Aihe: American Idol 2007
1 2 3 4 5 6 7 8
Johnny Buzz
05.03.2007 09:32:23

Kyllähän tyttöjen taso oli ihan eri luokkaa kuin kundien. Kaikki tummat mimmit veti ihan helvetin hyvin. Etenkin Lakisha veti ihan törkeen hyvin. Samoin koko setin aloittanut mimmi, jolla oli kunnon heittäytymistä esiintymisessä. Kyllä nämä on niin eri tasolla kuin Suomen idoli ehdokkaat että ei mitään rajaa.

Noista biisivalinnoista on mun mielestä turha kitistä, kun tuo Amerikan markkina on pikkasen erilainen kuin täällä Suomessa. Siellä r&b, soul jne. myy. Kyllä tuossa kuitenkin huomas, että balladeja ei kannata vetää, sillä kaikki vähänkin nopeammat biisit toimi huomattavasti paremmin.

Kyllä mä tosta American Idolista tykkään niin paljon enemmän kuin suomalaisesta versiosta. Tuomareiltakin tulee asiantuntevaa kommenttia, vaikkakin Simon vetää välillä överiks. Toisaalta se on sen rooli, joten ihan ok.
Soulstab live 17.3.2007 @ Korjaamo, Helsinki w/ 22Pistepirkko, Clifton Sextet.
www.soulstab.com
Magic Bullet
05.03.2007 09:32:59
Eihän nää vielä finaaleita ole.. vai?
Juzzu
05.03.2007 09:39:27
Noista biisivalinnoista on mun mielestä turha kitistä, kun tuo Amerikan markkina on pikkasen erilainen kuin täällä Suomessa.

Ei kai? Sou? Voin mä silti kitistä täällä siitä ettei ne piisit viihdytä tai kiihdytä mua yhtään. Eiks jeah! :o)
Notefix
05.03.2007 10:46:38

Noista biisivalinnoista on mun mielestä turha kitistä, kun tuo Amerikan markkina on pikkasen erilainen kuin täällä Suomessa. Siellä r&b, soul jne. myy.

Mun mielestä just hyviä biisejä vetivät. Tosiaan tuntuu että tuossa hetken huumassa nopeilla biiseillä saa paremmin tulosta. Tosi-elämässä homma on vähän kinkkisempi.

Diggaan tuosta jenkki-idolista paljon enemmän kuin kotimaisesta. Taso on helvetin paljon parempi, ja taustabändi on mahtava.
"Layers of layers of shit!" JCM: Sä oot pelottava näky!"
M.i.k.key
05.03.2007 11:38:52
Mun mielestä just hyviä biisejä vetivät. Tosiaan tuntuu että tuossa hetken huumassa nopeilla biiseillä saa paremmin tulosta. Tosi-elämässä homma on vähän kinkkisempi.

Diggaan tuosta jenkki-idolista paljon enemmän kuin kotimaisesta. Taso on helvetin paljon parempi, ja taustabändi on mahtava.

Joo, kova on taso laulajissa.
Tuo bändi on tosi hyvä mutta jotkut tietyt stailit toimii kummallisen huonosti. Tuommoinen perus 8-biittirock on kompastuskivi, samoin jotkut kitarasoundit on ollut huonoja, olkoonkin Paul Jackson Jr! Eli kiva kuulla että ei noi ameriikan kovimmat jäbätkään ihan kaikesta selviä.
möllisty
Notefix
05.03.2007 12:08:53 (muokattu 05.03.2007 12:10:32)

Joo, kova on taso laulajissa.
Tuo bändi on tosi hyvä mutta jotkut tietyt stailit toimii kummallisen huonosti. Tuommoinen perus 8-biittirock on kompastuskivi, samoin jotkut kitarasoundit on ollut huonoja, olkoonkin Paul Jackson Jr! Eli kiva kuulla että ei noi ameriikan kovimmat jäbätkään ihan kaikesta selviä.

Aijaa, mä taas kuuntelin lauantaina ja diggailin just Paulin kitarointia, joka oli aivan käsittämättömän hyvää. Siis siillon ku se soittaa puhtaalla. Koko euroopassa ei ole ketään joka pääsis edes lähelle. No, ihmiset kuulee eri asioita.
"Layers of layers of shit!" JCM: Sä oot pelottava näky!"
M.i.k.key
05.03.2007 12:54:31
No, ihmiset kuulee eri asioita.

Se tässä hommassa onkin hienoa!
möllisty
oulukyllosa
05.03.2007 22:49:47

Juu, ei tunnu Suomen Idols miltään kun tuota jenkkiversiota alkoi seuraamaan.

Naisissa on niin kovia laulajia, että liekö Suomessa ammattilaispiireissäkään ketään, joka pääsee edes lähelle.Tosin nuo jenkithän on protasoa jo silloin kun mennään karsintoihin.
- play some skynyrd, man -
M.i.k.key
05.03.2007 23:11:46 (muokattu 05.03.2007 23:12:41)
Naisissa on niin kovia laulajia, että liekö Suomessa ammattilaispiireissäkään ketään, joka pääsee edes lähelle.Tosin nuo jenkithän on protasoa jo silloin kun mennään karsintoihin.

On niitä onneksi muutama, nimiä mainitsematta. Enemmänkin voisi olla, aika isot tyylierot vaan tässä meidän maan scenessä...
möllisty
aarghto
05.03.2007 23:48:39

On niitä onneksi muutama, nimiä mainitsematta. Enemmänkin voisi olla, aika isot tyylierot vaan tässä meidän maan scenessä...

Niillä oli jo yhdessä koelauluerässä enemmän osanottajia kuin koko suomessa yhteensä. Ei mikään ihmekään että kaikkien niiden seasta löytyy helmiäkin. Muutenkin, tuntuu olevan vähän eri tasoinen meininki siellä, Suomessa kun eivät ammattilaulajat kehtaa osallistua idolsiin. Ainakin näin luulisin.
juksasin
Tupuna
06.03.2007 00:18:30 (muokattu 06.03.2007 14:16:06)
Chris "I wanna make David Hasselhoff cry" Sligh ja tämä hieno beatboxaaja Blake Lewis ovat suosikkejani. En malttanut olla katsomatta etukäteen Youtubesta heidän seuraavia esiintymisiään. Blaken beatboxaus Virtual Insanityssa oli tosi siisti!
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! Musiikkiaiheinen blogini: http://tupuna.blogs.fi
Bardi
06.03.2007 13:36:07
Melinda Doolittle ja Lakisha Jones ovat upeita lahjakkuuksia. Etenkin Doolittle on aivan valmis laulaja, jolla on lisäksi mukavasti asenne kohdallaan.

Amerikan versiossa on se iso ero Suomen Idolsiin, että Amerikan versiossa ei ammattilaistuomari kehu laulajaa, vaikka tämä ei pysy ollenkaan nuotissa. Suomessa on tänä vuonna näin Anna Abreaun kohdalla. Tyttö ilmeisesti halutaan viedä väkisin Top3:een, vaikka ei pysty laulamaan edes yhtä fraasia ilman kamalaa epävireyttä.
lethus1
10.03.2007 19:48:26
En näköjään osaa googlettaa kunnolla kun en löydä tietoa ketä soittaa Ämerican Idol - BÄNDISSÄ. Help ?
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
aikavaikea
10.03.2007 19:51:33
Hyvinhän nuo pojat taas laulaa. Mutta on ne niin tolkuttoman tylsiä ja persoonattomia ettei mitään rajaa. "Valitsepas nyt näistä Saarioisten lihapullista se paras, ole hyvä."
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Sandy
11.03.2007 13:51:55
Kyllä tää American Idol on niin kiinnostavaa ja hyvää viihdettä, ettei viitti edes verrata Suomen vastineeseen, joka sekin omalla tavallaan on ihan kiinnostava. Ne mustat naiset on vaan niin kovia, ihan uskomattomia suorituksia niiltä. En osais päättää kuka niistä on paras, Lakisha, Jordin, Sabrina, Melinda ja se yks lyhyttukkanen, jonka nimeä en muista. Ihan huikeita laulajia kaikki. Ja bändi kuulostaa niin hyvältä! Sehän on ihan hunajaa korville. Oon käyny kurkkimassa etukäteen näitä vetoja rickey.org-sivuilta, mistä löytyy aika paljon muutakin mielenkiintoista. Tsekatkaa.
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
jazzmies
11.03.2007 22:49:40
"Valitsepas nyt näistä Saarioisten lihapullista se paras, ole hyvä."

Kuukauden paras vertaus, plussaa tuli!
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
Eddy
11.03.2007 23:12:11
Hyviä laulajia ja hyvä bändi, mutta vähän meinaa kyllä häiritä noi synatorvet/viulut.
Koskettelen soittimia...
oulukyllosa
11.03.2007 23:33:29

Se Doolittle on jotenkin upea persoona.Sekoitus jotain nuorta Tina Turneria ja jotain muuta.Tosin alkoi jo näyttää että ujous ja vaatimattomuus on sen luokan tavaramerkki, että sitä pitää jo hieman näytellä
- play some skynyrd, man -
Flash
12.03.2007 09:09:16

Tuomareiltakin tulee asiantuntevaa kommenttia, vaikkakin Simon vetää välillä överiks. Toisaalta se on sen rooli, joten ihan ok.

Olis hauska saada Simon tai Randy Suomen Idolsiin vierailevaksi tuomariksi yhden jakson ajaksi... :)

Asiasta toiseen: Mitä tapahtui sille World Idol kisalle? Onko sitä järjestetty kuin sen yhden kerran? Liekkö syynä se, että voitto menikin Norjaan (muistaakseni)...
Live Music Is Better!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)