Aihe: Idols-Kuoppis
1 2 3 4 5 611 12 13 14 15
Pieni rumpalipoika
09.03.2007 00:43:33

Se oli varmaa kotona seuraamas tätä keskustelua eikä malttanu lähtee vetämään yleishuttua... :)

Niinpä. Tiesittekö muuten, et nimimerkki Mikkey on oikeesti Kuoppis?
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
markkuliini
09.03.2007 02:57:41

Niin Kuoppis, Nykänen, Sandren, Eskelinen kuin nämä muutkin asiansa osaavat monenkin stailin rumpalit osaa myös sen heavyn ihan yhtä hyvin, kuin sen alan erikoismiehet, ellei jopa paremmin...riippuu miehestä...8)..

Itse olen sitä mieltä että jos haluaa soittaa mitä tahansa musiikin lajia OIKEASTI todella hyvin ja uskottavasti, on sitä kyseistä musiikkia rakastettava. Muussa tapauksessa sen on teeskentelyä ja se kuuluu soitossa.
Niinpä en oikeastaan usko että Rami tai Heikki pystyisi soittamaan heavymetallia niin hyvin kuin sellainen ammattilainen joka sitä musiikkia rakastaa ja on sitä treenannut. Kyllähän he hyvin soittaisivat, mutta jotain siitä aina puuttuu jos rumpalin sydän ei ole siinä stailissa täysillä mukana. Sen vaistoaa ettei se soittaja oikein itsekään usko siihen täysillä.

Voihan toki olla että Eskelinen ja Sandren ovat tietämättäni kaappi-hevareita, mutta omien tapaamisteni perusteella vahvasti epäilen.
Pieni rumpalipoika
09.03.2007 03:39:43

Itse olen sitä mieltä että jos haluaa soittaa mitä tahansa musiikin lajia OIKEASTI todella hyvin ja uskottavasti, on sitä kyseistä musiikkia rakastettava. Muussa tapauksessa sen on teeskentelyä ja se kuuluu soitossa.
Niinpä en oikeastaan usko että Rami tai Heikki pystyisi soittamaan heavymetallia niin hyvin kuin sellainen ammattilainen joka sitä musiikkia rakastaa ja on sitä treenannut. Kyllähän he hyvin soittaisivat, mutta jotain siitä aina puuttuu jos rumpalin sydän ei ole siinä stailissa täysillä mukana. Sen vaistoaa ettei se soittaja oikein itsekään usko siihen täysillä.

Voihan toki olla että Eskelinen ja Sandren ovat tietämättäni kaappi-hevareita, mutta omien tapaamisteni perusteella vahvasti epäilen.

Miten sattukin, että allround-jätkä olikin tätä mieltä? Todella totta joka sana, allekirjoitan ja musta nää pitäisi olla aika itsestäänselvyyksiää.

Jos pystysin, niin antasin plussan.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Cimble
09.03.2007 07:43:39
Se oli varmaa kotona seuraamas tätä keskustelua eikä malttanu lähtee vetämään yleishuttua... :)

Tää oli paras... :)

Juuri näin. Itsekin puolustin tässä tuota ajattelua suht vahvana totuutena, vaikka vastustus oli sitkeää.
BigPapa
09.03.2007 08:21:01 (muokattu 09.03.2007 08:52:11)

Noni täähän on ihan just sitä samaa puristisuutta mitä skittapuolellakin joskus näkee - jos et oo vetänyt pelkästään sitä, niin et voi osata, etkä olla "katu-uskottava". En allekirjoíta missään tapauksessa. Sen mitä olen äijien kanssa soittanut, niin uskottavuutta riittää vaikka muille jakaa, jos kohta aivan Maidenia ei vedettykään.

Monipuolisia soittajia jotka osaavat, on ollut aina..

Earl Palmer:

Palmer left New Orleans for Hollywood in 1957. His career as a session drummer included work with Frank Sinatra, Phil Spector, Rick Nelson, Ray Charles, Eddie Cochran, Ritchie Valens, as well as jazz sessions with Dizzy Gillespie and Count Basie.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
lethus1
09.03.2007 08:58:19
Huh. Miekä diggas ihan helvetisti ilmeisesti nyt sitten Torniaisen soitosta. Rummut soundas ihan törkeen hyvältä. Kiitos Nam. Valitettavasti Kuoppiksen soitosta ei kertaakaan ole jäänyt mitään käteen, vaikka toista edes vähän toivoin.
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
Tindrum
09.03.2007 09:31:06
Miksei Kuoppis soittanut tänään Idolsissa?

Studiossa.
m© Tiina Lymi on ihana.
Nolte
09.03.2007 09:50:27
Juuri näin. Itsekin puolustin tässä tuota ajattelua suht vahvana totuutena, vaikka vastustus oli sitkeää.

Äh, markkuliini vain sanoi sen paljon paremmin ja selkeämmin. Kerralla asian ytimeen...

Ja on sitä paitsi tämän palstan 'vakiointtäj...siis tietäjiä', joten häntä uskomme mieluummin. ;)
Hyvät kamat - huono soittaja!
Kelle
09.03.2007 10:28:49
Huomasiko muuten arvon rumpalit, että Kristianin Kravitz tulkinnan lopussa oli Torniaisen oikeanpuoleinen crash kääntynyt lähes päälaelleen. Ständi ilmeisesti pettänyt, hyvin veti biisin loppuun ilman sitäkin.
Jacksoni sen olla pitää!!!
Cimble
09.03.2007 10:42:33 (muokattu 09.03.2007 10:44:53)
Huomasiko muuten arvon rumpalit, että Kristianin Kravitz tulkinnan lopussa oli Torniaisen oikeanpuoleinen crash kääntynyt lähes päälaelleen. Ständi ilmeisesti pettänyt, hyvin veti biisin loppuun ilman sitäkin.

En huomannut. Mutta noinhan siinä käy jopa tommoselle yleisammattilaiselle, kun innostuu tosissaan rokkaamaan. Ois pitäny vaan sipsutella puku päällä ja kampaus suorassa niin olis ständit ja pellit pysyny paikoillaan. Kyllä tuommonen villiintyminen syntisen rokin tahtiin on sitten tuomittavaa... :)

Edit: Oli muuten kyseisen biisin tempo melkeinpä liian huima verrattuna alkuperäiseen.
KoRn88.
09.03.2007 10:55:21
Se Lenny Kravitz-veto oli minusta jotenki bändiltä vähän löysä, tiedä sitten. Muuten toimi kyllä hyvin.
Shitmanek
09.03.2007 12:03:29
Noni täähän on ihan just sitä samaa puristisuutta mitä skittapuolellakin joskus näkee - jos et oo vetänyt pelkästään sitä, niin et voi osata, etkä olla "katu-uskottava". En allekirjoíta missään tapauksessa. Sen mitä olen äijien kanssa soittanut, niin uskottavuutta riittää vaikka muille jakaa, jos kohta aivan Maidenia ei vedettykään.

Ei tuossa nyt varmaankaan ihan tuota tarkoitettu. Varmasti on hieman eroa fiiliksessä ja muussakin, kun Lombardo paiskoo Slayeria menemään, verrattuna siihen kun jos Kuoppis soittaisi samat biisit.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
markkuliini
09.03.2007 12:13:01

Luehan nyt poika tarkemmin. :)

En todellakaan sanonut missään vaiheessa että saisi olla vain yhden genren osaaja. Puhuin siitä, että soittajasta kuulee kyllä sen että onko jokin musatyyli IHAN AIKUISTEN oikeasti sisäistetty. Tuo sisäistäminen taas edellyttää vahvaa intohimoa ja rakkautta kyseistä musaa kohtaan, nimittäin tarkoitan sisäistämisellä enemmän kuin teknistä pätevyyttä. Vaikka esimerkiksi sitä että genren standardibiisit on otettu haltuun.

Itse en puhunut mistään katu-uskottavuudesta (että mä vihaan sitä sanaa) vaan uskottavuudesta. Ne on mulle ihan eri asioita. Rami ja Heikki ovat mielestäni ERITTÄIN uskottavia soittajia ja varsinkin Rami pystyy soittamaan todella hyvin lähes musaa kuin musaa. Mutta kuten itsekin tuossa myönnät niin Maiden osasto tuskin tippuisi ihan niin hyvin. Voithan kysyä vaikka Heikkiä Maiden keikalle. Voi jopa olla ettei suostuisi lähtemään ollenkaan.

Ja tehdään nyt vielä selväksi että itse nimenomaan soitan ammatikseni musiikkia aina big band musasta punkiin. Eli itse olen nimenomaan allround-hutsu. Mutta koen olevani paremmin "inessä" nimenomaan niissä genreissä joita tulee muutenkin diggailtua ja fanitettua ja kuunneltua.
Ja siksi toisekseen, allround-soittajana olossa ei ole mielestäni yhtään mitään vikaa, kuten ei ole yhden tyylin taitajanakaan olossa.
Mutta siinä on mielestäni jotain vikaa jos kuvittelee että yksi soittaja pystyy soittamaan "100 lasissa" ihan mitä vaan. Kyllä kaikilla on heikkoutensa. Vaikkei ihan heti uskoiskaan.
markkuliini
09.03.2007 12:16:55 (muokattu 09.03.2007 12:17:26)

Ja sanotaan vielä tuosta heavy-puolesta. Se musatyyli on kehittynyt sellaisiin suuntiin sitten 70-luvun bluespohjaisuuden että sitä ei ihan tuosta vaan soitetakaan. Itse en diggaa tai tajua nykyheavyn alalajeista yhtään mitään, mutta sen sentään tiedän että niiden haltuun otto vaatii jo fyysisyytensä takia erikoistumista.
BigPapa
09.03.2007 12:40:16 (muokattu 09.03.2007 12:48:05)

Luehan nyt poika tarkemmin. :)

En todellakaan sanonut missään vaiheessa että saisi olla vain yhden genren osaaja. Puhuin siitä, että soittajasta kuulee kyllä sen että onko jokin musatyyli IHAN AIKUISTEN oikeasti sisäistetty. Tuo sisäistäminen taas edellyttää vahvaa intohimoa ja rakkautta kyseistä musaa kohtaan, nimittäin tarkoitan sisäistämisellä enemmän kuin teknistä pätevyyttä. Vaikka esimerkiksi sitä että genren standardibiisit on otettu haltuun.

Itse en puhunut mistään katu-uskottavuudesta (että mä vihaan sitä sanaa) vaan uskottavuudesta. Ne on mulle ihan eri asioita. Rami ja Heikki ovat mielestäni ERITTÄIN uskottavia soittajia ja varsinkin Rami pystyy soittamaan todella hyvin lähes musaa kuin musaa. Mutta kuten itsekin tuossa myönnät niin Maiden osasto tuskin tippuisi ihan niin hyvin. Voithan kysyä vaikka Heikkiä Maiden keikalle. Voi jopa olla ettei suostuisi lähtemään ollenkaan.

Ja tehdään nyt vielä selväksi että itse nimenomaan soitan ammatikseni musiikkia aina big band musasta punkiin. Eli itse olen nimenomaan allround-hutsu. Mutta koen olevani paremmin "inessä" nimenomaan niissä genreissä joita tulee muutenkin diggailtua ja fanitettua ja kuunneltua.
Ja siksi toisekseen, allround-soittajana olossa ei ole mielestäni yhtään mitään vikaa, kuten ei ole yhden tyylin taitajanakaan olossa.
Mutta siinä on mielestäni jotain vikaa jos kuvittelee että yksi soittaja pystyy soittamaan "100 lasissa" ihan mitä vaan. Kyllä kaikilla on heikkoutensa. Vaikkei ihan heti uskoiskaan.

Ei mulla oo mitään tekemistä Maidenin kans...8)..en ees pidä koko pändistä..hoho!!! Kyllä nää varmaan omalla stailillaan vetäis ihan uskottavaa tavaraa.Eikä drumsareiden must pidä kuullostaakaan samanlaisilta. Paice toimii ja niin toimii Cozy Powellkin ja jopa Aynsley Dunbarkin ja moni muu. Sitäpaitsi en myöntänyt mitään...8)...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
gulfstream650
09.03.2007 14:52:05

Tänään on kuulemma Kalle Torniainen tuuraamassa. Kova rumpali hänkin!

Ja Kallehan on DW:n mies.
Svengaa kuin saksanhirvi.
gulfstream650
09.03.2007 14:55:48

Sama vika Rahikaisella. Yritin etsiä lähetyksen jälkeen Idolsin nettisivuilta tietoa, kuka tuo minulle entuudestaan tuntematon taituri oli. Ei löytynyt tietoa sieltä, mutta m.netin rumpupojat tietävät aiheesta kaiken tarvittavan. Lohduttaudu sillä, että et ollut tietämättömyydessäsi yksin.

Kallesta on tulossa reippaan vartin pituinen DVD-dokumentti jossain vaiheessa. Silloin selviää kollegoille kautta maan minkä tason pro-jannusta on kysymys.

Eikös Kallen isäkin ollut kuuluisa muusikko?
Svengaa kuin saksanhirvi.
rumpali-isti
09.03.2007 15:16:07 (muokattu 09.03.2007 15:16:29)
Missäs bändissä tämä eilisessä Idolsissa soittanut Kalle vaikuttaa?
M
M.i.k.key
09.03.2007 15:20:44
Missäs bändissä tämä eilisessä Idolsissa soittanut Kalle vaikuttaa?

Vesa-Matti Loiri, Brother Firetribe, tällä hetkellä myös Avenue Q-musikaalissa Risto Niinikosken kanssa vuorotellen. Kalle on soittanut vaikka missä ja tuottanut myös paljon levyjä, näin äkkiä tulee mieleen Katariina Hänninen, Petri Munck, Loiri...
möllisty
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)