![]() 09.03.2007 18:22:10 | |
---|---|
Olen pitkällisen harkinnan päätteeksi aikeissa hankkia viimeinkin sen ihka ensimmäisen ja aidon Gibsonin, mutta ennen rahan tuhlausta on parempi kysellä rehellisiä mielipiteitä. Tarkoitus on hankkia paras hinta/laatusuhteeltaan, kestävä ja luotettava kumppani, jolla kehtaisi heittää keikkaakin. Musiikkityylinä on metal/rock. Tiedän, näitä topicceja on niin helv*sti.. mutta parempi se on kysyä kuin katua rahojen menetystään? :D Mallit joita olen katsonut ovat: http://www.thomann.de/fi/gibson_sg_menace.htm Gibson SG Menace - mainostetaan hevikitarana, joten musatyyli ainakin kohdallaan. Ulkonäkö on komea, eikä kuitenkaan turhan villi. Halvemman luokan SG:eistä on puhuttu paljon pahaa, kuinka ne on lähinnä tehty vain niille jotka ovat liian snobeja soittamaan Epiphoneilla. Kuinka paljon totta ja kuinka paljon mielikuvia tuossa puheessa on? http://www.thomann.de/fi/gibson_sgspecialfaded_wc.htm Gibson SG Special Faded - Tämä on mallisto SG:stä, joilla luodaan vaikutelma käytössä kuluneesta ja mukautuneesta kitarasta. Olen kuullut puhuttavan näistäkin, kuinka se on lähinnä tehty niille joiden on pakko saada Gibson. Hieno perus SG, ja jos hintalappua katsoo ja vertaa vaikkapa Standardiin, niin toki se muutaman satasen ero vaikuttaa hyvältä kaupalta. http://www.thomann.de/fi/gibson_sgstd.htm Gibson SG Standard HC - Se perinteinen kunnon SG. Varmasti luotettava ja hyväksi todistettu valinta, mutta hintalappu näyttää muutaman saturaisen enemmän kun muut ehdokkaat. Onko tämä muutaman sadan ero muihin ehdokkaisiin kuinka oikeutettu, vai tuleeko se lähinnä perinteisen SG:n legendaarisesta asemasta? Mielipiteitänne/aitoja kokemuksia kaivaten, ja en ole niin Gibson jumaloija kun tekstistä voi päätellä, joten jos joku muu merkki tarjoaisi teidän silmissänne paremman hinta/laatusuhteen Gibsoniin nähden, kertokaa toki mielipiteenne. | |
![]() 09.03.2007 18:30:57 | |
Onko tämä muutaman sadan ero muihin ehdokkaisiin kuinka oikeutettu, vai tuleeko se lähinnä perinteisen SG:n legendaarisesta asemasta? Tulee viimeistelystä ja vähän muistakin eroista. Loppuviimeks olet itselles sitä ostamassa, joten käy katsomassa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 09.03.2007 18:43:25 | |
Menacesta ei ole kokemuksia, mutta hyviä pelejä Faded ja stankku on. Fadedin viimeistelyä jossain parjattu, mutta tiedä siitä, oma yksilöni (02 kuu-otelauta merkinnöillä) on virheetön ;). ja stankkuhan tulee kunnon casella, ku menace ja faded gig bageil... syöksy kauppaan ja testaa, ja ota se mikä istuu, erilaisia kaikki kuitenkin. (itse ajattelin vielä stankunkin hommata vaikka Faded ja Supreme SG:t jo on.) | |
![]() 09.03.2007 18:51:08 | |
Kyllä kannattaa. Ainakin Mamban biisit taittuu sujuvasti kyseisellä pelillä :) - onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä?
- riippuu vähän mitä juo. | |
![]() 09.03.2007 18:52:53 | |
Kyllä kannattaa. Ainakin Mamban biisit taittuu sujuvasti kyseisellä pelillä :) Niih, eikös se niin mennyt että Strato = Hendrix, SG= Tero Vaara ;) Kyllähän tuo SG olisi meikäläisenkin gas-listalla, saa nähdä kuinka pitkällä tulevaisuudessa hankinta sitten tapahtuu. Ridin´ with the Horst. | |
![]() 09.03.2007 18:57:22 | |
hyviä pelejä Faded ja stankku on. Jep, kaverin faded SG on todella hyvä kitara. Tämä samainen SG on ainoa faded johon olen päässyt ns. kunnolla tutustumaan, mutta pikaisten tyypitysten perusteella perushyvää tuntuvat muutkin faded-sarjalaiset olevan. Maailman foorumeilla pelotellaan ihmeellisillä asioilla, varsinkin jos kyseessä Iso G. Fadedin viimeistelystähän joko pitää tai sitten ei. Standardin ja Faded Specialin välissähän olisi vielä Special "normaalilla" viimeistelyllä, jos itse hankkisin uuden SG:n, se olisi siinä! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen | |
![]() 09.03.2007 19:10:50 | |
Niih, eikös se niin mennyt että Strato = Hendrix, SG= Tero Vaara ;) Niin no, niin.. ;) Kyseisen herran SG on muuten ihan oikeesti hyvä... =) Tää on tosiaan sellainen juttu joka on ihan itse kokeiltava. Kauloissa on hieman paksuuseroja, jos vertaa noita 70-luvun alkupuolen "nopeimpia kauloja maailmassa" ja sitten näitä aavistuksen tukevampia. Mutta kyllä siit sellasen pitkäikäisen kaverin saa, jos vertaa meidän kitaristiin.. sillä on ollut nelosvariantin -75 Standard uudesta asti, ja aika pienellä laitolla se on ollut. Vapaaehtoisia modauksia siihen on tehty, nauhat on viilattu pari kertaa, varaa ehkä on vielä kerran.
![]() 09.03.2007 19:23:58 | |
kiitos paljon mielipiteistänne, noista takuulla on apua hankinnassa. Menace on vaan suuri kysymysmerkki, houkuttais kyllä siitä kuulla lisää. Kait se selviää parhaiten, jos sitä pääsee ite koittelemaan.. Tuppaa olee vaan pirun vaikea löytää mokomaa suomen musakaupoista, vaikuttaa enemmän nettiostokselta. | |
![]() 09.03.2007 19:50:17 | |
kiitos paljon mielipiteistänne, noista takuulla on apua hankinnassa. Menace on vaan suuri kysymysmerkki, houkuttais kyllä siitä kuulla lisää. Kait se selviää parhaiten, jos sitä pääsee ite koittelemaan.. Tuppaa olee vaan pirun vaikea löytää mokomaa suomen musakaupoista, vaikuttaa enemmän nettiostokselta. Niinhän se vähä on, mullakaan ei ole ns. "omakohtaista" kokemusta kyseisestä vehkehestä, vallankaan kun ei tule niin kovin aktiivisesti enää seurailtua. Tuossa viel yks linkki jos haluat noita muita vähän katella.. www.everythingsg.com
![]() 09.03.2007 20:06:56 | |
Itse testaamistani SG:istä Standard oli ehdottomasti parempi, kuin special. Ero oli yllättävänkin huomattava, jo ihan tuntumassa ja ulkonäössäkin. Tuo Menacen "heviys" on vähän kumma juttu, kun mikrofoneja myöten siinä on samat speksit (?) kuin standardissa. Sen sijaan tämä oma Voodoo SG:ni on keraamisilla mikeillään ihan aikuisten oikeasti tavallista hevimpi SG. Menacea hypistelin käsissäni jonkun minuutin tai kaksi FME:ssä, ja itseasiassa vaikutti ihan kivalta. Ei yhtään halpiksen tai huonon tuntuinen, itseasiassa näpeissä aikalailla samanlainen, kuin tuo Voodoo. Soundia ei tullut toki testattua, joten siitä en sano mitään. Silti jos itse olisin SG:tä ostamassa, ostaisin Standardin. Ainakin pari testaamaani olivat joko hyviä yksilöitä, tai sitten nuo standardit ovat vain hemmetin kovia keppejä. Erinomainen puun tuntuma kaulassa ja rungossa, hyvä soittotatsi, jämäkkä fiilis ja silti helpposoittoinen. Soundikin oli juuri sopivasti sellainen, että taittuu niin rock kuin hevi, ja molemmat persoonallisesti. Ja niin, stankussa tulee toki ökyhieno Gibsonin keissi mukaan. | |
![]() 09.03.2007 20:17:37 | |
Ja niin, stankussa tulee toki ökyhieno Gibsonin keissi mukaan. Voodoo on mun mielestä oikeesti hauskan sointinen keppi.. Sillee "erilainen". Toki puuvalinnat ja mikit painaa.. Tuliks se sitte sillä Giban gig-bagilla?
![]() 09.03.2007 20:18:03 | |
Ja niin, stankussa tulee toki ökyhieno Gibsonin keissi mukaan. Joka on muuten aivan helvetin hyvä keissi. Jengi ei yleensä ota sitä huomioon kun jauhetaan tätä perinteistä "miks Stankku maksaa monta hunttia enemmän kuin Faded"- läppää. Mutjoo, varsinaiseen aiheeseen sanoisin että jos SG:tä tekee mieli, niin Stankku on pomminvarma vaihtoehto. Harvemmin kukaan Stankkuun pettyy kun sitä hypistelemään pääsee. | |
![]() 09.03.2007 20:24:38 | |
Mutjoo, varsinaiseen aiheeseen sanoisin että jos SG:tä tekee mieli, niin Stankku on pomminvarma vaihtoehto. Harvemmin kukaan Stankkuun pettyy kun sitä hypistelemään pääsee. Pistin aiheeseen liittyen omakuvaan yhen SG:n..
![]() 09.03.2007 20:36:48 | |
Ei malta olla sanomatta. Giba on hyvä, mutta käy edes testaamassa Tokain SG60/70/75. Meikä diggas Tokaista Standardia enemmän soundillisesti mikkien vaihdon jälkeen, tatsikin ehkä enemmän mulle. Justiinsa rokkia ja hiiviä tuli paiskottua. Vieläkin kaduttaa että menin myymään Giban alta pois. Ja käytettyä tietysti kannattaa tarkkailla. Pistin aiheeseen liittyen omakuvaan yhen SG:n.. Pirun hieno, tallakin oikein sustainilla varustettu ;) | |
![]() 09.03.2007 20:40:23 | |
Voodoo on mun mielestä oikeesti hauskan sointinen keppi.. Sillee "erilainen". Toki puuvalinnat ja mikit painaa.. Tuliks se sitte sillä Giban gig-bagilla? Voodoossa tuli kyllä ehkä uniikein keissi ikinä. Sellainen käärmeennahkapintainen (tai siis sen näköinen) ruskea laukku :D. Python case tms... Tullut monta kommenttia siitä laukusta, ja jossain soitinkaupassakin joku tuli vahvaria tuolla kepillä testatessani ihmettelemään "Mikä hitto toi on? Onko toi SG? Hahaa, näytä!". Voodoossa tosiaan on melkoisen uniikki soundi. Tumma ja tolkuttoman muriseva. | |
![]() 09.03.2007 21:29:37 | |
Standardin kanssa et voi mennä vikaan. | |
![]() 09.03.2007 21:34:54 | |
(itse ajattelin vielä stankunkin hommata vaikka Faded ja Supreme SG:t jo on.) Heiheihei, minkäslainen toi Love Supreme on? Kerros vaikka Fadediin verraten. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll | |
![]() 09.03.2007 21:43:41 | |
Itse testaamistani SG:istä Standard oli ehdottomasti parempi, kuin special. Ero oli yllättävänkin huomattava, jo ihan tuntumassa ja ulkonäössäkin. Tuo Menacen "heviys" on vähän kumma juttu, kun mikrofoneja myöten siinä on samat speksit (?) kuin standardissa. Sen sijaan tämä oma Voodoo SG:ni on keraamisilla mikeillään ihan aikuisten oikeasti tavallista hevimpi SG. Menacea hypistelin käsissäni jonkun minuutin tai kaksi FME:ssä, ja itseasiassa vaikutti ihan kivalta. Ei yhtään halpiksen tai huonon tuntuinen, itseasiassa näpeissä aikalailla samanlainen, kuin tuo Voodoo. Soundia ei tullut toki testattua, joten siitä en sano mitään. Silti jos itse olisin SG:tä ostamassa, ostaisin Standardin. Ainakin pari testaamaani olivat joko hyviä yksilöitä, tai sitten nuo standardit ovat vain hemmetin kovia keppejä. Erinomainen puun tuntuma kaulassa ja rungossa, hyvä soittotatsi, jämäkkä fiilis ja silti helpposoittoinen. Soundikin oli juuri sopivasti sellainen, että taittuu niin rock kuin hevi, ja molemmat persoonallisesti. Ja niin, stankussa tulee toki ökyhieno Gibsonin keissi mukaan. Asiaa!! Paitsi ei se gibsöönin keissi oikeesti niin hieno oo. Päivvastoin, epifööninki laukku kestää kulutusta paremmin. Nii ettei sen perusteella kannata kitaraa hankkia. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll | |
![]() 09.03.2007 22:05:23 | |
Fadedin viimeistelystähän joko pitää tai sitten ei. Standardin ja Faded Specialin välissähän olisi vielä Special "normaalilla" viimeistelyllä, jos itse hankkisin uuden SG:n, se olisi siinä! Näin tein minäkin viime kesänä, kun oli vaan SG saatava. Kokeilin myös Stankkua ja Fadedia, mutta "oikea" Special oli lopulta minun valintani. Stankku oli vähän liian hinnakas ottaen huomioon sen, että en pahemmin perusta reunalistoista tai muusta bling blingistä. Fadedista taas puuttui jotenkin se fiilis, mikä taas löytyi Stankusta ja oikeasti käytössä kuluneesta Spessusta. Specialia puoltaa sekin, että sitä saa monipuolisemmilla värivaihtoehdoilla, siis muillakin, kuin niillä iänikuisilla Heritage Cherryllä / Worn Brownilla / Ebonyllä. Uutena en kyllä SG:tä ostaisi, sen verran hyvin niitä käytettynä liikkuu. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner | |
![]() 09.03.2007 22:33:29 | |
Näin tein minäkin viime kesänä, kun oli vaan SG saatava. Kokeilin myös Stankkua ja Fadedia, mutta "oikea" Special oli lopulta minun valintani. Jees, varmaan hyvä! Stankku oli vähän liian hinnakas ottaen huomioon sen, että en pahemmin perusta reunalistoista tai muusta bling blingistä. Fadedista taas puuttui jotenkin se fiilis, mikä taas löytyi Stankusta ja oikeasti käytössä kuluneesta Spessusta. Joojoo, mut blingbling: evribadi needs it! Specialia puoltaa sekin, että sitä saa monipuolisemmilla värivaihtoehdoilla, siis muillakin, kuin niillä iänikuisilla Heritage Cherryllä / Worn Brownilla / Ebonyllä. Samaa mieltä 100% Uutena en kyllä SG:tä ostaisi, sen verran hyvin niitä käytettynä liikkuu. Kantsuu harkita uutta takuineen kaikkineen, jos/kun hintagäppi käytettyyn on +20%. Ostin ite uuden stankun just noilla argumenteilla. Vitnaget on sitte erikseen. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)