Aihe: Ibanez ATK400 - kokemuksia?
1
efunkelist
13.12.2003 19:55:46

Edelleen yritän löytää itselleni kelpo bassoa. Ja rahoitus on vihdoin (melkein) vahvistunut! ..öö.. jesss, vuoden päästä.

Anyhow, olen vähän katsellut tuota ibanezin atk400-bassoa mutten ole vielä päässyt kokeilemaan. Onko kellään omakohtaista kokemusta tästä soittimesta? Hinta ei vaikuta pahalta, mitähän tuo summa vastaa?
Beelsebub
14.12.2003 07:52:44
Itselläni on tällainen basso ja ainakin tähän asti olen soittanut sillä ihan hyvillä mielin. Aktiivibasso. Edullinen silloin kun minä sen alennuksella ostin. Hinta on kuulemma siitä noussut. Paljonko mahtaa maksaa nykyään?

Alunperin ostin basson koska niistä mikkisysteemeistä saa aikaan hyvinkin monta erilaista äänimaisemaa jos vaan tarvitsee. Nyt olen huomannut, etten kyllä tarvitse kun tasan sitä yhtä mikkiä, mutta onpahan valinnanvaraa. Bassossa on oma EQ joka on aina hyvä asia. Lisäksi Basson omasta esivahvistimesta taitaa löytyä aika hyvin voimaa koska joudun pitämään päätevahvistinta luonnottoman hiljaisella, että basso ei jyrää koko muuta bändiä. Kaulamikki on hyvä peukalotuki.
Puavali
16.12.2003 13:44:24
Tuossa selaimen linkkirivillä näkyy Thomanin linkki, jota klikaten kuvaan tulee Ibanez ATK400SB. Tarkoituksellisesti en ole ko. sivua hakenut, joten tuo on merkkinä, että on syytä ostaa sellainen. Ei se tuohon olisi muuten ilmestynyt. Hintakin on vain 529 €. Tilaan samalla kitara-telineen, sellaisen rock standin, akustisille kitaroille.

Ibanezin keskihintaiset vehkeet ovat nykyään aina vähintään hintansa väärttejä, jos ovat ehjiä.
efunkelist
27.12.2003 00:43:32

Ilmeisesti tämä ei ole kovin tunnettu laite...
Prowleri
27.12.2003 08:54:18
Hinnasta en ole äkkiseltään varma mutta Ibanez toi aika vasta markkinoille myös EDC-710 mallin, joka on siis Ergodyne tuolla ATK-mikillä, kannattaa varalta tsekkailla sekin.
Hähähä. -Jami
absqua
27.12.2003 14:15:55
Hetken mielijohteesta kokeilin kerran ATK-400 bassoa musiikkiliikkeessä ja yllätyin positiivisesti. Ainakin siinä kokeilemassani yksilössä oli akustinen sointi yllättävänkin jäntevä ja sävykäs. Vahvistimen kanssa en bassoa kuitenkaan kokeillut. Soittotatsi oli hyvä ja kaulakin tuntui kohtuullisen mukavalta käteen, vaikkei Fender-henkistä järeyttä aivan samalla mitalla ollutkaan. Tuossa hintaluokassa ATK on minun mielestäni aika vahva peli, jota uskallan suositella oman 20minuutin näpelöintitestini perusteella. Lisäpisteitä ATK saa onnistuneesta retrohenkisestä muotoilusta, joka on ovela symbioosi Fenderin ja Musicmanin piirteitä. Ei vihlo niin pahasti edes paatuneen Fender-fetisistin silmään.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
onde
28.12.2003 23:13:16
Moi!
Mulla oli tollanen nelisatanen ATK ja tarvii sanoo että hyvin palveli! Aktiivinen equ-systeemi potkii hyvin ja tohon hinta luokkaan mun mielestä saat kyllä tosissas ettii parempaa! Verrattuna noin 1000 euron vehkeisiin (mulla sattuu nyt oleen sellanen tänä päivänä) niin tietty alapään jämäkkyys siittä puuttuu, mutta ei se mun mielestä oo ratkaseva tekijä kun puhutaan ton hinta luokan vehkeistä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)