meitu 12.03.2007 21:42:14 | |
---|
minkälaisia kokemuksia on näistä? Löytyy siis 50-, 60,- ja 70-luvun malleja ja lisäksi vielä jotain classic player-malleja (mitä eroa??). Onko hyvä hintalaatusuhde? Parempia kuin mex standard (ainakin hinnan perusteella)? Huonompia kuin Higway 1 (USA)? Hinnaltaan eivät kuitenkaan mitään aivam kamalia ole, ja jos siihen hintaan saisi hyvän straton, GAS on väistämätön. "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
sterbo 12.03.2007 21:59:06 (muokattu 12.03.2007 21:59:57) | |
---|
Itseltäni löytyy tuollainen classic '60 raato, eipä ole mitään pahaa sanottavaa ko. kitarasta. Omani pelastin todella halvalla eräästä nyt jo kuopatusta mussiikkiliikkeestä pari vuotta sitten. Pelittänyt todella hyvin, tallaan vaihtui tuossa viime kesänä SD jb jr. ja nyt rokki soi vielä lujempaa:). Itse tykkään näistä alkuperäisistä mikeistä, vaikka näitä jotkut hieman tuhnuiksi soimaakin. Sen verran vertailupohjaa löytyy, että omistin ennen tollasen mexicon standardi telen, jonka tämä strato kyllä hakkaa mennen tullen.Telecasterin vakiomikinperkeleet kun tuppasivat kiertämään pienilläkin voluumeilla(?), vaikka siitäkin olisi ihan hyvän kitaran saanut, pienellä säädöllä:). Näiden nykyhinnoista en oikein ole perillä, mutta ainakin itse sain sillä 450e:llä hyvän stratonvirkaa ajavan kitaran. Ediittiä: kuvahan kyseisestä veijarista löytyy omalta sivulta. "Syö burritoja"- [Royal Banzai]. |
Rypsolisti 12.03.2007 21:59:19 | |
---|
Omasta mielestä pirun hyviä kitaroita! Omistan 50's Classic Straton eikä oikein pahaa sanottavaa löydy. Ehkä pari miinusta, ylä E-kieli tuppaa sijoittumaan turhan lähelle otalaudan reunaa ja alkuperäinen talla mikki oli turhan heikko soundiltaan, muuta nyt oikeastaan ei tule mieleen. Mitään ei ole vielä hajonnut ja soittettavuudeltaan kaikki Classic sarjan Stratot ovat mielyttäneet minua erittäin suuresti. Kesällä piti valita joko sunbursti 50's tai punainen 60's, 50's Straton siis otin mutta valinta oli vaikea kun kummatkin ovat niin kivoja eikä 70's Classickaan yhtään kalpene rinnalla. Classic Playerit ovat hieman moderninpaa tasoa, kaksi piste tremolo talla, medium jumbo nauhat, paremmat mikit ja virittimet ja otelaudan kaarevuutta on vähemmän. Fender Stratocaster '62 |
Kuha 12.03.2007 22:02:30 | |
---|
Kukoistan ainoastaan ruokapöydässä. |
Kuha 12.03.2007 22:07:13 | |
---|
Classic Playerit ovat hieman moderninpaa tasoa, kaksi piste tremolo talla, medium jumbo nauhat, paremmat mikit ja virittimet ja otelaudan kaarevuutta on vähemmän. Tuossa 60's Classic Playerissa on Fender/Ping virittimet, joten eivät ole paremmat. Siinä 50's mallissa on muistaakseni sitten paremmat, lukittavat virittimet. Kukoistan ainoastaan ruokapöydässä. |
meitu 12.03.2007 22:17:32 (muokattu 12.03.2007 22:41:32) | |
---|
Classic Playerit ovat hieman moderninpaa tasoa, kaksi piste tremolo talla, medium jumbo nauhat, paremmat mikit ja virittimet ja otelaudan kaarevuutta on vähemmän. Miten tuo talla eroaa vaikkapa normistratojen tallasta? Mitä tuo kaksipistesysteemi tarkoittaa käytännössä? Onko jotain hyötyä/haittaa? Fenderin sivuilla ei ainakaan ollu classic playeristä 70-versiota. Ei vissiin kuuskymppistä saa vaahteraotelaudalla? Seitenkymppinen sitten varmaan olis lähimpänä mun sydäntä.. edit. Kuha, jumaleissön että on komea tuo sun seitenkymppinen! edit2. Katselin musicstoren hintoja, siellä on highway 1 halvemmalla kuin tuo 70s, mikä on vähän hämmästyttävää kuin se on kuitenkin jenkkipeli. Onko kukaan vertaillut classiceja ja highwaytä keskenään?
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
superfly 12.03.2007 22:43:04 (muokattu 12.03.2007 22:48:17) | |
---|
Muuten kyllä olen tyytyväinen ollut 60s Classic stratoon mutta kyllä tuo alkaa olla nauharemontin tarpeessa. Ilmeisesti ei sitä ihan kovinta mahdollista materiaalia nuo nauhat. Kaulan profiili sopii mun käteen täydellisesti. Tuon kitaran iästä mulla tosin ei ole mitään hajua koska käytettynä ostin. Mutta ei noita nyt kummiskaan kovin montaa vuotta ole tehty, vai onko? Mikit vaikuttavat kyllä oikein asiallisilta tuossa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Rypsolisti 12.03.2007 22:47:29 | |
---|
Miten tuo talla eroaa vaikkapa normistratojen tallasta? Mitä tuo kaksipistesysteemi tarkoittaa käytännössä? Onko jotain hyötyä/haittaa? Fenderin sivuilla ei ainakaan ollu classic playeristä 70-versiota. Ei vissiin kuuskymppistä saa vaahteraotelaudalla? Seitenkymppinen sitten varmaan olis lähimpänä mun sydäntä.. edit. Kuha, jumaleissön että on komea tuo sun seitenkymppinen! edit2. Katselin musicstoren hintoja, siellä on highway 1 halvemmalla kuin tuo 70s, mikä on vähän hämmästyttävää kuin se on kuitenkin jenkkipeli. Onko kukaan vertaillut classiceja ja highwaytä keskenään? No en tiedä onko varsinaisesti parempi mutta jotkut on ehkä tottunu kaksipiste talloihin, joku muu varmaan tietää noista eroista paremmin. 70-luvun mallista ei ainkaan vielä ole tullut Player versiota ja 60's ei saa vaahtera laudalla. Sen verran vielä että Fenderin FDP forumilla noita Classic Player malleja on hehkutettu paljon, porukka kovasti tykännyt. Fender Stratocaster '62 |
Itselläni oli kanssa muutaman kuukauden pituinen stratometsästys. Budjettini ehdoton maksimi oli 600€. Kävin muutamaan otteeseen musakaupassa soittelemassa Fender Classic Player 50's, joka oli kaulaa ja värivaihtoehtoja lukuunottamatta hyvä kitara. Soft V-kaula ei oiken tuntunut testisessioiden aikana istuvan mukavasti kätöseen. Muuten kitara oli oikein mukava, vire piti hyvin ja soundit oli hyvät. Varsinkin kaulamikistä tykkäsin. Ehdottomasti parhaimmillaan mielestäni blues ja rock musassa. Olisi Musikantista irronnut 600 euroon. En ostanut. Toinen vaihtoehto oli Standard sarjan strato, joka oli kyllä kaikinpuolin aivan kamala yksilö! Tuhnuiset mikit ja nauhat törröttivät rumasti. Kitaraa ei oltu säädetty mihinkään suuntaan ja kielet olivat luokkaa 2cm otelaudasta ylhäällä. Säädöllä ja mikkien vaihdolla varmaan ihan hyvä peli. Hinta 500 euroa. En ostanut. Minkä sitten ostin? No, perjantaina kusti polki minulle 80-luvun Japsi Squierin, jossa on Fenderin lukkovibra ja mikeiksi vaihdettu hottimikit. Nyt kelpaa! Sopii käteeni kuin nyrkki silmään, soundit on todella hyvät ja kaiken lisäksi kitara on erittäin hyvännäköinenkin. |
Kiinankeisari 13.03.2007 08:36:26 | |
---|
mulla on 60's strato, ja mielettömän hyvä keppi se on kyllä juu. mikit vaihdoin, parannus oli ilmeinen mutta ei mitenkään välttämätön. niissä mun vakiomikeissä oli vähän kans sitä ongelmaa että tallamikki jäi aika vaimeaksi vaikka miten sääteli korkeutta. tuo kielen "tippuminen" otelaudan reunalta on musta lähinnä ominaisuus, ei vika: vintage-radius ja pienet nauhat aiheuttaa muutenkin sen, että tatsi on vähän toista maata kuin jossain jacksoneissa. mulle hyvä juttu, mutta mars kauppaan testaamaan passaako sulle. esim. mun kitaraope jaksaa koko ajan nillittää siitä "kun tää sun kitaras on tämmönen blueskeppi niin et sää tällä kyllä mitään rockjazzia voi soittaa." no se vetääkin nailonkielisellä ynkkää... "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
rainmaker 13.03.2007 16:03:39 (muokattu 13.03.2007 16:07:31) | |
---|
Miten tuo talla eroaa vaikkapa normistratojen tallasta? Mitä tuo kaksipistesysteemi tarkoittaa käytännössä? Onko jotain hyötyä/haittaa? Itse omistan molemmilla systeemeillä olevia stratoja, ja en ole mitään ratkaisevaa eroa noissa huomannut. Tavallisessa systeemissä se talla on 6 ruuvilla kiinni kannessa, kaksipistesysteemissä se talla nojaa kielten vedon avulla kahteen tukipylvääseen. Samanlainen periaate, kuin Floyd Rose -tyyppisissä talloissa. normi: http://www.ceejbot.com/Music/StratR … ild/040730.pickups_bridge_start.jpg kaksipistesysteemi: http://www.blackcreekguitars.com/100_5661.jpghttp://www.callahamguitars.com/brdgas.jpg Molemmat siis toimii kuten pitääkin ja kestää niin hyvin vireessä, ku strato voi vaan kestää. Edit: Onko kukaan vertaillut classiceja ja highwaytä keskenään?No mitä nyt kaupassa olen vertaillut, ihan hyviä mielestäni oli molemmat. Isoin ero noissa on viimeistely. Jos mattapinta on jees, niin sitten highway, mutta jos kiiltävää lakkaa haluaa, niin classic. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Chips 13.03.2007 19:47:42 | |
---|
Isoin ero noissa on viimeistely. Jos mattapinta on jees, niin sitten highway, mutta jos kiiltävää lakkaa haluaa, niin classic. Ota myös huomioon että Highwayn lakka (vai koko maali?) on nitroa ja classiceissa polyesteriä. Tänä aamuna pistin saksaan 600e menemään ja ensi viikolla pitäisi tulla sunburst Classic Player '60s strato. Sen verran hehkuttivat tuolla FDP:n foorumilla että oli pakko pistää tilaukseen. Tosin stratoa olen jo jonkun aikaa katsellut ja meinasin perus Classic '60s:n ostaa mutta CP:n speksit on paremmat ja hinta on sama. Esim. CP:ssä custom shopin mikit Abbyn nimikirjaimilla varustettuna. |
palomaeki 13.03.2007 20:04:22 (muokattu 13.03.2007 20:05:20) | |
---|
No mitä nyt kaupassa olen vertaillut, ihan hyviä mielestäni oli molemmat. Isoin ero noissa on viimeistely. Jos mattapinta on jees, niin sitten highway, mutta jos kiiltävää lakkaa haluaa, niin classic. Näinpä. Meikäläinen oli aivan kympillä ostamassa vähän aikaa sitten Highway1 Teleä tai Stratoa kun tuo nitrolakka niissä kerran on.... Tykkäisin hulluna. Nuita tuli testailtuakin ja ihan oivia pelejä ovat. Ainoa vika minkä löysin oli se että otelauta "jatkuu" kaulan loppumisen jälkeen pleksin päälle. Se seikka häiritsi niin paljon etten voinut haikkaria loppupeleissä sitten ostaa. Minkähän takia se otelauta ei voi olla kuten muissa? edit. tulipas kirjoteltua melko turha viesti. mutta täytyi nyt päästä valittamaan tuosta otelaudasta. kitara on kiva. |
Volle 13.03.2007 20:16:02 | |
---|
Minkähän takia se otelauta ei voi olla kuten muissa? Varmaan ton takia, että siinä 22 nauhaa. Yleensä on vaan 21. Piis |
Kiinankeisari 13.03.2007 21:44:31 | |
---|
Esim. CP:ssä custom shopin mikit Abbyn nimikirjaimilla varustettuna. ai se kuolemattoman tonen salaisuus on 70+ ikäisen mummelin nimikirjoituksessa :D "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Chips 13.03.2007 21:58:40 | |
---|
ai se kuolemattoman tonen salaisuus on 70+ ikäisen mummelin nimikirjoituksessa :D Sillä on taikakynä. |
Kiinankeisari 13.03.2007 22:00:31 | |
---|
Sillä on taikakynä. lähteekö siitä kynästä eric johnson-taikapölyä? mutta onhan se niin että ainakin siinä fenderfoorumin keskustelussa väittivät sen vaikuttavan jälleenmyyntiarvoon positiivisesti. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
tomukka 14.03.2007 01:29:47 | |
---|
minkälaisia kokemuksia on näistä? Löytyy siis 50-, 60,- ja 70-luvun malleja ja lisäksi vielä jotain classic player-malleja (mitä eroa??). Onko hyvä hintalaatusuhde? Parempia kuin mex standard (ainakin hinnan perusteella)? Huonompia kuin Higway 1 (USA)? Hinnaltaan eivät kuitenkaan mitään aivam kamalia ole, ja jos siihen hintaan saisi hyvän straton, GAS on väistämätön. Mulla on tuollainen 60's classic strato ja pidän siitä kovasti. Viimeistely tosi nättiä, kaulan profiili just ja soundaa hyvälle. Mikit tosin vaihdoin Fenderin 57/62 settiin. Vertasin ennen ostoa Highway 1:een, mutta Highway tuntui minun käteen tosi lelumaiselta jousipyssyltä. Mikeistä olen kuullut seuraavaa: "Mr Gearhead sivuston räjäytyskuvien ja osanumeroinnin perusteella 70' classicissa ja Highway 1:ssä on samat mikit. 50'-classicissa ja 60'-classicissa on samat mikit ja ne ovat tummempisointiset ja aavistuksen tehokkaammat kuin Highway 1/70'-classicin." Suosittelen lämpimästi 60's Classic:ia. Tuossapa kuva meitsin kanteleesta: http://i43.photobucket.com/albums/e … 53/tomukka/Soittokamat/IMG_3658.jpg |
Dunga 14.03.2007 15:14:13 | |
---|
Tarvinee hommata tuollainen klassikkosarjalainen jossain välissä kun niitä niin suitsutetaan. Ameriikan perusmallia testailin, eikä siitä mulle huokunut sen erikoisempia viboja, joka viekin minut halvemmankin mehikosarjalaisen luokse. Classic Player 50s on varmaankin se ykkösvaihtoehto, joskin 70s kiinnostaisi myös. Kuhan kirjoittama artikkeli ja kuolattavan kauniit kuvat eivät ollenkaan helpottaneet gasiani. Ridin´ with the Horst. |
Kuha 14.03.2007 16:16:19 | |
---|
Tuo 70's classicin U-kaula on vähän jytympi kuin perinteinen C-profiili, kannattaa testata sopiiko kouraan. Tosin pari 70'siä on tullut vastaan ohuemmalla kaulaprofiililla - vaikutti c-kaulalta, jotta yksilöissä näkyy olevan eroja, no ainahan niissä on. Kukoistan ainoastaan ruokapöydässä. |