Aihe: Minkä hintaisen kitaran omistatte? kuinka mikit vaihdetaan?
1 2
PlasmaDemon
27.12.2003 22:36:22
Niin! Minkä merkkisen ja minkä hintaisen kitaran omistatte??
Mulla on semmonen joku paska steamer, joka on paskana ja semmonen joku fenderin tehtailema tanglewood!!Ootteko koskaan kuullu tollasia merkkejä??

Niin ja sitten vielä kyyisin, etää jos ostaisin kitaraani paremmat mikit että saisi vähän surinaa pois niin mitä maksaa ja kuinka vaihdetaan??

Kysyisin vielä kun en tiedä soitinrakennuksesta enkä tekniikasta mitään niin että vaikuttaako mikkien korkeustaso mitään ääneen ja sen puhtauteen?
Siis jos niitä laskee tai nostaa?
Itse nostin tuossa kuukausi sitten, enkä huomannut mitään eroa..

Te viisaat valaiskaa tyhmää!!
"rock-kikjeppi!": huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi.
Jammy
27.12.2003 22:38:18
Jacksonin RX-10 omistan. Makso 470e(ilman alennusta 560e :).
Negative creep
27.12.2003 22:40:54 (muokattu 27.12.2003 22:41:38)
munkaan mielestä mikkien nostaminen ei vaikuta (ellei kieli ole mikissä kiinni :)

mun mielest ne mikit vaihetaan silleen et otetaan kielet pois ja jos o joku umpi kitara niin pitää sieltä takaa avata se zydeemi ja ottaa sellane tina juttu poiz. siis irrottaa mikki siitä johdosta ja tinata uus tilalle. jos tajusittttttttttttttttt.

siis aukaiset sen kitaran zydeemin ja vaikka kolvin kanssa otat mikin irti ja tinaat uuren.
Jeesus palaa... Helvetissä...
Olli S.
27.12.2003 22:54:58 (muokattu 27.12.2003 23:05:45)

munkaan mielestä mikkien nostaminen ei vaikuta (ellei kieli ole mikissä kiinni :)

Totta kai vaikuttaa. Jos se on lähempänä, niin värähtelyn kovuus, jonka mikki ottaa vastaan, on voimakkaampaa. Tämä ei voi olla vaikuttamatta soundiin.
Alkuperäiseen kysymykseen: Tanglewoodista olen kuullut, ja kaverilla on semmoinen yhtenä kitarana. Luulen että on mikkien tuhlausta vaihtaa ne tohon. Kahden hyvän (noin 100€) mikin hinnalla saa jo ihan käypäisen kitaran.
Niin, niistä kamoista: Pääkitarana ESP LTD EX-351. HInta vähän reilu 600. Kakkoskitarana Ibanezin RG550. Uutena hinta muistaakseni 1049. Maksoin viime viikolla tosta 316. Vanha, mutta lähes soittamaton. Vahvistin on Fenderin Cyber Deluxe Combo.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
Timesby
27.12.2003 23:00:55

Minulla on Epiphonen G-310 ja maksoi 340. Pakettiin tuli mukaan käytetty Laneyn 30 wattinen vahvari ja yhteishinnasta annettiin alennusta 40 juroo, joten kitarani maksoi 300-340 juroo.
Es gang zum Vituiks!
Negative creep
27.12.2003 23:29:49
Totta kai vaikuttaa.

minä puhuin mun kitarasta... :)
Jeesus palaa... Helvetissä...
Olli S.
27.12.2003 23:33:39

minä puhuin mun kitarasta... :)

Joo :). Ei siinä kyllä aina tule korvin havaittavaa eroa, mutta ainakin teoriassa pitäisi tulla. Omissani tulee.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
Snowblind
28.12.2003 00:55:05

Squierin affinity, maksoi... Jotain, kai se yli 100e kumminkin :)
No, virittimet vaihdettu ja mikkienvaihto edessä, kyllä siitä vielä hyvä tulee muutenkin kuin tatsiltaan.
Look behind you, a three-headed basist!
Penasol
28.12.2003 12:23:23

Minulla on joitakin kitaroita. Arvoltaan ne ovat 40-600 euroa. Olen havainnut, että 500 eurolla saa ihan hyvän kitaran, varsinkin kun uusii mikkejä jne. Itse olen ostanut ES-335:ni Di Marzion PAFin tallaan ja jopas on unelma.
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
migeboy
28.12.2003 12:27:10
Mulla on squierin anniversary fätti tele. Lähtöhinta on edelleenkin kaupassa jotakin 370euroa, mä sain omani 299euroon.
Miikathebest
28.12.2003 13:03:44

Niin siis mikrofoni irroitetaan juottamalla(kolvilla) se mikrofonin johto irti (yleensä) mikrofonin valitsimesta.

Jos mikrofonin säätää liian lähelle kieliä, niin se (sattaa) vaikuttaa lyhentäen kielten sointia.

Hyviä mikkejä on dimarziot ja seymour duncanit. Onhan niitä muitakin, mutta nuo kaksi ovat ne johtavat valmistajat.
Hinnat pyörii siinä 60-90 €/kpl

Niin ja minulla on pari kitaraa ...
itse tehtyjä 2kpl
halpis krameri , joka on enemmän kuin hintansa arvoinen!
landola klassinen
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
PlasmaDemon
28.12.2003 13:17:28
Niin siis mikrofoni irroitetaan juottamalla(kolvilla) se mikrofonin johto irti (yleensä) mikrofonin valitsimesta.

Jos mikrofonin säätää liian lähelle kieliä, niin se (sattaa) vaikuttaa lyhentäen kielten sointia.

Hyviä mikkejä on dimarziot ja seymour duncanit. Onhan niitä muitakin, mutta nuo kaksi ovat ne johtavat valmistajat.
Hinnat pyörii siinä 60-90 €/kpl

Niin ja minulla on pari kitaraa ...
itse tehtyjä 2kpl
halpis krameri , joka on enemmän kuin hintansa arvoinen!
landola klassinen

onko muuten helppoa tehdä kitara itse??
Uskoisin että viimeistään tuon kaulan kanssa voisi tulla ongelmia ensinnäkin niiden nauhojen kanssa??!!!
Miekkonen
28.12.2003 13:19:03
Niitähän saa semmosia otelautoja mihin on sahattu ne paikat valmiiksi eli ei tartte ku vasaralla naputtaa nauhat paikoilleen.
Miikathebest
28.12.2003 13:32:50

onko muuten helppoa tehdä kitara itse??
Uskoisin että viimeistään tuon kaulan kanssa voisi tulla ongelmia ensinnäkin niiden nauhojen kanssa??!!!

No molemmissa on ne otelaudat ollu valmiita. Jälkimmäiseen sattuikin sitten sellainen maanantaiversio, mitä piti sitten viilailla ja viilailla...

kato nettisivuiltani... siellä on Vähän juttua...
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
PekkaRii
28.12.2003 14:14:53
Joo, kyllähän kunnon mikit sietää ulkopuolisia häiriöitä paremmin kuin jotkut sukat perusmikkihiiret.

Mutta tietysti kannattaa miettiä, että jos on surkea kitara, niin ei se Ladakaan parane vain moottoria vaihtamalla.

Mulla on reilun kuukauden ikäinen ESP-LTD M-302 jossa EMG 60/81 mikit, maksoi 1000 euroa noilla varusteilla. Huh. Kaikkeen sitä rahaa hukkaa....
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
PlasmaDemon
28.12.2003 15:12:14
No molemmissa on ne otelaudat ollu valmiita. Jälkimmäiseen sattuikin sitten sellainen maanantaiversio, mitä piti sitten viilailla ja viilailla...

kato nettisivuiltani... siellä on Vähän juttua...

MISTÄ NOITA OTELAUTOJA JA RUNKOJA SAA?
Miekkonen
28.12.2003 15:22:22
Esimerkiksi sp-elektroniikalta, milbrookista, ruokankaalta ja amfisoundilta.
Da Make
28.12.2003 15:58:58
Mulla on vm.1980 Gibsonin LesPaul "Standart", tai no ei kovin standart, EMG 81-85 kamat kiinni. Arvo noilla kamoilla ~1700€. Varmaankin yksi maailman nopeasoittosimmista aidoista LesPauleista. Kaveri on sanonut "True fretlesswonder..."

No se hehkutuksista. Sinun kannattanee kokeilla tohon "halpis" skittaasi elektrooniikan asennus taitojasi. Eli kokeille juottaa jokin juotos irti ja takaisin.

Juottamiseen tarvitsee: Kolvi, vähintään 25Wattia; tinaa (jossa on fluxia eli juoksutetta); pinsetit on jees; tina imurin tarvitset myös. Näitä saa esim. Biltemasta tai rautakaupoista yleensä.
Cräx, Change, Ötöm!?
Invader
28.12.2003 17:31:17
Onpas hölömö aihe ja kysymys. Mikit saat vaihdettua silleen että otat vanhat mikit pois ja juotat uudet tilalle.

Ykköskitarana on toiminut nyt nelisen päivää viininpunainen Gibsonin Les Paul Studio. Uutena menin ostamaan kun sattui olemaan 10 kertaa parempi kuin tonnin Tokain custom- löv rök, joka oli yhtenä vaihtoehtona. Köyhdyin tästä 1200e. Ja vaikka tässä tuli jykevä kova laukku mukana ja sain tingattua vielä 60e Levy:n nahkahihnankin kauppaan mukaan, ostokrapula vaivaa edelleen...Eiköhän se siitä helpotu kunhan pääsee joululomalta kämpille styrkkarin läpi tuuttaamaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)