Aihe: Mättöhärveli valmis
1
Juniper
12.03.2007 16:03:24 (muokattu 12.03.2007 23:20:19)
Elikkäs omakuvissa näkyy edestä ja takaa uusin puukapula, jonka ainoa tarkoitus on tuottaa tuskaa kuulijoilleen..
Elikkäs lähtökohta oli tehdä Jackson Dinkystä kopio yhdellä mikillä ja kitaran käyttötarkoituksena on higain mättö.
Body on veistetty ikivanhasta ruatsalaisesta lepästä, joka puuna oli todella kovaa(ja soi kuin kello).
Kaulaan haluttiin jotain hieman erikoisempaa, joten tuollainen kiva loimuvaahtera sai uhrautua kaula-aihioksi. Kaulaliitos toteutettiin pulttikaulasena, koska pulttikaula antaa sointiin hieman enemmän särmää. Läpikaula tai liimakaula ois ollut liian HiFi.
Otelautaan tuli ebenpuu kalikka, joka on 25.5 skaalalla varustettu sekä hiottuna 10/16 radiukseen. Nauhoja tekeleeseen survoin 24 ja otelautamerkit on MOPista leikeltyjä palasia.
Kaula on varsin leveä, n. 45mm satulan kohdalta, mutta sitten taas profiililtaan erittäin ohut. Millbrookista löytyikin siihen sopivan ohut 2-toiminen kaularauta, kun stewmackin hotrod olisi ollut jo liian korkea.
Tallaan virkaa hoitaa Gotohin TOM stringthru rakenteella. Virittiminä on myöskin Gotohin tekeleet. Satulan virkaa hoitaa luunpalanen.
Mikiksi tuli metallimusiikin kestosuosikki eli emg 81 pelkällä volumella.
Bodyn väri on koboltinsinistä helmiäistä heijastava musta akryylilakalla kuorrutettuna ja kaula on pörriäisen vahalla käsitelty.

Kitara toimittaa virkansa todella hyvin, eli gainia ja sustainia piisaa.. loputtomiin.
Mitä hämmästyttävintä kitarassa on jopa melko Ok soundiset kliinit, mutta ne ovat sivuseikka tässä kitarassa.
Soittotuntuma on aika hauska leveästä otelaudasta johtuen, eli täppingit sun mut menee todella helposti ja puhtaasti. Itse suosin huomattavasti kapeampia kauloja, mutta tämä kitara tuli tehtyä annetuilla spekseillä ja kitaran tulevalla omistajalla on valtavat kourat..
tilujätkä
12.03.2007 19:30:03 (muokattu 12.03.2007 19:30:43)
Onko tuo omakuvan "jacksoni" siis omaa tekoa? Aivan mahtavan näköinen. Miltäs tuo kuulostaa? hieno tuo kaulapuu takaapäin.
T.Urmio
12.03.2007 19:56:08
Vaikkei kyseisen näköinen lätkämaila minun silmääni mitenkään hivele niin hienon kapineen olet tehnyt.

Hehheh, lätkämaila. MPU:n linjoilla minäkin. Jos olisin hevimies, nousisi heti kolme peukaloa pystyyn.
No ei se mun vika oo
Spiral
12.03.2007 22:10:01

Elikkäs omakuvissa näkyy edestä ja takaa uusin puukapula

On kyllä hieno. Olisi mukava kuulla ääninäytteitä.
Wespa
12.03.2007 22:18:12
On kyllä hieno.

Varsinkin jos olisi ihan minkä muun tahansa värinen.

Anteeksi.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Juniper
12.03.2007 22:52:08 (muokattu 12.03.2007 23:01:25)
Kaula on muotoiltu vannesahalla ja sitten hiottu nauhakoneella.
Höylällä ei ollut mitään asiaa tuohon puuhun.... Vähän kokeilin ja samantien repi.
Täytyy myöntää etten itsekkään ole tuollaisten lätkämailojen suurimpia ystäviä, mutta kyseinen kitara oli tilaustyönä tehty asiakkaan toiveiden mukaisesti.
Myönnettävä on, että tuo kitara on erittäin hauska soittaa. Loputon sointi yhdistettynä nopeasoittoisella kaulalla -----> Tilutteluksihan se menee....
Vaikka itse kehunkin, toi oikeesti tuntui soivan loputtomiin.
Kitaran väristä voi olla montaa mieltä, mutta luonnonvalossa helmiäinen tulee oikeuksiina ja on mun mielestä varsin tyylikäs. Omakuvassa se vaan näyttää tylsän mustalta.
Äsken kitara pääsi uudelle omistajalleen ja itselle tuli kyllä todella mukava mieli, kun kelpasi ylisanojen kera (katekkin oli sopiva ja työstäkin jäi jotain seuraavaan projektiin)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)