![]() 25.02.2007 14:26:01 | |
---|---|
En mä sun kans ala :-) Mä tuuletin ihan vaan katsojafunktiossa - en mä viitsi alkaa skabaamaan mutta on viihdyttävää katsella vierestä kun toiset suhaa. Olenko siis penkkiurheilija?!?! ;) "Dr. Dominant, I presume?" | |
![]() 11.03.2007 23:23:11 | |
Näkökulma, vaikka on vähän offtopiciksi mennyt: Finalesta on saatavana järkevään hintaan kevyempiä versioita. Itselläni on Allegro (n. 200 e), ja sillä tekee jo aika monenlaista juttua (rajoitus laitettu 32 nuottiviivastoon päällekkäin). PrintMusic (n. 100 e) taitaa olla yleisesti suositumpi. Sibeliuksen Student-versio (tarjouksessa 169 e) rajoittuu 8 päällekkäiseen viivastoon, jos ymmärsin oikein? Toisin sanoen sillä ei ole oikein mitään järkevää käyttöä. Ainakaan minulle. Muuten en ole Sibbeen tutustunut, mutta eiköhän kummallakin nuotinnusohjelmalla saa pro-jälkeä aikaan. Kumpi siis on parempi, volvo vai saab? www.elisanet.fi/samuli.rask | |
![]() 12.03.2007 00:10:05 (muokattu 12.03.2007 00:11:07) | |
Juu ja Encoresta löytyy myös "kevyempi" versio Music Time, joka on hinnaltaan 120 euron luokkaa, erittäin hyvä, oli itselläni käytössä ennen Encoreen siirtymistäni. Minulle ei kelpaa volvo eikä saab, valitsen mieluumin fordin! ;) | |
![]() 12.03.2007 06:03:13 | |
Onhan Finalesta vielä kevyempi versio: Notepad, joka on ilmainen. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" | |
![]() 12.03.2007 13:11:28 | |
Finalen ystävät ovat yleensä kokemukseni mukaan fanaattisempia, joskin syynä on se, että he eivät viitsi opetella uutta softaa kun vanha on tuttu. Itse en oikein mieltynyt Finaleen. Hankala aloittelijalle. Sibelius kiinnostaisi. Eikös Encorekin ole ihan riittävä, jos vääntää perus komppilappuja, eikä aio säveltää Viitasaaren uuden musiikin festivaaleille uutta orkesteriteosta ;) | |
![]() 12.03.2007 13:48:21 | |
No mulla on molemmat ja ihan pelkästään Sibeliusta on tullut käytettyä sen hankkimisen jälkeen. Kun joutuu joskus Finalella jotain vanhoja lappuja editoimaan, niin heti tulee mieleen, että miksi näin vaikeasti...? :) Mut jälki on mun mielestä Finalella hiukan ammattimaisemman näköinen, en oikein osaa sanoa mistä se fiilis tulee. Ja Sibeliuksessakin on joitain pikku kökköyksiä, myönnettäköön. Mut ihan huikea on tää nelosversiossa tullut "Dynamic parts", sitä ilman ei enää osais olla! | |
![]() 12.03.2007 13:49:03 | |
Finalen ystävät ovat yleensä kokemukseni mukaan fanaattisempia, joskin syynä on se, että he eivät viitsi opetella uutta softaa kun vanha on tuttu. Itse en oikein mieltynyt Finaleen. Hankala aloittelijalle. Sibelius kiinnostaisi. Eikös Encorekin ole ihan riittävä, jos vääntää perus komppilappuja, eikä aio säveltää Viitasaaren uuden musiikin festivaaleille uutta orkesteriteosta ;) Hanki nyt ihmeessä Encore! | |
![]() 12.03.2007 13:56:35 (muokattu 12.03.2007 13:59:19) | |
Hanki nyt ihmeessä Encore! No kaikista lapuista mitä eteen on tullut, niin Encorella tehdyt kyllä erottuu, muttei edukseen. :) Ja hyvä käsinkirjoitettu lappu on muuten aina parempi kuin huono koneella tehty, ihan näin välihuomautuksena. Mut hyvät käsinkirjoittajat taitaa olla vähän sukupuuttoon kuoleva laji... EDIT: Ja siis piti sanoa, että niinkuin amerikkalainen sanoo: "It is not the tool, it is the carpenter..." | |
![]() 12.03.2007 14:34:02 | |
No kaikista lapuista mitä eteen on tullut, niin Encorella tehdyt kyllä erottuu, muttei edukseen. :) Ja hyvä käsinkirjoitettu lappu on muuten aina parempi kuin huono koneella tehty, ihan näin välihuomautuksena. Mut hyvät käsinkirjoittajat taitaa olla vähän sukupuuttoon kuoleva laji... EDIT: Ja siis piti sanoa, että niinkuin amerikkalainen sanoo: "It is not the tool, it is the carpenter..." Miten ne erottuu, siis ihan oikeesti haluaisin tietää? Kyä mää kirjoitan edelleen myös käsin. | |
![]() 12.03.2007 14:59:18 | |
Miten ne erottuu, siis ihan oikeesti haluaisin tietää? No mun mielestä nuottien välistys näyttäisi olevan yksi iso ongelma, kun esim. kaksiviivastoisessa systeemissä ylä- ja alaviivaston nuotit ei välisty samoihin kohtiin. Ja toinen on fontit, todella kuolleen näköinen perineinen nuottifontti, ja tekstifontit sitten jotain Timesia ja Helveticaa. Plus vielä, että "runsasetumerkkisissä" sävellajeissa Encore-lapuissa on perinteisesti ollut eniten enharmonisia mokia. Mutta sehän on viimekädessä kirjoittajan vastuulla, käytti sitten mitä ohjelmaa hyvänsä. | |
![]() 12.03.2007 15:22:48 | |
No mun mielestä nuottien välistys näyttäisi olevan yksi iso ongelma, kun esim. kaksiviivastoisessa systeemissä ylä- ja alaviivaston nuotit ei välisty samoihin kohtiin. Ja toinen on fontit, todella kuolleen näköinen perineinen nuottifontti, ja tekstifontit sitten jotain Timesia ja Helveticaa. Plus vielä, että "runsasetumerkkisissä" sävellajeissa Encore-lapuissa on perinteisesti ollut eniten enharmonisia mokia. Mutta sehän on viimekädessä kirjoittajan vastuulla, käytti sitten mitä ohjelmaa hyvänsä. Monella on varmaan jokin vanha versio käytössään, kannattas päivittää.. Mä luulen, että nämä luulot Encorea kohtaan johtuvat siitä kun se oli pitkän aikaa poissa.. eikä päivitetty, monet luulevat sen "jämähtäneen" sille tasolle mitä se silloin oli.. :( Ei hitsi.. siis kyllä mä ainakin tarkistan ton välistyksen, mutta en mä oo huomannu, että siinä mitään vikaa olisikaan, toihan on tärkee ei sitä muuten pysty lukemaan. Itse en kyllä päästä huonosti tehtyä nuottia käsistäni Fonttia nuoteissa oon kyllä käyttäny ihan perinteistä (Finalessahan sai jotain Jazz -fonttia, mutta ). Tekstiähän saa vaikka minkälaista nykyään, itse käytän kyllä eniten Times romainia koko 12-14 ja kursivoituna.. | |
![]() 12.03.2007 15:52:22 | |
Monella on varmaan jokin vanha versio käytössään, kannattas päivittää.. Mä luulen, että nämä luulot Encorea kohtaan johtuvat siitä kun se oli pitkän aikaa poissa.. eikä päivitetty, monet luulevat sen "jämähtäneen" sille tasolle mitä se silloin oli.. :( Aika monet on päivittäneet Sibeliukseen. Yhden pro-arraajan tiedän, joka kirjoittaa Encorella (voi tietysti johtua pienestä tuttavapiiristä, heh). Sen laput onkin sitten muuten asiaa ja oikein... :) | |
![]() 21.03.2007 22:31:15 | |
Aika hintavia tuntuisi kaikki notaatiojutut olevan, olen alkanut vähän haaveilemaan sibelius, finale tai muusta vastaavasta ohjelmasta. Toisaalta taas kun ajattelee niin päin, niin eikö sitten kun ostaa kunnon version niin saa päivityksiäkin aika pitkälle niin että samalla investoinnilla pärjää useita vuosia..? Ehkä täytyy tänä vuonna hommata joku noista kolmesta, joista on ollut täällä puhe! Millekäs niistä saa sitten parhaimmat päivitykset, tai kuinka usein päivityksiä yleensäkin tulee, netistäkö ne sitten imuroidaan.. | |
![]() 21.03.2007 23:21:04 | |
Aika hintavia tuntuisi kaikki notaatiojutut olevan, olen alkanut vähän haaveilemaan sibelius, finale tai muusta vastaavasta ohjelmasta. Toisaalta taas kun ajattelee niin päin, niin eikö sitten kun ostaa kunnon version niin saa päivityksiäkin aika pitkälle niin että samalla investoinnilla pärjää useita vuosia..? Ehkä täytyy tänä vuonna hommata joku noista kolmesta, joista on ollut täällä puhe! Millekäs niistä saa sitten parhaimmat päivitykset, tai kuinka usein päivityksiä yleensäkin tulee, netistäkö ne sitten imuroidaan.. Finalen päivitykset ostetaan ja ne tulee CD:llä ja niitä tulee kerran vuodessa. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" | |
![]() 21.03.2007 23:33:15 | |
Tuollaista näkyisi olevan tulossa: http://www.gvox.com/news.php Encoreen (Music Time) löytyy myös suomenkielinen manuaali, jolla pääsee hienosti alkuun! | |
![]() 22.03.2007 12:16:29 | |
Finalen päivitykset ostetaan ja ne tulee CD:llä ja niitä tulee kerran vuodessa. Minkäs hintaisia ne päivitykset sitten on? Kuinka isoja päivityksiä yleensä tulee, siis jos on joku notaatio-ohjelma niin kannattaako sitten esim. ostaa joka päivitystä? Himottaisi kyllä joku nuotti-ohjelma, ehkä vielä tämän vuoden aikana.... saa nähä! | |
![]() 22.03.2007 12:48:56 | |
Minkäs hintaisia ne päivitykset sitten on? Kuinka isoja päivityksiä yleensä tulee, siis jos on joku notaatio-ohjelma niin kannattaako sitten esim. ostaa joka päivitystä? Himottaisi kyllä joku nuotti-ohjelma, ehkä vielä tämän vuoden aikana.... saa nähä! Mulla on 2003, 2004, 2005 ja 2006. Niissä on niin vähän muutoksia ja niin kalliita ja niin hankalia päivityksiä että ei mielestäni joka vuosi kannata enkä ole ajatellut ottaa 2007 päivitystä. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" | |
![]() 22.03.2007 13:01:38 | |
Mulla on 2003, 2004, 2005 ja 2006. Niissä on niin vähän muutoksia ja niin kalliita ja niin hankalia päivityksiä että ei mielestäni joka vuosi kannata enkä ole ajatellut ottaa 2007 päivitystä. Mäkin olen päivittänyt Finaleani varsin harvoin samoista syistä kuin Baron. Aloitin Finale 97:lla, sitten 98, muistaakseni 2002, sitten 2006 ja nyt otin 2007:n pelkästään siksi että Finalessakin on vihdoin partituuri ja stemmat synkassa. Ilman tuota ominaisuutta en olisi päivittänyt ollenkaan. Tosin oli siellä muutamia erittäin hyviä korjauksia 2006:een nähden joista olen ihan onnelinen. "Dr. Dominant, I presume?" | |
![]() 22.03.2007 13:06:18 | |
Mäkin olen päivittänyt Finaleani varsin harvoin samoista syistä kuin Baron. Aloitin Finale 97:lla, sitten 98, muistaakseni 2002, sitten 2006 ja nyt otin 2007:n pelkästään siksi että Finalessakin on vihdoin partituuri ja stemmat synkassa. Ilman tuota ominaisuutta en olisi päivittänyt ollenkaan. Tosin oli siellä muutamia erittäin hyviä korjauksia 2006:een nähden joista olen ihan onnelinen. Ai, pitäiskö mun se 2007 sitten ottaa? Toisaalta muutaman kuukauden kuluttua on tulossa 2008. En mä noin montaa ole ostanut. Mä ostin 2003 version vuoden lopussa Hellaspianosta, jolloin 2004 oli jo julkaistu ja nostin mökän ja sain ilmaisen päivityksen 2004-versioon ja kipurahoiksi vielä kaljatuopin, jossa lukee Finale ja jonka DHL:n lähetti toi ovelle. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" | |
![]() 22.03.2007 13:26:34 | |
Ai, pitäiskö mun se 2007 sitten ottaa? Toisaalta muutaman kuukauden kuluttua on tulossa 2008. Et sä sitä tartte. Mä en varmaan 2008:a ota, on nyt niin paljon isoa partsikkaa ja stemmoja työn alla että en odottanut tuohon 2008:iin että sain stemmat ja partituurit synkroniin. Kattellaan sitten ensi vuonna kun se 2009 on jo ovella ;) "Dr. Dominant, I presume?" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)