fox 05.03.2007 16:31:18 | |
---|
No ny tuli mailia, että se skitta on pian valmis...mitkä ne nauhojen päät on englanniks? Fret jotain? Fret ends.. Siis ne jotka törröttää vaikkei sais.. |
Ben_D 05.03.2007 16:33:29 | |
---|
Fret ends.. Siis ne jotka törröttää vaikkei sais.. Just ne :) Varmistan hyvissä ajoin ennen viimeistelyä, että eivät törrötä mun skitassa. http://www.myspace.com/fiercemetal |
flattopguitar 05.03.2007 16:42:11 (muokattu 05.03.2007 16:42:48) | |
---|
Jos otelauta on tehty tuoreesta puutavarasta ja nauhat lyöty aivan sen reunaan kiinni, niin pelkkä kuljetuksen aikana tapahtuva kuivuminen voi saada nauhat törröttämään otelaudan sivuilta ulos. Suomessa on kuitenkin äärimmäisen kuivailma näin talvisin. Periaatteessa voi olla mahdollista, että jos tehtaalla jotenkin kontrolloivat rakennusympäristön kosteutta, että siellä kitara on ollut kunnossa, mutta ostajalle kitara saapuu nauhan päät törröttäen. Kyse on kuitenkin pohjimmiltaan siitä, että puutavara on hyvin tuoretta. Toivotaan ettei muita ongelmia synny tehtaan kitaroiden kanssa. Voimakas tuotteiden kysyntä on niiden asiakkaiden kannalta paha juttu, jotka ovat vasta jonossa, koska on inhimillistä, että silloin taotaan kun rauta on kuuma. |
Jormaz 05.03.2007 17:16:44 | |
---|
Luulis ettei kuitenkaan noin nopeasti alkaisi törröttämään, kuitenkin otelauta varmaan öljytään ihan lopuksi? |
oiva tumpeloinen 05.03.2007 18:09:15 | |
---|
Luulis ettei kuitenkaan noin nopeasti alkaisi törröttämään, kuitenkin otelauta varmaan öljytään ihan lopuksi? No tuskinpa on pelkästä kuljetuksesta johtuva juttu tuo. Ei täälläkään tällä hetkellä kovinkaan kuiva ilma ole. Ei siellä Puolassakaan varmastikaan mikään monsuuni tällä hetkellä ole. Enkä mä muutenkaan usko, että pikarahtina tulevat tavarat menee miksikään, varsinkin ollessaan flight caseen pakattuna. Sitten varmasti alkaa tapahtumaan, kun niitä varastoidaan pidemmän aikaa. Tuolta ne kuitenkin tulee aika pikaisena rahtina kotiovelle. Jos nyt ajatellaan, että muutaman päivän pienehkö kosteusero tekee kauhean muutoksen, niin eihän kukaan voisi lähteä kotiovea pidemmälle keikallekaan. Enkä kyllä ole kuullut, että kenelläkään olisi pienellä ulkomaanturneellakaan kaulat pahasti elänyt kosteudenmuutoksista...... |
Ze Kink 05.03.2007 20:25:30 | |
---|
Luulis ettei kuitenkaan noin nopeasti alkaisi törröttämään, kuitenkin otelauta varmaan öljytään ihan lopuksi? Olen kyllä käsittänyt että alkaa, jos puu on tosiaan tuoretta. Who gare`s... |
Explorer 05.03.2007 20:27:08 | |
---|
Olen kyllä käsittänyt että alkaa, jos puu on tosiaan tuoretta. Ja tuoretta puutahan ei pidä käyttää soitinpuuna. Jos niin tehdään, kertoo se jotain valmistajan osaamattomuudesta ja/tai huolimattomuudesta. All men play on 10. |
fox 05.03.2007 20:29:53 | |
---|
Ja tuoretta puutahan ei pidä käyttää soitinpuuna. Jos niin tehdään, kertoo se jotain valmistajan osaamattomuudesta ja/tai huolimattomuudesta. Tai suuresta kiireestä, jos on vaikka kilometrin mittanen back-order lista. Deadlinet paukkuu, ja on käytettävä sitä puuta mitä varastossa on.. No, älkäämme maalatko piruja seinille sen paremmin ku kattoihinkaan. |
oiva tumpeloinen 05.03.2007 20:32:47 | |
---|
Tai suuresta kiireestä, jos on vaikka kilometrin mittanen back-order lista. Deadlinet paukkuu, ja on käytettävä sitä puuta mitä varastossa on.. No, älkäämme maalatko piruja seinille sen paremmin ku kattoihinkaan. Voihan sitä ajatella positiivisesti, että jos niitä tulee paljon, niin kohta on taas puilla aikaa kuivua varastossa. |
Tänään UPS sen sitten vihdoinkin tänne kiikutti. Nauhat on tässäkin ikävästi sormia leikkaamassa, mutta muuten ihan positiivinen fiilis kitarasta. Myöhemmin ehkä jotain muutakin kerrottavaa. Edit. Kokokuva Benille This yarded steel sings a deadly song in my grasp! |
Ben_D 06.03.2007 14:25:53 (muokattu 06.03.2007 14:28:46) | |
---|
Tänään UPS sen sitten vihdoinkin tänne kiikutti. Nauhat on tässäkin ikävästi sormia leikkaamassa, mutta muuten ihan positiivinen fiilis kitarasta. Myöhemmin ehkä jotain muutakin kerrottavaa. Onneksi tää tuli ajoissa puheeksi ja laitoin eilen mailia Ranille, että viilatkaa ne nauhat kunnolla mun skebasta ennen lähettämistä. EDIT: Pistä kitarast kokokuva. http://www.myspace.com/fiercemetal |
mailbag 06.03.2007 15:24:08 | |
---|
tuo on kyllä hienoin rani tähän mennessä! |
Tympee Huttunen 06.03.2007 16:20:24 | |
---|
tuo on kyllä hienoin rani tähän mennessä! On kyllä perhanan hieno kitara. Paljon tuli kustantamaan? |
aptoriar 06.03.2007 16:41:11 | |
---|
tuo on kyllä hienoin rani tähän mennessä! Kiitos :) On kyllä perhanan hieno kitara. Paljon tuli kustantamaan? Vähän vajaa 1600 postilla ja laukulla. This yarded steel sings a deadly song in my grasp! |
Ben_D 06.03.2007 21:52:20 | |
---|
On kyllä perhanan hieno kitara. Paljon tuli kustantamaan? Komia on, mutta lapa muistuttaa hovinarrin kenkää. http://www.myspace.com/fiercemetal |
Jake.e 06.03.2007 21:55:45 | |
---|
Mitäs kaularakenteita ovat kitaran tilanneet käyttäneet? Ite otin deep set neck tenonin. Jerk. |
N33m0 06.03.2007 23:35:26 | |
---|
neck-thru tuli mun V:hen slow music for slow people |
H.Corruption 07.03.2007 01:58:49 | |
---|
Kahden Ranin omistajana on aika uskomatonta kuulla viimeistelyn jääneen niinkin puolinaiseksi mistä ootte kirjoittaneet. En kyllä usko matkan aiheuttaneen mitään kuivumista. Muutoinhan runkokin eläisin maalin alla. Kuvatut ongelmat ovat kyllä pelkkää huolimattomuutta tai kiireestä johtuvaa. En kyllä hyväksy kumpaakaan, sen verran kritiikkiä pitää olla. Pyysin toiseen omaan Raniin lyhyemmät nauhat tietäen Suomen olot etenkin talvella. Ei ongelmia edelleenkään. |
Jormaz 07.03.2007 09:07:12 | |
---|
Kun näistä nauhojen päistä nyt on puhetta niin kertokaa mulle mitä iloa on ominaisuudesta "binding over frets". Mun mielestä aika turha, luiskahtaa vaan kieli sinne rakoon kunnolla kurmoottaessa ja nauhojen uusiminen on entistä hankalampaa. |
Laupias Tuoni 07.03.2007 10:43:18 | |
---|
Mitäs kaularakenteita ovat kitaran tilanneet käyttäneet? Ite otin deep set neck tenonin. Mun Ranissa on kaula läpi rungon -rakenne (neck-thru-body). |