hanipai 10.03.2007 23:15:16 (muokattu 10.03.2007 23:19:50) | |
---|
Mun mielestäni on turha tapella asiasta sen enempää. Aistin jo sen verran kiihtynyttä mielentilaa kirjoituksessa. Vaittäisin, että kokonaisvaikutelma musiikista on suurelle osalle se tärkein seikka musiikissa. Mun korvalle Rust In Peace-levyn soolot kuulostavat hyviltä. Ja samainen levy on mulle ollut Megadethin SE levy juuri soolojen ja meiningin osalta, tosin en ole Megadethiä hirveemmin kuunnellut Youthanasian jälkeen, mikä myös on hyvä levy erityisesti riffien osalta. "Toi on ihan hulluu settii- luulin et vaa joku jimi hendrix osaa soittaa kitaraa".
n1tro |
John Titor 11.03.2007 13:15:44 (muokattu 11.03.2007 13:17:28) | |
---|
Se tuli mieleen. En tiedä mistä puhut, mutta hei älä viitti kiusata mua sen takia, että mulle joku asia voi olla monimutkaisempi kuin sulle. Pippelinvenytyskisat musiikin teoriasta varmasti sulle häviän, joten nostan kädet pystyyn ja suon luovutusvoiton. Ethän provosoidu ;) Sellaset soinnut siinä Lucretian soolon taustalla on. Ei pippelinvenyttämistä. Tarkoitin sitä, ettei rajoita itseään asioihin, jotka pystyy järkeilemällä itselleen perustelemaan. En tarkoittanut, että järkeily olisi kielletty. Järjen käyttö on usein jopa suotavaa. Enkä todellakaan tarkoittanut sitäkään, että selkeästi järkevä musiikki olisi huonoa. Asiaa voi verrata vaikka maalaustaiteeseen. Joku tykkää sutummasta ja toinen virtaviivaisemmasta meiningistä. Meninkö jo pahasti ohi aiheen? Jees, mutta siinä sutummassakin voi olla järkeä. Harva taiteilija lätkii ihan mitä sattuu tauluun, nekin jotka niin tekevät julkaisevat vain parhaiten onnistuneet tuotokset. Aistin tässä pahoja viboja. Ei oikeasti pitänyt astua sun varpaille tai vaikuttaa saarnaavalta. Kukin saa tykätä mistä haluaa, koska mä suon sen muille, suokaa se myös mulle. Kyllä Lada saa jonkun mielestä olla maailman paras auto, jos Ferrari ei vaan sytytä. Ei se oo keltään muulta pois. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö se Ferrarikin voisi olla hyvä auto. Hiacekin on parempi auto tiettyihin tarkoituksiin, eikä siitä kannata edes väitellä. Kuriositeettina mainittakoon, että kuulemma, vaikka Slayerin soolot ovat melkoista mitä sattuu -meininkiä, kitaristit soittavat ne joka kerta samalla tavalla livenä. Pistää miettimään:D Itse en ole bändiin niin paljon perehtynyt, asiaan vihkiytyneet ovat kertoneet näin. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Jucciz 11.03.2007 17:29:52 | |
---|
Kuriositeettina mainittakoon, että kuulemma, vaikka Slayerin soolot ovat melkoista mitä sattuu -meininkiä, kitaristit soittavat ne joka kerta samalla tavalla livenä. Pistää miettimään:D Itse en ole bändiin niin paljon perehtynyt, asiaan vihkiytyneet ovat kertoneet näin. Ns. Meshuggah-ilmiö: lottoarvonta, mutta samat numerot joka kierroksella. |
Jukki 11.03.2007 17:30:03 | |
---|
Naaman tää jätkä ainaki on kopioinu mika häkkiseltä Kyllä tuo m.netin "HOHO"- nauru on sitten helvetin ärsyttävä, mielummin vaikka esim "haha" |
zuppermuhle 11.03.2007 18:47:22 | |
---|
Kuriositeettina mainittakoon, että kuulemma, vaikka Slayerin soolot ovat melkoista mitä sattuu -meininkiä, kitaristit soittavat ne joka kerta samalla tavalla livenä. Pistää miettimään:D Itse en ole bändiin niin paljon perehtynyt, asiaan vihkiytyneet ovat kertoneet näin. Ainakin King on kertoillut opetusvideoissa ettei kiinnitä huomiota meenekö soolo aina nuotilleen. Eli fiiliksellä menee. Mitä tulee Dave Mustaineen niin kyseessä on helvetin kova mies. Niin riffi, kuin soolopuolellakin. Laulutkin ovat ihan mukiinmeneviä. Ainakin tunnistettava ääni. Joo ja minusta Countdown on kova levy. M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?" |
Lesleht 11.03.2007 19:07:42 | |
---|
Naaman tää jätkä ainaki on kopioinu mika häkkiseltä Taitaapi olla toisin päin kun Mustaine on vanhempi ku Häkkinen. |
John Titor 11.03.2007 21:54:53 | |
---|
Ns. Meshuggah-ilmiö: lottoarvonta, mutta samat numerot joka kierroksella. Meshuggahhan on harvinaisen selkeää musiikkia. Ehkä joku Spastic Ink pahimmillaan on kunnon lottoa. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Karipiirto 11.03.2007 21:59:45 | |
---|
Meshuggahhan on harvinaisen selkeää kuraa. Mutta joo tämähän on vain minun mielipiteeni. Jatkakaa älkääkä tarttuko tähän ;-) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
M_Rouge 12.03.2007 11:57:07 | |
---|
Naaman tää jätkä ainaki on kopioinu mika häkkiseltä Olenko nähnyt unta vai olenko lukenut jostain ihan oikeasti, että Mustainella olisi sukujuuret täällä Suomessa? Tiedä vaikka olisi Häkkisen sukulainen ;) Itselleni Mustaine ja Megadeth on ollut ehkä se kovin juttu ikinä. Löysin bändin varsinaisesti 80-luvun loppupuolella, kun lainasin kirjastosta Rust in Peace albumin. Hard rokkarina se oli minulle aivan jotain uutta ja omituista, siis uutta joka kolahti ja kympillä! Eli täällä tuo kritisoitu levy on minulle siksi se Megadethin peruspilari, ja tuntuu hieman hassulta lukea mielentöntä teoretisointia sooloista, joissa nyt on muutamia epäsopivia säveliä... ja kun kitarassa on vielä Mustainen lisäksi Kuningas Friedman.. Mutta ehkäpä nämä musiikissa kaikentietävät tyypit tietävät tämänkin asian , joten no more to add :o Vaikka RIPin jälkeisillä levyillä mentiin harppaus kaupallisempaan suuntaan, niin kieltämättä myös mielestäni kypsempään. Ja mitä tulee uusimpiin julkaisuihin, ne ovat ovat saaneet mielestäni aivan liian vähän huomiota. Esim. Risk levyllä on muutama todella mahtava ralli, myös löysempää ja perinteisestä Megadethista melodisempaa soitantaa kuten esim. Ecstasy Riskillä (Aivan loistava!) ja vaikka A world needa a herolta löytyvä Promises. Dave Mustainen elämänkatsomus, kantaaottavuus, siis se kun kaverilla on aidosti jotain ajatuksia, joita hän biisiensäkin kautta tuo esille, tekee kaverin musiikista vielä mielenkiintoisempaa ja ihailtavampaa. |
Olenko nähnyt unta vai olenko lukenut jostain ihan oikeasti, että Mustainella olisi sukujuuret täällä Suomessa? Tiedä vaikka olisi Häkkisen sukulainen ;)
Kyllähän tuosta on siellätäällä kuulunut juttua. Mutta mitään varmaa tietoa en ole nähnyt. Mutta olisi loogista oletttaa että joku Mustonen olisi vaihtanut nimenstä Mustaineksi muutettuaan uuteen maahan. M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?" |
moottorisaha 12.03.2007 17:03:20 | |
---|
Mielestäni Poison Was The Curen soolo on ihan järjettömän kova. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Backlet 12.03.2007 17:05:21 | |
---|
Mielestäni Poison Was The Curen soolo on ihan järjettömän kova. Onhan se juu. Nuclear Waste. |
Friedman 13.03.2007 16:36:58 | |
---|
Siis minkä niminen se megadethin live-dvd on? |
kid ego 13.03.2007 16:43:17 | |
---|
Siis minkä niminen se megadethin live-dvd on? That One Night - Live In Buenos Aires "Real men don't cry / Stand up! Banzai! / God speaks through / Dr. Phil and Ted Nugent" - Freak Kitchen: Guilt Trip |
AtukkA 13.03.2007 18:16:42 | |
---|
Taidanpa hankkia dvdn. Onse megadeth vaan niin ihk. |
Juzpe 14.03.2007 20:16:29 | |
---|
Kyllähän tuosta on siellätäällä kuulunut juttua. Mutta mitään varmaa tietoa en ole nähnyt. Mutta olisi loogista oletttaa että joku Mustonen olisi vaihtanut nimenstä Mustaineksi muutettuaan uuteen maahan. Muistainen isovanhemmat (tai ainakin toinen) muuttivat jossain vaiheessa ranskan kautta jenkkilään jossa nimi sitten vaihtui Mustosesta Mustaineksi. Tässä lyhennelmä jostain jeesuksenaikaisesta soundin haastattelusta. Siis haastateltavana Dave ja Marty. Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään. |
ruuvimeisseli 14.03.2007 21:00:33 | |
---|
Mielestäni Black Curtainsin soolo on ihan järjettömän kova. Taidan kyllä olla ainut joka tuosta pitää. Youthanasialla myös Killing Roadin soolo on ihan jees. |
Metallica mies 15.03.2007 23:33:53 | |
---|
On hyvä soittamaan ja tekee hienoja riffejä. Kunpa olisi vielä osannut laulaa yhtä hyvin kuin soitti. mun mielestä se laulu on ihan semmonen omaperäsen hieno! :D kusta kiukaalle! |
John Titor 16.03.2007 00:54:33 | |
---|
mun mielestä se laulu on ihan semmonen omaperäsen hieno! :D Niin just. Eihän Megadeth olis mitään ilman Mustainen kärinää, se on ihan helvetin hieno saundi, kun se kuitenkin vetää puhtaasti, asenteella ja muutenkin ilman motkotuksen aihetta. Ja se nauru:D Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |