, josta itselläni on käyttökokemusta. Mielestäni kaiken kaikkiaan kelpo peli. Tää sit sanois tälleen... |
absqua 13.03.2007 08:57:40 | |
---|
vain onko se vaan niin, että käsitys pitää muodostaa itse, meni sitten metsään tai ei.. kyllä se niin on. sinähän sitä bassoasi kuitenkin soitat. sitäpaitsi noihin harmonycentralin ja bgra:n jne arvosteluihin tulee muutenkin suhtautua erittäin korkealla kriittisyydellä. jos siellä joku sanoo ettei esim ibanez sovellu sormisoittoon, niin mitä tekemistä tuollaisella lausunnolla on yhtään minkään kanssa? ei mitään. ne ovat avoimia palstoja joille kuka tahansa propellihattu voi kirjoittaa. kyllä sieltä voi suuria linjoja hahmotella jos lukee paljon jonkun tietyn kamppeen arvosteluja, mutta mihinkään yksittäisiin kommentteihin, olivatpa ne positiivisia tai negatiivisia, ei kannata tarttua. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
OLP on ok soittaa, mutta elektroniikat saa vaihtaa kerralla, eli +120 € (Duncanin mikki). Yksilöissä kuulemma isojakin eroja. Talla ja virittimet on melko kehnoa laatua. Aito Musari on 30 kertaa parempi. Meksikon-peleistä ei oo liikaa tietoa. Yksilön erot löytää vertailemalla muihin samanlaisiin ja muihin bassoihin. Mikä tuntuu käteen hyvältä, mikä soundaa paremmalta? Ibanezeista en ole koskaan tykännyt henk koht. Varmin valinta lienee mex-fenkku. Tai sitten säästät/varastat/pummit satasen lisää ja ostat vaikka Soundstoresta japsijazzarin. Ne on ainakin käypiä soittopelejä. Mitä joskus Schechterin jazzbassia kokeilin, niin ei ollut pöllömpi peli. Taisi vain olla vähän hintava, samaa luokkaa kuin KSD:t (Ken Smith Design), jonka jazzari oli aika nasta soitettavuudeltaan ja söyndiltään. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |