emusyna 07.03.2007 15:39:48 | |
---|
|
Leikari 07.03.2007 16:51:11 (muokattu 07.03.2007 16:52:29) | |
---|
Soitetaan jamia! |
aaro 07.03.2007 23:58:11 | |
---|
Olen ostamassa ostamassa ekaa synaa.. ajattelin tätä: Roland Juno-D näkyy: http://www.musiikkiliike.fi/index.p … ?target=products&product_id=111 onko hyvä ekaksi synaksi? Tietty jos haluat kunnon koskettimiston niin osta casio privia jotaan, se halvempi malli, maksaa jotaan 500-600 euroa muistaakseni. Tosin saundipuoli on oleellisesti heikompi kun synissa, siinähän ei oo kun muutama saundi. Mun eka syna oli joku casio wk 1600 halppis"työasema" tai komppikeyboard tai jotaa, halppis kumminkin. Sillä olen aika hyvin pärjäillyt mitä on kevyen puolen musaa tarvinnut soitella ja se mulla on ollut useita vuosia jo. Tänä vuonna vasta aion investoida ehkä moduulisynaan parempien saundien saamiseksi ja ehkä jos loppukesästä ois ylimäärästä rahaa niin saatan hankkia sen casio privian, sitä kun on kehuttu monelta suunnalta ja tarttisin jonkun parempikoskettimistoisen laitteen kaveriksi.. Tämä oli ehkä(ainakin osittain) hieman turha ja sekava viesti. esim. casion ja yamahan syniakin kannattaa katsella. Meillä on koululla jotkut yamahat, opettaja ainakin kehui saundeja, (tosin se ei niistä paljon ymmärrä). Koskettimisto on ihan jees ja silleen, muistaakseni se on jotaan samaa hintaluokkaa kuin tuo ehdottamasi syna. Harmittaa vähän kun en ole päässyt kokeilemaan sitä synaa kovin laajasti, sen virtalähdekin kai varastettiin ja se on osasyy. Tällä viikolla kyllä olisi mahdollisuus käydä kokeilemassa jos siinä olisi uusi virtapiuha, taidanpa yrittää, laitan mallinkin vaikka tälle palstalle kun saan tietooni.. |
Haltsi 08.03.2007 12:10:12 | |
---|
Priviat ovat hintaluokassaan mainioita pelejä, mutta eihän ne missään nimessä synia ole, vaan digipianoja. Selvennyksenä vain. :) This is my signature. There are many like it but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless. Without my signature I am useless. |
aaro 08.03.2007 18:46:46 | |
---|
Priviat ovat hintaluokassaan mainioita pelejä, mutta eihän ne missään nimessä synia ole, vaan digipianoja. Selvennyksenä vain. :) Tiedän kyllä! Kunhan ehdotin, ehkä olisi pitänyt mainita.. :D |
emusyna 09.03.2007 19:38:24 | |
---|
okei. tykkään soittaa kavereiden kanssa cobia sun muuta tilutusta, mutta se ei onnistu muualla ku koulun musiikinluokassa. :S mikä on kurjaa sillä kaikilla muilla kenen kanssa soitan on omat pelit ja vehkeet ja he harjoittelevat toistensa luona :( olen soittanut nyt n.4 vuotta klassista piano ja olen opettajani mukaan hyvin etevä ja innokas opiskelemaan. synttäri lahjamielessä toi syntikka ois eli budjetti taitaa pysyä alle 600euron + teline. vahvistin tulee ostettua sitten kesäduuni rahoilla... |
emusyna 09.03.2007 19:46:59 | |
---|
mutta oisko x50 parempi kuin juno-d? |
emusyna 09.03.2007 19:54:12 | |
---|
vielä yksi kysymys. olisiko vantaalla/helsingissä mitään musakauppaa missä myydään juno-D:tä tai/ja x50:stä? |
JPQ 09.03.2007 20:03:52 | |
---|
mutta oisko x50 parempi kuin juno-d? Tuo x50 lienee monipuolisempi mutta onko parempi en osaa sanoa siihen mitään. Ja paremmuus tulee siis siitä mitä tarvitset ja miten se kohta on toteutettu. |
vielä yksi kysymys. olisiko vantaalla/helsingissä mitään musakauppaa missä myydään juno-D:tä tai/ja x50:stä? Malmilla on www.dlxmusic.fi - - nettisivun mukaan x-50 löytyy -- rolandin vähittäismyyjää voi etsiä http://www.roland.fi/ ... kannattanee soittaa ja kysyä ennen kuin reissaa vertailuhinta tai mahdollinen ostopaikka www.thomann.de - - - kallistuisin x50:n kannalle - - juno-D on tosi rimpula - - uskoisin, että hintaero tuo vastaavasti lisää laatua myös rakenteen kannalta - x50 pitää todennäköisesti paremmin hintaansakin kuin tuo roland + korgin perussoundi on lähtökohtaisesti parempi hevitilutteluun -- x50:stä löytyy myös riittävät jouset, kuorot yms. jos jonnekin taustoihin haluaa virtuaalianalogit eivät tähän käyttöön ole ensisijaisia Soitetaan jamia! |
emusyna 10.03.2007 15:38:29 | |
---|
huomasin että thomannilta saa halvalla x50:neen mukaan kassin,telineen.... |
emusyna 10.03.2007 15:40:53 | |
---|
voisko joku sanoa x50 mitat |
Leikari 11.03.2007 20:39:58 | |
---|
Soitetaan jamia! |