Warheart 27.12.2003 11:03:30 | |
---|
Sanokaapa joku helpohko biisi, jossa tarvittais selvästi kahta kättä. En mitenkään säännöllisesti pianoa tai syntikkaa soittele, mutta nyt en oo kitaraa pystynyt soittamaan niin on pitänyt johonkin muuhun keskittyä. Vaikka joku melodinen hevikipale tai sitten joku hittibiisi. Olisi hyvä, jos nuotitkin löytyisivät. Haku ei oo käytössä, täällä on varmaan ollut paljon tällaisia. Hevi on hyvää musiikkia, ja paskimmillaankin hevi on parasta. |
Snowblind 27.12.2003 12:02:56 (muokattu 27.12.2003 12:04:38) | |
---|
Jos korvakuulolta soittelu yhtään onnistuu, niin kannattaa kokeilla Moonsorrowin Sankaritarinaa. Se on helppo ja mukava soitella biisin mukana. Eli alun jousijutut alkavat siis A:sta ja menee se juttu menee jotenkin: A E" D" E" G" F#" D" E" A E" D" E" C" D" H G A Eli " hommat on a:n jälkeen seuraavalta oktaavilta. Biisi perustuu kovasti tuohon juttuun. Kannattaa kokeilla jos biisi on tuttu. Niin, mutta siinä ei vaan niin hirveästi toista kättä tarvitse. Look behind you, a three-headed basist! |
Onhan noita, osastossa 'rokin klassikot' :-) Seuraavilla oon itse aloitellut: Beatles - Let it be Beatles - Lucy in the sky with diamonds Doors - Riders on the storm Pink Floyd - If Pink Floyd - Atom heart mother (ainakin alun teema + keskivaiheen Gm-C-jamikohta) ...ja sitten tietty melkein kaikki Santanan alkupään väännöt, Rolien kuviot ovat kuitenkin aika simppeleitä mutta todella toimivia. Noihin voi vasurilla soitella fiiliksen mukaan joko soinnutusta tai jotain simppeliä root-fifth-octave-bassolinjaa, laittaa vaikka seiskan sinne ja toisen tänne tilanteen mukaan vielä, niin ollaankin jo jonkinlaisessa köyhän miehen walking bassissa. Ehkä astetta vaikeampi pala olisi joku Light my fire, joka ei biisinä ole erityisen haastava, vaatii vain käsien yhteispeliä jotta bassolinja ja leadi kulkevat nätisti. Niin, ja Procol Harumin Whiter shade of pale tietty. Se on helppo plokata korvakuulolta, bassopuolelle C, oikealla pohjaan C ja E, sitten tipauttelet bassoa C-duuriasteikkoa pitkin alaspäin ja kokeilet melodiaa oikealla. Asteikon alapäästä palataan sit eka G:hen ja sit F:ään, muistaakseni... Soinnutuksiin jne löytyy hyvät pohjat hakemalla 'sointutabeja' ja soveltamalla niistä, melodiat löytyvät yleensä noiden pohjalta aika vähällä kokeilulla. |
MacGyverfan 27.12.2003 14:01:13 | |
---|
Flyygelin kun sais... |
Warheart 28.12.2003 20:39:18 (muokattu 28.12.2003 20:41:07) | |
---|
Jos korvakuulolta soittelu yhtään onnistuu, niin kannattaa kokeilla Moonsorrowin Sankaritarinaa. Se on helppo ja mukava soitella biisin mukana. Eli alun jousijutut alkavat siis A:sta ja menee se juttu menee jotenkin: A E" D" E" G" F#" D" E" A E" D" E" C" D" H G A Eli " hommat on a:n jälkeen seuraavalta oktaavilta. Biisi perustuu kovasti tuohon juttuun. Kannattaa kokeilla jos biisi on tuttu. Niin, mutta siinä ei vaan niin hirveästi toista kättä tarvitse. Kyllä mä melodioita osaan joten kuten korvalta soittaa, mutta ne nyt ei monissa tapauksissa huippuvaikeita ole. Voisitko muuten millään nuotittaa mulle Bodomilta Lake Bodomin ja Bed of razorsin introt? Vai tiedätkö mitään sivustoa missä olisi Bodomin kappaleihin nuotteja? Oon mä moonsorrowia vähän soitellutkin, ainakin Pakanajuhlaa ja sankarihautaa, niitä melodioita niistä. Kyllä multa noiden kaikki levyt löytyy, joten pitääpä koittaa. Pitää koittaa sitten, vaikka tota Beatlesin Let it be:tä, mutta mulla ei oo sitä itse biisiä missään CD:llä eikä missään, joten vähän tyhmä soitella, kun en oikein muista miten se menee, vaikka nuotit oliskin. Pitää varmaan jostain se hommata ja sitten vähän reenailla. Anteeksi, että minun tekstini kuulostavat tyhmiltä. Hevi on hyvää musiikkia, ja paskimmillaankin hevi on parasta. |
Snowblind 31.12.2003 16:36:18 | |
---|
Vai tiedätkö mitään sivustoa missä olisi Bodomin kappaleihin nuotteja? www.synthoblivion.cjb.net Paljon hevisynatabeja tollaisina CDEFGA... "tabeina". Look behind you, a three-headed basist! |
Tupuna 08.01.2004 01:09:19 | |
---|
Ehkä parasta sun ois miettiä joku biisi, mistä itse pidät. Minulla itselläni on klassinen pianotausta, joka ei ole antanut ainakaan opetuksen puolella paljoakaan eväitä improvisointiin, mutta olen pienestä pitäen opetellut vapaata säestystä ja improvisointia ihan siten, että yritän vaan soitella sitä mikä päähän pälkähtää. Mutta muista, ettei kukaan ole seppä syntyessään... ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Velli 09.01.2004 18:42:12 | |
---|
Tähän tehtävään on vain yksi oikea ratkaisu: Van Halen Jump! |
Warheart 11.01.2004 17:13:02 | |
---|
Tietääkö kukaan mistä saisi Walking in the airiin nuotit? Varmaan aika helposti jostain kirjastosta, mutta en jaksa sinne raahautua, jos sen, vaikka sattuisi netistä yhtä hyvänä saamaan. Ihan sama onko Nightwishin vai Rainbown. Hevi on hyvää musiikkia, ja paskimmillaankin hevi on parasta. |