Aihe: Gibson Thunderbird vs. Epiphone elite
1 2
2541
28.12.2003 05:24:56

Duoda duoda jjhjelt - en minä nyt pitäis t-birdiä enkä mitään muutakaan bassoa pelkästään plekulla soitettavana...siitä basson käyttäjästähan tuo riippuu.. =)

Niinpä. Rickenbackeriahan pidetään myös yleisesti plektrabassona, mistä on varmaan kiitäminen/syyttäminen Maccaa, Chris Squirea ja Lemmyä. Geddy Lee vetää kuitenkin röyhkeästi sormilla!:)
Incarnation
29.12.2003 10:21:13
Lakatkaa nyt puhumasta Thunderbirdeistä! Nostatte täällä muillekin Thunderbird-kuumeen! Varsinkin kun sellaisen Epiphone-mallisen saisi lähikaupasta noin 300 euroon.
Joskus vielä sellaisen aion ostaa, mutta ainoa asia mikä huolestuttaa on se, että mitenhän Thunderbird soveltuu sormilla soitettavaksi mikkien asettelun puolesta.
Vitu gei!!!11
Thain
29.12.2003 12:34:42
Lakatkaa nyt puhumasta Thunderbirdeistä! Nostatte täällä muillekin Thunderbird-kuumeen!

Pitäiskö muistakin bassoista lopettaa puhuminen ettei kenellekään vaan tule kuumetta :-) Thunderbird on vaan niin loistava basso.

Joskus vielä sellaisen aion ostaa, mutta ainoa asia mikä huolestuttaa on se, että mitenhän Thunderbird soveltuu sormilla soitettavaksi mikkien asettelun puolesta.

Sopii oikein hyvin. Mulla on ollut Thunderbird n. 1,5 vuotta ja soitan sitä sormilla. Peukalo nojaa yleensä kaulamikin päällä.
Don't break the groove.
Incarnation
29.12.2003 12:43:31
Sopii oikein hyvin. Mulla on ollut Thunderbird n. 1,5 vuotta ja soitan sitä sormilla. Peukalo nojaa yleensä kaulamikin päällä.

Ajattelin kun yhdessä lähikaupan bassossa oli niin järkyttävän kookkaat mikit, että en pystynyt edes kokeilemaan sitä sormilla soittaen. Tämä nimenomainen basso on saanut minulle päälle tällaisen kauhun, että "mitä jos mikit ovatkin liian kookkaat?".
Vitu gei!!!11
käki
29.12.2003 17:12:00
Ajattelin kun yhdessä lähikaupan bassossa oli niin järkyttävän kookkaat mikit, että en pystynyt edes kokeilemaan sitä sormilla soittaen. Tämä nimenomainen basso on saanut minulle päälle tällaisen kauhun, että "mitä jos mikit ovatkin liian kookkaat?".

Kuten musareissa ?

Se on lähinnä psykologinen juttu tuo mikkien liian suuri koko. Jospa tuossa beisissä oli mikit vain säädetty liian ylös ja kielet liian alas. Eli hajurakoa kielten ja mikin väliin jäi liian vähän.

Itse humbuckerien leveys ei haittaa kuin ehkä vain siinä tapauksessa, että oikean käden asema(peukalon tukipiste)muuttuu soittoasennolle epämieluisaksi.

Jokaista bassoa kyllä oppii soittamaan. Vain omaan käteen valmiiksi sopivan basson hankinta rajaa hyviä vaihtoehtoja pois soundin kannalta.
Minulla on kalyamaha.
Incarnation
29.12.2003 18:03:47
Tarkoittamani basso oli joku Warwick ja siinä oli kaksi sellaista kapeata mutta korkeaa mikkiä. Ei tulisi mieleenkään ostaa :D
Mutta täytyy lisätä Thunderbird hankintalistalle.
Vitu gei!!!11
2541
29.12.2003 23:27:19

No minulta loppui tänään Thunderbird -kuume kun kävin hakemassa sen Kitarapajan '76:n. Mitä siitä nyt osaisi sanoa, hienon näköinen, helvetin hyvän tuntuinen kaula ja yllättävän kevyt. Kaulapainoinen kuin mikä, mutta olen siihen jo 12-kielisen kanssa tottunut...;) Ja soundi on loistava, varsinkin pikku säröllä! Hihnalukot laitoin heti.;)

Nyt ei sitten ihan vähään aikaan syödäkään mitään!:(
mr.bungle
29.12.2003 23:40:29

Tarkoittamani basso oli joku Warwick ja siinä oli kaksi sellaista kapeata mutta korkeaa mikkiä. Ei tulisi mieleenkään ostaa :D
Mutta täytyy lisätä Thunderbird hankintalistalle.

Ööh, mikkien korkeuttahan pystyy säätämään?
Incarnation
29.12.2003 23:43:38
Ööh, mikkien korkeuttahan pystyy säätämään?

Näin olen kuullut... :D
Vitu gei!!!11
chief
30.12.2003 00:53:43 (muokattu 30.12.2003 00:55:57)
Itse humbuckerien leveys ei haittaa kuin ehkä vain siinä tapauksessa, että oikean käden asema(peukalon tukipiste)muuttuu soittoasennolle epämieluisaksi.

Jokaista bassoa kyllä oppii soittamaan. Vain omaan käteen valmiiksi sopivan basson hankinta rajaa hyviä vaihtoehtoja pois soundin kannalta.

Tuohan riippuu aika paljon soittotekniikasta. Itse en lukitse peukaloa mihinkään tiettyyn paikkaan, vaan se liikkuu aina kieleltä toiselle, tai alinta kieltä soitettaessa tukeutuu joko mikkiin tai runkoon. Eri soundeja hakiessa ne mikit ei aina ole oikeassa paikassa. Ts. you know...
A woman asks a store clerk "Maam, does Barbie come with Ken?" the clerk replies, "Nah, she fakes it with Ken, she comes with G.I. Joe".
käki
30.12.2003 01:05:41
Ai nou. Itse soitan pääasiassa peukalo ankkuroituna tallamikin kaulanpuoleisen reunan ja E-kielen risteyskohtaan. E-kieltä soitettaessa peukku nousee mikin kulmalle.

Pyöreämpää soundia haettaessa peukalo on vastaavalla tavalla kaulamikin kohdalla.
Minulla on kalyamaha.
N_Bates
30.12.2003 01:44:46

No minulta loppui tänään Thunderbird -kuume kun kävin hakemassa sen Kitarapajan '76:n.

Onneksi olkoon! On varmaan Basso isolla Beellä tuo vehjes!
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
Maisteri
02.01.2004 17:02:33 (muokattu 02.01.2004 17:03:14)
Meinaa ruveta himottaan kieltämäti... Soundi on muutamien kuulemieni livenauhojen perusteella ihana. Aitoa en ole päässyt testaamaan, mutta epiphonen TB:tä olen testannut ja soundi aivan mainio, muriseva siinäkin. Tosin kaulahan on epissä se pulttikaula ja mulle turhan paksu, speksien mukaan paksumpi kuin aidossa Gibsonissa. Tuolla torillahan ois myynnissä TB. Vm.-96, 1300e.
HC-Audio
02.01.2004 22:00:18

No minulta loppui tänään Thunderbird -kuume kun kävin hakemassa sen Kitarapajan '76:n. onneks olkoon, siinäpä vasta miehekäs ja "tuuhea" soitin :D
"It's My duty to please that booty"
Incarnation
02.01.2004 22:59:41
Tänään kävin taas "lähikaupassa" kuolaamassa tuota 350€ maksavaa Epin Ukkoslintua. Vielä joku päivä sen sieltä pelastan.
(Tämä oli väliaikaraportti)
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)