Japanissa valmistettu Bossin DD-3 toimii patterilla normaalisti, mutta muuntajan kanssa ei pelitä. Polkiessa pedaali päälle, valo syttyy, mutta itse efekti ei mene päälle. Ääni kuitenkin tulee läpi. Mikähän avuksi? Delay syö pattereita niin nopeasti että muuntajalla olisi kiva saada virta aikaiseksi. |
palani 11.03.2007 14:41:52 | |
---|
Mulla oli sama ongelma Digitech Digidelayn kanssa, valo syttyi mutta ei toimintaa. 9V patteri kesti noin 45 min. Poverin pitäisi antaa ainakin 300mA virtaa ilman jännitteen putoamista. Ostin Ohlsonnin 9V 400mA halpispovereita nipun. Noilla pelittää hyvin. Noissa on vielä miinusnapa valmiiksi keskellä eikä minkäänlaisia hurinoita kuulu. Jo 30 vuotta elektoniikkaa putkista transistoreihin ja taas putkiin !! |
Limes 11.03.2007 15:44:50 | |
---|
Onko muuntajassa oikea napaisuus ? Oikea jännite ? Tarpeeksi tehoa ? Ehjä ? Onko DC-syötön jakki efektissä ehjä ? |
mpk 14.03.2007 23:11:53 | |
---|
En tiedä sähköasioista juuri mitään, mutta muuntajan pitäisi olla ok, napaisuus ainakin on. Muuntaja antaa 300mA ja taulukon mukaan Boss kuluttaa alle 100. Kannattaisiko minun siis kokeilla jollain tehokkaammalla muuntajalla? DC-jakki tuntuu olevan ehjä. |
Zeni 15.03.2007 08:13:24 | |
---|
En tiedä sähköasioista juuri mitään, mutta muuntajan pitäisi olla ok, napaisuus ainakin on. Muuntaja antaa 300mA ja taulukon mukaan Boss kuluttaa alle 100. Kannattaisiko minun siis kokeilla jollain tehokkaammalla muuntajalla? DC-jakki tuntuu olevan ehjä. Kyllä 300mA pitäisi riittää. Kannattaa kuitenkin tarkistaa esim. jollain toisella pedaalilla että kyseinen muuntaja varmasti toimii. |
P2 15.03.2007 09:37:28 | |
---|
Mulla oli saman pedaalin kanssa sama ongelma aikoinaan, halpismuuntajassa piti olla tarpeeksi ampeereita, mutta ei sitten ollutkaan. 1A reguloitu Mascot tilalle ja toimi kuin unelma, taitaa vaan olla aika suuri tehosyöppö tuo DD-3. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
mpk 15.03.2007 14:02:48 | |
---|
Ohlsonin 8,90 euron hintaisella, 400mA antavalla muuntajalla alkoi toimia. Hieno juttu, kiitos kaikille vinkeistä! |
maza 16.03.2007 09:30:36 | |
---|
Joo, tuttu juttu täälläkin. Toinen muuntaja (joka ei DD-3:lle maistu) kyllä toimii oivasti Bossin 80-lukuisen multiefektihärvelin (en muista mallia just nyt) kanssa ja ruokkii siinä olevaa digitaalidelaytä + vieläpä analogista chorusta, säröä ja kompuraa samaan aikaan moitteetta. :P |