barnabas 26.12.2003 18:44:19 | |
---|
Elikkä olisin etsimässä boosteria joka ei muokkaa ääntä mitenkään, ainoastaan voimistaa sitä. Ja siinä pitäisi olla semmoinen, että vaikka pedaali olisi "poissa päältä" niin se boostaa pikkuisen (pitäisi olla säädettävissä) ja kun polkasee niin äänen voimakkuus nousee. Löytyiskö tämmöstä vai oisko helpompaa käyttää volume pedaalia? Hyvin menee. |
Skebahessu 26.12.2003 19:20:44 | |
---|
Miten olis Marshallin Bluesbreaker 2. Siinä on kytkimellä valittava boost tai särö. Mulla on torilla tollanen myynnissä...:) |
Exhausted 26.12.2003 19:30:56 | |
---|
MXR Micro Amp |
efunkelist 27.12.2003 00:20:19 | |
---|
Näitä pitäisi tosiaan olla erilaisia ja erihintaisia tarjolla. Ainoa tuntemani, jonka myös itse hommasin, on Seymour Duncanin SFX-01 Pickup Booster. Hyvin toimii eikä edes pahan hintainen. Käytännössä parempi muuntajalla kuin paristolla. Tuossa tosin on "valitettavasti" true bypass, eli volumepedaalille sulla vois tosiaan olla käyttöä.. tai sitten laitat noita kaksi sarjaan: molempia käyttäessä buustaa tuplasti :D |
Reddie 27.12.2003 00:46:01 | |
---|
Itse oon kuullu paljon hyvää just tän tyylisissä tapauksissa tosta ym. Seymor Duncanin vehkeestä ja itse taas omistan Morleyn volapedaalin ja se toimii erittäin hyvin. Siinä on semmonen minimivolan säätö, eli toimii siten että pedaali ilman että on pohjaan poljettu päästää sen määrän volaa läpi mitä itse tahdot ja sit kun polkaset sen toiseen äärilaitaan niin vola nousee maksimiin. Eli toisin sanoen, voit pistää sen tekemään täydellisestä volasweepistä aina pieneen boostiin temppuja. |
barnabas 27.12.2003 13:28:36 | |
---|
Jeps. Kiitoksia vastauksista, pitääpä katsella noita laitteita. Hyvin menee. |
Vinkki. Jos hommaat volapedaalin, laita se etu- ja pääteasteen väliin eli sinne efektilenkkiin, niin se ei vaikuta soundiin vaan äänenpaineeseen (paitti jos teet soundia pääteastetta luukuttamalla?). Kitaran ja vahvarin välissä se toimii just niinkuin volapotikka, eli soundi muuttuu... Eikös tuommoinen buusti vaikuta myös soundiin, jos se laitetaan kitaran ja lujalla soitetun putkivehkeen väliin, kun signaali voimistuu. Eli vähän sama vaikutus kuin overdrivellä? |