Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 542 43 44 45 46122 123 124 125 126
kimurantti1
12.03.2007 23:04:03
se ei silloin ole sinulle bluesia. yksinkertaista

Juuri niin. Kuten sanoin, se miltä se oikeasti kuulostaa ei muutu mihinkään. Jokainen itse päättäkööt millä nimellä mitäkin kutsuu. :-)
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
WanhaWetäjä
13.03.2007 02:31:46

Joo...

Ei tuu mitään, pikaisen koesoiton perusteella ei vaan tunnu syntyvän mitään järkevää tohon taustaan, jotenkin epälooginen tuo sointukierto tossa on tai
jotain...wittu se mikään epälooginen ole, ei vaan prkl taitu!

Kahen viikon bassottelun jälkeen kitaran soittaminen tuntu kyllä aiwan saatanan kevyeltä, mutta ei se auta, kun kaali on ihan tyhjä ;-/
Ostan Casion kun täytän 50v...
willie
13.03.2007 21:04:05 (muokattu 13.03.2007 21:07:30)
Sooloskaba 72
kentsus :

läpällä piti kokeilla CCR riffiä + paskoja säröjä + kökköjä tiluja ja osallistua tähän skabaan kun oli kerranki helppo tausta!

Riffi taisi sivuta Born On The Bayou -biisiä.. ? Hemmetin hyvä kitarasaundi ja särö kun soinnuttelet, yhden kielen äänet pikkusen ohuita.. ehkä.

Mutta nosta ihmeessä hiukan kitaran volumea taustaan nähden, tulee nyt turhan hiljaa..!
Bassoa vuodesta 1972.
velsa
14.03.2007 13:09:44

voihan vidu......emolevy ilmeisesti kilahti,ei pysty osallistuun,,,,,ja just ku ois ollu meikäläisen mieleistä taustaa tyrkyllä.......
Kauas on pitkä matka........
stratomaster
14.03.2007 13:15:11

voihan vidu......emolevy ilmeisesti kilahti,ei pysty osallistuun,,,,,ja just ku ois ollu meikäläisen mieleistä taustaa tyrkyllä.......

No voi vitsin vitsi, huono säkä! Mä kun just aattelin, että Velsa vetäis tähän killerisoolon. Tuu käymään meillä niin pistetään vetos purkkiin!
velsa
14.03.2007 13:20:48

No voi vitsin vitsi, huono säkä! Mä kun just aattelin, että Velsa vetäis tähän killerisoolon. Tuu käymään meillä niin pistetään vetos purkkiin!

vähä pitkä matka..........8)
Kauas on pitkä matka........
stratomaster
14.03.2007 14:00:31

vähä pitkä matka..........8)

Ai kauas vai? :DD
ilopertti
14.03.2007 14:57:57

Olipas nihkeetä koittaa räveltää kipeenä, hinku oli kova joten pakko oli vääntää jotain.

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
RekoS
14.03.2007 18:22:09
täytyy sanoa että tää on rasittavaa. Aina joku rokkiäijä voittaa ja saadaan joku rockitausta. Tämä on syrjintää niitä kohtaan joita ei voisi vähempää kiinnostaa tuollainen venyttely. Joilla ei tosiaankaan ole kiinnostusta perehtyä tuollaiseen kitarointiin. Vaadimme hevitaustojakin! Tai mitä tahansa muuta, edes vaihteen vuoksi.

Viestin pointti ei ole haukkua musatyyliänne, vaan että haluamme muutakin!
Jucciz
14.03.2007 18:31:21
Minä olen voittanut skabat ehkä 6-7 kertaa ja joka kerta olen paiskannut ihan erilaisen taustan. Lisäksi, hevitaustoja oli skabailun alkupuolella ihan liikaa: hyvä, että nykyisin on muutakin.

Itse kaipaisin välillä funk/soul-osastoa tai fuusiomeininkiä .... tai vaikka reggaeta.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Hank Hill
14.03.2007 18:47:58 (muokattu 14.03.2007 18:52:32)

Aina joku rokkiäijä voittaa ja saadaan joku rockitausta

perhana oliko tää rokkia?,itse ajattelin että tämä oli jotain röyhelökaulusheviä a la Ritchie Blackmore...aina väärässä,harmittaa...no joo,voishan jotain ihan erilaista taustaakin tulla:bossanovaa,tangoa,kasariballadia,bluegrassia,foxtrottia,soulia,you name it..ei näissä rokkitaustoissakaan silti mitään vikaa ole
kimurantti1
14.03.2007 18:48:57 (muokattu 14.03.2007 18:50:40)
Joilla ei tosiaankaan ole kiinnostusta perehtyä tuollaiseen kitarointiin. Vaadimme hevitaustojakin! Tai mitä tahansa muuta, edes vaihteen vuoksi.

Kyllähän viimeisissä kymmenessä skabassa on ollut heviä, jazzia, bluesia, rockia, fuusiota, kantria... Vaikkei heviä ole määräänsä enempää, on vähän erikoista valittaa taustojen yksipuolisuudesta. Musta sulla on tuossa nyt vähän sellainen asetelma, että on hevi, ja sitten on "kaikki muu". Ei kai se niinkään voi olla, että puolet taustoista olisi heviä, ja puolet sitten "sitä muuta musiikkityyliä".. ;-)

E: Bosista, siis ihan kunnollista bosista, kuuntelisi kyllä mielellään.
oiva tumpeloinen
14.03.2007 18:55:02
Kyllähän viimeisissä kymmenessä skabassa on ollut heviä, jazzia, bluesia, rockia, fuusiota, kantria... Vaikkei heviä ole määräänsä enempää, on vähän erikoista valittaa taustojen yksipuolisuudesta. Musta sulla on tuossa nyt vähän sellainen asetelma, että on hevi, ja sitten on "kaikki muu". Ei kai se niinkään voi olla, että puolet taustoista olisi heviä, ja puolet sitten "sitä muuta musiikkityyliä".. ;-)

E: Bosista, siis ihan kunnollista bosista, kuuntelisi kyllä mielellään.

Mä luulen, että monella se ongelma tulee mieleen siksi, että kovin moni tausta tuntuu menevän samoja kiertoja. Rock, blyys, kantri ja moni muukin vääntö tuntuu menevän soundi- ja pieniä rytmityseroja lukuunottamatta samaan tapaan.

Mulla itsellähän ei ole mitään minkäänlaista taustaa vastaan, kun en ole noihin osallistunutkaan. Luulisin vain, että se tekee ongelmantunteen. Moni varmastikin huomaa jokaiseen taustaan veivaavansa samaa mollipentatonista, niin ne taustatkin tuntuu samalta.
J.Hollström
14.03.2007 19:02:11
Eiköhän noihin taustoihin ole ihan mahdollista vetää soolon puolesta mitä tyylisuuntaa tahansa. Esim. jäsenet Ambitus ja BigPapa tuuppaa oman tyylisesti (mikä on mun mielestä hyvä juttu) oli sitten tausta millainen tahansa. Se on omaa rajoittautuneisuutta jos ei pysty toteuttamaan mielihalujaan ja tuntuu että pohja ei luo sille edellytyksiä. Se on tietty makukysymys käykö tilu ja täpping esim. joka taustaan, mutta kukaan ei ole estämässä sitä soittamasta.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
kimurantti1
14.03.2007 19:02:45 (muokattu 14.03.2007 19:08:06)
Mä luulen, että monella se ongelma tulee mieleen siksi, että kovin moni tausta tuntuu menevän samoja kiertoja. Rock, blyys, kantri ja moni muukin vääntö tuntuu menevän soundi- ja pieniä rytmityseroja lukuunottamatta samaan tapaan.

Totta toki, mutta siinähän korostuu juuri se, saako jonkin musatyylin kuulostamaan siltä itseltään, vai vetääkö kaikki vaan sitä "mollipentatonistarokkia" taustaan kuin taustaan. Mä en usko, että hevi toisi yhtään enempää erilaisuutta taustoihin. Kyllä minkä tahansa muunkin musatyylin puitteissa on mahdollista tehdä oikeasti erikoisia ja mielenkiintoisia taustoja. Mun mielestä ongelma ei niiinkään ole taustoissa, vaan siinä mitä suurin osa niiden päälle soittaa. Näin siis vähättelemättä ketään, mutta iso osa porukasta vetää taustaan kuin taustaan sitä mollipentatonista rokkia. Ehkäpä se luo vaikutelman taustojen yksipuolisuudesta, niin kuin alempana itsekin toteat.

Mulla itsellähän ei ole mitään minkäänlaista taustaa vastaan, kun en ole noihin osallistunutkaan. Luulisin vain, että se tekee ongelmantunteen. Moni varmastikin huomaa jokaiseen taustaan veivaavansa samaa mollipentatonista, niin ne taustatkin tuntuu samalta.

Juu, ja jos mietitään m.netin jäsenmäärää, niin sen lisäksi että ylivoimaisesti suurin osa on kitaristeja, myös hevistelijöitä on aika paljon verrattuna muiden musatyylijen diggailijoihin (jos nyt näin on pakko lokeroida, tajusit varmaan pointin :-)).
oiva tumpeloinen
14.03.2007 19:05:25
Eiköhän noihin taustoihin ole ihan mahdollista vetää soolon puolesta mitä tyylisuuntaa tahansa. Esim. jäsenet Ambitus ja BigPapa tuuppaa oman tyylisesti (mikä on mun mielestä hyvä juttu) oli sitten tausta millainen tahansa. Se on omaa rajoittautuneisuutta jos ei pysty toteuttamaan mielihalujaan ja tuntuu että pohja ei luo sille edellytyksiä. Se on tietty makukysymys käykö tilu ja täpping esim. joka taustaan, mutta kukaan ei ole estämässä sitä soittamasta.

Kyllä joo, nimenomaan näin. Tarkoitin tuota omaa kirjoitustani enemmänkin aloittelevien ja omanlaisteni (siis p*skojen) kannalta. On huomattavasti helpompi veivata omaan tyyliinsä, ja jos siitä joutuu ulos, niin kovin helposti sooloista tulee aina samanlaisia. Siksi varmasti halutaan tutumpia taustoja, luulisin.
kimurantti1
14.03.2007 19:06:38 (muokattu 14.03.2007 19:06:54)
On huomattavasti helpompi veivata omaan tyyliinsä, ja jos siitä joutuu ulos, niin kovin helposti sooloista tulee aina samanlaisia.

Mutta jos ei ikinä lähde omasta tyylistään ulos, sooloista tulee vielä samanlaisempia.. ;-)
oiva tumpeloinen
14.03.2007 19:17:55
Mutta jos ei ikinä lähde omasta tyylistään ulos, sooloista tulee vielä samanlaisempia.. ;-)

Ei välttämättä. Oman tyylin sisällä soittaminen ei kuitenkaan välttämättä tarkoita aina samanlaisen soolon soittamista. Nyt tietenkin pitäis määritellä, että mitä tarkoittaa "yhteen tyyliin soittaminen", mut se ei taida kuulua tähän ketjuun.....=)
J.Hollström
14.03.2007 19:19:33

Onko kaikkien pakko olla monen tempun poneja? Minusta olisi esim. hieno hallita edes yksi tyylilaji hyvin ja jos se on vielä jollaintapaa omaperäistä niin aina parempi. Monet tunnistettavasti soittavat starat vetää sillä omalla stailillaan, ja se on tehnyt ne tunnetuiksi, ei se että vetää laidasta laitaan vähän sinnepäin.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)