Aihe: Von Hertzen Brothers
1 2 3 4 522 23 24 25 2641 42 43 44 45
Wahi
12.03.2007 20:29:44
No ei ole ainakaan tuo Lethy veto playback.
"no ku osaa tiluttaa ni osaa muutki asiat" TheLemon
cruel_destiny
12.03.2007 20:43:17
eikä vetäny playbackkina pojat! :D kuunnelkaapa levy versio ja kattokkaa toi uudestaan, ei ole varmana playbäkkiä nähnykkään!
rockitsb
12.03.2007 20:44:57
eikä vetäny playbackkina pojat! :D kuunnelkaapa levy versio ja kattokkaa toi uudestaan, ei ole varmana playbäkkiä nähnykkään!

Harvemmin sitä levyversioo varmaan playback-vedoissa soitetaankaan, ainakaan rokkibändeillä. Mut ei se silti ollu playback.
"kaunissti soi blues..." -veksi5
Bella Italia #5
Hesrock
12.03.2007 21:00:23
Onneks ehin kattoo kun vetivät Emma-gaalassa, kova veto. Kuulin toisesta huoneesta ku lähti alkuriffi niin sikapikaa kattomassa..:)
MJP
12.03.2007 21:04:49
Siinä 42-48 sekunnin kohdalla on hyvä kuva kaakkurista missä näkyy mustat dempparit kalvojen päällä... Näkyi myös muilla akteilla eri rummuissa. Youtuben kautta on tietysti paha mennä sanomaan synkkavirheistä mitään, mutta kyllähän sen huomasi telkkarista ettei se ihan live ollut...

Monilla bändeillä on tälläisiä tilanteita varten esim. keikkatallenne (vaikkapa soundcheckissä nauhoitettu) tai raaka "studiolive".
Huumorimielellä lisää paskaa housuun!
Todenpuhuja
12.03.2007 21:09:25 (muokattu 12.03.2007 21:12:31)
Se oli playback. ;-)

Tähän täytyy lisätä että VHB on ihan helvetin lostava livebändi, mutta tommosissa gaalahässäköissä ei yksin kertaisesti mahdollista että kaikki vetäis livenä. Osa veti playbackinä, osa singbackinä (lovex, ei ois kannattanu ku se laulu kuulosti niin pahalta.) ja osa livenä (sunrise ave, jolla tulikin teknisiä ongelmia kun Jannen kitara meni biisin lopussa mykäksi).

No kaverit itse sanoivat vetävänsä ihan livenä, kun asiaa tiedustelin etukäteen, joten olen tuosta melko 100% varma. Osahan siellä toki veti playbackinakin.

Ja mitä tulee noihin taustanauhoihin, niin tuleehan sieltä niitä introja yms. lintuääniä ja muuta tuollaista pikkusälää nauhalta, kun äijillä on muutaman kerran näkynyt kannettavakin siellä sivummalla. Mutta biisit ja laulut tulee kyllä ihan livenä.
"Peace, love & Kingston Wall!"
meitu
12.03.2007 21:32:52

Playback tai ei, VHB on ihan vitun hyvä bändi jonka keikalle kannataa mennä. =)

Oli niin hyvin tiivistetty lausunto että oli pakko antaa plussa.
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
Tomtom
13.03.2007 15:22:02
Tastahan voisi irrota kivasti pikku sivujuonne itse kaikista tarkempaan, eli kamoihin. Mun kuullen erityisesti tuossa Emmavedossa oli aika rapsakan mukavat kitarasoundit eli tietaakos kukaan minkalaisella kalustolla noita on aikaansaatu? Joo, LP-lla ja stratolla, mutta tarkemmin? Kiinnostais kovasti. (joo ja jatetaan taas ne sormi- ja rannejutut tallakertaa pois, jooko..)
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
rockitsb
13.03.2007 15:30:59
"kaunissti soi blues..." -veksi5
Bella Italia #5
Wahi
13.03.2007 15:39:49 (muokattu 13.03.2007 15:44:33)
Tastahan voisi irrota kivasti pikku sivujuonne itse kaikista tarkempaan, eli kamoihin. Mun kuullen erityisesti tuossa Emmavedossa oli aika rapsakan mukavat kitarasoundit eli tietaakos kukaan minkalaisella kalustolla noita on aikaansaatu? Joo, LP-lla ja stratolla, mutta tarkemmin? Kiinnostais kovasti. (joo ja jatetaan taas ne sormi- ja rannejutut tallakertaa pois, jooko..)

Itse olen vähän keikoilla katellut ja tämmöistä olen saanut selville:

Kie

Fender (Japsi?) stratocaster
Gibson SG

JCM 900 50w nuppi
Creamsound/Matchless putkikombo (ilmeisesti vähän vaihtelee, tuossa Emma-gaala vedossa on mielestäni Matchless)

Dunlop 535Q Cry Baby
Line 6 DL-4
Ibanez TS-10
Boss OC-2
Digitech Whammy
Ernie Ball Volume Pedal

Lisäksi mielestäni vielä joku Bossin DD-xx, mutta en ole varma. Noiden lisäksi oli muistaakseni jotain joita en saanut selville.

Mikon kamoja en ole saanut niin hyvin selville, mutta

Gibson Les Paul Standard
Gibson ES-335

Vox AC30/AC10

Pedaaleita oli myös iso läjä, mutta vain nämä jäivät mieleen:

Line 6 Dl-4
MXR Phase 100

Nämä olen itse keikoilta bongannut, ja olisi kiva tietää onko muut saanut selville mitään.

Edit: Se Kien harmaa tele, jota käytti ainakin kesällä, taitaa olla G&L?
Jonnen basso on DeArmond.

Itse tykkään VHB:n soundeista aika paljon. Vähän luulen, että levyversion Let Thy Will Be Done on vedetty Orangella, jotenkin orangemainen särö.
"no ku osaa tiluttaa ni osaa muutki asiat" TheLemon
Tomtom
13.03.2007 16:28:03 (muokattu 13.03.2007 16:33:00)
Tuolla Emma-lavalla naytti mun mielesta olevan mustavalkonen Bad Cat- mutta enpas kattonut "oliko silla silmassa pilketta" vai olisko ollut jonkun muun. Kyllahan tollanen yliajettu putkivahvistin hyvalla kitaralla kuulostaa aina messevalta..

E> niin, ehka ne sormikommentit olis taas kuitenkin paikallaan, luettuani tuon heitin oman foorumin ketjun. Marsu + Strato, LP tai 335 + Vox= Nam! Oranki, stratoja ja 335 loytyy kylla multakin, mutta missa vika kun ei taitu!
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
cruel_destiny
13.03.2007 22:34:40
Ja sen verran ite olen pongannu, että mikko omistaa ilmeisesti vielä gibsonin les paul deluxen minihumppareilla, nähtävillä let thy will be done videossa ja 2001 vuoden tavastia keikalla, josta kuvia on nähtävillä bändin saitilla...
Juzzu
14.03.2007 07:23:00 (muokattu 14.03.2007 14:19:37)
Ja sen verran ite olen pongannu, että mikko omistaa ilmeisesti vielä gibsonin les paul deluxen minihumppareilla, nähtävillä let thy will be done videossa ja 2001 vuoden tavastia keikalla, josta kuvia on nähtävillä bändin saitilla...

Jaa se GT? Moon luullut että se on Kien, taisi Don Huonojenkin aikoihin sitä ajoittain käyttää.

...Nii ja eikös Kien Rakokastelijassa ole humppari(t).
minidriver
14.03.2007 16:38:34

Uskaltauduin hankkimaan tämän suuresti ylistetyn orkesterin tuotoksen A-kaupan suuren suuresta poistokampanjasta. Halvalla sai ja ihan mielenkiintoisen oloista tavaraa. Hakekaa pois niin ei happane.
Dängädängä Jurpo ja Jurpo, kuunnelkaa Minidriveriä molemmat! Saatte sokeria!
Jag
14.03.2007 18:22:44

...Nii ja eikös Kien Rakokastelijassa ole humppari(t).

Tallassa hotrail
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
19
25.03.2007 13:38:25
Kylläpä äijät veti eilen Mikkelissä semmoisen keikan, että huhhuh...kyllä rokkaa! Itse näin VHB:n ensimmäistä kertaa livenä, levyjä oon kuunnellut jo melko pitkään. Pelkästään levyjä kuunnellessa bändistä on tullut kotimainen suosikkini ja eilinen vain vahvisti sitä.
zapateados
25.03.2007 13:56:07
Olen nähnyt veljekset 2 kertaa livenä, kerran klubi-ympäristössä ja kerran festareilla. Molemmissa ympäristöissä bändi tuntui olevan kotonaan ja keikat oli sen mukaisia. Bändin duunaamat levyt on hyviä, mut tää musiikki saa täysin uuden ulottuvuuden livenä.
Sound of blues and Havanna Club...
Tombi
28.03.2007 12:11:01 (muokattu 28.03.2007 12:12:31)
Livenä näin Jyväskylässä, helvetin kova meno kyllä ajoittain :) Stemmalaulut ne vetää hullun hyvin.
PLO
29.03.2007 10:26:59
Huomenna uusi yritys YO-talolla. Viimeks Marraskuun klubin keikalla nyanssit hukattiin liian kovan volyymin alle. Muuten toimi kyllä. Levy oli kyllä viimevuoden innostavin Wolfmotherin ohella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)