Aihe: Amatööri kyselee vanhahkosta digipianosta 1 | |
---|---|
![]() 01.03.2007 22:41:44 | |
Hei Olen katsastellut jo pitemmän aikaa digipianoa harrastelijakäyttöön ja silmiini osui käytetty Roland Hp236. Myyjä pyytää siitä 750e ja kuulemma on kunnossa viimesen päälle. Kannattaako ko. soittimesta maksaa pyydetty hinta vai tulisiko kallistua kokonaan uuden hankintaan. Toivottavasti joku jaksaa vastata ja kiitoksia jo etukäteen. Ändy | |
![]() 02.03.2007 10:32:32 | |
Hinta ei ole tavattoman korkea, mutta menneiden vuosien kotipianot on noin yleisesti suht hintavia, koska niitä ei kovin usein näe myytävänä, eikä käytetyille ole muodostunut yleistä hintatasoa. Mikäli mahdollista, käy kaupassa kyselemässä, minkälaisen uuden korgin, yamahan, casion, rolandin,. tms. ruoskan saat samaan hintaan. Jos kotipianon haluaa, en sulkisi täysin pois jotain laadukkaampaa casiota, jonka saa alle 750 egellä. Voisi olla sähäkämpi peli, kuin käytetty kotirolle jostain vuosien takaa... Kohta joku ehdottaa jotain modulia ja masterkiipparia, softasynaa jne. :) Vastaus kysymykseen on siis osittain siinä, että itse en ostaisi käytettyä kotirolandia (jos ei nyt siis aivan tuliterä ole) 750 eurolla, vaan etsisin jotain uudempaa tilalle. Joku muu voisi ostaa, eikä tekisi välttämättä huonoja kauppoja. | |
![]() 02.03.2007 15:19:15 (muokattu 02.03.2007 15:19:23) | |
Uusi Casio PX 110. Hintaa en muista, mutta pitäisi saada tuolla 750 ekulla ja on varmasti parempi kuin tuo vanha Roland. | |
![]() 02.03.2007 20:00:27 | |
En tiedä millainen juuri tuo kyseinen rolandi on, mutta oletettavasti siinä on tukevuutta, mitä ei saavuteta näillä tarjouscasioilla. Ja en usko että soundikaan voi hirveästi casiota ainakaan huonompi olla. Käy koesoittamassa ja mieti sitten mitä mieltä olet itse. | |
![]() 02.03.2007 21:41:42 | |
En tiedä millainen juuri tuo kyseinen rolandi on, mutta oletettavasti siinä on tukevuutta, mitä ei saavuteta näillä tarjouscasioilla. Ja en usko että soundikaan voi hirveästi casiota ainakaan huonompi olla. Käy koesoittamassa ja mieti sitten mitä mieltä olet itse. Tota nyt on syytä olettaa, kun laittaa kysymyksen tälle palstalle... Onhan se selvää, että testaaminen kannattaa, mutta vi***ako siitä tukevuudesta osaa sanoa, jos ei laitetta tiedä. Siksi jätin itsekin asiasta mainitsematta, vaikka vastaava kommentti olisi saattanut epähuomiossa viestiini lipsahtaa. Itselläni on Rolandin rd 700 sx ja pidän rolandin tukevuudesta kyllä. Kyse on kuitenkin digitaalipianojen tekniikasta, joka kehittyy aika kovaa vauhtia. Vielä viisi vuotta sitten en olisi edes sanonut casiota ääneen, mutta kuten tavallista, nekin ovat kehittyneet. Rolandin ysärikotipianot on taasen järestään vanhoja laitteita, jotka kyllä painavat perkeleesti, mutta eivät ole dynamiikaltaan, soundeiltaa, koskettimistoltaan jne. järin hyviä. Henkilökohtaisesti jokainen saa ostaa mitä huvittaa, mutta on aika subjektiivista esittää asiantuntevia kommentteja yhdeksänkymmentäluvun mielikuvamarkkinointiin perustuen. Sitten asiaa: Tällaisia speksejä löytyi nopeasti rollesta. # 88 note touch sensitive keyboard # Weighted action # 6 sounds including strings # Dual voice # Stereo sampled grand piano # 28 note polyphony # Reverb, Chorus # Headphone sockets # Line in # Midi In/Out # To host socket # 2 x 20 watts amplification # Rosewood cabinet # 3 pedals Summa summarum: Hyvän näköinen laite, mutta esimerkiksi hyvin pieni polyfonia tekee soittimesta mielestäni huonon. Missä tahansa uudessa pianossa, jota myydään 500 egen pintaan, on 64 nuotin polyfonia. Paremmassa casiossa saattaa olla jopa ns. oikeiden soittimien standardiksi muodostunut 128. 64 -äänisellä soittimella pärjää kuitenkin hyvin, jos ei pelkillä spliteillä soittele. Näin tänään. Sori avautuminen... | |
![]() 03.03.2007 15:28:32 | |
Hyvän näköinen laite, mutta esimerkiksi hyvin pieni polyfonia tekee soittimesta mielestäni huonon. Missä tahansa uudessa pianossa, jota myydään 500 egen pintaan, on 64 nuotin polyfonia. Paremmassa casiossa saattaa olla jopa ns. oikeiden soittimien standardiksi muodostunut 128. 64 -äänisellä soittimella pärjää kuitenkin hyvin, jos ei pelkillä spliteillä soittele. minäkin olisin ennemminkin uuden samanhintaisen digipianon kannalla - - samplemuisti on halventunut - sitä myötä myös pianojen samplemuistien koko - halvimmissa digipianoisas ei tosin ole samplattu kahdella - puhumattakaan kolmella lyöntivoimalla alkuperäispianoja, mutta laatu on silti varsin hyvä ko. vanha roland voi käydä aloitteluopiskeluun, mutta hintaa pitäisi saada reippaasti alemmas casion sijasta uutta digipianoa katselisin enkä ennemminkin yamaha -merkin mallistosta .... nämä sitten on kyllä aina makuasioitakin, että minkä soundista tykkää - ja soittimien kaiuttimet vaikuttava vähintään saman verran kuin samplejen laatukin Soitetaan jamia! | |
![]() 03.03.2007 17:24:13 | |
mä avauduin siks, kun casio mainittiin. Sen merkkiset vempeleet ei oo ikinä tarjonneet mulle hyvää soittonautintoa, vaikka monenlaisella olen soittanut. No, tämä johtuu siitä että hyvään tottuu. Kun itse soittelen myös Rd-700sx.llä ja flyygelillä, niin halvemmat pelit tuntuu vähän kehnoilta. Olen myös soittanut 90's kotidigipianoja, eikä nekään nykynäkökulmasta ole kehuttavia (soundit, dynamiikka/tatsi). Eli varmasti saat tänäpäivänä samaan rahaan parempaa uutena. Jos kotipianoa itse ostaisin, niin päätyisin sellaiseen, jossa piano ja jalusta+lusikkapedaalit ovat "yhtä puuta", eli huteralla irto- x-jalalla varustettu 10 kg casio "pedaalineen" ei MINUN mielestäni ole paras vaihtoehto kotipianoksi. Yamahalla ja Rolandilla on hyviä pelejä, mutta niiden hinta uutena menee päälle tonnin. | |
![]() 10.03.2007 22:47:21 | |
Olen katsastellut jo pitemmän aikaa digipianoa harrastelijakäyttöön ja silmiini osui käytetty Roland Hp236. Myyjä pyytää siitä 750e ja kuulemma on kunnossa viimesen päälle. Kannattaako ko. soittimesta maksaa pyydetty hinta vai tulisiko kallistua kokonaan uuden hankintaan. Käy kokeilemassa ja jos tykkäät soundista ja kosketuksesta, niin ei tuo 750 euroakaan mahdoton hinta ole. Itse tinkaisin hinnasta parisataa pois. | |
![]() 11.03.2007 05:15:28 (muokattu 11.03.2007 05:19:49) | |
Olen katsastellut jo pitemmän aikaa digipianoa harrastelijakäyttöön ja silmiini osui käytetty Roland Hp236. Myyjä pyytää siitä 750e ja kuulemma on kunnossa viimesen päälle. Kannattaako ko. soittimesta maksaa pyydetty hinta vai tulisiko kallistua kokonaan uuden hankintaan. Toivottavasti joku jaksaa vastata ja kiitoksia jo etukäteen. Ändy Haluatko pianossa olevan omat kaiuttimet vai käykö kone ilman sisäänrakennettuja kaiuttimia? Pidätkö sitä vain yhdessä paikassa vai tuletko siirtämään sitä jatkossa silloin tällöin tai useammin? Ts. millaiseen käyttöön se tulee? Aloitetaan näistä, laitan lisää omaa analyysiäni tästä jahka oot ensin tähän vastannut. Nyt nukkumaan!!! Öitä. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com | |
![]() 17.03.2007 20:51:26 | |
Tuohn hintaan kun laitat 100 e lisää, saat uuden HP101:n, jossa polyfonia on 64 ja on ihan toimiva peli. Itse ostin toissapäivänä tuon vehkeen isoveljen 102:n, ja on kyllä aivan jumalattoman hyvä peli. Life is a Bitch and so am I! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)