Sain systeriltä koskettimet joissa on midiulostulo ja kiinostus heräsi. Eli kyselisin neuvoa, miten saan cubasen raidoille soitettua vst instrumentteja?? Omistan delta44 äänikortin, jossa ei ole midiliitäntää. Mitä pitää hankkia? Olen näpytellyt vst instrumentteja hiirellä, mutta en saa niitä nauhoittumaan raidoille. Johtuuko siitä, että äänikortissa ei ole midiä? Kun näpyttelen rumpukonetta hiirellä, niin se kyllä soi, mutta ei mene millekään raidalle. Olen nauhoitellut jo jonkin verran bändimme demoja Cubasella, mutta olen täysin tietämätön vielä midipuolesta. Olen kiitollinen, jos joku voisi valaista tätä asiaa hieman.. -apina |
Sain systeriltä koskettimet joissa on midiulostulo ja kiinostus heräsi. Eli kyselisin neuvoa, miten saan cubasen raidoille soitettua vst instrumentteja?? Omistan delta44 äänikortin, jossa ei ole midiliitäntää. Mitä pitää hankkia? Esim. tommonen: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-160182.html Olen näpytellyt vst instrumentteja hiirellä, mutta en saa niitä nauhoittumaan raidoille. Johtuuko siitä, että äänikortissa ei ole midiä? Ei. Kun näpyttelen rumpukonetta hiirellä, niin se kyllä soi, mutta ei mene millekään raidalle. Cubasessa (SX) ei pysty nauhoittamaan VST-instruja suoraan audioksi kuten linjatuloja. Vaan homma pitää hoitaa "File -> Export to Audio" -kautta. |