Aihe: Idols 2007 ..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Keppis
02.03.2007 13:01:25
Milja on ihan ihan hyvä vaikka vibratossa onkin vähän alkuaikojen Tuomar Nurmio -syndroomaa. Ylanderilla sama.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.myspace.com/fobiayhtye
larinparaske
02.03.2007 13:39:12

vähän miettiny et joskos vaihtas tuon laulumikin katiskaan ku ton tasosia laulajia o Suomessa...ei ole itsellä mahdollisuuksia ei :(

Heh, jos tuntuu, ettei tuossa joukossa pärjäisi, niin voisi tosiaan miettiä...no, vitsi vitsi.

Onneksi laulu ei ole urheilua. Ja mitähän työnantaja sanois jos irtisanoisin itteni 'kun tuo vitoskerroksen Matikainen on niin pirun hyvä mapittamaan tositteita, ettei mulla ole mitään mahkuja' :)
I want to be the king and queen of cheese
Keppis
02.03.2007 14:30:04
Heh, jos tuntuu, ettei tuossa joukossa pärjäisi, niin voisi tosiaan miettiä...no, vitsi vitsi.

Onneksi laulu ei ole urheilua. Ja mitähän työnantaja sanois jos irtisanoisin itteni 'kun tuo vitoskerroksen Matikainen on niin pirun hyvä mapittamaan tositteita, ettei mulla ole mitään mahkuja' :)

Tilannehan on siinä mielessä positiivinen, että jos ajatellaan ainakin suomirokin puolella hyvin menestyneitä suomalaisia laulajia Samuli Putro, Toni Wirtanen, Juice Leskinen, Dave Lindholm, Jarkko Martikainen jne. niin kyllä nämä kaikkia olisivat tutisemassa Idols-finaalissa teknisen taitonsa kanssa. Silti kaikki ovat hyviä omassa hommassaan.
fifi
02.03.2007 14:31:48

Niin ja lisätään vielä tosta julkisuudesta. Voihan sitä tehdä Daft Punkit eli esiintyä aina joku hassu kypärä päässä ja antaa haastattelut paperipussi päässä =)

Daft Punk = Lordi?

:D
Ad surdas auras canere
ap78
02.03.2007 17:15:42

mä oon kyllä sitä mieltä että jos ihminen on tarpeeksi vakuuttava kukaan ei edes huomaa ettei se osaa laulaa.Toni virtanen siis tällä logiikalla pärjäis kisassa muttei ikuna osallistuis..
VoiceUser
03.03.2007 11:45:28
"Tilannehan on siinä mielessä positiivinen, että jos ajatellaan ainakin suomirokin puolella hyvin menestyneitä suomalaisia laulajia Samuli Putro, Toni Wirtanen, Juice Leskinen, Dave Lindholm, Jarkko Martikainen jne. niin kyllä nämä kaikkia olisivat tutisemassa Idols-finaalissa teknisen taitonsa kanssa. Silti kaikki ovat hyviä omassa hommassaan."

En ole koskaan kuullut kenenkään toisen esittävän esim Juicen biisiä siten, että fiilis olisi edes lähellä sitä, mitä se on Juicen omassa vedossa.

Idolsin heikkous on siinä, että kun laulajat on tarpeeksi hyviä, ei heitä välttämättä kannata edes yrittää laittaa paremmuusjärjestykseen. Jos kuulija pitää joistakin laulajista, hän voi aina valita artistin fiilispohjalta levyä valitessaan. Mielestäni Idolsissa vaadittava monipuolisuus on myös vähän niin ja näin. Jos ääni sopii erityisen hyvin johonkin musatyylin, esim heavyyn, niin miksi artistin pitäisi lähteä edes yrittämään kantria?

Tällä hetkellä Idolsissa on kuitenkin melkoinen ero esiintyjien laulutaidossa. Toiset ovat tehneet työtä paljon kauemmin ja se näkyy myös lopputuloksessa.
Keppis
03.03.2007 12:09:25

En ole koskaan kuullut kenenkään toisen esittävän esim Juicen biisiä siten, että fiilis olisi edes lähellä sitä, mitä se on Juicen omassa vedossa.

Sitä juuri tarkotin ettei tarvi olla mikään huippulaulaja tai Idolstason laulaja että voi tehdä hyviä biisejä ja tulkita niitä hyvin.
VoiceUser
09.03.2007 14:30:19
Olipa mielenkiintoinen jakso eilen.

Panu osoitti, että homma on edelleen hanskassa.

Kristian oli valinnut surkean biisin.

Monilla esiintyjillä (ei pelkästään Kristiinalla, jonka kohdalla Tapio sanaa käytti) oli falskeja elementtejä laulussaan...

Toivottavasti idoliksi ei pääse kukaan falskisti laulava.
Nalle Puh
09.03.2007 20:43:58
mielettömiä laulajia kaikki, lol :o
Timi_1000
10.03.2007 01:02:17
On ollut kiva kuunnella tämän vuoden finalisteja. Mielestäni tuo popmusiikkia-video raottaa vakankantta aika makeesti. Kokemus jyrää livelavalla yli muiden, mutta tuossa videolla kuulee miltä kukin kuulostaa kun ei kipsaa.
Luulen että kaikki finaaleihin selvinneet ovat jo ansainneet paikkansa yrittää suomalaisessa kovassa pop/rock/HIIVI-maailmassa :-D
tanjuli
11.03.2007 00:13:43
Onko mun korvissa jotain vikaa, kun mun mielestä Anna laulaa pirun falskisti ja ääni etsii sointipaikkaa, kuulostaa huojuvalta...? Tulee mieleen omat alkuajat laulun opiskelijana kun oli kaikki vielä tosi hakusessa. Tuomarit ylistää, eikä varmasti puhu omasta puolestaan. Remullekin piti kertoa painaako punaista vai sinistä nappia... Mua oksettaa koko touhu. Mut eihän se olekaan pelkkä laulukilpailu. Mut silti mua korventaa tollanen läpinäkyvä touhu. Sorry vaan kaikki Anna-fanit...

Juu et ole ainoa, mutta tuollaista ei ilmeisesti itse saa sanoa ellei pistä julkiseen syyniin omaa laulantaansa ;) (viitaten tähän ja moneen muuhunkin ketjuun)

Mun mielestä Annalla on älyttömän hyvin kaikki rnb-fraseeraukset ja kikkailut hanskassa, samoin mieletön lavapreesens, mutta ihan peruspuhdas ääni on vielä todella hakusessa ja mun korvaan huutaa liikaa. Plus että on valkkaillut sellaisia biisejä joita ei saa kunnolla haltuun ts. ohjelmisto isojen tyttöjen biisejä eikä itse ole vielä tarpeeksi iso. Harmi jos tyttö tässä vaiheessa revitään isoihin koneistoihin, pari vuotta voisi vielä kypsytellä ja kehittää itseään. Toivottavasti ei tartte parin vuoden päästä lukea traagisia tarinoita siitä kun ääni menee / sairastelee / palaa loppuun.
[i hear voices but at least they're on tune]
irmeli
11.03.2007 01:57:59 (muokattu 11.03.2007 01:59:45)
Niin no, en mä olekaan väittänyt ite olevani mikään huippulaulaja, vaan vieläkin on paljon mulla opittavaa. Lähinnä oksettaa se läpinäkyvä tuomaripeli. Ihmiset on vaan jotenkin niin johdateltavissa, kun sanotaan et joku on hyvä, niin kyllähän sen varmasti täytyy olla hyvä...;) Vai mitä? Ja mitä lavalla olemiseen tulee, niin mulla tulee lähinnä kiusaantunut olo kun katselen kyseistä typyä... Onhan hän toki nuori vielä ja siihen nähden taitava, mut ei ehkä ihan vielä ammattilaiskehiin valmis. Nää taitaa olla pitkälti makuasioita kaikki...
MartinB
11.03.2007 09:57:03
Tämä joka lauloi Titanicin rakkausteeman oli aivan kamala, kaikin puolin, en voi sen muuten ilmaista.

Iron Maidenia veti Ari kireästi. Jotakin luonnotonta siinä oli.

Panu ihan OK.

Kristian veti ihan hyvin.... jotenkin kuivalla soundilla kumminkin, vaikka on kokemusta kundilla kuullemma... Vastenmielisen näköinen kuitenkin.

Annalle selvä plussa, paras porukasta. Esityksessä oli jotain luonnollista.

En tosin ole kattonut muita jaksoja kuin torstain, voin olla väärässäkin.
gilmoure
11.03.2007 10:13:19
ohoh, en jääkkään iha yksin mielipiteitteni kanssa. aika lailla samaa mieltä teidän kanssa. tuntuu, että alarekisteri on tolla annalla erittäin heikko eikä käytännössä vibraa äänessä ollenkaan(ns. tärinävibra). arin maideni kuulosti kans helvetin kireeltä ja matalat nuotit aika naurettavalta. enkä tosiaa tajuu miks vitussa se yks tyttö meni valitsee ton titanic biisin ku se oli selvästi liian vaikee sille.. hyvä jos 10v päästäkää pystyy sitä laulaa uskottavasti :D ja alkaa iha hävettää noitten tuomareitten puolesta.. ja kunnolla. miten noi kehtaa mennä vuodesta toiseen tollaseen pelleilyyn
insight
11.03.2007 17:20:50
Ihmiset on vaan jotenkin niin johdateltavissa, kun sanotaan et joku on hyvä, niin kyllähän sen varmasti täytyy olla hyvä...;)

Mua ärsyttää kanssa toi ja toi on monessa asiassa yleistä politiikkaa myöten.
http://www.halla-aho.com/scripta/vaaliasiaa.html
strophe
12.03.2007 13:42:20
Juu et ole ainoa, mutta tuollaista ei ilmeisesti itse saa sanoa ellei pistä julkiseen syyniin omaa laulantaansa ;) (viitaten tähän ja moneen muuhunkin ketjuun)

Mun mielestä Annalla on älyttömän hyvin kaikki rnb-fraseeraukset ja kikkailut hanskassa, samoin mieletön lavapreesens, mutta ihan peruspuhdas ääni on vielä todella hakusessa ja mun korvaan huutaa liikaa. Plus että on valkkaillut sellaisia biisejä joita ei saa kunnolla haltuun ts. ohjelmisto isojen tyttöjen biisejä eikä itse ole vielä tarpeeksi iso. Harmi jos tyttö tässä vaiheessa revitään isoihin koneistoihin, pari vuotta voisi vielä kypsytellä ja kehittää itseään. Toivottavasti ei tartte parin vuoden päästä lukea traagisia tarinoita siitä kun ääni menee / sairastelee / palaa loppuun.

Hyvin se vetää sitä tietyntyyppistä musiikkia, mutta jotenkin musta tuntuu, että se tyttö ainoastaan kopioi niitä alkuperäisiä esittäjiä. Vetää täsmälleen samalla tavalla kuin ne tummat tytsyt siellä MTV:llä. Haluaisin joskus kuulla Annan oman soundin. Uskomattoman taitava ikäisekseen ja hieno äänihän tytöstä lähtee mukavien vivahteiden kanssa, mutta tuntuu siltä, että joko se on ihan paska jäykkänä jännityksestä lavalla tai sitten sillä on tosiaan tekniikassa puutteita. Juuri niissä korkeissa ja pitkissä nuoteissa. En nyt koita väittää olevani itse parempi, mutta jos haluaa mennä tuollaisille karjamarkkinoille, niin on sitten syytäkin olla käytännössä valmis artisti.

Totta puhuen en usko, että 16-vuotiaalla on vielä sitä "omaa juttua" laulussa, musiikissa tai muussakaan (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta). Sen ikäinen on vielä niin nuori, että on aivan liian altis vaikutteille ja haluaa olla juuri niinkuin idolinsakin. Saattaa tosin olla, että Anna on varhaiskypsä tai sitten ei. En tunne tyttöä, mutta pidän todennäköisempänä sitä, että jos hän osallistuisi Idolsiin vaikka 20-vuotiaana, niin tyttö räjäyttäisi katon.

Nyt vertaan tästä eteenpäin kaikkia suorituksia Kristianin Lapin kesään, joka oli uskomattomin suoritus koko Idolsin historiassa. Tänä vuonna jotenkin tuntuu siltä, että osallistujien taso on huomattavasti parempi. Viime vuonna kun piti valita Katrin ja Ilkan välillä. Oja vai allikko?
Helppoa kuin lapsen lyöminen! Tutustu: www.mikseri.net/pdg
Guitar69
13.03.2007 00:45:26
mielettömiä laulajia kaikki, lol :o

*kompkomp*
VoiceUser
13.03.2007 10:20:45
"arin maideni kuulosti kans helvetin kireeltä ja matalat nuotit aika naurettavalta."

Ari tarvitsee kyllä todellakin parannusta mataliin nuotteihin heavy- vedoissa.

Yllättävän monella (jopa american idolilla) on ollut vaikeuksia saada ne toimimaan heti biisin alusta lähtien, vaikka korkeat nuotit ovat lähteneet loistavasti.

Ari kyllä lauloi Billy Joelin Piano Manin aiemmassa vaiheessa ja sitä kuunnellessani ajattelin, että juuri matalammat nuotit kuulostivat erityisen hyviltä.
Guitar69
13.03.2007 22:37:19
Arin olisi kannattanut valita joku iisimpi veto vielä tässä vaiheessa. Tuossa biisissä kuitenkin huidellaan kertsissä jo vähän vaikeammin..jännittyneenä voi mennä helposti pieleen ainakin teknisesti.

Noh, ihan hyvä kuitenkin että mies säilyi jatkossa. On sillä varmasti annettavaa jatkossakin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)