Ben_D 07.03.2007 10:57:07 | |
---|
Mun Ranissa on kaula läpi rungon -rakenne (neck-thru-body). Mites Ran on skulannut? http://www.myspace.com/fiercemetal |
Laupias Tuoni 07.03.2007 11:59:15 | |
---|
Mites Ran on skulannut? Hyvin on skulannut. Sain kitarani viime heinäkuussa, eikä ainakaan toistaiseksi ole ilmennyt kierokaulaisuutta, törröttäviä nauhanpäitä tai muita täällä kerrottuja ongelmia. |
aptoriar 07.03.2007 21:04:04 | |
---|
Lähetinpä tuossa Ranille meiliä nuista nauhoista. Sanoi että: "I don`t know what is wrong with frets...the ends of them were beveled and dressed." Jatkoi että jos häiritsee minua liikaa niin pitäisi takaisin lähettää ja hän voisi itse asian todeta. Blääh sanon minä. Ei taida olla sen vartomisen arvoista, pitäa itse asia hoitaa. Tähä väliin joku voi suositella soitinkorjaajaa joka tuon tekisi. Oeschille veisin, mutta hänellä on aina hirveät jonot, ma ei jaxa venata enää. This yarded steel sings a deadly song in my grasp! |
Aptoriar, missä päin asut? Jerk. |
aptoriar 07.03.2007 23:45:26 | |
---|
Aptoriar, missä päin asut? Ihan Helsingissä. Ajattelin että tuo Oeschin maininta kertoisi tarpeeksi :) This yarded steel sings a deadly song in my grasp! |
Jake.e 08.03.2007 09:17:02 | |
---|
Ihan Helsingissä. Ajattelin että tuo Oeschin maininta kertoisi tarpeeksi :) Noh mää oon tällänen kivi. Ite asun täällä pohjosessa, mutta sieltä päin en keksi muuta kuin, Ruokangas (Hyvinkää?), Erkki Tolsa (Helsinki). Jerk. |
Trueno 08.03.2007 09:26:24 | |
---|
Tähä väliin joku voi suositella soitinkorjaajaa joka tuon tekisi. Oeschille veisin, mutta hänellä on aina hirveät jonot, ma ei jaxa venata enää. Sound trade:n Petri Kallio Sipoo/Kerava-akselilla teki ainakin vuosi sitten nopeasti ja halvalla huoltoa. "Sun ongelma on se että sä oot liikaa sä. Olisit ennemmin oma ittes." |
Hammermul 08.03.2007 10:44:22 | |
---|
Lähetinpä tuossa Ranille meiliä nuista nauhoista. Sanoi että: "I don`t know what is wrong with frets...the ends of them were beveled and dressed." Jatkoi että jos häiritsee minua liikaa niin pitäisi takaisin lähettää ja hän voisi itse asian todeta. Blääh sanon minä. Ei taida olla sen vartomisen arvoista, pitäa itse asia hoitaa. Voithan mä lähettää sinne Ranille esim. kuvia niistä nauhoista. En sitten tiedä suostuuko ne mitään korvaamaan ilman, että lähetät kitaran takaisin, mutta aina voi toivoa. Ainakin toteavat asian kun näkevät kuvat. Bombing for peace is like fucking for virginity. |
Laupias Tuoni 08.03.2007 14:20:57 | |
---|
Voithan mä lähettää sinne Ranille esim. kuvia niistä nauhoista. En sitten tiedä suostuuko ne mitään korvaamaan ilman, että lähetät kitaran takaisin, mutta aina voi toivoa. Ainakin toteavat asian kun näkevät kuvat. Ei varmaan suostu. Vakiovastaus on se, että kitara pitää lähettää Ranille takaisin. Rahallista kompensaatiota on turha odottaa, jos kitaraa täällä huollattaa. |
J_Mantyla 08.03.2007 14:22:02 | |
---|
Noh mää oon tällänen kivi. Ite asun täällä pohjosessa, mutta sieltä päin en keksi muuta kuin, Ruokangas (Hyvinkää?), Erkki Tolsa (Helsinki). Harri Kauppila / Kitarafaktori Tampereella ... jaanytvai ? |
Ben_D 08.03.2007 23:30:15 | |
---|
http://www.myspace.com/fiercemetal |
-mr.crowley- 08.03.2007 23:43:04 | |
---|
mitä tarkottaa scalloped frets |
Ben_D 08.03.2007 23:44:39 (muokattu 08.03.2007 23:46:56) | |
---|
http://www.myspace.com/fiercemetal |
PLing 08.03.2007 23:51:26 (muokattu 08.03.2007 23:52:08) | |
---|
mitä tarkottaa scalloped frets Nauhojen välit ovat koverretut kuperiksi. e: Minuutteja myöhässä, ei saisi unohtua lukemaan tuosta custom RR:stä. ;) Doh, nakki. |
-mr.crowley- 09.03.2007 00:00:58 | |
---|
|
Ben_D 09.03.2007 00:01:51 | |
---|
miten ne vaikuttaa soittoon Bendaaminen kait helpompaa tai jotain...näin olen isoilta pojilta kuullut. http://www.myspace.com/fiercemetal |
Ze Kink 09.03.2007 00:09:55 | |
---|
Bendaaminen kait helpompaa tai jotain...näin olen isoilta pojilta kuullut. Joo, samoin vibrato ja hammeronit yms. ja muutenkin noilla on "helpompi" soittaa, eli siis vaivattomampi. Tosi kevyellä tatsilla saa puhtaan soinnin jne. tosin sitten taas kovakouraisille blueskitaristeille tulee noiden kanssa ongelmia, koska jos painaa liikaa niin vire heittää. Nuo kai myös soi hieman paremmin, ainakin Steve Vain ekoissa Jemeissä nuo koverrukset oli sen takia, että 21-24 nauhat ei meinanneet soida kunnolla kaulaliitoksen takia, joten ne koverrettiin. Who gare`s... |
aptoriar 09.03.2007 00:14:22 | |
---|
Joo, samoin vibrato ja hammeronit yms. ja muutenkin noilla on "helpompi" soittaa, eli siis vaivattomampi. Tosi kevyellä tatsilla saa puhtaan soinnin jne. tosin sitten taas kovakouraisille blueskitaristeille tulee noiden kanssa ongelmia, koska jos painaa liikaa niin vire heittää. Eli periaatteessa jumbo-nauhat ajavat saman asian? This yarded steel sings a deadly song in my grasp! |
Werihukka 09.03.2007 00:16:11 (muokattu 09.03.2007 00:18:00) | |
---|
Eli periaatteessa jumbo-nauhat ajavat saman asian? Extra Jumbot ehkä vähän sinnepäin, mutta koverretussa on enemmän "matkaa" sinne otelautaan sormella painaessa ja vire heittelee vielä helpommin. edit: Sitten se on vielä soundikysymyskin. Nimittäin koverretulla otelaudalla kieli ei ota niinkään kiinni siihen otelautaan, vaan pelkästään nauhoihin ja antaa vähän kirkkaamman soundin siihen. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Ze Kink 09.03.2007 00:19:42 (muokattu 09.03.2007 00:21:41) | |
---|
Eli periaatteessa jumbo-nauhat ajavat saman asian? Melkeinpä, mutta ei ihan. Koverruksissa on kuitenkin eri tatsi, koska otelauta ei missään vaiheessa kosketa sormiin. edit: Sitten se on vielä soundikysymyskin. Nimittäin koverretulla otelaudalla kieli ei ota niinkään kiinni siihen otelautaan, vaan pelkästään nauhoihin ja antaa vähän kirkkaamman soundin siihen. Otelauta ei siis "syö" sitä kielen saundia, vaan saundi kulkee nauhan kautta otelautaan. Tai en minä tiedä, näin luulisin. Hieman kovempaa akustista sointia olin kyllä havaitsevinani ynkkästratossa verrattuna normistratoihin. Who gare`s... |