Aihe: Vanha Landola!
1
qetuo
12.03.2007 21:46:53
Löysin nurkista pölyttyneen vanhan Landola akustisen, tosin todella rähjäisen ja huonokuntoisen. Haluaisin tuota vielä kuitenkin kunnostaa hiomalla, lakkaamalla tai jotenkin muuten saada vielä käyttökelpoisen pelin. Sehän on selvää ettei tuosta uutta enään saa, mutta jos saisi edes soimaan.

http://www.hiusstudiojulia.com/asd
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. :D
Juniper
12.03.2007 23:34:32
Ainakin nauhat ois hyvä hioa ja tallaluu kaipaa vaihtoa.
Pintahan on melkeinpä hieno :D
HanskiS
12.03.2007 23:45:38 (muokattu 12.03.2007 23:48:59)
Moi

Kovasti on saman näköinen kuin Landola, jota korjailin pari vuotta sitten. Kyllä tuosta soittopeli tulee. Mulla oli reunoissa pari sormen mentävää reikääkin, jotka sain joten kuten liimattua umpeen. Lakan poisto akustisten pinnasta on aika työlästä, ainakin jos aikoo hioa puupinnlle asti. Itse poistin enimmät maalinpoistoaineella ja loput raaputtelemalla ja hiomalla. Hidasta puuhaa, kun voimaa ei voi käyttää, ettei kannet murru. Hiominen on hankalaa sekin takia, kun lakka jostain kohdasta on irronnut, alkaa hiomapaperi syömään viilua siitä kahdasta paljon nopeammin kuin kohtia joissa on vielä lakkaa. Puukon kärellä, postimerkinkokoissa paloissa se lakka lopulta lähti. Toi koriste aukon ympärillä lähti myös, koska se oli ainakin mun kitarassa tehty siirtokuvalla tai jollain vastaavalla. Niitä sais kuulemma jostain Landolan jäämistöistä tilattuakin jos viitsisi. Eihän sen puute soittoa haittaa, mutta on se jotekin puutteellisen näköinen ilman.
takape
13.03.2007 07:49:27
Itse kunnostin vastaavanlaisen juuri. Jätin kannen sellaiseksi kun oli, hieman kulunuthan on ainakin mun mielestä hyvännäköinen. Ja vanha saakin mielestäni näyttää vanhalle.

Nauhojen hionta niinkuin edellä mainittiin ja tallaluun/muovin vaihto ja soiva peli siitä varmasti tulee. Itse vaihdoin myös virittimet kun niitä virittimien päitä oli putoillut matkanvarrelle.
Otelaudan öljysin myös kun vanhassa oli jo aikalailla kuivanut otelauta.
Vielä tarvittaessa pieniin kannen halkeamiin liimaa.
qetuo
13.03.2007 18:21:01
Joo lähinnä kosmeettista. Talla pitäisi uusi ostaa kylläkin.
stenel
13.03.2007 20:40:36
Itselläni on myös hyvin samanlainen Landola.Kaulan suoristin, poistin petsin yms.
Ajattelin tehdä siitä tres-kitaran.
Jag känner en bott
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)