Tropex 07.02.2007 14:20:12 | |
---|
Olen hankkimassa keikkapianoa hintaluokaltaan siihen tonnin pintaan. Itse olen ajatellut yamahan p140 tai kawain mp 4:sta. Haluaisin koskettimistolta lähinnä jämäkkää pianomaista kosketusta ja laadukasta saundivalikoimaa. |
baron 07.02.2007 14:24:51 | |
---|
Olen hankkimassa keikkapianoa hintaluokaltaan siihen tonnin pintaan. Itse olen ajatellut yamahan p140 tai kawain mp 4:sta. Haluaisin koskettimistolta lähinnä jämäkkää pianomaista kosketusta ja laadukasta saundivalikoimaa. Sen verran P140:stä, että omat kaiuttimet keikkapianossa on vain turhana painolastina. COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
moder 07.02.2007 19:02:39 | |
---|
|
Darsu 09.02.2007 17:06:46 (muokattu 09.02.2007 17:08:34) | |
---|
Olen samahkossa veneessä alkuperäisen postaajan kanssa - etsimässä stagepianoa hintaluokkaan 1200€. - Dynaamisesti samplatun kuuloinen piano - Valinnanvaraa/muokattavuutta pianosoundin äänensävyssä, edes vähän - MIDI-kontrollitoiminnallisuus on bonusta, joskaan ei välttämätöntä - Kaiuttimille, säestystoiminnoille, kattaville GM-äänipankeille ym. olohuonefeatureille ei ole käyttöä Kävin juuri Hellaksessa kokeilemassa läsnäolleet läpi. Roland FP-2, joka oli ollut ykkösehdokas netistä lukemieni juttujen perusteella, ei maistunutkaan: hieman rimpula tatsi ei täysin tyydyttänyt, ja pianosoundi oli lievästi... sanotaanko että Mellotron-henkinen: kaikilla velocityillä tuntui tulevan sama soundi (toki eri volyymillä ;)). Kawai MP4 oli oikein miellyttävän oloinen, mutta vähän yli hintakaton ellei sitten T-kauppaan mene, ja sitä yritän vielä välttää. Tiedetäänkö täällä kertoa mitään empiiristä Kawain nelosmallien väitetystä polyfoniabugista? Roland RD-300 ei ollut Hellaksessa paikalla, tulee kuulemma "lähiaikoina" 1250€ hintalapulla. Onko totta, että RD-300:ssa on sama koskettimisto kuin FP-2:ssa? Entä pianosoundi? Pääseekö pk-seudulla missään juuri tällä hetkellä testaamaan paperilla oivalliselta näyttävää Yamahan CP33:a? F:ssä ei ollut. Kotimaisen Power-Soundin hinta on 1200€ miinus hillinki; onko tuo luotettava kauppa? Minkä näistä viimeksimainituista (MP4, CP33, RD300) itse valitsisitte ja millä perusteella? |
Tropex 09.02.2007 21:07:41 | |
---|
Myydäänkö noita Kawain keikkapianoja Tampereella? |
Sir Henri 09.02.2007 21:10:44 (muokattu 09.02.2007 21:13:00) | |
---|
Noh mulla on tuo Rolandin 300sx ja mun mielestä noi koskettimet on jotenkin "löysän" oloiset. En ole muilla digipianoilla soitellut joten en voi verrata mutta tuntuu aivan siltä, että ne voisi hyvinkin mennä epäkuntoon keikalla rokkia täysillä soitettaessa. Muuten ei ole pahaa sanottavaa, ainoastaan harmittaa Yamahaan verrattuna se, kun tässä ei saa tallennettua soittoa. Kotikäytössä se olisi oiva ominaisuus. Monipuolisuutta löytyy, kaikenlaisia pörinöitä lähtee. Urkusoundit ovat aivan turhia, mutta sähköpianot ovat (kuulemma) ihan kohtuullisia. (En ole juuri aitoja kuullut). Edit: niin sitä vaan, että jos kokeilet jossain liikkeessä tuota kolmesatasta, niin ota pianosoundi nro 2 käyttöön, se ykkönen (eli perus) on ihan naurettava. "En halua armoa, haluan pullaa". - Wagner |
Tropex 09.02.2007 21:23:33 | |
---|
Itse olen lähinnä kiinnostunut tuosta mp 4:sta. Tietysti tallennustoimintokin olisi hauska, jos tulee mieleen joku mukava melodia, mutta tuossa kun on toi usb-kytkentä, että sillä voi tallentaa tietokoneelle. |
Darsu 09.02.2007 21:34:29 | |
---|
MP4:n sisarmallissa ES4:ssähän on tallennusmahdollisuus... Tampereesta en osaa sanoa mitään. |
moder 10.02.2007 15:30:05 | |
---|
Noh mulla on tuo Rolandin 300sx ja mun mielestä noi koskettimet on jotenkin "löysän" oloiset. En ole muilla digipianoilla soitellut joten en voi verrata mutta tuntuu aivan siltä, että ne voisi hyvinkin mennä epäkuntoon keikalla rokkia täysillä soitettaessa. Muuten ei ole pahaa sanottavaa, ainoastaan harmittaa Yamahaan verrattuna se, kun tässä ei saa tallennettua soittoa. Kotikäytössä se olisi oiva ominaisuus. Monipuolisuutta löytyy, kaikenlaisia pörinöitä lähtee. Urkusoundit ovat aivan turhia, mutta sähköpianot ovat (kuulemma) ihan kohtuullisia. (En ole juuri aitoja kuullut). Edit: niin sitä vaan, että jos kokeilet jossain liikkeessä tuota kolmesatasta, niin ota pianosoundi nro 2 käyttöön, se ykkönen (eli perus) on ihan naurettava. Koskettimet on tosiaan "löysät" verrattuna esim. rolandin 700:een. Siksi löysät, koska 300:sesta on tehty mahdollisimman kevyt roudattava , ja koskettimisto on painavin osa. Mutta kyllä se kestävä on. Noiden pianosoundien eroista... nro. 2 on sopiva pop/rock meininkiin, etenkin bändin kanssa soitettaessa. Ykkössoundi on sitten enempi klassiseen sopiva, hieno soundi, mutta vaatii kunnon kaiuttimet (itsellä studiomonitorit).. jonkun ikivanhan PA:n tai halpiskuulokkeiden läpi se kuulostaa hirveältä. |
Tropex 10.02.2007 17:35:27 | |
---|
Kävin itse Tammerpianossa kokeilemassa tota p140 ja hyvältä tuntui, sekä kosketus että saundit. |
Mertsi 11.02.2007 19:55:49 (muokattu 11.02.2007 20:00:23) | |
---|
Mulla on ollut RD-300SX puolitoista vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Tuntuma voi tuntua löysältä ainakin aluksi, mutta ite olen siihen tottunut ja tykästynyt. Koskettimisto on kestänyt mulla mainiosti kovasta tyylistäni huolimatta. Pianot on ok, vaikka kärsivätkin sustainin puutteesta. Mä olen taas juuri tykännyt siitä nro.1 pianosta, sellanen lempeä ja hellä. Mulla ajanut asiansa kiitettävästi ja ostaisin uuden jos toi tempautuisi johonkin. Suosittelen lämpimästi. Tietty 700sx on jo ihan eri luokkaa, mutta niin on myös hintakin. Itse en nähnyt tarvetta parempaan, kun löytyy Trinity, mistä sitten vetää sen muun osaston. Plussana myös kokoisekseen kätevä roudauspaino. Kiittää pitää!
Ps.150
kalamies#21 >-)))> |
Tiedetäänkö täällä kertoa mitään empiiristä Kawain nelosmallien väitetystä polyfoniabugista? Olen hankkimassa keikkapianoa ja ykkösvaihtoehtona on ollut kawai mp4, mutta nyt pisti hieman miettimään. Onko jollain tietoa millanen polyfoniapugi on oikeen kyseessä?? Että kannattaakohan ihan suoraan hylätä toi kawai ja ostaa jammun cp33. Melko harmittavaa jos tollasta polyfoniapugia esiintyy kun muuten olisi niin pätevän oloinen vehje. Putosin kellarista vinttiin, polveen meni roska ja silmään tuli haava. |
Darsu 07.03.2007 18:16:43 | |
---|
[Instruments are like James Bond. Crazy Karlheinz is after you, the automobile goes "krchh!" Instruments are like that, they get you out of situations which you should not be in.] -Morton Feldman |