Aihe: Kitaramikeistä
1 2 3 4 5 6
Sähköjumala
08.03.2007 15:04:54
Elikkä itellä on ollu noin vuoden verran epiphonen les paul custom ja oon ajatellu vaihdattaa siihen mikit eli ehdotuksia otetaan vastaan.
Lancelot
08.03.2007 15:06:31 (muokattu 08.03.2007 15:09:10)
Näitä on tuhansia. Kannattaa koittaa hakua. Yksi monesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=114104&o=0&#p4199143
JuSu
08.03.2007 15:09:49 (muokattu 08.03.2007 15:11:22)
oon ajatellu vaihdattaa siihen mikit

Miksi?

Kerro nyt ihmeessä lisää. Mikä on vanhoissa vikana, mihin lopputulokseen pyrit? Millaista musiikkia soitat?

Onko syy huonoon (?) soundiin varmasti mikeissä? Monesti mikkeihin upotettu raha olisi ollut enemmän tarpeen ja tuonut suuremman hyödyn uuden vahvistimen hankinnassa.

Mutta noin Stetsonin menetelmällä suositan Seymour Duncan JB & Jazz -comboa. Tarjouksessa Musamaailmassa 135 euroa. Vaihtoehtoisesti vähän perinteikkäämpään menoon saman valmistajan '59 -pari.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
p130
08.03.2007 15:10:52

oon ajatellu vaihdattaa siihen mikit eli ehdotuksia otetaan vastaan.

Helpotta ehdottamista jos kerrotaan miksi halutaan vaihtaa ja mitä vaihdolla halutaan saada aikaan.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Sähköjumala
09.03.2007 07:59:58
No jotenki on kovin tunkkainen soundi vaikka miten päin yrittää säätää.Eli yläpäätä pitäis saada lisää.Ei toi epi varmaan muutenkaan paras kitara oo mut nyt ei oo varaa mihinkään kitarahankintaan.Mul on marshallin kuppanen vaffari jonka ostin vaan sen takia ku siinä oli tarpeeks tehoja soittaa treenikämpällä silleen että muutki jätkät kuulee.Mallia en nyt muista mut ei oo mikään putkivehe.Siinä on nuppi ja 4x12 ämyrit.Välissä on bossin gt-8.En usko et se kuitenkaan johtuis vaffarista tai gt kasista.Joten apuja otetaan vastaan.
JuSu
09.03.2007 08:18:37
Joten apuja otetaan vastaan.

Ei nuo Epin mikit kauheasti kiitosta ole niittäneet, ja tuohon tunkkaisuuteen voi mikkien uusiminen hyvinkin auttaa.

Duncanin sivuilla tone wizard neuvoi tallamikiksi JB:tä tai Duncan Customia, kaulaan '59:' tai Jazzia. JB mulla on itsellä mahonkirunkoisessa, liimakaulaisessa kitarassa, ja hyvinhän se toimii, mutta hetki sitten oli mahdollisuus testata Customia ja siinä kyllä on räyhäkäs mikki.

Varmasti DiMarziolta löytyy myös hyviä vaihtoehtoja, esim. perinteinen Super Distortion. Jos haluat hiukka säästää, niin Kent Armstrong -mikit ovat hiukka halvempia kuin jo mainitut, mutta hinta/laatusuhde on hyvä. Ja kyllä noista EMG:n passiivimalleistakin (HZ) jotkut tykkäävät. Toisaalta, noita duncaneita saa pakettina aika edukkaasti.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Sähköjumala
09.03.2007 08:24:49
Ei nuo Epin mikit kauheasti kiitosta ole niittäneet, ja tuohon tunkkaisuuteen voi mikkien uusiminen hyvinkin auttaa.

Duncanin sivuilla tone wizard neuvoi tallamikiksi JB:tä tai Duncan Customia, kaulaan '59:' tai Jazzia. JB mulla on itsellä mahonkirunkoisessa, liimakaulaisessa kitarassa, ja hyvinhän se toimii, mutta hetki sitten oli mahdollisuus testata Customia ja siinä kyllä on räyhäkäs mikki.

Varmasti DiMarziolta löytyy myös hyviä vaihtoehtoja, esim. perinteinen Super Distortion. Jos haluat hiukka säästää, niin Kent Armstrong -mikit ovat hiukka halvempia kuin jo mainitut, mutta hinta/laatusuhde on hyvä. Ja kyllä noista EMG:n passiivimalleistakin (HZ) jotkut tykkäävät. Toisaalta, noita duncaneita saa pakettina aika edukkaasti.

JuSu

Juu noita Duncaneita on kyl kehuttu mullekki. Paljonkohan tulee hintaa jos pistäis esim. ton viisysin kaulaan ja customin tallaan?
JuSu
09.03.2007 08:33:53
Juu noita Duncaneita on kyl kehuttu mullekki. Paljonkohan tulee hintaa jos pistäis esim. ton viisysin kaulaan ja customin tallaan?

Mikit Musamaailmassa 90.80 / kpl. Asennustyö muutaman kympin päälle, mutta näppärä kaveri tekee itse.

No setit on melko edullisia, jos niistä löytyy sopiva. Vaihtoehtoina Jazz/JB, 59/59 tai Distortion/Distortion, hinta 135 euroa per setti.

Tsekkaile www.musamaailma.fi . Ja saahan noita Duncaneita muualtakin.

JuSu
duc
09.03.2007 09:01:58
Jos vahvistimena on Marshallin Valvestate tai joku vastaava ja kaappina halvin kaupasta löytynyt 4x12", niin ei se tunkkaisuus välttämättä katoa tarpeeksi paljoa pelkästään mikkejä vaihtamalla. Jonkin verran varmasti auttaa asiaa, mutta olisiko mahdollista kokeilla ensin vaikka jollain toisella kitaralla jossa on kiinni kunnon mikit ja kuunnella että kuulostaako paljon paremmalta.
Sähköjumala
09.03.2007 10:29:43
Jos vahvistimena on Marshallin Valvestate tai joku vastaava ja kaappina halvin kaupasta löytynyt 4x12", niin ei se tunkkaisuus välttämättä katoa tarpeeksi paljoa pelkästään mikkejä vaihtamalla. Jonkin verran varmasti auttaa asiaa, mutta olisiko mahdollista kokeilla ensin vaikka jollain toisella kitaralla jossa on kiinni kunnon mikit ja kuunnella että kuulostaako paljon paremmalta.

Olishan se kiva päästä koittaan jotain kunnon skittaa mut täälläpäin ei oikein tahdo löytyä tyyppejä joilla olis kunnon keppejä. Toisaalta ei toi duncanin mikkisetti nyt niin paljoa maksa etteikö semmosen vois omaan skittaan laittaa ja jos ei sittenkään vielä tunnu hyvältä ni pitää sitten vaihtaa skittaa.Vituttaa ihan sikana ku en hommannu tokain les paulia vaan ton epin mutta näillä mennään.
JuSu
09.03.2007 10:39:16
Vituttaa ihan sikana ku en hommannu tokain les paulia vaan ton epin mutta näillä mennään.

Ihan turhaan v*tuttaa. Ei ne _saman hintaluokan_ Tokait ole millään lailla ylivertaisia Epiluureihin verrattuna. Mulla on ollut kumpikin, ja jos nyt pitäisi valita noista (n. 400 euron hintaisista) jompikumpi, niin Epin minä ottaisin.

Tokai oli hienompi, mutta Epistä jäi parempi fiilis, mun kohdalla.

JuSu
Explorer
09.03.2007 13:45:24
LP customissa mulla on emg85 tallassa ja emg89 kaulassa. Pehmeä, selkeä ja erotteleva meininki.
All men play on 10.
LaXu
09.03.2007 14:44:35

Itse suosittelisin tuon Customin sijasta Custom 5 mikkiä, joka on ikään kuin yhdistelmä JB:ta ja Customia. Olen kaikki kolme omistanut (tosin eri kitaroissa olleet), mutta eniten olen tykännyt tuosta Custom 5:sta.
Sähköjumala
09.03.2007 15:27:01
Täältähän alkaa saamaan todella hyvää vinkkiä että kiitos vaan kaikille.Kaikista parastahan se olis jos pääsis testaamaan tota epiä eri mikeillä varustettuna mut se ei oikein ole mahdollista.Aika varmasti saundi paranee millä vain mikeillä ku nyt tos pörisee ne tehtaan humbuckerit.Kyllä taidan hommata semmosen paketin mis on kumpiki mikki samassa ku ne ei ollu kovin kalliita,ainakaan pari duncanin settiä.Muilta merkeiltä en oo vielä tsekannutkaan et löytyiskö hyviä settejä.
pekurides
09.03.2007 20:02:59

Täältähän alkaa saamaan todella hyvää vinkkiä että kiitos vaan kaikille.Kaikista parastahan se olis jos pääsis testaamaan tota epiä eri mikeillä varustettuna mut se ei oikein ole mahdollista.Aika varmasti saundi paranee millä vain mikeillä ku nyt tos pörisee ne tehtaan humbuckerit.Kyllä taidan hommata semmosen paketin mis on kumpiki mikki samassa ku ne ei ollu kovin kalliita,ainakaan pari duncanin settiä.Muilta merkeiltä en oo vielä tsekannutkaan et löytyiskö hyviä settejä.

hmm. Jos sulla nyt ei kuitenkaan liiaksi pinkkaa törsättäväksi niin sinuna tekisin näin:

-Ostat torilta käytetyn JB:t tai jonkun muun asiallisen ja vaihdat ihan ITSE vain ensiksi takamikin.... sen kaulamikin ehtii myöhemminkin jos haluaa.
Hinta-arvio tuohon operaatioon n.50-65 eur.

Ja jos meinaat soittoharrastusta pitempäänkin jatkamaan niin hyvä se olisi tuo mikin vaihto opetella ja se ei ole mikään vaativa operaatio jos hiukankin pysyy kolvi kädessä.

Minä kanssa sillä kannoilla ettei tuo mikinvaihto sitä tukkoisuutta paranna ,todennäköisesti erottelukkykyä saat hiukan lisää mutta ei nuo epin mikit niin paskat ole että radikalia muutosta tapahtuu. Hianosäätöä,hianosäätöä:)

ps. multa voi tulla myyntiin Duncanin distortion missä ainakin erottelevuutta jos vain speksejä tutkisteltuasi voisit siihen kallistua:) (duncanin kotisivut)
Tunteella päin vittua.
Sähköjumala
09.03.2007 21:09:08
Alko kuulostaa paremmalta ku heivasin sen marshallin pois rätisemästä ja laitettiin pa-kaiuttimien ja vahvistimen kautta + gt-8.Se marsu oli vaan niin paska.Mutta kyl siltiki aion hommata vielä ne uudet mikit ja toki se tallamikki on tärkeempi ku kaulamikkiä en muutenkaan pahemmin käytä.Kaippa ne uudet mikitki vielä parantaa ääntä;)
Sähköjumala
12.03.2007 09:46:40
ps. multa voi tulla myyntiin Duncanin distortion missä ainakin erottelevuutta jos vain speksejä tutkisteltuasi voisit siihen kallistua:) (duncanin kotisivut)

Sulla ei taida olla toi distortion kullattu vai tehdäänkö niitä ees semmosina?
Juzzu
12.03.2007 09:48:34
Kaippa ne uudet mikitki vielä parantaa ääntä;)

Varaudu yllättymään eron pienuudesta.
losli
12.03.2007 10:21:04
Mulla on Duncanin JB sekä DiMarzio Super Distortion viritteiset kitarat. Molemmat kuulostaa ihan hirveiltä trankkuvahvarien kanssa. Paljon huonommilta kuin esim. Gibsonin originaalien kanssa. Putkipelin kanssa homma taas kääntyy aivan toisin päin.

Jos itse laittaisin mikkiä trankkuvahvarille, kokeilisin matalampaa output:ia ja lämpimämpää soundia. Ehkä jotain Duncanin Alnico II Pro:ta. Mutta mistäs sitä tietää kun en oo kokeillut. Tuosta kuitenkin minä lähtisin sinun tilanteessasi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)