Aihe: Sonata Arctica
1 2 3 4 57 8 9 10 1142 43 44 45 46
Turkanen
23.02.2007 15:48:00

onkohan suomea tuo albumin nimi..

Sonatan foorumilla ainakin on puhuttu että tämä nimi olis latinaa ja tarkottas "yhtä".

Mut tuon nimen kyllä voi ymmärtää monella tavalla :)
tommiot
04.03.2007 00:40:13 (muokattu 04.03.2007 08:18:19)
Statement

Tervehdys kaikille!

Valitettavasti olemme tulleet tilanteeseen jossa olen estynyt soittamaan Sonata Arctica yhtyeen sovittuja esiintymisiä tänä keväänä. Syynä tähän on kansalaisvelvollisuuteni suorittaminen. Yhtye tekee kuitenkin sovitut keikat tuuraavan kitaristin voimin ja olen varma että ne kaikki tulevat täyttämään Sonata Arctica-keikkojen korkeat kriteerit. Toivon voivani palata yhtyeen live-kokoonpanoon mahdollisimman pian, sillä keikkatauko on jo venynyt pitkäksi ja minulla on jo nyt ikävä hikisiä iltoja lavoilla ja yhtä hikisiä päiviä keikkabussissa! Tahdon toivottaa hyvää kevättä kaikille faneille, toivottavasti tapaamme pian!

Parhautta,
Jani Liimatainen

(Lähde www.sonataarctica.info)

Että sellaista. Kukahan mahtaa olla tuuraamassa? Veikkauksia? Emppu Vuorinen, joku Altariasta?

Harmi, olisi ollut kiva nähdä Sonata Janin kanssa, mutta kai se asevelvollisuus on itse kunkin suoritettava.
Valtz0r
05.03.2007 15:27:28
Janilta hiukset pois? :'0
Drumjamo
05.03.2007 15:55:04
Että sellaista. Kukahan mahtaa olla tuuraamassa? Veikkauksia? Emppu Vuorinen, joku Altariasta?

Tuollahan tuo Sonatan sivuilla sanotaan että Elias Viljanen tuuraa.
Se nyt vaan on semmosta
StoRBa
05.03.2007 18:05:20

Ainakin asiansa osaava hemmo.
carnation
06.03.2007 13:07:18
Itseäni ainakin pelottaa tämä uusi albumi, logon vaihdos on karmea ja kannetkaan sen paremmat, mutta sisältöhän tässä ratkaisee, toivon parasta.

Jaa, no mun mielestä tuo uusi logo on hyvä ja kannetkin poikkeavat siitä sarjakuvamaisesta powermetal-perinteestä, mitä bändi on aiemmin kansitaiteessaan harjoittanut. Ilmeisesti tämä muutos näkyy myös musiikissa, sillä lukemani mukaan "Unian" musiikki on kai astetta progressiivisempaa ja raskaampaa. Sittenhän tuon kuulee. Vuoden odotetuimpia levyjä minun kohdallani.
StoRBa
06.03.2007 14:47:56

Jaa, no mun mielestä tuo uusi logo on hyvä ja kannetkin poikkeavat siitä sarjakuvamaisesta powermetal-perinteestä, mitä bändi on aiemmin kansitaiteessaan harjoittanut. Ilmeisesti tämä muutos näkyy myös musiikissa, sillä lukemani mukaan "Unian" musiikki on kai astetta progressiivisempaa ja raskaampaa. Sittenhän tuon kuulee. Vuoden odotetuimpia levyjä minun kohdallani.

Samaa voisin toivoa itsekin. Uusi imago näyttää mielestäni varman tyylitellyltä. Tiedän että musiikillisestikin bändi kykenee samaan. Toivotaan parasta.
tommijk
06.03.2007 18:23:45
Jospa tällä levyllä liimataisella olisi muutama ihan oikea riffi soitettavanaan.
"Phfft! Facts. You can use them to prove anything." - Homer Simpson
Torniojaws
06.03.2007 22:47:10

Unia, 23.5. 2007 (http://www.sonataarctica.info/graphic/uniacover.jpg)

Amon Amarth? :)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
carnation
11.04.2007 10:26:16
Onko joku jo päässyt kuulemaan tuota uutta Paid In Full -sinkkua? Käsittääkseni se on ainakin radiosoitossa jo.
Torniojaws
11.04.2007 10:47:44

Onko joku jo päässyt kuulemaan tuota uutta Paid In Full -sinkkua? Käsittääkseni se on ainakin radiosoitossa jo.

Levykin on vuotanut viikko sitten.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
carnation
11.04.2007 10:49:41
Levykin on vuotanut viikko sitten.

Loistavaa :)
ManuMäkinen
11.04.2007 13:38:16
Kaverillani tuo levy on jo koneella. yhden biisin oli kerennyt kuuntelemaan ja sanoi että "se on.... erilaista"

Tiedä häntä,m voi olla mukavaakin koska tykkään vähän kevyemmästä progesta(ei mitään dream theater leikittelyä) ja kunnon heavysta
ekikoo
11.04.2007 15:03:36
Levy kyllä menee ostoon, ja olenpa vähän jo kuullutkin. Sanoisin, että paljon kovaa settiä, mutta muutamassa piisissä taustalaulujen yms. kuorojen runsaus pistää rasittamaan. Eiköhän siitä ihan kelpo tekele loppujen lopuksi tule.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
rpel
11.04.2007 21:52:06 (muokattu 11.04.2007 21:57:22)
Muutaman Unia-arvostelun lukenut netistä ja kovasti on kuulemma progea. Hitaampia biisejä, ei muistettavia balladeja, riffejä tai sooloja. Sama pointti toistetaan melkein kaikissa arvosteluissa, eli levy on kovin geneerinen. Useammankaan kuuntelukerran jälkeen ei biiseistä jää mitään mieleen jonka tahdissa voisi edes hyräillä.

Itseä moinen harmittaa, sillä Ecliptica ja Silence ovat vieläkin suosikkilevyni kyseiseltä poppoolta, eikä Uniaa uskoisi saman bändin tuotokseksi.
atimoc
12.04.2007 03:25:54

Itsekin olen tämän vuotaneen promon kuullut, en tiedä kuinka korrektia on keskustella levystä, joka oikeasti ei ole vielä ilmestynyt, mutta menköön tämän kerran:

Levy tuntuu jatkavan siitä, mihin Reckoning Nightin biisit The boy who wanted to be a real puppet ja Wildfire jäivät, eli vähän erikoisia sovituksia ja rönsyileviä biisirakenteita on tiedossa, sinkkulohkaisu Paid in full on ehkä lähinnä "vanhaa" Sonata Arcticaa, mutta muuten uusi tavara on suunnilleen toiselta planeetalta. Käytän progea terminä aika vastahakoisesti, koska sillä saa aina joltain karvat pystyyn ja helvetillisen tappelun aikaan, mutta kyllä mä tätä levyä uskaltaisin progressiiviseksi metalliksi kutsua. Itse tykkäsin kuulemastani kovasti, ja ostan ehdottomasti levyn, kun se kauppoihin tulee.

Muutaman Unia-arvostelun lukenut netistä ja kovasti on kuulemma progea. Hitaampia biisejä, ei muistettavia balladeja, riffejä tai sooloja. Sama pointti toistetaan melkein kaikissa arvosteluissa, eli levy on kovin geneerinen. Useammankaan kuuntelukerran jälkeen ei biiseistä jää mitään mieleen jonka tahdissa voisi edes hyräillä.

Itseä moinen harmittaa, sillä Ecliptica ja Silence ovat vieläkin suosikkilevyni kyseiseltä poppoolta, eikä Uniaa uskoisi saman bändin tuotokseksi.

Saattaa olla, että nyt menee sanamuotokikkailuksi (jos näin on, tämän kappaleen voi suosiolla jättää lukematta), mutta en todellakaan sanoisi tätä levyä geneeriseksi. Päinvastoin, avautuakseen täysin se vaatii taatusti monen monta kuuntelukertaa, toisin kuin useat aiemmat "tuplabasari nakuttamaan ja menoksi" -levyt. Enkä tarkoita sitä, että progemetalli olisi jotenkin parempaa kuin perinteinen powermeininki. Enemminkin sitä, että ei ole mun mielestä reilua tuomita levyä geneeriseksi, kun se on kuitenkin bändin selvästi musiikillisesti kunnianhimoisin tuotos koskaan.

Se, että tykkääkö biiseistä vai ei, on tietty makuasia. Ymmärrän kyllä täysin, että vanhaan tuotantoon tykästyneet eivät välttämättä uudesta matskusta pidä yhtään.
Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta.
carnation
12.04.2007 14:40:19
Mielenkiintoisesti jakautuneet mielipiteet mm. Metal Archivesissakin: http://www.metal-archives.com/review.php?id=147270

"A controversial album. - 25%"
"Don't go into this expecting to headbang - 92%"
Narcosynthesis
12.04.2007 14:52:45

Juuri kuulen uuden sinkun, ja ihan hyvin toimi. Ei avautunut yhtä suoraan kuin esim.Victoria's secret, mutta sellainen fiilis jäi, että muutaman kuuntelun jälkeen tulee iskemään kuin sata salamia...

Odotukset levyä kohtaan lähtivät just nousuun...
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
slerbis
13.04.2007 13:10:59

Oikealta nimeltään Einari Viljanen. Perhetuttuja :) Pitäisköhän backstage-passeja kysellä..
kaikki täällä on tosi ärsyttäviä homotaiteilijoita!! kaikki te ootte tommosii massataiteilijoita jotka on olevinaan niin vitun yksilöllisiä ja uniikkeja ku kuuntelette jotain vitun fuusiojatsii ja jimi hendrixii ja pekka pohjolaa - kenkälaatikko -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)