Timi 20.01.2007 18:35:05 | |
---|
Moikka runputtajat.Taas istutaan koneen ääressä ja tutkaillaan tietoa ja taitoa.Olen itse käyttänyt tuota Remon tuotetta,en tiedä pitäiskö hävetä,kohta melkein 20 vuotta.Tai sitten aika kultaa muistot.Käyttääkö joku muukin kyseistä tuotetta vai onko tullut jo jotain uutuuksia? Kylmän viileesti! |
hollmi-5 20.01.2007 18:45:32 | |
---|
Noita taidetaan käyttää yleisesti marssirummuissa, mutta settivirveleissä en ole nähnyt koskaan kevlarkalvoa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Progressor 20.01.2007 18:49:21 | |
---|
Minä luulin, että nuo luotiliivikalvot ovat melko uusi juttu. Mutta niitähän onkin ollut jo noin kauan! (Huom: minulle 20 vuotta on pitkä aika.) Oletko kertaakaan vaihtanut kalvoja sinä aikana? Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Mikko/DE 20.01.2007 18:57:56 | |
---|
Olen kuullut että tolkuttoman reboundinsa takia noi aiheuttaa helposti nivel ja jänneongelmia, tietysti kunnon tekniikka auttaa siihen... |
Epämuusikko 20.01.2007 21:16:00 | |
---|
Joo, ranneongelmista oon itse kans kuullu. Terry Bozzion 80-luvun opetusvideolla (Mapexit ja Colorsound-Paisteita!!!!!!!) on tuollainen virvelissä, soundi on sen mukainen. En juuri diggaa :) Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 |
Timi 21.01.2007 14:58:54 | |
---|
Minä luulin, että nuo luotiliivikalvot ovat melko uusi juttu. Mutta niitähän onkin ollut jo noin kauan! (Huom: minulle 20 vuotta on pitkä aika.) Oletko kertaakaan vaihtanut kalvoja sinä aikana? Sama kalvo snaressa edelleen.Vaatii joskus pienen pesun.Tomien kalvot isossa alkuperäinen alakalvo ja basarin lyöntikalvo vaihdettu kerran.Spedu sai vihdoin ja viimein reijän aikaiseksi.Oli tietysti aikakin kun hommasin Slinkut -74 Kylmän viileesti! |
Timi 21.01.2007 15:05:59 | |
---|
Olen kuullut että tolkuttoman reboundinsa takia noi aiheuttaa helposti nivel ja jänneongelmia, tietysti kunnon tekniikka auttaa siihen... Ei ole ollut käsiongelmia.Eräs nuorehko rumputaiteilija väitti kerran että pidän käsiäni ja kapuloita väärin eli tekniikkani on syvältä sieltä missä aurinko ei paista koska peukaloni on ylöspäin eikä kämmenpuoli alaspäin.No pitäköön omansa. Kylmän viileesti! |
Youni 21.01.2007 16:29:52 | |
---|
Ei ole ollut käsiongelmia.Eräs nuorehko rumputaiteilija väitti kerran että pidän käsiäni ja kapuloita väärin eli tekniikkani on syvältä sieltä missä aurinko ei paista koska peukaloni on ylöspäin eikä kämmenpuoli alaspäin.No pitäköön omansa. Soitat siis "french gripillä", ei se väärin ole. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Kärsänpuolikas 21.01.2007 17:40:34 | |
---|
Ei ole ollut käsiongelmia.Eräs nuorehko rumputaiteilija väitti kerran että pidän käsiäni ja kapuloita väärin eli tekniikkani on syvältä sieltä missä aurinko ei paista koska peukaloni on ylöspäin eikä kämmenpuoli alaspäin.No pitäköön omansa. Luulis että tuolla otteela tulis ranneongelmia oli kalvo mikä tahansa, kosksa ranteen liikerata ei ole luonnollinen, mutta jos olet jo 20 vuotta sillä paahtanut, niin olisivat kai ongelmat jo näkyneet, jos niitä olisi:) korkuinen |
Mikko/DE 23.01.2007 11:51:39 | |
---|
Luulis että tuolla otteela tulis ranneongelmia oli kalvo mikä tahansa, kosksa ranteen liikerata ei ole luonnollinen. Siis toihan on sama liikerata kuin runkatessa? Eikö se just oo rumpalille luonnollisin? |
Youni 23.01.2007 16:43:45 | |
---|
Noniinno...french gripissä ranne ei paljoa liiku juuri siksi että ranteen sivuttaisliike on hidas ja saattaa vahingoittaakin rannetta. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Timi 24.01.2007 12:15:11 | |
---|
Siis toihan on sama liikerata kuin runkatessa? Eikö se just oo rumpalille luonnollisin? Rumpali saa aina naista! Kylmän viileesti! |
Timi 24.01.2007 12:17:05 | |
---|
Noniinno...french gripissä ranne ei paljoa liiku juuri siksi että ranteen sivuttaisliike on hidas ja saattaa vahingoittaakin rannetta. Jep!Sormetkin ovat mukana pelissä.Tekniikkalaji Kylmän viileesti! |
welho 24.01.2007 12:31:49 | |
---|
Rumpali saa aina naista!
Totta! Mulla on tuollainen luotiliivikalvo, mutta eipä ole ollut hetkeen kiinni! Pääasiassa oon käyttänyt silloin kun on halunnut superkireän vireen. Saa ruuvata huoletta niin piukalle kuin pokkaa riittää! www.welhodrum.com |
Timi 24.01.2007 14:13:16 | |
---|
Totta! Mulla on tuollainen luotiliivikalvo, mutta eipä ole ollut hetkeen kiinni! Pääasiassa oon käyttänyt silloin kun on halunnut superkireän vireen. Saa ruuvata huoletta niin piukalle kuin pokkaa riittää! Se on helppo skulaa kun on tiukalla kalvo.Minulla tahtoo olla käytännössä melko löysällä yrittäessäni hakea matalaa,tanakkaa tömäystä. Kylmän viileesti! |
Brother Michael 08.03.2007 00:08:21 | |
---|
En viitsi uutta threadi avata, joten kysyn siis täällä. Milläs tavalla tuollainen kevlarkalvo futaa tavallisessa virvelissä ? Pitkään on tehnyt mieli kokeilla, mutta ei ole aavistustakaan mistä moisia voi hankkia ja mihin hintaan. Jos tällaisella kalvolla saa edes sinnepäin soundia marssivirvelin tiukkaan ja kireään napsuun nähden, niin sitten täytyy hakea kokeiluun. Kaikki kokemukset ja infot tervetulleita. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
Ze Kink 08.03.2007 03:29:05 | |
---|
En viitsi uutta threadi avata, joten kysyn siis täällä. Milläs tavalla tuollainen kevlarkalvo futaa tavallisessa virvelissä ? Pitkään on tehnyt mieli kokeilla, mutta ei ole aavistustakaan mistä moisia voi hankkia ja mihin hintaan. Jos tällaisella kalvolla saa edes sinnepäin soundia marssivirvelin tiukkaan ja kireään napsuun nähden, niin sitten täytyy hakea kokeiluun. Kaikki kokemukset ja infot tervetulleita. Näin hyvin toimii: http://www.youtube.com/watch?v=1TImErpkavshttp://www.youtube.com/watch?v=CW2NYK3fACU Tomas Haake siis ainakin käyttää Kevlar -kalvoa, en tosin tiedä mitä levyillä voi kuulla. Who gare`s... |
Itsellä ollut muutaman vuoden virvelissä Evanssin "Rock Af" - kalvo ja hyvin toimii, joskaan en suositteke jazzareille - tremolo vaatii melkoista tarkkuutta. Ei kyllä anna paljoa anteeksi, mutta sensijaan antaa todella napakkaa pauketta. Huonona puolena tietenkin se, että kalvon hinnalla (kai noin 50 euroa) saa jo halpis virvelin ;) |
Youni 11.03.2007 18:20:06 | |
---|
Jos tällaisella kalvolla saa edes sinnepäin soundia marssivirvelin tiukkaan ja kireään napsuun nähden, niin sitten täytyy hakea kokeiluun. Joskus marssivirvelin "napsu" johtuu lyöntikalvon snarematosta, joka tekee äänestä todella terävän. Tämän maton vuoksi niitä kevlarkalvoja varmaan käytetäänkin, ettei matto syö kalvoa puhki. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |