Aihe: toka vs epiphone
1
jackdaniels
09.03.2007 21:45:19
kumman halvimman lespaulin ottasit tokain vai epiphonen (jos näistä pitäs valita)
Lego
09.03.2007 21:46:29
Pakko kai se Epi olisi ottaa kun Tokailla ei Les Paulia ole.
Wahi
09.03.2007 21:49:51
Pakko kai se Epi olisi ottaa kun Tokailla ei Les Paulia ole.

Kylläpäs oli huono juttu, totta kyllä.

Tokaissa on hienompi lapa ainakin........
"no ku osaa tiluttaa ni osaa muutki asiat" TheLemon
eewo
09.03.2007 21:56:00 (muokattu 09.03.2007 21:56:59)
Epin halvin mallihan on tämä joku LP 100, joka maksaa jonkun about 200 euroa ja Tokain halvin on hintaluokassa 500e? Eli ei ehkä ihan vertailukelpoisia?

Mutta asiaan: Ilmeisesti tässä tarkoitetiin Epiltäkin niitä n. 400e keppejä. Itelläni on Epin standard, eikä vielä ole kauheasti valittamista hinta/laatu -suhteesta. Muutenkin tämän hintaluokan peleissä on m.netin yleinen mielipide Epiphonen puolella.

Mutta kaikki riippuu yksilöstä, eli kokeilemalla se vasta selviää.

(Pistetään nyt tämäkin tähän, ennenkuin joku pääse valittamaan siitä perus m.net tyyliin: tästäkin aiheesta on jo n.800 ketjua, hakua voi käyttää...)
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." -Bleeding Gums Murphy
LaXu
09.03.2007 22:22:22
Jos puhutaan noista 400-500€ kepeistä niin ehdottomasti Epin. Tokailla on aika kyseenalaista tuo materiaalivalinta noissa Korean kepeissä. Mä olen sen verran traditionalisti, etten halua Lespaan mitään leppärunkoja enkä varsinkaan photoflameja.

Tuossa hintaluokassa saa mielestäni kuitenkin muilta merkeiltä parempaa laatua, käytetyistä puhumattakaan.
masterhat
09.03.2007 22:58:14
kyl mä tokain luultavasti ottasin, jotenkin parempi tatsi niissä, kokeilemissani yksilöissä
I am the Horsemaster
Karipiirto
09.03.2007 23:11:38

Olen tämän valinnan konkreettisesti tehnyt ja Tokai noista käteen tarttui. joskin hankin se ennen kuin pääsin epiä testaamaan mutta testasin sen epin standardin sitten jälkeenpäin ja totesin sen ainakin tatsiltaan ja tuntumaltaan onnettomaksi kapineeksi. Kaula liian paksu ja leveä ja muutenkin tönkkö soitettava. Olin/olen edelleen tyytyväinen valintaani. Ja mistään puumateriaaleista en jaksa narista vaikka joku muu materiaali soisikin paremmin niin sähkökitara soi joka tapauksessa vahvistimen kautta ja itselläni on yleensä säröt päällä niin että mitkään puun akustiset ominaisuudet ei jaksa kiinnostaa. Ja se, mitä puulajia les paulin kuuluu olla on minulle se ja sama. Kunhan ei käteen hajoa niin hyvä ja elektroniikkakin tuossa pelaa moitteetta ja kaiken mitä haluan soittaa kykenen sillä soittamaan. Eli Tokai on mun valinta.
Alien : "I come in peace." Dolph Lundgren: "Then you go in pieces, asshole. "
Ziggy Bubba
10.03.2007 02:18:19

Yamahan AES620 peittoaa molemmat noista vaihtoehdoista tuossa 500e hintaluokassa. Olen kokeillut noita useampaa yksilöä (joista yhden toki omistan), eikä niistä ole puutteita löytynyt - todella hienosti soivia kitaroita, joissa on jo valmiiksi S. Duncanin JB tallassa. Hintaluokassaan ylittämätön.
Myspace.com/Crookmachine
jomppu
10.03.2007 11:08:36
Tässä lähiaikoina olen päässyt kahta 519 euron Tokaita koklaileeen ja olen sitä mieltä että sillä rahalla täytyy saada enemmän vastinetta rahalle kun nuo Tokait tarjoaa. Ulkonäöllisesti molemmat ovat olleet hienoja. Otelauta tuntuu vaan maalatulta ja kaula on muutenkin liian ohut tuon malliseen kitaraan. Sointi ihan ookoo, paitsi että eron Japanissa tehtyyn Tokaihin huomaa kyllä. Mutta jos on hyvä tinkimään niin jonkun 400 euroa tollasesta ehkä just kannattas maksaa, jos siihen hintaan saa laukkua, hihnaa ja kieliä mukaan.

Epiphoneista en osaa sanoa mitään, varsinkaan standardeja en ole päässyt kokeileen. Yhtä Customia kokeilin ja enkä oikein pitänyt sen kaulasta, oli aika ohut.
Sähköjumala
10.03.2007 13:48:03
Tässä lähiaikoina olen päässyt kahta 519 euron Tokaita koklaileeen ja olen sitä mieltä että sillä rahalla täytyy saada enemmän vastinetta rahalle kun nuo Tokait tarjoaa. Ulkonäöllisesti molemmat ovat olleet hienoja. Otelauta tuntuu vaan maalatulta ja kaula on muutenkin liian ohut tuon malliseen kitaraan. Sointi ihan ookoo, paitsi että eron Japanissa tehtyyn Tokaihin huomaa kyllä. Mutta jos on hyvä tinkimään niin jonkun 400 euroa tollasesta ehkä just kannattas maksaa, jos siihen hintaan saa laukkua, hihnaa ja kieliä mukaan.

Epiphoneista en osaa sanoa mitään, varsinkaan standardeja en ole päässyt kokeileen. Yhtä Customia kokeilin ja enkä oikein pitänyt sen kaulasta, oli aika ohut.

Jaa mul on epin custom ja siinä kaula on kyl todella paksu,ehkä vähän liianki omaan makuun.
jomppu
10.03.2007 19:14:21
Jaa mul on epin custom ja siinä kaula on kyl todella paksu,ehkä vähän liianki omaan makuun.

Hmm, sehän kuullostaa hyvältä! Minä pidän hieman tukevampi kaulaisista kitaroista, tuntuu helpommalta soittaa kun on puuta kouran ympärillä. Harmi vaan että nuo Customit kullitettuine osineen ei miellytä silmää yhtään. Standard sunburstina on mielestäni hienoin Les Paul mitä löytyy. Oon venaillu että paikalliseen musaliikkeen tulis Grassroots lp:tä, niin pääsisin niitä kokeilemaan. Pelkään vaan että jos nekään ei miellytä, niin menee vaihtoehdot vähiin.
Sähköjumala
10.03.2007 21:53:09
Hmm, sehän kuullostaa hyvältä! Minä pidän hieman tukevampi kaulaisista kitaroista, tuntuu helpommalta soittaa kun on puuta kouran ympärillä. Harmi vaan että nuo Customit kullitettuine osineen ei miellytä silmää yhtään. Standard sunburstina on mielestäni hienoin Les Paul mitä löytyy. Oon venaillu että paikalliseen musaliikkeen tulis Grassroots lp:tä, niin pääsisin niitä kokeilemaan. Pelkään vaan että jos nekään ei miellytä, niin menee vaihtoehdot vähiin.

Ja merkki oli tokai vai epiphone?Juu eipä se kaula liika kapea saa olla.Mul oli ennen jacksonin joku hevikeppi ja voi taivas ku oli mitättömän kokoinen se kaula.Mä en oo enää myöskään kovin innostunu enää tosta kullatut osat -customista.Jos nyt pitäis valita niin ottaisin tobacco burstin tai alpine whiten.
Muuki
10.03.2007 22:15:52
kullitettuine

Mitäs helevethiä? Omituista.. hohho hoo o.

Epiphonen Les Paul Standardia olen testannut ja hieno vehe oli kaikin puolin.
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
pekurides
10.03.2007 22:22:40

Ne +400e epilespat ei kyllä ole oikeita lespia puittensa osalta kun sitä leppää tungettu ja sama varmaan tokaillakin.

Mulla oli hetken semmonen 500e musta ebony epiphone ja se oli kyllä aika rimpula.

Elikäs tosi heppoisen tuntuinen ja saundasi melkein samalta kuin pulttikaula leppä charveli:)

Kun tajusin että tämähän on vain näköispainos lespaulista niin kävin vaihtamassa se kalliimpaan Epiphonen heritage malliin joka on tsekissä valmistettu ja se on kyllä ihan eri maata!

Paljon jämäkämpi tuntuma ja schallerin hardware mikkejä myöten ja runko oikeaoppisesti mahonkia eikä mistään leppän paloista kasattu.

Siihen kun vielä mikit vaihdoin ja hiukan viritintä ja tallaa tuunasin niin se on nyt ihan pirun hyvä peli ja ei ole semmoista hirveämpää Gibson kuumetta päässyt iskemään:)

ai niin:) toikaista sen verran että kaiken loverock hypetyksen jälkeen ostin paikallisesta semmoisen goldtop japanin mallin testittäväksi ja lähinnä tuon tsekkiepin kanssa sitä vertailin.

Tokai oli paljon kevyempi ja sirompi mutta tsekkiepi vastaavasti luonnollisesti antoi tuhdimman tatsin ja muutenkin on hevimiehen käteen rankempi.

Saundessa tosin olin jo vaihtanut dimarzion tonezonen epiin niin oli vähän epäreilu testi miutta kyllä epi selvästi omaan makuun voiton vei.

Mutta jos pitäisi verrata kiinan halvempaa epi ja tuota japanin tokaita niin ehdottomasti tokai love rock.

Kiinan toikaihin ei kyllä riitä kiinnostus edes kokeilemaan:)

Eli etsi jostain tsekkimallin epi (sarjanumero alkaa b-kirjaimella) tai japanin tokai ja unohda suosiolla muut. tai sitten j&d halvalla, kunhan runko on mahonkia!!!!!!
Tunteella päin vittua.
pekurides
10.03.2007 22:23:25

ainiin , ne zakkwyldet tuntuvat kanssa aika hyviltä jos vain väritys menee läpi:)
Tunteella päin vittua.
Sähköjumala
10.03.2007 22:25:06
Mitäs helevethiä? Omituista.. hohho hoo o.

Epiphonen Les Paul Standardia olen testannut ja hieno vehe oli kaikin puolin.

Katos,nyt vasta huomasin kuinka typerältätoi kuulosti. Noh näitä sattuu;)
En ymmärrä miks menin maksaan yli 700 tosta epin customista koska standardi on luultavasti ihan yhtä hyvä/huono ja maksaa reippaasti vähemmän.
Pääsispä koittaan jotain kunnon tokaita,siis ei niitä 500 euron reuhkia vaan joku tonnin keppi.
pekurides
10.03.2007 22:34:01

Katos,nyt vasta huomasin kuinka typerältätoi kuulosti. Noh näitä sattuu;)
En ymmärrä miks menin maksaan yli 700 tosta epin customista koska standardi on luultavasti ihan yhtä hyvä/huono ja maksaa reippaasti vähemmän.
Pääsispä koittaan jotain kunnon tokaita,siis ei niitä 500 euron reuhkia vaan joku tonnin keppi.

hmm,. niissä customissa vfoipi olla eri puita sisällä, elikäs juurikin mahonkia lepän sijaan mikä on sen lp saundin sielu.

Käytettynä 500e on kova sana japanin/tsekin lp vermeille ja jos tonnia meinaat sijoittaa niin silloin varman järkevinta samantien hommaa gibson niin ainakin jälleenmyyntiarvo säilyy.....

Itseäkin himoittaisi joku viivipunainen g studio kullatuilla hardwareilla , se saundi kuitenkin aika sama kuin 3500euron gibsonin custom mallilla jos nyt saundin takia sitä kitaraa enempi haluaa:)
Tunteella päin vittua.
Sähköjumala
10.03.2007 22:42:37
hmm,. niissä customissa vfoipi olla eri puita sisällä, elikäs juurikin mahonkia lepän sijaan mikä on sen lp saundin sielu.

Käytettynä 500e on kova sana japanin/tsekin lp vermeille ja jos tonnia meinaat sijoittaa niin silloin varman järkevinta samantien hommaa gibson niin ainakin jälleenmyyntiarvo säilyy.....

Itseäkin himoittaisi joku viivipunainen g studio kullatuilla hardwareilla , se saundi kuitenkin aika sama kuin 3500euron gibsonin custom mallilla jos nyt saundin takia sitä kitaraa enempi haluaa:)

No toivottavasti olis sitä mahonkia tossa ettei olis pelkän värin takia maksanu enempi.
Joku tossa kuitenki mättää saundillisesti enkä oikein ole päässy sinuiksi kyseisen kepin kaa vaikka kohta vuoden olenki sen omistanu. Tiedä sitten auttaisko juuri mikkien vaihto vai vaihdanko koko kitaran..Päällisin puolin näyttää olevan kyl ihan hyvin rakennettu toi keppi ku jotku on puhunu siihen suuntaan et viimeistely tökkii pahasti noissa epeissä.
pekurides
10.03.2007 22:50:55

No toivottavasti olis sitä mahonkia tossa ettei olis pelkän värin takia maksanu enempi.
Joku tossa kuitenki mättää saundillisesti enkä oikein ole päässy sinuiksi kyseisen kepin kaa vaikka kohta vuoden olenki sen omistanu. Tiedä sitten auttaisko juuri mikkien vaihto vai vaihdanko koko kitaran..Päällisin puolin näyttää olevan kyl ihan hyvin rakennettu toi keppi ku jotku on puhunu siihen suuntaan et viimeistely tökkii pahasti noissa epeissä.

ota vaikka mikinvalitsimen kytkin irti ja kurkkaa siiti sisään niin pitäisi puut näkyä.

Mahonki ja leppä hyvin erilaisia.

Ja kyllä mikinvaihto auttaa paljon. pelkkä takamikki aluksi jees.

perkkelel pitänee mennä kattoo aarne tenkasen keikkaa mmoron:)
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)