mitä jos polttaa vain n. 3 tupakkia viikossa, onko vaikutusta ääneen? Ei nämä ole valitettavasti ihan niin yksinkertaisia asioita.. Tai noh, ovathan ne. Yksikin tupakka vaikuttaa. :D Se, miten paljon onkin sitten jo henkimaailman asioita. Jokaisen ruumis on erilainen ja ne reagoivat eri tavalla ärsykkeisiin.. Sanotaan vain, että ei se ainakaan hyvää tee. E: Muutenkin tupakointi on hieman semmoinen asia jota kannattaa hahmottaa vähän suuremmalla mittakaavalla kuin, että "jos mä vedän kolme röökiä viikossa viiden sijaan niin mun lauluääni ei kärsi ja mun on epätodennäköisempää kuolla keuhkosyöpään". E II: Ei siis millään pahalla kysyjää kohtaan.. Lisää middleä. |
Eikös noihin aikoihin Ville Valo vetänyt pahimmillaan 5-7 askia päivässä, ainakin jossakin haastiksessa näin muistaakseni sanoi. Eli tuo nykypäivän paljon pelottelua aiheuttanut 3 askia päivässä on itse asiassa paljon vähemmän kuin mitä Valo aikoinaan veti. Tämmöinen kuva on itselle aikoinaan jäänyt. Henkilökohtaisesti epäilen tuollaisen paikkansapitävyyttä. Jos röökiä kohden menee keskimäärin esimerkiksi 5 minuuttia, niin tuo 7 normaalikokoista askia menee ketjussa suurinpiirtein 11 tunnin aikana. Mä en usko että kukaan ihminen maailmassa poltaa säännöllisesti tuollaisia määriä. Vaikka mistä sitä tietty tietää. Itse olen huomannut sen, että äänenkäyttö helpottuu merkittävästi jo muutaman päivän savuttoman jakson aikana. Samoin tupakointi tuntuu aiheuttavan omituisia satunnaisvaihteluita ääneen, joita on hankala selittää millään muulla, vaikka polttaisikin joka päivä tasaiseen tahtiin. Toisinaan ääni voi olla parikin päivää ihan jumissa ja sitten taas helpottaa. Röökaamisella on ainakin omaan ääneeni ja sen käyttöön liittyen siis aika helposti huomattava vaikutus. Mistään tupakkayskästä tai vastaavasta en kärsi ja olen fyysisesti siinä kunnossa, ettei tunnin juoksulenkki heitä keuhkoja pihalle. "Se on ainakin päätetty, että kaikki poliittiset ja uskonnolliset keskustelut on suljettu kokonaan Muusikoiden.net:istä." |