Aihe: Dimebuckerin outo "hurina".
1
pekurides
08.03.2007 22:26:47

SEmmoisen puolen tuosta dimebuckerista harmikseni havainnut kun kuoletat kielet painamalla kämmenellä juuri siitä dimebuckerin kohdalta niin syntyy semmoista ärsyttävää hurinaa ja häiriötä!!

Olisko kenelläkään mitään lääkettä tuohon ärsyttävään ominaisuuteen?

Ja kyllä mikki on niin ylhäällä kun fyysisesti mahdollista ja alaspäin ruuvaminen ei ole vaihtoehto saundin takia:)

ps. ihan selvityksenä olen muitakin passiivihumppia (tonezone,distortion,x2n)pitänyt samalla korkeudella samassa kitarassa (epitsekkilp) ja ei mitään ylimääräisiä nurinoita ilmennyt.

Kokemuksia?
Tunteella päin vittua.
oiva tumpeloinen
08.03.2007 22:32:51
SEmmoisen puolen tuosta dimebuckerista harmikseni havainnut kun kuoletat kielet painamalla kämmenellä juuri siitä dimebuckerin kohdalta niin syntyy semmoista ärsyttävää hurinaa ja häiriötä!!

Olisko kenelläkään mitään lääkettä tuohon ärsyttävään ominaisuuteen?

Ja kyllä mikki on niin ylhäällä kun fyysisesti mahdollista ja alaspäin ruuvaminen ei ole vaihtoehto saundin takia:)

ps. ihan selvityksenä olen muitakin passiivihumppia (tonezone,distortion,x2n)pitänyt samalla korkeudella samassa kitarassa (epitsekkilp) ja ei mitään ylimääräisiä nurinoita ilmennyt.

Kokemuksia?

Liian kova ulostulo? Tekee kummasti hurinoita. Saman ongelman huomasin, kun vaihdoin itselleni X2N:n Tone Xonen tilalle. Jos ei soundista halua tinkiä, niin ääniportti lienee ainoa vaihtoehto.

Tai sitten maadoitusongelmat ilmenee kovin usein säröjen kanssa erilaisina hurinoina ja häiriöinä.
pekurides
08.03.2007 22:41:00

Liian kova ulostulo? Tekee kummasti hurinoita. Saman ongelman huomasin, kun vaihdoin itselleni X2N:n Tone Xonen tilalle. Jos ei soundista halua tinkiä, niin ääniportti lienee ainoa vaihtoehto.

Tai sitten maadoitusongelmat ilmenee kovin usein säröjen kanssa erilaisina hurinoina ja häiriöinä.

En usko, mielstäni tone zone ja varsinkin x2n ovat kummatkin kuumempia mikkejä ku tuo dimebucker ja ei tuo sinänsä haittaa mitään kunhan ei sitä kämmentä juuri siihen päälle länttää, eli ei soittaessa mitään kuulu mutta kun lopetat ja juuri siihen päälle isket nii.

Ja maadoitukset kitaran puolesta hoideltu vielä veteelemällä konehuone alumiiniteipillä että muuten hyvin hiljainen kepukka.

Toisekseen kyllä pakko kehua että nupin särömäärään nähden tuo dimebucker aika pirun hurina ja häiriövapaa viritys kunhan se lapanen ei siinä päällä ole:)
Tunteella päin vittua.
Werde
08.03.2007 23:06:36 (muokattu 08.03.2007 23:07:04)
Sulla on varmaan kytkennässä joku pielessä, mulla DB on hiirenhiljainen. Tuohon viittaa myös tuo kokemasi ulostulon vähyys, itse olen ruuvannut sen niin alas kuin mahdollista ja hönkää on vieläkin tuntuvasti enemmän kuin EMG:n aktiiveissa.

..joten tarkastamme kytkennän, ettei olisi vaan puolitettuna toiminnassa.
I kneel only to God.. I don't see him here.
pekurides
08.03.2007 23:21:33

hmm. kyllähän tuo muuten on hiljainen kuin mikä mutta jotenkin tuntuu ottavan lapasesta jotain staattista häiriötä...

Kun sain tuon mikin niin siin oli jo valmiiksi tehty kytkennät ja kaveri kerto kumpi on kuuma ja kumpi maa ja sen oli sille asentanut kitarapaja.

Tosin jouduin hiukan kuumaa johtoa jatkamaan kun olivat lyhentäneet liikaa...
(prkkl. ikinä ei pitäisi mikin piuhoja pätkiä!)

Mutta kyllä tuo saundaa ihan pirun hyvin että ei tässä mistään ulostulon vähyydestä ole kiinni, mielestäni vaan nuo dimarziot ovat kuumempia ja tuo dime aika samaa tasoa EMG81 kanssa.

Täytyynepä ihan itse vielä tarkistaa nuo kytkennät duncanin sivuilta, ja tiesin kyllä että dimarziolla eri värit käytössä.

Luonnollisesti luotin myyjän sanoihin kytkennästä kun oli vielä kitarapajalla tehty... kyllä se varmaan ok on.

Vielä sen verta että Ei se hurina kuulu kuin yhdessä tietyssä kohdassa kun juuri siihen päälle kämmenen laitat ja ei sitä edes huomaa ellei juuri siihen kohtaan osu!
Tunteella päin vittua.
pekurides
08.03.2007 23:48:51

Juu, kytkennät ok. Mikin etäisyys kieliin n.2mm.
hmm. pitäisi varmaan kokeeksi laskea mikkiä.

Taitaapi olla henkimaailman maadoitus juttuja nämä... no eipä tuo juuri haittaa:)
Tunteella päin vittua.
Werde
09.03.2007 09:38:47 (muokattu 09.03.2007 09:39:20)
Juu, kytkennät ok. Mikin etäisyys kieliin n.2mm.
hmm. pitäisi varmaan kokeeksi laskea mikkiä.

Tulipa mieleeni että voisiko mikki olla kolahtanut ja kärsinyt siten vauriota? Magneetithan ei hirmuisesti tärähdyksistä tykkää, ja jos sinne kenttään olisi tullut joku vääristymä.. (menee mutuiluksi)

Verrattuna kahteen EMG-mikitettyyn kitaraani etuasteesta saa niiden kanssa gainia vääntää vajaan neljänneksen lisää jotta DB:n kuumuuteen päästään. 81 pitäisi olla kyllä huomattavasti rauhallisempi ulostuloltaan, jos tuo on kaikin puolin ok.
I kneel only to God.. I don't see him here.
Räkkipeli
09.03.2007 09:47:21
Tulipa mieleeni että voisiko mikki olla kolahtanut ja kärsinyt siten vauriota? Magneetithan ei hirmuisesti tärähdyksistä tykkää, ja jos sinne kenttään olisi tullut joku vääristymä.. (menee mutuiluksi)

Tätä minäkin epäilisin.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
pekurides
10.03.2007 00:01:30

Verrattuna kahteen EMG-mikitettyyn kitaraani etuasteesta saa niiden kanssa gainia vääntää vajaan neljänneksen lisää jotta DB:n kuumuuteen päästään. 81 pitäisi olla kyllä huomattavasti rauhallisempi ulostuloltaan, jos tuo on kaikin puolin ok.

No mulla on tuo db tsekin epi heritage lespissä ja tuntuisi olevan säröt aika samoissa kun dimarzion tonezonellekin ja sitten vertailuna EMG81 nyt kiinni pulttikaulaisessa charvelin dlx kepissä ja johtuneeko paljonkin kaulaliitoksista mutta kyllä tuossa...

charvelisa hiukka enempi säröä samoilla asetuksilla mutta kun ne puut ovat saundeiltaan aivan eriplaneetalta niin... ja oli hetken vielä tuo tonezonekin charvelissa ennen emg:tä.... ja vintagemaisen elävämpi ja lämpimämpi.

ja sanoisin että ulosanti loppujen lopuksi db ja tz välillä aika samoissa kun lespissä päikseen vaihdoin mutta tz hiukan kirkkaampi ja tavallaan munakkaampi korostetun keski ja bassoalueen takia.

Käynyt itselläkin mielessä että onkohan tuo db ihan iskussa kun tuntui vähän tuhnulta tonezonen jälkeen... mutta jos db pitäisi hakata emg81 ni sitten kyllä tuossa minun db jotain häikkää!

mutta kyllä tuosa kepukassa aika magee saundi kuitenkin kun sai nupin sille säädeltyä... jotenkin siinä db semmoinen tumma ja jylhä sointi kunhan pitää presencet ja treblet kurissa:)
Tunteella päin vittua.
oiva tumpeloinen
10.03.2007 00:08:12
Käynyt itselläkin mielessä että onkohan tuo db ihan iskussa kun tuntui vähän tuhnulta tonezonen jälkeen... mutta jos db pitäisi hakata emg81 ni sitten kyllä tuossa minun db jotain häikkää!

Kai sä nyt vahvarin kanssa kuulet, että onko siinä ulostulon kannalta häikkää vai ei????

Tone Zonen ja X2N:n välilläkin ero kuuluu todella selvästi. Puhumattakaan sitten Paf Pro:sta.
Lego
10.03.2007 00:09:58
Dimebucker on tumppu.
Räkkipeli
10.03.2007 11:16:54
Dimebucker on tumppu.

Mikä oli...?
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
pekurides
10.03.2007 11:40:15

Kai sä nyt vahvarin kanssa kuulet, että onko siinä ulostulon kannalta häikkää vai ei????

Tone Zonen ja X2N:n välilläkin ero kuuluu todella selvästi. Puhumattakaan sitten Paf Pro:sta.

No kun ei siittä mitään vikaa kuule:)
ihan jees pelittää ja mukavat "spedemetalli" saundit irtoaa mutta ei siittä emg81:tä tai tonezonea enempää puhtia kuitenkaan irtoa!

Tarkooitan tuolla puhdilla semmoista yleistä dynamiikkaa ja tatsia mitä irtoaa enkä nyt pelkästää gainia mutta en oikeastaan edes ole kaivannut tuohon enempää runttua kun se kuitenkin jäänyt tuollaisenaankin uudeksi lemppariksi siihen kiinni:)

TZ ja X2n nii kummatkin ollut peräkkäin myös tuossa kepikassa niin onko miulla paskaa korvissa kun en kuitenkaan aivan hurjaa eroa noilla ulosannissa löydä kun tz:n radikaali eq enempi ollut minun saundipalettiin.

Juu eip siit X2n kyllä mitään puhtaita aleta etsiin:)
mutta eq siin mielestäni aika tasapainoinen ja tz tuossa suhteessa rajumpi!

Kiitoksia kommenteista, mutta vähän jäi vaivaamaan tuo ulostulo , pitäskö siin db tosiaan olla hurjempi output ku emg81?
Tunteella päin vittua.
anssopikasso
10.03.2007 11:59:35
Pitäs olla. Ihtellä ainaki lähtee leppärungossa olevasta Daimbuckerista enempi tehoa mitä sitte mahongissa olevasta 81:sestä, mutta silti oon vähä pettyny tuohon 'buckeriin jostain syystä, ei löydy samanlaista erottelevaisuutta ja munaa ku kasiykkösestä.
Paviaanit runkkaa ja rallattaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)