Aihe: Mapex Saturn
1
Warhead
05.03.2007 15:27:34
Omistaako kukaan kyseistä settiä? Saako Saturn-sarjan bassareita ilman tomimuhvia? Maahantuojalle on laitettu e-mailia, mutta vastausta ei kuulu.. :(
Sattuuhan se kun lyödään...
Tombo
06.03.2007 09:18:03
Saa sen ainakin ilmeisesti pois suhteellisen helposti siitä. Mapexin basareiden tomitelinehän ei mene rungon läpi, joten ei jää rumaa reikääkään. Ymmärtääkseni teline kiinnittyy kahteen etu- ja takavirityspesien väliseen "tankoon", jotka saa myös keploteltua irti jotenkin...

tommi

Omistaako kukaan kyseistä settiä? Saako Saturn-sarjan bassareita ilman tomimuhvia? Maahantuojalle on laitettu e-mailia, mutta vastausta ei kuulu.. :(
Kaljakorissa 24 pulloa. Vuorokaudessa 24 tuntia. Yhteensattuma?
jdrum
08.03.2007 16:05:29
Saa sen ainakin ilmeisesti pois suhteellisen helposti siitä. Mapexin basareiden tomitelinehän ei mene rungon läpi, joten ei jää rumaa reikääkään. Ymmärtääkseni teline kiinnittyy kahteen etu- ja takavirityspesien väliseen "tankoon", jotka saa myös keploteltua irti jotenkin...

tommi

Jep, juuri näin. Mulla on tuollaiset Saturn pro:t.

Muhvin kiinnikkeineen saa irti, reikää basarissa ei ole lainkaan.
http://www.myspace.com/thelazywhale
Tindrum
08.03.2007 16:22:06
Jep, juuri näin. Mulla on tuollaiset Saturn pro:t.

Muhvin kiinnikkeineen saa irti, reikää basarissa ei ole lainkaan.

Hep!
Laitappas vähän kommenttia noista muutenkin, luuloni mukaan niiden pitäis olla kaikinpuolin aika tykkejä pannuja. Ohuet vaahtera/pähkinä rungot jne. Kiinnostaa...
m© Tiina Lymi on ihana.
Pieni rumpalipoika
08.03.2007 22:48:46

Hep!
Laitappas vähän kommenttia noista muutenkin, luuloni mukaan niiden pitäis olla kaikinpuolin aika tykkejä pannuja. Ohuet vaahtera/pähkinä rungot jne. Kiinnostaa...

Mulla oli muinoin Saturn Pro:t 20, 10, 14 ja black panther birds eye maple-snare 14x5,5. Oli helvetin hyvät ja varsinkin snaren myymistä (joka ei sinänsä liity aiheeseen) oon katunu todella monta kertaa.

Pannut oli helpot virittää, hyvä soundi, ehkä hieman kireä, basari ois voinu olla botnekkaampikin, mut mut. Kokonaisuutena hyvät pannut. Siihen verrattuna mitä niitä on myyty, selkeästi aliarvostetut. Jos mulle tulis käytettynä vastaan 20, 12 ja 16-setti, ostasin heti veke.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Epämuusikko
09.03.2007 19:07:32
Laitetaanpa nyt tänne: pitkään aikaan en ole Saturn Pro-setilläni (koko mitassaan) soittanut (on ollut vanhalla treeniksellä kuljetusasennossa, eikä oikein tuota rokkihommaa ole tullut valitettavasti soitettua viime aikoina), mutta tomarit 8" ja 12" ovat olleet mulla teatterilla käytössä. 12" lattiatomarina. Valituksia ei ole tullut. Myöskin tämänhetkisillä asetuksilla oleva 20" basari on ollut seka keikka-että nauhoituskäytössä erittäin miksaajaystävällinen (EQ3, myönnetään, mutta kun toimii niin toimii).

Pari kuukautta kämpännurkassa on kököttänyt 16" tomari, jonka saapumista sai odottaa sen puoli vuotta. ja tietenkin hieman väärän värisenä saapui :) aivan sama, nyt uuteen treenikseen aion lyödä pitkästä aikaa vanhat sotaratsut soittoasentoon. Kesällä pitäis nauhoitella vähän progea, täytyy hetken muistella miltä tuntuu soittaa yli kahden tomarin setillä. Todellakin aliarvostetut rummut.

Vielä aliarvostetummat ovat ehkä kuitenkin Mapexin Venukset. Ainakin sillä vanhalla logolla varustetut. Opetuskäytössä ylivoimaiset, 8-10-13-18-setistä en ole vastaavaa ääntä muualla kuullut. Sellaisen setin jostain haluaisin. Pinnoitteet pois, B-bandin kontaktimikrofonit runkoihin, piuhat ilmanreijistä läpi..... toimisikohan plug 'n play? Ehkä joskus vielä....
It's sounds good! Bustard #1
Magiz
10.03.2007 09:20:19
toimisikohan plug 'n play? Ehkä joskus vielä....

hitto että mä haluisin omaan settiini ainakin bassariin tuon mahdollisuuden.. vaikea vain toteuttaa kun bassarikin on neitsyt, ni ei saa oikein millään ständilläkään kiinni mikkiä basarin sisään.. mut olis se makia. vois pitää ehjän kalvon keikoillakin eikä olis sitä rumaa mikkiständiä setin edessä..
Keep it Fresh
meteors
10.03.2007 14:47:25
Juu täältä löytyy kans saturnia ja hyvät on. Ostin vajaa vuosi sitten ja en ole katunut, pöntöt on 22",10",12",14"16" ja 14" virveli (laser ivory värillä) . Pitäis viä laittaa 18" lattiatomi tilaukseen kun raaskii.

Paljon näkee juttua saturn pro nimellä mutta nykyiset on ihan vaan saturnit. Nuo Saturn pro mallit on hieman vanhempia ja kaiketi eri puulajilla eli pähkinäpuuta niissä ei kaiketi ole., mutta laatupönttöjä ovat ihan yhtälailla. Ainut asia johon en ole ollut tyytyväinen mapexiin liittyen on januksen tuplapedaali jonka settiin valitsin, pedaali on kyllä laadukas ja erittäin tukeva, mutta myös hemmetin hidas ja raskas soittaa.
jdrum
10.03.2007 17:45:23
Paljon näkee juttua saturn pro nimellä mutta nykyiset on ihan vaan saturnit. Nuo Saturn pro mallit on hieman vanhempia ja kaiketi eri puulajilla eli pähkinäpuuta niissä ei kaiketi ole., mutta laatupönttöjä ovat ihan yhtälailla.

Mulla on nimenomaan nuo saturn pro:t ja kyllä niissäkin käsittääkseni on tuota pähkinäpuuta. Tai ainakin jotain muuta tummempaa puuta vaahteran lisäksi (näkyy viisteistä erivärisinä kerroksina).
http://www.myspace.com/thelazywhale
Syncopation
28.07.2007 22:50:58
Onko Saturnuksessa hyvä virveli vai pitääkö ostaa esim. Black Pantherin virppa, että pystyisi soittamaan. Nimittäin kun ainakin yhdessä nimeltämainitsemattomassa musakaupassa oli Pro M -setti, jossa virvelin soundi oli kaikkea muuta kuin hyvä... johtui ehkä virityksestä, mene ja tiedä, mutta itsekkin sitä yritin viritellä siellä niin ei siitä mitään tullut. :D
Hoo_
25.08.2007 23:36:08
Itsellä ollu vuoden saturnit käytössä ja oon ollu tosi tyytyväinen. Saturn pro nimikkeellä kulkevat rummut on täsmälleen samat, ku saturnit. Ainoa ero on mallimerkinnässä, eli niissä metalliläpsyissä, jotka on rungossa kiinni. Snare toimii hyvin, mutta ei kyllä yllä muuten setin tasoon. Itellä 20'' basari ja 12'', 14'' ja 16'' tomit. Toimii hyvin rockia ja raskaampaa musaa soitellessa, mutta ei kyllä muuhun sovellu. Mutta hintaansa nähden laatu pöntöt. Verrattuna esim orion.
Strumbali
26.08.2007 02:50:30
Toimii hyvin rockia ja raskaampaa musaa soitellessa, mutta ei kyllä muuhun sovellu. Mutta hintaansa nähden laatu pöntöt. Verrattuna esim orion.

Miksi ei? Paksurunkoisia?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)