Aihe: Mesa Boogie Tri Axis. Onko kellään?
1
Exhausted
09.03.2007 11:37:22

Eikö särökanavan voimakkuutta voi hiljentää erikseen?
oiva tumpeloinen
09.03.2007 11:37:46 (muokattu 09.03.2007 11:39:10)
Lasket sen särösoundin mastervolumea. Jos sun ongelmana on se, että puhtailla soundeilla Majorin mittarit vilkkuu punaisella jatkuvasti, niin vaihtoehtoisesti voi laskea Majoriin sisääntulevan soundin tasoja. Jälkimmäinen vaihtoehto toimii luonnollisesti ainoastaan silloin, kun sulla on efektilenkki auki (oletuksella, että pidät Majoria siellä).

E: noilla kovin helposti joutuu pelaamaan, jos siis pitää romua efektilenkissä. 3axiksen mielestäni heikoin lenkki on se, että presetkohtainen mastervolume toimii samalla lenkin sisäänpuhkuvolumena.
raleking
11.03.2007 17:45:30
Mulla on nyt jo särökanavan master 2 ja clean master 10. Siltikin balanssiero on vitunmoinen. Särösoundilla G-majoriin menee tosi hiljaa sillon sisään ja cleanilla mittarit kyllä menee aika korkeelle. Pitäis vissiin tehdä Triax soundit niin, että G-majorin input mittarit vilkkuu cleanilla ja säröllä samaan kohtaan ja hiljentää se särö sitten G-majorista niin hiljaiselle, että on sopiva balanssi cleanin kanssa.

Onko jollain sama kattaus kun mulla?

Tri Axis
Mesa 2:90
G-Major
Voodoo Lab Ground Control Pro

Vois vertailla asetuksia ja kytkentöjä..
villeh
12.03.2007 14:27:26 (muokattu 12.03.2007 14:28:07)

jos sulla vilkkuu kliinillä siinä majorin sisään menossa tasot korkeammilla niin sitten sen pitäis tulla lujempaa.

koitappa tehdä niin että vedät sen majorin nyt kokonaan pois välistä testiksi, tapahtuuko vielä tuota tasojen heittoa.

jos ei niin sulla on siellä jossakin majorin efektissä tai majorin kanavan presetissä tasot pielessä.

säädä triaksis niin että kaikki kanavat menee sisälle suurpiirtein samalla volalla, ja siitten otat sieltä majorin preset volumet valikosta tasot niin kuin ne haluat, esim sooloihin vähän enemmän ja muut tasalle.
www.mikseri.net/psychemic -UUTTA METELIÄ
oiva tumpeloinen
12.03.2007 14:37:09

Ei nyt samanlainen, mutta mulla on Triaxis ja G-Force. Ne sisääntulomittarit ei sinäänsä mielestäni kerro koko totuutta, että puhtailla se sisääntulotaso heittelehtii aika rajusti, kun taas kovemmilla säröillä soundi komressoituu niin tasaiseksi, että se muljuttimen sisääntulopalkin valo näyttää aika tasaista.

Aika kovat erot on sulla kyllä mastereissä. Varsinkin, jos niiden ero on vieläkin todella suuri. Mä veikkaan, että sulla on sieltä muljuttimesta tasot vähän miten sattuu. Niitä säätämällä saat todennäköisimmin homman toimimaan. Laita Triaxiksen lenkki kiinni, ja kokeile tasoeroja, kuten tuossa aiemmin mainittiinkin. Helpommalla pääset tietenkin, jos painat sen muljuttimen Bypass-tilaan. Ei tarvitse silloin jokaiseen presettiin tallentaa erikseen sitä lenkkin tilaa. Sillä pitäis aueta vähän ongelman syyt.

Forcessa (ja monessa muussakin muljuttimessa) on jokaiselle efektille omat tasot siellä parametrihelvetissä. Veikkaisin samojen säätöjen löytyvän myös Majorista. Niitä säätämällä saat myös lisää säätövaraa niihin tasoihin. Niistä mä veikkaisin tämän ongelman johtuvankin.
HeavyMachinery
13.03.2007 09:40:16

Mulla on nyt jo särökanavan master 2 ja clean master 10. Siltikin balanssiero on vitunmoinen. Särösoundilla G-majoriin menee tosi hiljaa sillon sisään ja cleanilla mittarit kyllä menee aika korkeelle. Pitäis vissiin tehdä Triax soundit niin, että G-majorin input mittarit vilkkuu cleanilla ja säröllä samaan kohtaan ja hiljentää se särö sitten G-majorista niin hiljaiselle, että on sopiva balanssi cleanin kanssa.

Tri Axis
Mesa 2:90
G-Major
Voodoo Lab Ground Control Pro

Vois vertailla asetuksia ja kytkentöjä..

Onko sulla toi TC loopissa vai Triaxiksen ja päätteen välissä ?

Jos se on loopissa ja looppi pois päältä särö soundeissa voi ero syntyä siitä. Muuten vaikuttaa siltä että sulla on sen g-majorin efektikohtaiset volat sekaisin...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
raleking
13.03.2007 13:22:32
G-major on Triaxin loopissa.
Olen ensin tehnyt Triax soundit ilman G-majoria ja sitten kun ollaan tarpeeksi lähellä, niin olen ottanut G-majorin mukaan siihen palettiin ja lisäillyt kaikuja yms.. Särösoundien kohdalla olen hiljentänyt preset leveliä -5db G-majorista ja clean soundien kohdalla se on 0db. Siltikin clean meinaa jäädä jalkoihin. Olenkin ottanut vähän boostia compurasta, mutta ei riitä. Pitäis vaihtaa sellaseen efektiin, jossa olis joku oikea boosteri clean soundin levelin nostamiseksi.

Mikä olisi hyvä G-majorin tilalle? Bossit katkaisee äänen hetkeksi kun vaihtaa bankkia. En huoli sitä merkkiä enää.
raleking
13.03.2007 14:32:18
Ei nyt samanlainen, mutta mulla on Triaxis ja G-Force.

ONKO G-FORCESSA JOKU BOOSTER TYYPPINEN EFEKTI, JOLLA SAIS CLEAN SOUNDIIN LISÄÄ LELEVIÄ?

Ne sisääntulomittarit ei sinäänsä mielestäni kerro koko totuutta, että puhtailla se sisääntulotaso heittelehtii aika rajusti, kun taas kovemmilla säröillä soundi komressoituu niin tasaiseksi, että se muljuttimen sisääntulopalkin valo näyttää aika tasaista.

TOTTA. OLEN KUITENKIN YRITTÄNYT SÄÄTÄÄ TRIAXIS PRESETTIEN VOLUMET SELLAISIKSI, ETTÄ CLEANIT JA SÄRÖT MENEE YHTÄ LUJAA G-MAJORIIN SISÄÄN.

Aika kovat erot on sulla kyllä mastereissä. Varsinkin, jos niiden ero on vieläkin todella suuri. Mä veikkaan, että sulla on sieltä muljuttimesta tasot vähän miten sattuu. Niitä säätämällä saat todennäköisimmin homman toimimaan.

EHKÄ SE JUTTU ON SIINÄ, ETTÄ HALUAISIN CLEANIN NIIN KOVALLE, ETTEI MEINAA TÄKY TRIAXISSA RIITTÄÄ. SEN TAKIA SITÄ PITÄIS PÄÄSTÄ BOOSTAAMAAN G-MAJORISSA. JOS VAAN HILJENNÄN G-MAJORISTA SÄRÖKANAVAA, NIIN ALKAA TUNTUMAAN TEHOISSA. EI ENÄÄ KUULU MYLLYSTÄ MITÄÄN, JOS JOUTUU LIIKAA SÄRÖJÄ HILJENTÄMÄÄN.

Laita Triaxiksen lenkki kiinni, ja kokeile tasoeroja, kuten tuossa aiemmin mainittiinkin. Helpommalla pääset tietenkin, jos painat sen muljuttimen Bypass-tilaan. Ei tarvitse silloin jokaiseen presettiin tallentaa erikseen sitä lenkkin tilaa. Sillä pitäis aueta vähän ongelman syyt.

JUURI NÄIN OLEN TEHNYT TRIAXIN CLEAN JA SÄRÖPRESETIT. YRITTÄNYT ENSIN SÄÄTÄÄ NE MOLEMMAT TRIAXISTA NIIN, ETTÄ OVAT ABOUT BALANSSISSA. SITTEN G-MAJORI TAKAS PÄÄLLE JA SIELTÄ LOPPUSILAUS BALANSSIIN, MUTTA EI SITÄ CLEANIA SAA BOOSTATTUA RIITTÄVÄSTI. PITÄÄ SIIS LASKEA SÄRÖKANAVAN LEVELIÄ, JOLLOIN VALITETTAVASTI HILJENEE AIKA RAJUSTI.

Forcessa (ja monessa muussakin muljuttimessa) on jokaiselle efektille omat tasot siellä parametrihelvetissä. Veikkaisin samojen säätöjen löytyvän myös Majorista.

TOTTAKAI LÖYTYY PRESET LEVEL, JOLLA SÄÄDETÄÄN KYSEISEN PRESETIN (tai bankin, tai efektin, kuinka sitä soundia nyt kutsutaankaan) ULOS TULO LEVEL. CLEAN = -0db JA SÄRÖ = -5db, MUTTA PITÄÄ LASKEA LISÄÄ SÄRÖÄ, JOTTEI CLEAN JÄÄ JALKOIHIN..

Niitä säätämällä saat myös lisää säätövaraa niihin tasoihin. Niistä mä veikkaisin tämän ongelman johtuvankin.

PITÄÄ VAAN TUTKIA JA KOKEILLA KAIKKEE..

KIITOS VINKEISTÄSI!
oiva tumpeloinen
13.03.2007 23:35:09
PITÄÄ VAAN TUTKIA JA KOKEILLA KAIKKEE..

KIITOS VINKEISTÄSI!

Kokeile, kokeile.

En tarkoittanut volumen tasoilla presetkohtaista säätöä, vaan ihan jokaisen efektin kohdalla on ulostulotaso. Joko se on suoraan niissä parametreissä tai sitten jossain erillisessä mix-osiossa. Jos puhtaiden soundien muljutuksissa on jokaisen efektin taso jo täysillä, niin koita vähentää säröjen takana olevien efektien tasoja.

Tuosta Majorista ne sun tasoerot kuitenkin johtuu, jos sulla kerran Mesan presetit tasaisesti puhkuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)