Lehtinen 18.02.2007 23:24:30 (muokattu 18.02.2007 23:25:25) | |
---|
Omistaako kukaan tällasta? http://www.thomann.de/fi/harley_benton_beatbass.htm Kokemuksia, onks toi ihan romu? Ja mielellään mielipiteitä niiltä, kellä oikeesti ON tai on ollut ko. basso. Aattelin ite tilata T-kaupasta, taikka ostaa jos joku käytettyä mulle tarjoaa. |
Seba 19.02.2007 02:09:42 | |
---|
Säästä edes pikkasen lisää ja osta: http://www.thomann.de/fi/epiphone_viola_bass.htm En kyllä osaa kummastakaan sanoa mitään, mutta uskaltaisin mieluummin suositella epiä kuin hb:ta... Harley Bentonit ei ole tulleet tunnetuksi huippulaadustaan, mutta eipä tuohon rahaan voi niistä paljoa odottaakaan. Kai nekin kotisoittoon soveltuu jos pysyy vireessä. |
poppamies 19.02.2007 11:36:45 | |
---|
...Harley Bentonit ei ole tulleet tunnetuksi huippulaadustaan, mutta eipä tuohon rahaan voi niistä paljoa odottaakaan. Kai nekin kotisoittoon soveltuu jos pysyy vireessä. Kaveri kun on Beatlesfani niin on tuollainen HB "seinäkitarana". Olen soittanut sillä jonkun verran. Kyllä sen saa vireeseen ja myös pysyy siinä. Ihan OK tuohon hintaan jos tuollaisen haluaa. G strings are for strippers! |
Teijo K. 19.02.2007 11:47:26 | |
---|
Ja jos Beatlesin innoittamana tuollaista viulua halajaa, niin ei se Höhnerikään juuri huippulaadustaan tunnettu ollut, vaan halvin ritsa mitä Euroopasta nuori Paul, tunnettu saituri, saattoi aikanaan löytää. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
duane 19.02.2007 14:36:23 | |
---|
Mulla on tuo Epiphonen versio ja olen ollut tyytyväinen siihen. Luulisin kuitenkin, että sama bulkkituotantolinja noita tekee, on meinaan yksityiskohdat aikalailla 1:1. Itse asiassa ainoa ero minkä olen huomannut (kuvista) on lavan muoto ja logo.. Bändikeskuksessahan noita bentonin beatbassoja aika ajoin löytyy, kannattaa käydä vilkaisemassa. aivan sama. |
Lehtinen 22.02.2007 13:24:31 | |
---|
Kiitos asiallisista vastauksista! Sehän riittää, kun vireessä pysyy. Loppu on sormista kiinni... |
Mulla on tuo Epiphonen versio ja olen ollut tyytyväinen siihen. Luulisin kuitenkin, että sama bulkkituotantolinja noita tekee, on meinaan yksityiskohdat aikalailla 1:1. Itse asiassa ainoa ero minkä olen huomannut (kuvista) on lavan muoto ja logo.. Bändikeskuksessahan noita bentonin beatbassoja aika ajoin löytyy, kannattaa käydä vilkaisemassa. bändikeskuksessa näytti olevan ikkunassa yksi kpl moista ja löytihän sieltä hieman erojakin.. Epissä on 0-nauha ja HB:ssä skaala alkaa satulasta... aivan sama. |
poppamies 11.03.2007 12:52:21 | |
---|
bändikeskuksessa näytti olevan ikkunassa yksi kpl moista ja löytihän sieltä hieman erojakin.. Epissä on 0-nauha ja HB:ssä skaala alkaa satulasta... Ja sillä asialla ei ole muuta kuin periaatteellista merkitystä. Ei mitään käytännön merkitystä. Alkuperäisessä oli tavallinen satula. G strings are for strippers! |
NYdoll 11.03.2007 17:48:38 | |
---|
Tallahan tuossa on sellanen ihme rimpula. Kerran oon tollasella soittanu ja pikatsekkauksen perusteella hienovirettä ei voi säätää. Minkähän paksuiset kielet tollaseen kannattais laittaa, että olis paras mahdollinen tuo vire? -It's always better to be out of tune than out of feeling- |
poppamies 11.03.2007 18:18:49 (muokattu 11.03.2007 18:19:37) | |
---|
Tallahan tuossa on sellanen ihme rimpula. Kerran oon tollasella soittanu ja pikatsekkauksen perusteella hienovirettä ei voi säätää... Kyllä talla on siedettävästi säädettävissa. Tuossa ebenpuisessa tallassa on pienet siirrettävät metallipalaset mitä saa siirrettyä eteen ja taakse ja lisäksi koko tallaa saa siirrettyä sopivaan paikkaan kuten kaikissa tuon tyyppisissä soittimissa. http://www.edromanguitars.com/guitar/hofner/hof_models/hof_basses.htm G strings are for strippers! |
Kefiiri 11.03.2007 19:24:41 | |
---|
Mitenkäs painopolitiikan kanssa on noissa vehkeissä? Alkuperäinenhän ymmärtääkseni oli puoliakustinen, mutta näiden kopioiden esittelyissä ei moista mainita. Ovatko jotain umpivaneria? Vai oikeasti kevyitä? |
poppamies 11.03.2007 22:38:20 | |
---|
Mitenkäs painopolitiikan kanssa on noissa vehkeissä? Alkuperäinenhän ymmärtääkseni oli puoliakustinen, mutta näiden kopioiden esittelyissä ei moista mainita. Ovatko jotain umpivaneria? Vai oikeasti kevyitä? Epiphonesta ei ole kokemuksia mutta HB on samantapainen vaneerilaatikko kuin alkuperäinenkin, eli ei kovin painava. G strings are for strippers! |
NYdoll 12.03.2007 09:14:31 | |
---|
Bentonissa oli kyllä tosi miellyttävän tuntuinen kaula. Sellainen ohkainen, mutta silti pyöreä. Vahvistettuna en ole päässyt edes testaamaan, mutta mukavasti tuntui soivan ihan akustisesti. -It's always better to be out of tune than out of feeling- |
Basismi 12.03.2007 14:51:21 | |
---|
Voi tsiisos että nuo Höfnerit on kalliita! Retail $2995 Call Or Email For Price. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |