Aihe: Ammattilaisten neuvoa
1
PaavoMik
06.03.2007 11:08:21
Joo, elikkä olen tuohon nykyiseen bassooni vähän tyytymätön, ei sillä voi soittaa paljoa erilaista musaa kun on sen verran yksinkertainen.. Eli ajattelin että olisko tuommoinen Warwick Rockbass Corvette minkäänlainen? hintaluokkaa taitaa olla siinä uutena joku 450€-500€? Miten on? Kannattaako? Ei? Juu?

Kiitosta vaan :D
Karlsson
06.03.2007 11:09:56
Mikähän sun nykyinen basso on?
"Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta
Rocco_Longfella
06.03.2007 11:25:41
Kyllä sillä voi, ruuvailet vain tarpeeksi bassoa ja vahvistinta ja reenaat eri musiikkityylejä.

Minulla on tuollainen rockbass ja on ainakin minusta hyvä peli. Tosin en kyllä kamoista mitään tiedä. Kaikinpuolin helppo soittaa ja saundi miellyttää korvaa.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. Bella Italia #21
Jorbagha
06.03.2007 12:03:19
Hyvät kamat innostavat soittamaan enemmän ja paremmin. Aika monesta soittimesta saa irti enemmän kun säädöt ruuvaa kuntoon ammattiotteella. Sitten on tietysti olemassa aivan onnettomia ritsoja joista hyvää soundia ja soittotatsia ei vaan löydy. Omaa soittourani alkuvaihetta moiset paskalapiot jarruttivat kovinkin. Mutta ai että sitä juhlaa kun pääsi vetämään kunnon beisillä vuosien tuskailun jälkeen, silloin ymmärsin miksi Mika Myllylä treenasi hiihtämällä suossa.

Eli:

Huonolla bassolla treenaaminen voi jossain määrin olla hyödyksikin mutta pahimmillaan epämotivoivaa ja vaikeaa. Kannattaa kokeilla monia eri bassoja kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Soundipuoli onkin sitten makuasia, täältä tuskin löydät hirveästi apua sen pulman ratkaisuun.
Oonpa aika körny.
Kallekorvola
06.03.2007 13:05:12
näinhän se menee, että monesti säädöt erottavat paskat soittimet hyvistä... sanoisin että anna soittimellesi vielä mahdollisuus, ja säädätä se jollain osaavalla. kokeile uudestaan, ja jos ei vieläkään toimi, ala suunnitella vaihtamista...

ponkkolaalapiu
janne h
06.03.2007 21:49:28

näinhän se menee, että monesti säädöt erottavat paskat soittimet hyvistä... sanoisin että anna soittimellesi vielä mahdollisuus, ja säädätä se jollain osaavalla. kokeile uudestaan, ja jos ei vieläkään toimi, ala suunnitella vaihtamista...

Ja sen mä oon tossa huomannu että vahvistin ja jopa kielet vaikuttaa ihan älyttömästi soundiin, että jos se basso sopii sun käteen ja on hyvä soittaa, niin kokeile erilaisia kieliä ja kokeile sitä eri vahvarilla. Tosin senkin huomasin puol vuotta sitte että ku vaihoin sellaseen bassoon mikä on parempi käteen ni tuli ihan älytön halu soittaa, sillä varjopuolella tietty et vie kiinnostusta opiskelusta:)
Washburn XB-400 & Epiphone Gipson
ötzi
06.03.2007 22:58:01
Minulla on tuollainen rockbass ja on ainakin minusta hyvä peli. Tosin en kyllä kamoista mitään tiedä. Kaikinpuolin helppo soittaa ja saundi miellyttää korvaa.

Hyvä että kelpaa, minulle ei soundimaailma oikeen ollu kohdallaan mutta soitettavuus oli parhautta.
Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä
okabass
07.03.2007 00:21:01 (muokattu 07.03.2007 00:25:17)
Joo, elikkä olen tuohon nykyiseen bassooni vähän tyytymätön, ei sillä voi soittaa paljoa erilaista musaa kun on sen verran yksinkertainen.. Eli ajattelin että olisko tuommoinen Warwick Rockbass Corvette minkäänlainen? hintaluokkaa taitaa olla siinä uutena joku 450€-500€? Miten on? Kannattaako? Ei? Juu?

Kiitosta vaan :D

MOI
Ei minusta.
Missä musassa perus Jazz Bass tai Precision -tyyppinen peli ei toimi? Noissa tyypeissä et mene vikaan. Ehkä myöhemmin, kun tiedät mitä haluat, kannattaa hankkia joku/joitain spesiaalibassoja.
Basson hyvä trimmaus on olennaisia asioita. Heikompikin soitin toimii ok kun se on säädetty oikein.
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
M.i.k.key
07.03.2007 03:43:24
On kyllä vallalla hiukan kummallinen asenne noiden kielien tärkeyden suhteen. Mun mielestä ei tarvitsisi sanoa, että "jopa kielet vaikuttaa älyttömästi", onhan se itsestään selvää, nehän siine loppujen lopuksi kuitenkin soivat.

Aika moni mun "luottobasisti" soittaa presaria hiotuilla kielillä... siinä ei warwick-tyypeillä ole mitään saumaa. Eli oli soitin mkä vaan niin ne jutut ja "soundi on sormissa" vaikuttaa kuitenkin loppupeleissä eniten!
möllisty
janne h
07.03.2007 13:12:39 (muokattu 07.03.2007 14:51:08)

On kyllä vallalla hiukan kummallinen asenne noiden kielien tärkeyden suhteen. Mun mielestä ei tarvitsisi sanoa, että "jopa kielet vaikuttaa älyttömästi", onhan se itsestään selvää, nehän siine loppujen lopuksi kuitenkin soivat.

No mulle se vaikutus selvis 10 vuoden soiton jälkeen kuitenki vasta kun tilasin vahingossa väärät kielet. Soitellu samanlaisilla hyviks havaituilla vaa aina ja ei oo vaa muita tullu ennen kokeiltua. Ite oon tuijotellu aikasemmin lähinnä vaan kielten paksuuksia. Tarvii nyt ruveta enemmänki testailee muita.
Washburn XB-400 & Epiphone Gipson
kartmaan
07.03.2007 16:28:06
Hyvä että kelpaa, minulle ei soundimaailma oikeen ollu kohdallaan mutta soitettavuus oli parhautta.

Soundihan on aika kliini tosiaan. Omasta alkaa tulla nyt pehmeätä soundiakin, kun kielet lilluvat paskassa. :) Tosin yläpään kirkkaus on tiessään
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)