Aihe: Pedaali soundin vaihtoon
1
pseydonymous
02.03.2007 00:50:36
Tarvitsisin pedaalin, jolla pystyisi vaihtamaan syntikalla soundia. Millä nimellä tällainen pedaali kulkee? Suosituksia merkkien suhteen? Paljonko suurin piirtein tästä saa pulittaa? Ja miten homma muuten toimii, mihin reikään piuha pitäisi syntikassa työntää yms.?

Syntikka, johon pedaalia kaipaan on Korg N364. Riittää, kun pedaalilla pystyy vaihtamaan seuraavaan/edelliseen soundiin.
Haipuma
02.03.2007 11:17:14
Tohon hommaan saa kaikenmaailman MIDI-polkimia, mutta yksinkertaisimmin asian tekee esim. tavallinen sustainpedaali. Kiipparin takaa pitäisi löytyä jonkisortin paikat liitettäville pedaaleille/polkimille, ja jostain menujen takaa sitten valitsee miten tahtoo noiden liitäntöjen toimivan.

Jos haluat sellaisen polkimen millä vaihdetaan soundia seuraavaan ja takaisin, niin kannattaa katsella esim. tällaisia:

http://www.thomann.de/fi/boss_fs6.htm

Korjatkaa joku jos tuo pedaali ei käy tähän hommaan, mutta nopeasti katsottuna tolla vois toimia.
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
Ile-
02.03.2007 23:46:53
Korgissa pedaalille saa asetettua vain yhden toiminnon, joten tuo ei tietääkseni käy tai vähintäänkin toinen poljin on hyödytön. Odotan vieläkin Korgiin jotain livemoodia, jolloin saundia voi vaihtaa vaikka koskemalla näyttöön tai jotain...
-Demoni on valmis.
Black_Adder
03.03.2007 09:41:40
Odotan vieläkin Korgiin jotain livemoodia, jolloin saundia voi vaihtaa vaikka koskemalla näyttöön tai jotain...

Täh? Tollee näyttöä lääppimällä mä oon aina reeneissä soundit vaihtanu omasta korgista!:o
Putosin kellarista vinttiin, polveen meni roska ja silmään tuli haava.
Synastikki
04.03.2007 09:53:39

Itsellä Boss FS-5U jota käytän program up-toimintoon eli yksi saundi eteenpäin... pitäisi toimia myös tuossa Korg N364:ssa kun itsellä Triton Classic...

Kyllä ainakin Tritonin näytölle saa esim. category -näkymän auki josta voi valita saundeja ja selata yksi kerrallaan eteenpäin ylänuolella... Joten jos laittaa käytetyt saundit oikeaan järjestykseen tiettyyn categoryyn niitä voi vaihtaa ylänuolella samalla tavoin kuin käyttäisi footswitchiä :P Itse käytän myös Korgin 10's Hold toimintoa varsinkin treeneissä kun ei ole vielä tultu ohjelmoitua kaikkia saundeja niin että niitä voisi footswitchillä paukutella menemään...
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
keyboardplayer
04.03.2007 19:05:19

Ja niitä saundeja voi valita sieltä kosketusnäytöltä jos täytyy hyppiä useemman saundin yli. Kunhan on saundit samassa kategoriassa.
piiska2
07.03.2007 15:40:41
Itse olen unohtanut omassa Yamahassani pedaalin ja järjestellyt Performance -puolta (Korgissa kai Combi). Olen poistanut turhia "saksofoni-rhodes splittejä" ym. roskaoundeja. Kopioin Perfomance soundeja paikasta toiseen niin, että vapaita tyhjiä paikkoja jää peräkkäin. Itselläni on esim. muistipaikassa A1-A16 keikkakohtaiset soundit. Suurin osa ei ole edes multisoundeja. Alkuperäiset soundit säilyvät koskemattomina ja soundia voi transponoida ja muokata mieleisekseen. Synassa ei tarvitse olla edes muistikorttia. Mielestäni soundinvaihto on nopeaa eikä tartte pelätä, että polkaisee vahingossa useamman kerran. Splitit olen tehnyt usein niin, ettäesin säkeistön mattosoundi on toinen ja kertosäkeen soolosoundi toinen. Säästyy nappien painallukselta.
Hianomies
07.03.2007 16:33:38
Olen poistanut turhia "saksofoni-rhodes splittejä" ym. roskaoundeja

Samaa mieltä. Turha Rhodes moisista spliteistä pois.
BobHope
07.03.2007 19:26:26

Mulla tässä on esimerkiksi semmoinen juttu, ettei aina kerkiä kädellä räimimään näyttöä/ylänuolta/inc-nappulaa. Molemmat kädet kun on varattu niin foot switch olisi varmaan paras vaihtoehto. Tai sitten lopettaa vaan liian vaikean musan soittamisen.
>>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>>
JPQ
07.03.2007 19:32:05

Samaa mieltä. Turha Rhodes moisista spliteistä pois.

Kyllä ne saksofonit jopa aidot musta aika tympeitä olis edes wurlizer ja säkkipilli,tai koto ja huuliharppu,tai hieman epävireinen (ylittää sen tason joka haittaa) sähköbasso,ja pirunviulusektio splitit ne vasta turhia on.
ps. "huumoria" pistin kun vähän tympii.
_mane
07.03.2007 23:36:34

http://www.thomann.de/fi/behringer_fcb_1010.htm

Siinä ihmisten jaloille töitä, kyllä soundit vaihtuu ja vielä saa leikkiä ohessa parilla pedaalilla. Kaikki ohjelmoitavissa, hail MIDI!
Tempo on vain nopeuden muoto.
piiska2
09.03.2007 10:45:08
http://www.thomann.de/fi/behringer_fcb_1010.htm

Siinä ihmisten jaloille töitä, kyllä soundit vaihtuu ja vielä saa leikkiä ohessa parilla pedaalilla. Kaikki ohjelmoitavissa, hail MIDI!

Saako noilla pedaaleilla säädettyä CC käskyjä? (Esim Filter Cutoff tai resonance)
mhh
13.03.2007 20:07:57
Olisko kellään muuten tietoa, pedaaleista puheen ollen, että minkämerkkiset pedaalit menis rolandin vk-7n volumepedaaleiksi? (ja kannattaisko olla sit vielä leslien kierrosnopeuden säätöön oma pedaali?)
Mun volapedaali levis viime keikalle ja on vähän heikkoa ton korvaavan löytämisessä, kun ennestäänki oli joku käytetty roina siinä..
Hyvä voittaa pahan 6-0
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)