Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 540 41 42 43 44122 123 124 125 126
velsa
10.03.2007 20:40:37

velsa
Voi jestas kuinka kauniisti kitara voi soida ja kuinka tyylikkäästi sitä voi soittaa ! Korvia hivelevä, napakka saundi kitarassa ja soitto erittäin tyylikästä. Tätä kehtaa hehkuttaa, hieno veto ja hyvältä kuulostaa ! ++

vanha liitto kiittää ja kumartaa!!!!
Kauas on pitkä matka........
willie
10.03.2007 21:00:10
vanha liitto kiittää ja kumartaa!!!!

Älä nyt kuitenkaan turhan syvään kumarra.. tuohan oli vain mun mielipide. Vanha liitto kuittaa.. :)
Bassoa vuodesta 1972.
rattledad
10.03.2007 23:14:41

Akustinen ei istu ehkä ihan parhaalla tavalla taustaan

Ei tähänkään, vaikka ehkä johtuu enemmän falskista soitosta kuin soundista, tausta oli kyllä mainio.

Millähän akkaria saisi paremmin sopimaan noihin taustoihin? Nyt ei oikein ehtinyt kompressoimaan tai kaiuttamaan mutta aika vähän siitä on ennenkään ollut apua - tuntuu pikemminkin menevän lapsi pesuveden mukana.

Soitinvalinta on kyllä pakon sanelema... mikähän olisi hyvä ensimmäiseksi sähkökitaraksi? Toisaalta reso ja 12-kielinenkin on vielä hankkimatta ;-)
stratomaster
10.03.2007 23:22:18 (muokattu 10.03.2007 23:27:01)

Älä nyt kuitenkaan turhan syvään kumarra.. tuohan oli vain mun mielipide. Vanha liitto kuittaa.. :)

No ei nyt ihan pelkästään sun mielipide. Vanha liitto on vanha liitto vaikka voissa paistais!
RekoS
10.03.2007 23:30:08
Mamaze - Huumori on vaikea taiteenlaji. Tämän tyyppisellä menolla live-esitykset jäävät vähiin

seuraavassa skabassa vedän kyllä sellaisen soolon ettei sitä pysty kukaan kuuntelemaan loppuun asti.
J.Hollström
11.03.2007 10:59:58
Kiitos kaikille kommentoijille ja pisteiden antajille. Alla kommentteja.

Madmatt: Mielyttävä kuivahko soundi. Pienempi klubi-keikka? hienosti kulkevaa bluussia joka tapauksessa.

Joo, pienet on ympyrät tässä musacornerissa.

willie: Ahaa.. Juki goes Stevie ! Hyvä, miellyttävä saundi kitarassa ja istuu taustaan. Soitto kulkee siististi. Olikos tossa kohdassa 1:01 lyhyt mikin vaihto..vai mikä ? Hieno kokonaisuus !

Kiitos. Silti ei edes pinssiä tai pronssista pokaalia?

Samuel P.: Stevien suuntaan. Taukoja käytettiin maukkaasti, eihän sitä koko ajan tarvii olla äänessä.

Joo, Stevie on mun yksi ehdottomista suosikeista blueskitaroinnissa. Väkisinkin tarttuu takkiin niitä samoja elementtejä omaan soittoon.

cbs: Aah. Kunnon alku perrrr. Tämän tahdissa bailaisin villisti nurkkapöydässä päätä nyökyttäen. Ja loppusuraus täydensi. Oi mistä löytäisin sen soundin.

Soundi on tällä kertaa tehty niin, että Carlsbro Top100 vahvistin on kytketty Fenderin Bantam Bass:n skobeen jossa on kiinni Celestionin G12 vintage 30 ämyrit. Kitarana toi omakuvan Fenderin SRV, rosoa lisätty Bossin blue driverilla ja kaikua Elecro-Harmonixin Holier graililla.

Mulla on joka skabaan eri viritys kun sitä ultimate soundia en ole vieläkään löytänyt. Mutta kivahan sitä on täällä himassa noiden vehkeiden kanssa pelailla. Ainut vaan että ei voi luukuttaa niin kovaa kun haluais, soundiin saisi kyllä varmaan enemmän syvyyttä ja feelistä jos sais laittaa kunnolla voluumia. Nyt jää usein aika piipitykseksi toi soundipolitiikka. Kunpa joskus sais tehdä näitä sooloja rauhassa. Vaimo, 3 mukulaa ja pari koiraa pyörii koko ajan jaloissa omine vaatimuksineen, kyrsiihän se joskus mut en mie valita...
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
BigPapa
11.03.2007 11:59:35

Ai niin olihan mulla toi hieman pelkistetympi otto 2 mutta en tällä kertaa sitä viitsinyt laittaa...8)...

http://mp3.mikseri.net/hifi/b/bigpapa_-_otto2.mp3
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
blaekie
11.03.2007 12:21:18

Ai niin olihan mulla toi hieman pelkistetympi otto 2 mutta en tällä kertaa sitä viitsinyt laittaa...8)...

Tossa 0:27-0:29 kohdassa oli jotain kökköä, mut se oli varmaan se kohta kun kättelit plekukädellä jotakuta yleisössä 8D

cbs - Blaekie: Jep jep. Soundit ehdottoman hyvät taustaan. Jankutusslurrit välillä hienot. Muu oli Nissania. Se on hyvä auto, ei jätä tielle. Sitä kai se bluesikin välillä on.
Ei ku mä ajan ihan vaan volvolla, mutta sehän on melkeen sama asia. 8D , ja ei se oo pluussia, vaan se kun auto jättää tielle esim 8D. Ootas ku mä saan ton harrasteauton taas käyttöön, ni katotaan si, se on meinaan amöriikänrautaa 8D
BigPapa
11.03.2007 12:31:19 (muokattu 11.03.2007 12:33:16)

Tossa 0:27-0:29 kohdassa oli jotain kökköä, mut se oli varmaan se kohta kun kättelit plekukädellä jotakuta yleisössä 8D

Ei kun se oli se varmaan kun piti käydä Albert Collinsin tapaan kusella kesken soolon. Sonaatissa teki sillai aikoinaan kun se esiinty siellä...pitkä pitkä piuha skebassa...
willie
11.03.2007 12:37:35
Juki:
Kiitos. Silti ei edes pinssiä tai pronssista pokaalia?

Tottahan toki olisit ansainnut pisteitä tai ainakin pinssin, mutta ei näitä loputtomasti ole käytössä..
Annan kolme pinssiä per skaba tästä lähtien. Ettei sitten jälkeenpäin kitistä.. :)

Kiitos hienosta skabasta myös muille osallistujille !
Bassoa vuodesta 1972.
Funkyshiva
11.03.2007 14:02:08
Soitinvalinta on kyllä pakon sanelema... mikähän olisi hyvä ensimmäiseksi sähkökitaraksi? Toisaalta reso ja 12-kielinenkin on vielä hankkimatta ;-)

Jotenkin tulee sun soundeja ja vetoja kuulleena Danelectro mieleen...perinteikäs ja hyvä slide-skeba,eikä hinnatkaan päätä huimaa.
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
Urmas Potkuri
11.03.2007 14:36:25

Helvetin hieno kitarasaundi, sopii taustaa oikein mainiosti. Selkeetä ja iisiä soittoa, hyvää rytmittelyä ja kaikinpuolin onnistunut veto. Tyylitajua löytyy ja hyvin taipuu soolo vanhalta !
Nousee ylös oikaisten samalla elegantisti takin rintakäänteen, kumartaa kiitokseksi ja kaataa trumpetistin nuottitelineen. Istuu takaisin hämillisenä. Kiitti willie.

Makea soundi, paljon kompuraa pelissä? Oikein ilmava meininki.
Kiitokset. On siinä kompressoria kyllä, mutta osa terävyydestä tulee noista kynsien napseesta. Pitäää jatkaa sormisoittosoundien kehittelyä vielä......

No persana. Mää tykkäsin tuosta naputtelusaundista. Voihan se jossain vaiheessa alkaa nyppimään, mutta nyt ei ainakaan. Soolo oli sitä svengaavaa meininkiä, mitä tausta sepitti. Näillä mennään.
Kiitoksia paljon. On tuolla soundilla tietty hyvätkin puolensa. Pyrkimys oli selkeyteen ja yksinkertaisuuteen. Hiukan pehmeämpi se omasta mielestä vois olla. Työn alla.

Kiitokset yleisesti pisteistä ja kommenteista. Harmittaa kun rähmin oman melkein valmiin kommentointini ja vedin sitten herneen nenään ja viskiä päähän.
Tästälälhtien kirjoitan kommentit aina vaikka notepadilla ensin. Eipähän katoa niin helposti.
Mukavaa oli taas kuunnella noita ja siitä kiitokset kaikille.
Jos on hyvä rumpali, basisti ja komppikitara, niin sitä on vaikea kunnianhimoisenkaan soolokitaristin pilata. ;)
Turder
11.03.2007 20:02:08
kyrsiihän se joskus mut en mie valita...

Välikevennyksenä: http://www.youtube.com/watch?v=Zit9T3_GrTU
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
Karipiirto
11.03.2007 21:56:23

Ai että... Kunnon AC/DC -rockia. Nyt on pakko osallistua:-)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Jucciz
11.03.2007 22:06:15
Tosi rouhee tausta nyt, mahtavaa!
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
blaekie
11.03.2007 22:09:15

muhkeeta meininkiä taustassa, plussat Stratomasterille +
stratomaster
11.03.2007 22:27:19 (muokattu 11.03.2007 22:28:15)

Kiitos, mukava jos tuo inspiroi! BTW, olen huomenna työmatkalla, ja pääsen vasta illalla laittelemaan osallistujien linkkejä aloitusviestiin.
BigPapa
11.03.2007 22:28:02

Kiitos, mukava jos tuo inspiroi! BTW, olen huomenna työmatkalla, ja pääsen vasta illalla laittelemaan linkkejänne.

No sit pitää kiirehtiä.
stratomaster
11.03.2007 22:41:43

Oot sä BigPapa tosi nopee! Oliks toi taas eka otto? Hieno tremolomeininki!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)