Aihe: Keikkapianoa hankkimassa
1 2 3
Bronks
04.03.2007 12:02:05

Toisaalta fasulla näyttäis olevan iha kelpo alennus tosta S90. Alle 2000€ sais.

Varmista, että kyseessä on S 90 ES. Nuo kaksi kirjainta tuolla perässä takaavat kilometrin paremman pianosaundin kuin pelkässä S 90:ssä.
Bronks
04.03.2007 12:06:08

Varmista, että kyseessä on S 90 ES. Nuo kaksi kirjainta tuolla perässä takaavat kilometrin paremman pianosaundin kuin pelkässä S 90:ssä.

No tsekkasin itse, ja on se ES. Nyt vähän korpee kyllä. Tuli maksettua vuoden alussa Fasulle tinkimisen jälkeenkin kolme sataa enemmän. No, sinne meni nekin keikkaliksat...
TuntematonMuuttuja
04.03.2007 19:49:51
Itsekin on tullut tuota Yamahan S90 ES:ää tullut katsottua ns. sillä silmällä. Hintavahan tuo perkele on, vaan onhan tuossa ominaisuutta. Vaan jospa tuota kesällä saisi valuuttaa kouraan sen verran, että voisi vilkuiluakin lähempää tuttavuutta alkaa harkitsemaan. :-)
piiska2
10.03.2007 11:07:40
Olen keikoilla soitellut kaverin RD700 (ei edes sx). Soundit toimivat, mutta joku niissä mättää. Kosketus ihan ok. Paljon erilaisia soundeja ja mahdollisuus laajennuskorttiin. Painava.

Yamahan CP33a kokeilin musakaupassa ja pidin kosketuksesta. Piano, Rhodes ja Wurlitzer soundit olivat ok. Vaikka sähköpianosoundeja on vähän, saa niihin vaihtelua tremololla , choruksella jne. Loistava soitin, jos pianosoundit riittää. Helppo roudata.

Jos budjetti sallisi, ostaisin S90:n tai RD700sx vaikka painaa. Kawaita en ole testannut.

Kannattaa muistaa, että RD300 ei ole aivan täyspainotettu, joskin ei sekään mielestäni ollut mahdoton. Itsellänikin on pitkään ollut Kurzweil SP76 (puolipainotettu), josta haluaisin eroon.
Funktioner
10.03.2007 22:49:02
Mitäs mieltä ootte Nord stagesta? Onko toimiva peli? Hinta on kyllä vielä suolasempi ku tolla s90 es:llä....
Bronks
10.03.2007 23:39:10 (muokattu 10.03.2007 23:43:55)

Mitäs mieltä ootte Nord stagesta? Onko toimiva peli? Hinta on kyllä vielä suolasempi ku tolla s90 es:llä....

Ammattilaisen vehjes nimenomaan keikkakäyttöön. Monipuolinen, mutta henk. koht. en pidä sen pianosaundista. En edes siitä päivitetystä, jota puolustelijat ehdottavat seuraavaksi. Hintaa nostaa Nordin B3-mallintava urku, jonka stage pitää myös sisällään. Sikäli aika jekku peli, että jos olet urkuri, et pidä todennäköisesti Stagen koskettimista, mutta jos olet pianisti, et myöskään pidä Stagen koskettimista. Koskettimisto on jonkinlainen kompromissi painotetun pianokoskettimiston ja urkukoskettimiston välimailla.

Olkaa eri mieltä.
baron
11.03.2007 00:52:50 (muokattu 11.03.2007 00:56:09)

Olkaa eri mieltä.

Ei pysty olemaan.
Kuulostaa tyhmältä kun pianolla soittaa urkusoundeja ja päinvastoin ja sitten on vielä soittimia, joilla kaikki kuulostaa tyhmältä.
Ei kai ole olemassa hyvää ratkaisua välttyä kaksilta koskettimistoilta?
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
Corvus
11.03.2007 08:26:20
Olkaa eri mieltä.

Kaupassa olen kokeillut Stagea useampaan kertaan. Pianistin kättä ei kosketus vakuuta. Kyse ei ole, ainakaan pelkästään, kosketuksen keveydestä vaan myös siitä, että koskettimista jää jotenkin epämääräinen, rimpulamainen vaikutelma. Eikä pianosaundikaan vakuuta. Keikkamiksauksessa äänen laatu voi hyvin riittää, mutta yksin soitettaessa/treenatessa odotan enemmän. Jos näiden ominaisuuksien kanssa pystyy elämään, niin kyllä Stage aika näppärä paketti on keikkakäyttöön.

Kosketus on kovasti henkilökohtainen asia ja perustuu varmastikin paljon niihin soittimiin, millä kukin soittaja on eniten soittanut. En koe, että tietty saundi ehdottomasti vaatisi tietyn kosketuksen. Olen nyt soittanut aika pitkään Hammond-saundia (Nord Electro Rack) Yamahan pianokosketuksella ja vaikka se alussa tuntuikin kummalta, niin en moista harhaoppisuutta enää murehdi.

En yritä väittää etteikö urkukosketus olisi urkusoundeille parempi, eikä vasarakoneistolla varmasti pysty kaikkia urulle ominaisia temppuja tekemään. Näillä eväillä olen kuitenkin saanut varsin toimivan ja helpohkosti roudattavan paketin, joka sopii minun tarpeisiini.
Leka28
11.03.2007 09:03:02
Mä oon soittanut noita kaikkia yllämainittuja vehkeitä ja kyllä olen vahvasti sitä mieltä että tuo Yamaha S90ES on paras vaihtoehto. Mulla on niitä nykyään 2kpl (kuten myös Nord Electroja), koska esim nyt pari kuukautta toiset on kokoajan kiinni tuolla TTK:ssa. Perussetti pop-tms keikoilla missä vedetään sähkösoittimilla on mulla just toi S90ES + Electro. Joskus (niinku tuolla TTK:ssa) on vielä pari synaa lisänä eli Yamaha Motif ES-7 & Nord Lead 3.

Mutta mielipide- & tottumiskysymyksiähän nämä ovat usein. Tosta S90ES:n pianosoundista on kyllä äänimiehiltä yms tullut hyvää palautetta poikkeuksetta.
Tsemppiä pianonhankintaan.Leka
Mikko T.
11.03.2007 12:33:20

Tosta S90ES:n pianosoundista on kyllä äänimiehiltä yms tullut hyvää palautetta poikkeuksetta.

Sama homma, ja soittokavereilta myös ja mä vetelen ihan preseteillä... "On muuten hyvänkuulonen piano!"
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
Funktioner
11.03.2007 13:15:07
Mä oon soittanut noita kaikkia yllämainittuja vehkeitä ja kyllä olen vahvasti sitä mieltä että tuo Yamaha S90ES on paras vaihtoehto. Mulla on niitä nykyään 2kpl (kuten myös Nord Electroja), koska esim nyt pari kuukautta toiset on kokoajan kiinni tuolla TTK:ssa. Perussetti pop-tms keikoilla missä vedetään sähkösoittimilla on mulla just toi S90ES + Electro. Joskus (niinku tuolla TTK:ssa) on vielä pari synaa lisänä eli Yamaha Motif ES-7 & Nord Lead 3.

Mutta mielipide- & tottumiskysymyksiähän nämä ovat usein. Tosta S90ES:n pianosoundista on kyllä äänimiehiltä yms tullut hyvää palautetta poikkeuksetta.
Tsemppiä pianonhankintaan.Leka

Tanks.. Joo pitää kyllä melkee ostaa se s90es.

Harmi vaan ku on nii helvetin iso ja painava...
Mikko T.
11.03.2007 14:57:19

Joo pitää kyllä melkee ostaa se s90es.

Jos olisit kansanedustajaehdokas, melkein kyllä tuosta hyvästä pitäisi äänestää sua...
Bronks
11.03.2007 19:50:13

Jos olisit kansanedustajaehdokas, melkein kyllä tuosta hyvästä pitäisi äänestää sua...

Yepp!
Eiköhän olis S 90 ES -killan perustamisen paikka:)
Mikko T.
11.03.2007 23:41:24

Yepp!
Eiköhän olis S 90 ES -killan perustamisen paikka:)

Kyllä. Miten sellainen perustetaan?!?
Bronks
12.03.2007 16:45:58

Kyllä. Miten sellainen perustetaan?!?

Kai yksinkertaisimmin avaamalla sen nimisen keskusteluketjun. On tuolla noita huoneitakin, mutta voisi tulla enemmän ajatustenvaihtoa ihan kosketinsoittimien keskustelupalstalla.
baron
12.03.2007 16:59:24

Tossahan on valmis ketju killalle:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=129711&o=0

Perustetaaks' me sitten GT-kilta?
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
Fuzzy Boner
12.03.2007 17:04:51
Perustetaaks' me sitten GT-kilta?

Mul on kans GT2. S-90ES:ssä on tosin parempi soundi
mack the knife
12.03.2007 19:37:49
Jos rahaa on enemmän, ota se Jammu. Jos vähemmän, niin pärjäät RD 300 SX:llä varmasti. Kyllä se on mulle kelvannut, enkä ihan eilen ole aloittanut soittamista.
COVS n:o 1.
pieniyamahapoika
21.03.2007 19:20:21
totta se taitaa olla, että S90ES on The piano.
Mutta hinta on myös aika suolainen, Fasun tarjouksesta
huolimatta.

Mutta mitä mieltä olette CP33:sta? Jääkö liian kauas
pianosoundissa? Tarvitsisin keikkapianon, jolla kelpaisi
soittaa myös ison, hyvän PA:n kautta, malliin semissä,
mutta en tarvitse kaikkea sitä syna/motif -osastoa.

CP33 on harkinnassa, mutta kuuloke/mini-pa -kokeilut
ei kerro välttämättä tarpeeksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)